Jäätkö jauhamaan jostain asiasta vai pääsetkö nopeasti sen yli?
Jos tapahtuu jotain ihmissuhderintamalla. Ei mitään vakavaa mutta negatiivissävytteistä kuitenkin.
Oletko sinä yksi niistä jotka jumittuvat jauhamaanjauhamaanjauhamaan siitä asiasta pitkään?
Kommentit (27)
Unohdan helposti ikävät jutut ja annan anteeksi vaikkei olisi pyydettykään.
Anoppini oli sellainen ihminen joka vatvoi asioita ikänsä. Loukkaantui helposti eikä koskaan unohtanut kärsimiään loukkauksia ja vääryyksiä. Kuolikin sitten aggressiiviseen keuhkosyöpään, vaikkei eläissään ollut tupakkaa polttanut eikä muitakaan paheita harrastanut.
Elämä vaan nyt on, ja sen mukaan mennään. Mitä se jauhaminen hyödyttäisi?
jäävät joskus vuosiksi vaivaamaan. helvetin ärsyttävää :(
koska mäkiin oon kauris ja juurikin jauhan ja jankkaan ja vähintään vaivaan mieltäni pikkuasioilla ja kauan
Asioita vatvotaan niin kauan ja niin syvltä kuin on tarpeellista, jotta päästään asiassa eteenpäin. Joissain asioissa riittää anteeksipyyntö (anteeksi kun kiukuttelin aamulla), mutta jotain pettämistä tai muuta isoa loukkausta/sopimuksen rikkomista voisi joutua jollain tasolla jauhamaan vuosia.
Yhden kerran olen rypenyt jossain ihmissuhteessa, mutta sekin meni ohi.
asioiden shteen yleensäkin enkä siis jaksa jäädä jauhamaan pikkuasioita (jotka saattavat olla jonkun toisen mielestä suuriakin asioita).
Sen verran on tullut elämässä ihan oikeita vastoinkäymisiäkin eteen. Olen huomannut, että helposti juuri nämä pikkuasioista jauhavat ihmiset ovat päässeet elämässään hyvin helpolla. Eikä siinä mitään pahaa ole, mutta kyllä sen näkee milloin elämän realiiteeteistä ei olla ihan selvillä :)
ole elämä mennyt ja kamaliakin asioita on käynyt, joista on oppinut arvostamaan terveyttä ja läheisiä yms. mutta edelleen vedän herneen nenään jonkun sanomista ja inhoan jotain ihmistä sen toiminnan ja sanomisen takia.. ja vatvon vatvon!!!
nimimerkillä pitkävihainen
mutta jos ongelma on rakenteellinen (esim. se että mies systemaattisesti unohtaa maksaa laskut vaikka tilillä olisi katetta, ja joudumme siksi maksamaan niistä moneen kertaan myöhästymismaksut ja ulosottoperinnät) niin en lopeta siitä naputtamista ja alistu kohtalooni.
Mieheni veljen vaimoon ,olen monta vuotta sitten loukkaantunut ,en vaan saa pois mielestäni.Olen pistävä skorpiooni.
mutta minulla on kaurispoika, joka loukkaantuu verisesti pienimmästäkin ohjauksesta ja opastuksesta. Ääntä jos hänelle korottaa, murjottaa siitä päivätolkulla ;-)
Muut perheenjäsenet vaan porskuttavat, ja siirtyvät nopeasti eteenpäin.
huokailee, pyörittelee silmiään ja käyttäytyy kuin olisin idiootti, jää se vaivaamaan tosi pitkäksi aikaa. Suutun lähinnä itselleni- miksi annan tuollaisen häiritä. Tutunpien ja läheisten sekä ystävien kesken voi kysyä, onko pieru tiukassa vai mikä vaivaa ja asiat ratkeaa. Muuten en ole pitkävihainen tai koe, että elämällä olis mua varten joku säiliö, josta sataa aina paskaa mun niskaan ja sitä pitäis sit vaan kelata, kelata, kelata....
ja se harmittaa, olishan se helpompaa antaa olla. Vieläkin märehdin mielessäni asioita, jotka on tapahtuneet joskus lapsena tms..typeräähän se on, mut ei sille mitään voi.
Pitkävihainen olen myös ja muutamiin ihmisiin välit menneet varmaan iäksi.
Muuten olen kyllä luonteeltani positiivinen:)
ja neitsyt horoskoopiltani, jos sillä nyt mitään väliä on!
Olen hidas käsittelemään asioita, mutta käsittelen ne myös hyvin ja joka kantilta :) Ja kun olen lopulta valmis niin olen täysin sinut sen asian kanssa, toisin kuin nämä jotka eivät "jauha".
hah... olen aika pirullinen nykyään...en tiedä miks musta on tämmönen tullu:0
kauris kauris olen,mutta...
siis olen välil todella törkeä sanoissani...
ihmisten heikkouksia käytän vittuillessa...
tai epärehellisiä sen suhteen, että omasta käytöksestään loistaa kilometrin päähän asioiden käsittelemättömyys ja ylipääsemättömyys.
20 vuotta oon jauhanut yhtä eikä mikään auta.
20 vuotta oon jauhanut yhtä eikä mikään auta.
tai epärehellisiä sen suhteen, että omasta käytöksestään loistaa kilometrin päähän asioiden käsittelemättömyys ja ylipääsemättömyys.
niin kyllä jauhan...vaikka 50 vuotta... on muutama asia jotka oikeesti jääny vituttaan ja ei vaan unohda eikä pääse yli...
muutama on ihan tuosta parin vuoden takaa... ei vaan unohdu.loukkaavia asioita.