Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain juuri vakipaikan, kuukauden päästä raskaana...

Vierailija
17.03.2010 |

Raskautta yritetty pitkään, mutta eihän esimies sitä tiedä. Pelottaa mennä kertomaan, vaikka olenkin tosi onnellinen tästä raskaudesta. No kerran se kai vaan kirpaisee?

Kommentit (472)

Vierailija
201/472 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä häpeile ! ole ylpeä että saatte oman vauvan :)

Vierailija
202/472 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä ei kannata puolustella eikä sääliä.

Itse sain kenkää ts. määräaikaisuuttani ei jatkettu kun kävi ilmi, että olen raskaana. Muuten olisi ehkä jatkettu kuten aina ennenkin siihen asti.

Täysi rehellisyys ei mielestäni ihan kannata. Kuten tuon yhden aiemmankin tarina osoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/472 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mielestäni en tässä tilanteessa olisi voinut tehdä toisin. Lapsettomuuden takia en missään nimessä olisi jättänyt yritystä jäihin vaikka kahdeksi vuodeksi, haloo! Sehän olisi voinut tarkoittaa, etten IKINÄ saa lasta. Nyt on minun aikani saada lapsi, ehkä se tuli huonoon saumaan, mutta sille ei mitään voi.

..Ja minusta on ihan normaalia tuntea tästä kuitenkin "häpeää" tai millä sitä nyt haluakaan kutsua. Olen todellakin ns. kiltti tyttö, joka on aina tehnyt työnsä 100%:lla teholla ja nyt kun joudunkin tuottamaan "pettymyksen" niin siitä kertominen jännittää. Minusta se on luonnollista. Enhän minä kuitenkaan halua työnantajalle mitään harmia ja vilpittömin mielin työpaikkani vastaanotin. (enhän ollut silloin vielä edes raskaana eli en salaillut mitään)

Miksi kerroin siitä ensin täällä? Ehkäpä siitä syystä, että en tunne ketään jolle olisi näin käynyt, joten kaipasin vertaistukea. Täältä sitä yleensä löytyy asiaan kuin asiaan.

-Ap

Vierailija
204/472 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syyllistynyt. Miksi hänen pitäisi kertoa raskaudesta koeaikana? Siksikö, että työnantaja voisi toimia epärehellisesti ja keksiä jonkin syy työsuhteen purkamiseen? Ja mitenkähän on: Jos työntekijä on tehnyt työnsä hyvin ja yhtäkkiä raskauden tultua ilmi, löytyykin muka jokin purkuun oikeuttava juttu. Kyllä siinä olisi selittelemistä ja epäilenpä onnistuisiko moinen purku. Koeaikanakaan ei voi työsuhdetta purkaa ilman todellista syytä. Ja se syy on kerrottava työntekijälle.

Vierailija
205/472 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole komppaillut yhtäkään viestiäni täällä. Onko niin vaikea uskoa, että meitä näyttää olevan aika monta täällä, jotka näemme ap:n käytöksen vähintäänkin kyseenalaisena kaikkine "hävettää" ja "pitää pimittää tämä työnanatajalta" -ilmauksine.

t. se, joka pitää ap:n kätöstä keplotteluna (jankkaaja nro 2)

Olet nyt jo ties kuinka monessa viestissä tuonut sen ilmi eli eiköhän se näkökulma asiaan ole jo esitetty. Et myöskään vastaa kysymyksiini, joten keskustelu ei ole laisinkaan hedelmällistä.

Ja jos vielä kertauksen vuoksi niin

a) Minusta on normaalia, että nolottaa kertoa työnantajalle tulleensa raskaaksi näin nopeasti vakipaikan saamisen jälkeen, koska työnantaja ei välttämättä ymmärrä sitä kuinka pitkän lapsettomuuden tulos tämä lapsi on vaan saattaa kuvitella, että pamahdin raskaaksi samantien. Harkinnassa vielä on, että mitä asiasta kerron sitten kun se on ajankohtaista. Ehkä kerron lapsettomuudestamme niin esimiehenkin on helpompi ymmärtää.

b) Pimittäminen tässä tapauksessa tarkoittaa raskaudesta kertomista sitten kun olen turvallisilla vesillä ja tiedän itse, että raskaus sujuu todennäköisesti hyvin. Sitä ennen on turhaa esimiestäkään stressata vauvasta kertomisella.

Kumpi näistä on vaikea ymmärtää? Aluksi ehkä ilmaisin asiani typerästi, mutta olen nyt yrittänyt asioita selventää jo aika pitkään.

