Olenko ainoa, joka on lapsettomuushoitoja vastaan?
Musta lapsettomuushoidot ovat jotenkin luonnonvastaisia. Siis mielestäni lapsettomuushoidoilla syntyneiden lasten vaan ei koskaan olisi kuulunut syntyä tähän maailmaan. Maapallolla on jo valmiiksi liikaa väkeä, aika kamalaa mielestäni vielä hirveillä hormonihoidoilla (jotka nekin kuormittavat ympäristöä) yrittää saada lapsia maailmaan.
Tiedän että mun on kovin helppo sanoa näin, koska itse olen hoidoitta saanut lapsia, mutta tämä on mielipiteeni. Suokaa anteeksi.
Kommentit (230)
kun sulla on niitä omia lapsia!
Olen 100%varma, että sulla olisi toinen ääni kellossa jos niitä lapsia ei olisi kuulunutkaan!
Itse olen ihan luomuna lapseni saanut tosin pari vuotta kumpaakin"tehty"
jos ei itsellä ole ollut lapsettomuusongelmia. Yritähän nyt miettiä siltä kannalta, ettet olisi itse saanut lapsia, vaikka kuinka olisit halunnut.
Adoptiokin on nykyään tehty aika vaikeaksi, varsinkin, kun ihmiset tekevät lapset vanhempina kuin ennen, ja adoptiovanhempien pitäis olla mielellään alle (en muista tarkkaa ikää, oliko se joku 35?).
Älkää nyt, mulla on oikeus mielipiteeseeni. En ole mikään natsi rodunjalostaja tai abortinvastustaja, mutta tätä mieltä nyt vaan olen. Musta toi koko lapsettomuushoitohomma on todella friikkiä, muistuttaa lähinnä jotain scifikirjallisuutta. Siis en ole niitä lapsia vastaan, lapset on aina ihania, mutta vanhemmat tarvitsisivat muunlaista tukea kuin noita hoitoja. Jos adoptio sujuisi nykymaailmassa helpommin, kaikille kyllä riittäisi lapsia.
Ap
kaikki lääketieteelliset keksinnöt ovat turhia. Esim. jos sydän pysähtyy, niin sitä ei saisi lääketieteellisin konstein käynnistää. Sehän on vain luonnon tapaa karsia väkimäärää ;)
Ihan mielenkiinnosta vaan aiheetsa puhun, kun jotenkin vaikuttaa siltä, että olen ainoa maailmassa, joka näin ajattelee. Joo, tiedän, te sanotte sen johtuvatn siitä, että olen kusipää.
Ap
Ap:n logiikalla kaikki lääketieteelliset keksinnöt ovat turhia. Esim. jos sydän pysähtyy, niin sitä ei saisi lääketieteellisin konstein käynnistää. Sehän on vain luonnon tapaa karsia väkimäärää ;)
Jos sulle AP tulisi esimerkiksi syöpä,
olisiko sen hoitaminen yhtä luonnonvastaista kuin lapsettomuushoidot?
Vai onko se sitten eri asia?
Osaisitko perustella mielipiteesi tähän kysymykseen..?
Olen lapsettomuushoitoja vastaan. Luonnotonta.
Ihmettelen myös sitä miten naiset jotka ei voi alakautta synnyttää tekee useita lapsia. Hehän periyttävän vian lapsilleen.
Heidät pitäisi sterilisoida leikkauksen yhteydessä etteivät tee lisää lapsia.
omituista laittaa siihen hirveästi rahaa ja vaivaa, kun sen saman voisi laittaa adoptioon. Mutta jostain syystä se oman biologisen haluaminen on niin tärkeää. Kyllähän esim. Italiassa varmaan edelleen on pariskuntia valmiina kloonausjonossa, vaikka se nyt on kaukana luonnollisuudesta. Halutaan silti vaikka klooniin sitä omaa perimää.
Minulla ei ole lapsia.
Olen lapsettomuushoitoja vastaan. Luonnotonta.
Ihmettelen myös sitä miten naiset jotka ei voi alakautta synnyttää tekee useita lapsia. Hehän periyttävän vian lapsilleen.
Heidät pitäisi sterilisoida leikkauksen yhteydessä etteivät tee lisää lapsia.
