Olenko ainoa, joka on lapsettomuushoitoja vastaan?
Musta lapsettomuushoidot ovat jotenkin luonnonvastaisia. Siis mielestäni lapsettomuushoidoilla syntyneiden lasten vaan ei koskaan olisi kuulunut syntyä tähän maailmaan. Maapallolla on jo valmiiksi liikaa väkeä, aika kamalaa mielestäni vielä hirveillä hormonihoidoilla (jotka nekin kuormittavat ympäristöä) yrittää saada lapsia maailmaan.
Tiedän että mun on kovin helppo sanoa näin, koska itse olen hoidoitta saanut lapsia, mutta tämä on mielipiteeni. Suokaa anteeksi.
Kommentit (230)
kommentoipa ap tähän kiitos :)
Ap:n logiikalla kaikki lääketieteelliset keksinnöt ovat turhia. Esim. jos sydän pysähtyy, niin sitä ei saisi lääketieteellisin konstein käynnistää. Sehän on vain luonnon tapaa karsia väkimäärää ;)
Niin siis olinko selvä? En puhu ihmisten tappamisesta enkä edes sikiöiden tappamisesta mitään. Sen, mikä on olemassa, on hyvä olla olemassa, mutta on väärin väkisin luoda sellaista, mitä ei ole.
Ap
Eihän se ole tappamista jos sydän pysähtyy LUONNOLLISESTI. :D Eikös se ole ihan sitä luonnon valintaa? Miten se eroaa lapsettomuudesta? Kummassakin tilanteessa puututaan luonnon tekosiin.
Kriteerit on älyttömiä. Onko lasten sitten parempi olla jossain lastenkodeissa.
järkevänpää adoptoida, niin miksi sitten kukaan saa oikeiden tehdä biolapsia, niin kauan kun maailmassa on yhtäkään orpoa lasta jäljellä.
Hip hei, nyt kaikki adoptoimaan kunnes adoptiolapset loppuu kesken ja sitten tekemään niitä biologisia lapsia!
Jos esim. lapsesi sattuisi syntymään sydänvikaisena, niin et haluaisi häntä hoidettavan, tai mikäli lapsesi syntyy ilman peräaukkoa tms. antaisit hänen vain kuolla. Eiväthän hekään voisi elää ilman uuden luomista. Ei heitäkään ole siis tarkoitettu elämään?
Älkää nyt liiotelko. Ymmärrän että mielipiteeni voi olla vaikea sulattaa, mutta menette vähän liiallisuuksiin, kun manaatte minua. Toki kaikki saa niissä hoidoissa käydä, ei se minua haittaa. Periaatteessa olen vaan asiaa vastaan enkä muuta mieltäni. Mitään kunnon keskustelua aiheesta ei näköjään saa aikaan, kun kaikki suhtautuvat asiaan niin tunneperäisesti (mikä onkin ihan ymmärrettävää, jos itse lapsettomuudesta kärsii).
Hassua tässä on, että olen itse fiksu ja yliempaattinen, vaikka ette varmasti uskoisi. Maailmankatsomukseeni ei vaan nuo hoidot istu.
Ap
Höpö höpö. Älkää nyt liiotelko. Ymmärrän että mielipiteeni voi olla vaikea sulattaa, mutta menette vähän liiallisuuksiin, kun manaatte minua. Toki kaikki saa niissä hoidoissa käydä, ei se minua haittaa. Periaatteessa olen vaan asiaa vastaan enkä muuta mieltäni. Mitään kunnon keskustelua aiheesta ei näköjään saa aikaan, kun kaikki suhtautuvat asiaan niin tunneperäisesti (mikä onkin ihan ymmärrettävää, jos itse lapsettomuudesta kärsii).
Hassua tässä on, että olen itse fiksu ja yliempaattinen, vaikka ette varmasti uskoisi. Maailmankatsomukseeni ei vaan nuo hoidot istu.
Ap
Empaattisuudella sua ei kyllä ole siunattu, älä hyvä ihminen valehtele! :D
Ei mun mielipiteeni yleisellä tasolla mitenkään vaikuta siihen, miten yksilötasolla suhtaudun asiaan.
Ap
varsinkin kun on ihan 100% fakta, että jos itse kärsisit tai olisit kärsinyt lapsettomuudesta, et ajattelisi noin! Että HAH, sanon minä!
varsinkin kun on ihan 100% fakta, että jos itse kärsisit tai olisit kärsinyt lapsettomuudesta, et ajattelisi noin! Että HAH, sanon minä!
Todennäkösesti kävisin hoidoissa, jos olisin lapseton, mutta mielipiteeseeni se ei vaikuttaisi.
