Olenko ainoa, joka on lapsettomuushoitoja vastaan?
Musta lapsettomuushoidot ovat jotenkin luonnonvastaisia. Siis mielestäni lapsettomuushoidoilla syntyneiden lasten vaan ei koskaan olisi kuulunut syntyä tähän maailmaan. Maapallolla on jo valmiiksi liikaa väkeä, aika kamalaa mielestäni vielä hirveillä hormonihoidoilla (jotka nekin kuormittavat ympäristöä) yrittää saada lapsia maailmaan.
Tiedän että mun on kovin helppo sanoa näin, koska itse olen hoidoitta saanut lapsia, mutta tämä on mielipiteeni. Suokaa anteeksi.
Kommentit (230)
Okei, aloitukseni oli aika raflaava ja arvasin kyllä, että saan lokaa niskaani, mutta että ihan tässä määrin...
En tuomitse kenenkään tekemisiä, mutta periaatteessa lapsettomuushoidot ovat minusta liian outo juttu. Ymmärrän, että monet niitä käyttävät, enkä voi vannoa, etten itsekin olisi käyttänyt, jos olisi tarvinnut. Minulla saa kuitenkin olal mielipiteeni.
Ap
Ihmisen jalostuksen kannalta huono asia. Kyvyttömyys lisääntyä on osittain perinnöllistä.
Mutta entäpä jos tulevaisuudessa suurimmalla osalla ihmisiä onkin ongelmia lisääntyä ilman hoitoa? Mistä me tiedämme miten ympäristösaasteet, ruuan lisäaineet ja muut keinotekoiset asiat jälkeläisiimme vaikuttaa?
Onhan se sitten parempi, että on tutkittua tietoa olemassa jo ennestään kuin aloittaa silloin kun ongelma onkin jo suurempi.
Tämä on ihan väärä foorumi tälle keskustelulle. Mene ap parantamaan maailmaa vaikka politiikkaan ja yritä saada oikeita muutoksia näihin ajamiisi asioihin.
Väärä foorumi tämä on siksi, että täällä juuri on lapsettomia ja lapsettomuushoidoilla lapsensa saaneita. On tosi julmaa heitä kohtaan näin perustavalla tasolla hyökätä.
varmaan kaikki lääkkeet nykyaikaiset hoitotoimenpiteet ovat luonnonvastaisia >:(
Paljon luonnollisempaa olisi kuolla siihen syöpään tai vaikka kynsivallintulehdukseen minkä sattuu saamaan =o
kuin että jokin on mennyt sattumalta pieleen lisääntymiselimissä. Ei ole mitään suurta suunitelmaa tai tarkoitusta tai syytä sille ettei joku saa lapsia. Mikä on "luonnon syy" antaa jollekin kilpirauhasen vajaatoiminta?
Oletteko tyhmiä vai vaan yksinkertaisia?
Minä en ole muuttamassa maailmaa tai ajamassa mitään asiaa, vaan kertomassa mielipiteeni keskustelupalstalla. Siihen minulla on oikeus. En ole tuominnut, sadatellut enkä manannut ketään.
Tosi outoa, ettei tästä voi puhua.
Ap
[iSiis oikeesti ]Oletteko tyhmiä vai vaan yksinkertaisia?
Minä en ole muuttamassa maailmaa tai ajamassa mitään asiaa, vaan kertomassa mielipiteeni keskustelupalstalla. Siihen minulla on oikeus. En ole tuominnut, sadatellut enkä manannut ketään.
Tosi outoa, ettei tästä voi puhua.
Ap
[/quote]
Sinä olet todella yksinkertainen, kun avaat keskustelun näin arasta aiheesta ja oletat saavasi jotain muuta kuin paskaa niskaan.
jos ap olisi itse lapseton. Sama kuin terve ilkkuisi raajansa menettäneille että lällällää, minäpä en ymmärrä proteesien käyttöä, ne on minusta niin ällöjä, hyh hyh. Tai syöpäsairaalle että voi voi minä en ainakaan ottaisi mitään keinotekoisia ja oksettavia syöpähoitoja vaan nauttisin elämäni viimeisistä viikoista.
lapsettomuushoidoilla alkunsa saaneista nuorista aikuisista joita tälläkin palstalla saattaa olla?
Kiva varmaan kuulla ettei heitä pitäisi edes olla olemassa. Ei sellaiseen mielipiteeseen ole kenelläkään oikeutta.
On hurskastelua väittää kirkkain silmin että Halusin Vain Keskustella.
että vain elikelpoiset lisääntyvät, sehän on tietysti ristiriidassa sen kanssa että köyhissä maissa joissa usein sukulaisetkin avioituvat keskenään, lapsiluvut ovat suuria. Samoin täälläkin on nähtävissä että mitä tyhmempi ihminen, sitä enemmän lapsia.
Varmasti ap. vastustaa myös syöpähoitoja.
Ap ei ole tuominnut ketään, kertonut vain oman mielipiteensä. Hänen mielipiteensä eroaa teidän mielipiteistä, mutta mielipiteisiin on jokaisella oikeus. Ap ei ole ketään haukkunut tai tuominnut.
Mutta mites nämä mammat, haukkuu ja huutelee, joku jopa toivoo ap:n lapselle kuolemaa. Miettikääpä nyt ihan hetki, että kuka tässä on se idiootti.
Ketkä eivät biologisesti lasta saa,adobtoikoon tai otta sijaislapsen tms
kun sinun itse ei tarvitse niin tehdä.
haluaisin tietaa miten hanen mielestaan lapsettomuushoidot kuormittavat ymparistoa?
Asiastahan han saa olla mita mielta tahansa ja mina saan olla sita mielta etta han on tyhma ja yksinkertainen ja saalin lapsia jotka han kasvattaa.
ja nainen, joka on lapseton vastentahtoaan, (mutta ei siltikään ole valmis hinnalla millä hyvänsä, lapsettomuushoitojen avulla saamaan lasta) välillä on jotain samankaltaista.
Olen itse ap:n linjoilla. Hyväksyn kyllä lapsettomuustutkimukset (saadaan syy ehkä selville ja mietitään, että miten pitkälle on hyvä hoitaa ilman, että geenipopulaatio kärsii). Hyväksyn lasten hankkimisen hoitojen avulla aina siihen asti, että siittiö pystyy hedelmöittämään munasolun ilman mitään neulalla avustusta itsenäisesti uiden (eli terveet solut kohtaavat toisensa viljelymaljalla ja asetetaan sitten terveeseen kohtuun kasvamaan ilman hormonihoitoja). Munanjohtimet ovat monesti vaurioituneet esim klamydian vuoksi ja jos siksi ei onnistu raskaus ilman hoitoja, niin ihan on ok hoitaa.
tiedän monia perheitä, joihin ei ole syntynyt haluttua lasta ja päädytty adoptoimaan eikä lapsettomuushoitoihin, juuri syistä kuten kun niitä apua tarvitsevia lapsia on jo maailmassa paljon, miksi tekemällä tehdä kun ei luonnollisesti onnistu. Kaikille ei ole niin tärkeää, että lapsi on biologinen, kunhan on lapsi, jota saa rakastaa. Toiset mielummin pysyvät lapsettomana.
Itse mietin ennen lasten syntymää, että mitä jos ei synnykään. Itse olisin adoptoinut. Miehelle biologinen osuus on tärkeämpi, hän olisi ehkä halunnut kokeilla lapsettomuushoitoja tai sitten vain antaa asian olla.
Ei ap ole ainoa joka näin ajattelee. Todellakaan.
että ihminen on jumalan luoma, ja ei saa väkisellä luoda sellaista ihmisiä joita ei jumala ole alulle saattanut.. voi elämä mitä latteutta.
on käsittämättömän pitkä ja raskas sekin, eikä siinäkään lapsen saaminen suinkaan ole 100% varmaa. Lisäksi palveluntarjoaja karsii heti pois ne, jotka haluavat 'auttaa'.
Samansuuntaisisa ovat minun ajatukseni tuosta väkisellä lisääntymisestä. Luonnolla on syynsä aina.
Eri asia on jos on pieni este, kuten muutamalla "hormonikuurilla" hoidettava asia, sitä vastaan minulla ei ole mitään.
Minä olen ehtinyt kokea muutaman vuoden sitä tuskaa joka lapsen kaipuusta tulee. Tulin kuitenkin lopulta raskaaksi todella helposti, miestä vaihtamalla. Joskus siis parin kemia ei vaan millään natsaa yhteen ja heille luonto ei omia lapsia suo, ja syystä.
Olisin hyväksynyt elämän myös ilman lapsia, jos niitä ei olisi minulle suotu.
Joistakin kommenteista ikävä kyllä näkee kuinka ap:n kommentti kalahtaa lujaa, ilmeisesti lapsettomuudesta kärsiville/kärsineille. Ja millaisia nuo vastakommentit ovatkaan, huh huh! Onko todella kyseessä aikuiset, lisääntymisikäiset ihmiset, jotka toivottavat ap:lle lapsen kuolemaa?