Mites sitten kaikki lääketieteelliset toimenpiteet? Jos sulle tulee syöpä, et varmaan halua hoitoja?
kaikki lääketieteelliset keksinnöt ovat turhia. Esim. jos sydän pysähtyy, niin sitä ei saisi lääketieteellisin konstein käynnistää. Sehän on vain luonnon tapaa karsia väkimäärää ;)
Ei ihan näin. Tietysti on hyvä, että ihmisiä hoidetaan, mutta nää asiat kyllä liittyy toisiinsa. Koska ihmiset nykyään elävät keskimäärin kauemmin kuin ennen, väestönkasvu ja ikäjakaumat ovat erilaisia. En toivo mitään piuhojen irroittelua, mutta eihän olekaan sama asia lahdata tai jättää kuolemaan ihmisiä, kuin ehdoin tahdoin vääntää olevaksi vauvoja, joita ilman hirveitä ponnistuksia ei muuten edes olisi olemassa.
Tiedän, että lapsettomuus on tuskallista, mutta elämässä on paljon muitakin tuskia. Älkää huoliko, olen varma että mäkin joudun kärsimään aika rankasti elämässäni.
Ap
No minunkin mielestäni se on suht omituista laittaa siihen hirveästi rahaa ja vaivaa, kun sen saman voisi laittaa adoptioon. Mutta jostain syystä se oman biologisen haluaminen on niin tärkeää. Kyllähän esim. Italiassa varmaan edelleen on pariskuntia valmiina kloonausjonossa, vaikka se nyt on kaukana luonnollisuudesta. Halutaan silti vaikka klooniin sitä omaa perimää.
Minulla ei ole lapsia.
Oletko tutustunu prosessiin nimeltä adoptio? Tiedätkö millaisia kriteereitä se asettaa pariskunnalle? Tiedätkö, että kaikki eivät saa lasta adoptoimalla, vaikka haluaisivat?
tyhmiä ja toisia satuttavia, pitäisin ne omana tietonani.
kuin tehdä keinotekoisesti lisää ihmisiä.
Lapsettomuus ei ole verrattavissa syöpään tai sydämen pysähtymiseen. Lapsettomuuden kanssa voi elää. On paljon asioita mitä voi tehdä, jos ei ole lapsia ja elmästä voi nautiia ilmankin lapsia. Se vaan on sopeutumiskysymys.
Ei ihan näin. Tietysti on hyvä, että ihmisiä hoidetaan, mutta nää asiat kyllä liittyy toisiinsa. Koska ihmiset nykyään elävät keskimäärin kauemmin kuin ennen, väestönkasvu ja ikäjakaumat ovat erilaisia. En toivo mitään piuhojen irroittelua, mutta eihän olekaan sama asia lahdata tai jättää kuolemaan ihmisiä, kuin ehdoin tahdoin vääntää olevaksi vauvoja, joita ilman hirveitä ponnistuksia ei muuten edes olisi olemassa.
Tiedän, että lapsettomuus on tuskallista, mutta elämässä on paljon muitakin tuskia. Älkää huoliko, olen varma että mäkin joudun kärsimään aika rankasti elämässäni.
Ap
Sinä et tiedä lapsettomuuden tuskasta YHTÄÄN mitään, joten pistä se suu suppuun vaan. Kaikista parasta olisi jos poistaisit itsesi täältä maailmasta empatiakyvyttömän paskiaisena. Sinun geenejäsi ei kaivata. Mä toivon sulle kaikkea paskaa!
kommentoipa ap tähän kiitos :)
Ap:n logiikalla kaikki lääketieteelliset keksinnöt ovat turhia. Esim. jos sydän pysähtyy, niin sitä ei saisi lääketieteellisin konstein käynnistää. Sehän on vain luonnon tapaa karsia väkimäärää ;)
En puhu ihmisten tappamisesta enkä edes sikiöiden tappamisesta mitään. Sen, mikä on olemassa, on hyvä olla olemassa, mutta on väärin väkisin luoda sellaista, mitä ei ole.
Ap
Hiukan eri asia pitää jo olemassa oleva ihminen hengissä kuin tehdä keinotekoisesti lisää ihmisiä.
Lapsettomuus ei ole verrattavissa syöpään tai sydämen pysähtymiseen. Lapsettomuuden kanssa voi elää. On paljon asioita mitä voi tehdä, jos ei ole lapsia ja elmästä voi nautiia ilmankin lapsia. Se vaan on sopeutumiskysymys.
On helppo sanoa näin jos ei itse ole siinä tilantessa ollut, että lasta haluaa. Jos sen saa pienellä lääketieteellisellä avustuksella, niin taatusti ne keinot käyttäisit. Paskapuhetta tuollainen ylemmyys, että kaikkeen vaan sopeutuu. Ihminen on rakennettu etsimään kaikki keinot saadakseen haluamansa.
todellakaan "suoda anteeksi"