Ap
koska ajattelin että se on luonnon tapa ilmaista ettei nyt juuri minun tarvitse lisääntyä. Maailmassa on ilman minunkin panostani paljon lapsia, jotka tarvitsevat hellyyttä, hoitoa, turvaa, kotia.
Muut saavat tehdä mitä haluava. Ei ole minun asiani puuttua toisten ratkaisuihin.
miksi lapsettomuushoidoilla lapsia saanut äiti on vastaan sitä, että minä luonnollisesti lapsia saanut haluaisin vaikka näillä hedelmöityshoidoilla eri sukupuolta olevan lapsen, kuin minulla jo on. Miksi on kiellettyä tekemällä tehdä joko poika tai tyttölapsi jos kerran tekemällä tehdään jo muutenkin lapsia?
Onhan ap:n mielipide raflaava, tyhmä ja ajattelematon, mutta että joku menee ja toivoo toisen lapsen kuolemaa. Tuollaiseen ei ole mitään, siis ei mitään, oikeutusta. Nyt rauhassa. Jos ei ole mitään rakentavaa tapaa keskustella asiasta, niin älkää sitten keskustelko ollenkaan!
miksi lapsettomuushoidoilla lapsia saanut äiti on vastaan sitä, että minä luonnollisesti lapsia saanut haluaisin vaikka näillä hedelmöityshoidoilla eri sukupuolta olevan lapsen, kuin minulla jo on. Miksi on kiellettyä tekemällä tehdä joko poika tai tyttölapsi jos kerran tekemällä tehdään jo muutenkin lapsia?
Kiitos, juuri tätä mieltä minäkin olen.
Ap
Onhan ap:n mielipide raflaava, tyhmä ja ajattelematon, mutta että joku menee ja toivoo toisen lapsen kuolemaa. Tuollaiseen ei ole mitään, siis ei mitään, oikeutusta. Nyt rauhassa. Jos ei ole mitään rakentavaa tapaa keskustella asiasta, niin älkää sitten keskustelko ollenkaan!
Pitäisi miettiä, vaikka kuinka kipeästä aiheesta puhutaankin. Itse en edes avaa keskustelua, jos tuntuu että sen kanssa menee hermot.
Meille on lasta toivottu jo yli kaksi vuotta. Me olemme mieheni kanssa yhdessä päättäneet, ettei me mennä minkäänlaisiin hoitoihin, koska ne ovat liian lääketieteellisiä.
ja esittää sitten tälläisiä näkemyksi, ei ole kovin uskottava.
Minulla ei ole lapsia, en halua lapsia enkä siis koskaan tule tekemään lapsia, mutta ymmärrän jos joku niitä haluaa niin paljon että on valmis ottamaan hoitoja. Tässä maailmassa on muitakin asioita pielessä hyvä AP. joten sinunkaltaisten ihnmisten itsekkyys kuvottaa.
Tämän maailman asiat ei paranisi pätkääkään vaikka lapsettomuushoitojen antaminen lopetettaisiin.
Paljon enemmän kuin ap:n mielipide mua satutti nämä kommentit. Ymmärrän, että joku lipsauttaisi tollaista suustaan äkkipikaistuksissaan, mutta senkin jälkeen kun sen on nähnyt tekstinä ruudulla? Ei herranjumala...Tekee pahaa.
joskus käy lapsettomuushoidoissa? Tuomitsetko?
Vai onko sulle tyypillistä että teet asioita jotka sotii periaatteitasi?
minkähän sortin sosialisti ap onkaan? Ei ainakaan uskovainen voi olla, jos olisi, niin ymmärtäisi nämä hormonihoitojen avulla alkunsa saaneet lapsetkin "Jumalan lahjoiksi".
Minulle on ihan sama miten toiset ihmiset lapsensa saavat, ovatko biologisia luomuja, biologisia hormonihoidoilla, adoptoituja tai muuten perheessä kasvatettavia. Siitä vain kaikki keinot käyttöön, kunhan lapsilla on hyvä olla!
Olen tutustunut adoptioon sen verran, että jotain tiedän. Tiedän myös, että adoptioreissuja tehdään esim. Kiinaan Suomesta ihan jatkuvasti, ei se niin mahdotonta ole, etteikö voisi yrittää. Prosenteista en tosin tiedä, lapsettomuushoitojen prosentithan ovat kyllä hyviä, mutteivat 100%. Muistaakseni jopa n. 80% saa avun. Siihen nähden muuten lapsettomien ainainen ja ylidramatisoitu kitinä on suhteetonta.