-Ap

Vierailija
206/472 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaiseen asiaan ei löydy vertaistukea. Kuka on niin idiootti, että pamahtaa paksuksi NELJÄN VIIKON työsuhteen jälkeen ja sitten ihmettelee kun täällä kaikki eivät ymmärräkään. Aika reilun tempun teet työkavereillesikin ja tosiaan asiaa pimittämällä vain pahennat tilannetta. Toivottavasti oot itsestäs tooosi ylpee.....

eli mielestäni en tässä tilanteessa olisi voinut tehdä toisin. Lapsettomuuden takia en missään nimessä olisi jättänyt yritystä jäihin vaikka kahdeksi vuodeksi, haloo! Sehän olisi voinut tarkoittaa, etten IKINÄ saa lasta. Nyt on minun aikani saada lapsi, ehkä se tuli huonoon saumaan, mutta sille ei mitään voi. ..Ja minusta on ihan normaalia tuntea tästä kuitenkin "häpeää" tai millä sitä nyt haluakaan kutsua. Olen todellakin ns. kiltti tyttö, joka on aina tehnyt työnsä 100%:lla teholla ja nyt kun joudunkin tuottamaan "pettymyksen" niin siitä kertominen jännittää. Minusta se on luonnollista. Enhän minä kuitenkaan halua työnantajalle mitään harmia ja vilpittömin mielin työpaikkani vastaanotin. (enhän ollut silloin vielä edes raskaana eli en salaillut mitään) Miksi kerroin siitä ensin täällä? Ehkäpä siitä syystä, että en tunne ketään jolle olisi näin käynyt, joten kaipasin vertaistukea. Täältä sitä yleensä löytyy asiaan kuin asiaan. -Ap

Vierailija
207/472 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaiseen asiaan ei löydy vertaistukea. Kuka on niin idiootti, että pamahtaa paksuksi NELJÄN VIIKON työsuhteen jälkeen ja sitten ihmettelee kun täällä kaikki eivät ymmärräkään. Aika reilun tempun teet työkavereillesikin ja tosiaan asiaa pimittämällä vain pahennat tilannetta. Toivottavasti oot itsestäs tooosi ylpee.....

eli mielestäni en tässä tilanteessa olisi voinut tehdä toisin. Lapsettomuuden takia en missään nimessä olisi jättänyt yritystä jäihin vaikka kahdeksi vuodeksi, haloo! Sehän olisi voinut tarkoittaa, etten IKINÄ saa lasta. Nyt on minun aikani saada lapsi, ehkä se tuli huonoon saumaan, mutta sille ei mitään voi. ..Ja minusta on ihan normaalia tuntea tästä kuitenkin "häpeää" tai millä sitä nyt haluakaan kutsua. Olen todellakin ns. kiltti tyttö, joka on aina tehnyt työnsä 100%:lla teholla ja nyt kun joudunkin tuottamaan "pettymyksen" niin siitä kertominen jännittää. Minusta se on luonnollista. Enhän minä kuitenkaan halua työnantajalle mitään harmia ja vilpittömin mielin työpaikkani vastaanotin. (enhän ollut silloin vielä edes raskaana eli en salaillut mitään) Miksi kerroin siitä ensin täällä? Ehkäpä siitä syystä, että en tunne ketään jolle olisi näin käynyt, joten kaipasin vertaistukea. Täältä sitä yleensä löytyy asiaan kuin asiaan. -Ap

Lapsettomuuden tuskasta ei selvästi sulla ole mitään kokemusta :-(

-Ap

Vierailija
208/472 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenen skype numero näkyy

Vierailija
209/472 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaiseen asiaan ei löydy vertaistukea.

Perhesuunnitelmat ei saa koskaan vaikuttaa työjuttuihin. Niillä ei saa olla merkitystä työnantajalle eikä työntekijälle.

Vierailija
210/472 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota pettymystä sillä että tulit raskaaksi, vaan sillä, että salaat tietoa koeajan yli.

eli mielestäni en tässä tilanteessa olisi voinut tehdä toisin. Lapsettomuuden takia en missään nimessä olisi jättänyt yritystä jäihin vaikka kahdeksi vuodeksi, haloo! Sehän olisi voinut tarkoittaa, etten IKINÄ saa lasta. Nyt on minun aikani saada lapsi, ehkä se tuli huonoon saumaan, mutta sille ei mitään voi.

..Ja minusta on ihan normaalia tuntea tästä kuitenkin "häpeää" tai millä sitä nyt haluakaan kutsua. Olen todellakin ns. kiltti tyttö, joka on aina tehnyt työnsä 100%:lla teholla ja nyt kun joudunkin tuottamaan "pettymyksen" niin siitä kertominen jännittää. Minusta se on luonnollista. Enhän minä kuitenkaan halua työnantajalle mitään harmia ja vilpittömin mielin työpaikkani vastaanotin. (enhän ollut silloin vielä edes raskaana eli en salaillut mitään)

Miksi kerroin siitä ensin täällä? Ehkäpä siitä syystä, että en tunne ketään jolle olisi näin käynyt, joten kaipasin vertaistukea. Täältä sitä yleensä löytyy asiaan kuin asiaan.

-Ap

Vierailija
211/472 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et puhunut ensin sanallakaan mistään ensimmäisistä kolmanneksista vaan ihka ensimmäinen huolesi oli salata tieto koeaikasi päättymiseen asti. Ilmaisit itsesi hyvin selkeästi ja siksi pidänkin sinua keplottelijana.

b) Pimittäminen tässä tapauksessa tarkoittaa raskaudesta kertomista sitten kun olen turvallisilla vesillä ja tiedän itse, että raskaus sujuu todennäköisesti hyvin. Sitä ennen on turhaa esimiestäkään stressata vauvasta kertomisella.

Kumpi näistä on vaikea ymmärtää? Aluksi ehkä ilmaisin asiani typerästi, mutta olen nyt yrittänyt asioita selventää jo aika pitkään.

-Ap

Vierailija
212/472 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et myöskään ole vielä vastannut kysymykseen koeaikasi pituudesta ja sen päättymisen ja ensimmäisen kolmanneksen loppumisen väliin jäävästä ajasta.

Olet nyt jo ties kuinka monessa viestissä tuonut sen ilmi eli eiköhän se näkökulma asiaan ole jo esitetty. Et myöskään vastaa kysymyksiini, joten keskustelu ei ole laisinkaan hedelmällistä.

Vierailija
213/472 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nää jeesustelijat on aina samaan aikaan vastaamassa

Vierailija
214/472 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ap mennä jo itsekin sekaisin omissa jutuissaan ;)

Sinä et puhunut ensin sanallakaan mistään ensimmäisistä kolmanneksista vaan ihka ensimmäinen huolesi oli salata tieto koeaikasi päättymiseen asti. Ilmaisit itsesi hyvin selkeästi ja siksi pidänkin sinua keplottelijana.

b) Pimittäminen tässä tapauksessa tarkoittaa raskaudesta kertomista sitten kun olen turvallisilla vesillä ja tiedän itse, että raskaus sujuu todennäköisesti hyvin. Sitä ennen on turhaa esimiestäkään stressata vauvasta kertomisella. Kumpi näistä on vaikea ymmärtää? Aluksi ehkä ilmaisin asiani typerästi, mutta olen nyt yrittänyt asioita selventää jo aika pitkään. -Ap

Vierailija
215/472 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä raskaudesta heti kannata kertoa eikä varsinkaan jos on koeajalla. Toki työnantaja varmaan tykkää kun voi sitten antaa potkut persiille

tuota pettymystä sillä että tulit raskaaksi, vaan sillä, että salaat tietoa koeajan yli.

-Ap

Vierailija
216/472 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nää jeesustelijat on aina samaan aikaan vastaamassa

Vierailija
217/472 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

referenssinä vaan, 189, 190, 191 olin minä.

t. jankkaaja nro 2.

Vierailija
218/472 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. jankkaaja nro 2.

kannattaisko sun vaan nyt tehdä töitä ja vahtia omia alaisiasi sen sijaan että provoilet täällä. ai niin oot varmaan lomalla just nyt :-DD

Vierailija
219/472 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en provoile, vaan keskustelen. Onko sinusta kaikki omista mielipiteistäsi eriävät mielipiteet provoja?

t. jankkaaja nro 2.

kannattaisko sun vaan nyt tehdä töitä ja vahtia omia alaisiasi sen sijaan että provoilet täällä. ai niin oot varmaan lomalla just nyt :-DD

Vierailija
220/472 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö nyt päätellä, että Ap:n on parasta kertakaikkiaan itse ymmärtää irtisanoutua, ettei työnantajalle tule paha mieli ja kuluja. Ja ovulaatiotaulukko olisi pitänyt toimittaa jo työhaastatteluun, esimies olisi saanut laittaa sen seinälleen ja siihen sitten rasti aina yhdyntöjen kohdalle??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi