Sain juuri vakipaikan, kuukauden päästä raskaana...
Raskautta yritetty pitkään, mutta eihän esimies sitä tiedä. Pelottaa mennä kertomaan, vaikka olenkin tosi onnellinen tästä raskaudesta. No kerran se kai vaan kirpaisee?
Kommentit (472)
Minusta niitä vaihtoehtoja löytyy aina sieltä plussaamisesta asti aina siihen 2kk ennen äitiyslomalle jääntiä. Eli aikamoinen määrä päiviä vaihtoehtona.
Minua ainakin kiinnostaa vain se, koska siitä kerrotaan työnantajalle ja siitähän tässä ollaan keskusteltu.
Vaihtoehtoja kun ei ole.
Niin on väännetty monta sivullista turhaa tekstiä...
mutta vaikka olisi sen neljä kuukautta niin en silti kertoisi ennen sen loppumista. En ole niin tyhmä, että ottaisin sen riskin. Teidän/sinun mielestä voin olla keplottelija, omasta mielestäni en kuitenkaan ole ja raskaaksi tuleminen oli iloinen yllätys, vaikka sitä nyt yritetäänkin latistaa. Minullakin täytyy olla oikeus sekä työpaikkaan että lapseen, ei ne sulje toisiaan pois. Palaanhan kuitenkin takaisin. -Ap
Sitten sinä tulisit uudestaan "vahingossa" raskaaksi, olethan kärsinyt lapsettomuudesta - eihän sille mitään voi kun ensimmäistäkin tehtiin kauan. Kaikkihan sen tietää, että AINA on mahdollisuus tulla raskaaksi jos miehen kanssa touhuaa ilman ehkäisyä.
Itse olen yrittäjä ja kyllä suoraan sanottuva ottaisi päähän jos palkkaisin työntekijän joka jääkin 7kk jälkeen mammalomalle ja hänelle pitäisi TAAS saada uusi sijainen! Eiköhän jokainen työnantaja etsi pysyvyyttä!!!
mutta vaikka olisi sen neljä kuukautta niin en silti kertoisi ennen sen loppumista. En ole niin tyhmä, että ottaisin sen riskin. Teidän/sinun mielestä voin olla keplottelija, omasta mielestäni en kuitenkaan ole ja raskaaksi tuleminen oli iloinen yllätys, vaikka sitä nyt yritetäänkin latistaa. Minullakin täytyy olla oikeus sekä työpaikkaan että lapseen, ei ne sulje toisiaan pois. Palaanhan kuitenkin takaisin. -Ap
Sitten sinä tulisit uudestaan "vahingossa" raskaaksi, olethan kärsinyt lapsettomuudesta - eihän sille mitään voi kun ensimmäistäkin tehtiin kauan. Kaikkihan sen tietää, että AINA on mahdollisuus tulla raskaaksi jos miehen kanssa touhuaa ilman ehkäisyä. Itse olen yrittäjä ja kyllä suoraan sanottuva ottaisi päähän jos palkkaisin työntekijän joka jääkin 7kk jälkeen mammalomalle ja hänelle pitäisi TAAS saada uusi sijainen! Eiköhän jokainen työnantaja etsi pysyvyyttä!!!
jokainen työnantaja ymmärrä, että suurin osa ihmisistä saa ja tekee lapsia? Mikä siinä on niin ihmeellistä? Eikö kannattaisi miettiä jo siinä vaiheessa, kun alkaa firmaa pyörittämään, että äitiys- ja isyysvapaatkin ovat ihan normaalia elämää ja niiltä aika harva työnantaja pystyy välttymään.
Sitten sinä tulisit uudestaan "vahingossa" raskaaksi, olethan kärsinyt lapsettomuudesta - eihän sille mitään voi kun ensimmäistäkin tehtiin kauan. Kaikkihan sen tietää, että AINA on mahdollisuus tulla raskaaksi jos miehen kanssa touhuaa ilman ehkäisyä.Itse olen yrittäjä ja kyllä suoraan sanottuva ottaisi päähän jos palkkaisin työntekijän joka jääkin 7kk jälkeen mammalomalle ja hänelle pitäisi TAAS saada uusi sijainen! Eiköhän jokainen työnantaja etsi pysyvyyttä!!!
Huomaat ap, että kannattaa siis salailla!
Ihmettelen itse rekrytoijana työnantajaa, joka pitää jotenkin kynnyskysymyksenä raskaudesta kertomista koeajalla. Koeajalla kun lähtökohtaisesti työntekijäkin voi lopettaa työt koska vain, ja aina joskus näitä sattuukin (löytyy esim. parempipalkkainen työ). Sitä paitsi, vaikka joku meillä kertoisikin raskaudesta aivan alkuraskaudessa, emme todellakaan ala tehdä minkäänlaisia sijaissuunnitelmia tms. tuossa vaihessa, nuo asiat otetaan "työn alle" vasta kun raskaus on edennyt pidemmälle. En näe siis mitään omalta/ firman kannalta järjellistä syytä miksi esim. ap:n pitäisi kertoa raskaudesta alkuraskaudessa (koeajalla, ymmärsin ketjusta että hänellä koeaika vieläpä alle 4 kk).
ihan oikeasti olisi valmis luopumaan siitä paikastaan sen vauvan kanssa kotona ja antaa miehen olla siellä sen sijaan? Naiset itse tätä epätasa-arvoista asemaansa ylläpitävät.
Miehillä on yhtäläinen mahdollisuus nyky-yhteiskunnassa jäädä sen lapsen kanssa kotiin kuin äidilläkin. Helppoa sanoa, että "kyllä minä menisin mielelläni töihin, mutta mieheni palkan vuoksi minä olen kotona", vaikka todellisuudessa niin harva olisi oikeasti valmis luovuttaamaan paikkansa miehelleen.
Totuus on, ettei teidän kanttinne kestäisi nähdä, kuinka lapsenne hakeutuisivat enemmän isänsä luo satuttaessaan sormensa tai hakiessaan syliä, johon käpertyä. Kenellä on rohkeutta myöntää tämä?
No miksei kukaan kommentoi tätä?
ihan oikeasti olisi valmis luopumaan siitä paikastaan sen vauvan kanssa kotona ja antaa miehen olla siellä sen sijaan? Naiset itse tätä epätasa-arvoista asemaansa ylläpitävät. Miehillä on yhtäläinen mahdollisuus nyky-yhteiskunnassa jäädä sen lapsen kanssa kotiin kuin äidilläkin. Helppoa sanoa, että "kyllä minä menisin mielelläni töihin, mutta mieheni palkan vuoksi minä olen kotona", vaikka todellisuudessa niin harva olisi oikeasti valmis luovuttaamaan paikkansa miehelleen. Totuus on, ettei teidän kanttinne kestäisi nähdä, kuinka lapsenne hakeutuisivat enemmän isänsä luo satuttaessaan sormensa tai hakiessaan syliä, johon käpertyä. Kenellä on rohkeutta myöntää tämä?
Isä saa halutessaan olla kotona, kunhan emme siitä taloudellisesti kärsi mitenkään.
on pakko kertoa töissä heti plussan saatua,esimiehen käsky. olen anestesia hoitaja ja salissä otetaan usein röntgen kuvia kesken leikkauksen joten raskaana ei voi sillon olla. esimies siirtääkin heti muihin hommiin kun plussasta kertoo. siitä aina arvaakin heti kuka työkaveri on paksuna kun lähtee pois salista kuvaksen ajaksi.
kommentoinut, mutta sehän ei hänen pointtinsa ollutkaan. Kunhan halusi vaihtaa aihetta..
Totuus on, ettei teidän kanttinne kestäisi nähdä, kuinka lapsenne hakeutuisivat enemmän isänsä luo satuttaessaan sormensa tai hakiessaan syliä, johon käpertyä. Kenellä on rohkeutta myöntää tämä?
myönnän!! Tosin en ole varmaan oikea henkilö vastaamaan tähän kysymykseen, koska en ole vaatinut tasa-arvoa vanhempienvapaiden suhteen.
Tämä keskustelu todistaa ainoastaan sen kuinka KIEROJA TYÖNANTAJAT OVAT. Raskaana olevan naisen ei todellakaan tarvitse ilmoittaa työnantajalleen ensimmäisenä iloisesta perheuutisestaan. Asia ei kuulu työnantajalle, eikä tämän tiedon pitäisi mitenkään vaikuttaa työnantajan suhtautumiseen työntekijää kohtaan. Tämä lukee laissa. Ja aivan turha väittää, että äitiysloman sijaisen rekrytointi kestäisi paria kuukautta pidempään. Joten todellisia kieroilijoita tässä asiassa ovat työnantajat, jotka vaativat itsellensä työntekijöidensä henkilökohtaisia tietoja, jotka eivät heille kuulu.
kerroin töissä työkevereille kenenkanssa työskentelin kun olin saanut tietää että olen raskaana. olen vanhainkodissa töissä ja jos joku mummeli kaatuu niin en pystynyt auttaa nostamisessa. mutta ei kukaa työkaveri kertonut pomolle, päinvastoin kaikki sanoivat ettei kannata kertoa ennen ultraa varsinkin kun olin sijainen jotta työt jatkuu. kerroin sitten ultran jälkeen ja työt jatku silti, ei siinä kummenpaa.
kerroin töissä työkevereille kenenkanssa työskentelin kun olin saanut tietää että olen raskaana. olen vanhainkodissa töissä ja jos joku mummeli kaatuu niin en pystynyt auttaa nostamisessa. mutta ei kukaa työkaveri kertonut pomolle, päinvastoin kaikki sanoivat ettei kannata kertoa ennen ultraa varsinkin kun olin sijainen jotta työt jatkuu. kerroin sitten ultran jälkeen ja työt jatku silti, ei siinä kummenpaa.
miksi et pystynyt auttamaan nostamisessa (ennen kuin raskaus edes näkyi, oletan)?
Sitten sinä tulisit uudestaan "vahingossa" raskaaksi, olethan kärsinyt lapsettomuudesta - eihän sille mitään voi kun ensimmäistäkin tehtiin kauan. Kaikkihan sen tietää, että AINA on mahdollisuus tulla raskaaksi jos miehen kanssa touhuaa ilman ehkäisyä. Itse olen yrittäjä ja kyllä suoraan sanottuva ottaisi päähän jos palkkaisin työntekijän joka jääkin 7kk jälkeen mammalomalle ja hänelle pitäisi TAAS saada uusi sijainen! Eiköhän jokainen työnantaja etsi pysyvyyttä!!!
jokainen työnantaja ymmärrä, että suurin osa ihmisistä saa ja tekee lapsia? Mikä siinä on niin ihmeellistä? Eikö kannattaisi miettiä jo siinä vaiheessa, kun alkaa firmaa pyörittämään, että äitiys- ja isyysvapaatkin ovat ihan normaalia elämää ja niiltä aika harva työnantaja pystyy välttymään.
KYSE ON SIITÄ, että koeajan ensimmäisellä kuukaudella tulee raskaaksi!!! Siinä on "vähän" eroa siihen jos tulee raskaaksi vaikka vuoden päästä työsuhteen alettua - se on jo paljon ymmärrettävämpää tämänkin yrittäjän mielestä!
KYSE ON SIITÄ, että koeajan ensimmäisellä kuukaudella tulee raskaaksi!!! Siinä on "vähän" eroa siihen jos tulee raskaaksi vaikka vuoden päästä työsuhteen alettua - se on jo paljon ymmärrettävämpää tämänkin yrittäjän mielestä!
vielä mitä eroa on käytännössä jos työntekijä tekee vaikka kaksi lasta peräjälkeen heti työsuhteen alettua tai jos työntekijä tekee kaksi lasta putkeen pari vuotta työsuhteen alkamisen jälkeen?
Ja ketjussa on jo pääsy yksimielisyyteen siitä, että asialla ei ole edes merkitystä kun se ei kerran vaikuta mihinkään.
ovat päässeet yksimielisyyteen siitä, että se on ihan tosi jees pamahtaa paksuksi vaikka ekalla duuniviikollaan ja tosiaan salailla asiaa sitten töissä. Toisinajattelijat on sitten aitoon av-tyyliin ammuttu.
Ja ketjussa on jo pääsy yksimielisyyteen siitä, että asialla ei ole edes merkitystä kun se ei kerran vaikuta mihinkään.
niin päätellä voi että yksimielisyys on saatu aikaiseksi.
Aito AV-tyyliin ampuminen on suoritettu, kun vastapuoli ei saa perusteluja aikaiseksi.
Eikä ihme! Laki kun on ap:n puolella.
Niin on väännetty monta sivullista turhaa tekstiä...