Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä helkuttia suomalainen kulttuuri on?

Vierailija
18.03.2010 |

muuta kuin sauna ja lenkkimakkara..

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatun ja Patun Suomi.

Lastenkirjaksi tarkoitettu, mutta mielestäni aikuisille myös mitä parhain tiivistelmä suomalaisuudesta ja suomalaisesta kulttuurista- ja huumorilla höystetty =)

Itse olen ulkosuomalainen ja luen 6v tyttärelleni tätä - se on yksi hänen lempikirjoistaan.

Rakastan, sitä suomalaista kaihoa, joka meissä "kaikissa" on ja olen niiiiin ylpeä suomalaisuudestani - se korostuu sitä enemmän ,mitä kauemmin olen ulkomailla asunut.(nyt jo 9v)

Kuuntelin juuri suomalaista poppia autossa ja tyttäreni sanoi - voi äiti, tulee niin ikävä Suomeen! Olin tästä niin iloinen, sillä se tarkoittaa, että olen onnistunut luomaan tyttärelleni myös suht'vahvan siteen Suomeen:)

Vierailija
42/50 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. minä rakastan suomalaisia joululauluja (vaikka sisältö olisi uskonnollinen), suomalaiset keskiaikaiset kivikirkot ovat ihania, pienten koululaisten esittämä Suvivirsi tai joulukuvaelma saa herkistymään jne. Olen kuitenkin vakaumukseltani ateisti.

minusta olet kulttuuriluterilainen, et pudas ateisti. ateisti ei herkisty uskonnollisista lauluista, päinvastoin.Ne ärsyttää..

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen puhdas ja alkuperäinen luonto on myytti. Ok, onhan meillä metsää, mutta se on puupeltoa. Arvatkaa kuinka monta prosenttia Suomen metsistä on luonnontilaisia? Ja mikäs meri se rantojamme huuhtelee, yksi maailman saastuneimmista..

Mutta kulttuurin kanssa on vähän niinkuin asenteiden, se muuttuu ja kehkeytyy hitaasti. Olemme nuori kansa ja sivistys on aika uutta, määrittelee sivistyksen miten tahansa (vrt kiinalaiset, italialaiset). Vaikka tiedän, että metsät on parturoitu ja metsäteollisuutta ajetaan parhaillaan alas ja itse olen umpikaupunkilainen, katson kuitenkin olevani metsäkansaa. Ne suuret metsät on olleet olemassa kauemmin kuin tämä nykyinen tila.

Suomalaista kulttuuria on varmaan se, mistä tietää olevansa suomalainen. Ja mistä kaikillä maailman lentokentillä tunnista suomalaisen matkailijan.

Taisin olla 26

Vierailija
44/50 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässäkö esimerkki suomalaisesta suvaitsemattomuudesta

luulenpa, ettei moni jää kaipaamaan...

ja tasapäistämiskulttuurista? Ole samanlainen tai lähde pois. ap.

näin sitä monesti saa kuulla. Sitten jos kysyy, miten pitää tai saa olla, mikä on se maassa maan tavalla, ei sitä selkeää vastausta kuitenkaan tule.

Vierailija
45/50 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen puhdas ja alkuperäinen luonto on myytti. Ok, onhan meillä metsää, mutta se on puupeltoa. Arvatkaa kuinka monta prosenttia Suomen metsistä on luonnontilaisia? Ja mikäs meri se rantojamme huuhtelee, yksi maailman saastuneimmista..

sitten kävellä. Tulepa tänne Saksaan esimerkiksi. Tai vaikka Englantiin, sielläkin olen asunut. Ei ole mitään muutakuin pari happosateiden raskaamaa kitukasvuista puuta.

Suomessa on paljon järviä, joissa voi uida, paljon metsiä, joiden marjoja voi syödä. Se on luksusta!!

Vierailija
46/50 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatun ja Patun Suomi.

Lastenkirjaksi tarkoitettu, mutta mielestäni aikuisille myös mitä parhain tiivistelmä suomalaisuudesta ja suomalaisesta kulttuurista- ja huumorilla höystetty =)

Itse olen ulkosuomalainen ja luen 6v tyttärelleni tätä - se on yksi hänen lempikirjoistaan.

Rakastan, sitä suomalaista kaihoa, joka meissä "kaikissa" on ja olen niiiiin ylpeä suomalaisuudestani - se korostuu sitä enemmän ,mitä kauemmin olen ulkomailla asunut.(nyt jo 9v)

Kuuntelin juuri suomalaista poppia autossa ja tyttäreni sanoi - voi äiti, tulee niin ikävä Suomeen! Olin tästä niin iloinen, sillä se tarkoittaa, että olen onnistunut luomaan tyttärelleni myös suht'vahvan siteen Suomeen:)

ja kuvissa löytää aina uusia hauskoja yksityiskohtia.

Vierailija
47/50 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisiä, jotka eivät ole ylpeitä omista juuristaan. Nämä ihmiset, jotka haaveilevat poislähdöstä, mutta sitten kuitenkaan eivät lähde. Valitetaan vaan koko ajan, mutta eivät sittenkään pysty lähtemään pois. Voi vain kysyä miksi.

Vierailija
48/50 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukasta kirjallisuutta, upeaa graafista suunnittelua, korkeasti koulutettuja muusikoita, valtava määrä kuoroja, isoja ja pieniä teattereita. Ja mainitsin tässä vain murto-osan.

Vierailija
49/50 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisiä, jotka eivät ole ylpeitä omista juuristaan. Nämä ihmiset, jotka haaveilevat poislähdöstä, mutta sitten kuitenkaan eivät lähde. Valitetaan vaan koko ajan, mutta eivät sittenkään pysty lähtemään pois. Voi vain kysyä miksi.

koko aikaa valita, mutta en viihdy, enkä ole onnellinen. Kerran pois lähteneenä, olen nyt kuitenkin sen verran viisas,että ilman rahaa en tuosta vain toiselle puolelle maailmaa uudestaan lähde. Työ ja raha ovat ainoat syyt,miksi kestän olla Suomessa.

t.36

Vierailija
50/50 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylmän väreet. siinä on jotain kauniin kaihoisasti kerrottu suomalaisesta sielunmaisemasta.

Suomalaiset ovat VÄHEMMISTÖkansa maailmalla.

Tässä kulttuurissa kuitenkin hyvät puolet voittaa huonot! Naisten ja miesten tasa-arvo on korkealla (koko maailman asteikolla mitattuna), on taattu kaikille kansalaisille koulutus, on ilmaiset neuvolat jne.

Vasta kun jonkun menettää tajuaa viimeistään sen arvon...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme