MIKSI teille ei tule enää lisää lapsia, ja paljonko lapsia nyt?
Kommentit (56)
ja minäkään en voi siis saada enempää ilman miehen apua :(
haluamme vielä joskus "omaa elämääkin"
10 vuotta tauotonta vaipanvaihtoa, rikkinäisiä öitä, neljä kuivaksi opettamista, neljä raskautta, olen saanut näistä jo tarpeekseni.
Neljästä on jo paljon iloa ja seuraa toisilleen.
Olen tyytyväinen ja onnellinen näin!
ja haluan oman elämäni viimeistään 10 vuoden päästä takaisin.
kun ikää alkaa olla liikaa.
Kolme lasta on ja olen näistä hyvin kiitollinen. Kolmatta lasta sain odottaa pitkään ennenkuin mies suostui.
esikoinen 11v ja kuopus vähän alle kolme.
Näille antaa vielä omasta jaksustaan, viidennelle ei enää jaksua riittäisi.
Jokainen lapsi kuitenkin rakas, mutta meidän perhe koossa ja valmis.
Ja haluan sitä omaakin aikaa jossain vaiheessa. Ei enää vaipan vaihtoa, ja nuo yöheräämisetkin koko ajan vähenevät....
Ei enää jaksa ryhtyä siihen vauvarumbaan. Ollaan elelty liian monta vuotta ilman vaipanvaihtoja, syöttämisiä, jatkuvaa valppaana olemista jne. Kyllä ihminen on sitten mukavuudenhaluinen. Olisi pitänyt tehdä kolmas lapsi (tai ainakin yrittää) samaan syssyyn.
eikä enempää ole tullut. Tästä yhdestä onnellinen ja kiitollinen :-)
Ei vaan, kyllä me ollaan miehen kanssa alusta asti tiedetty haluavamme neljä lasta, jos vain mahdollista. Ikää alkaa olla sen verran, että tähän saa jäädä.
ollut haave joskus nuoruudessa.
lissää saa tulla jos on tullakseen,
ikää nyt 36.
emme vain halua kuin yhden ainokaisen. itse ajattelen haluavani keskittyä täysillä ainoan lapseni kasvatukseen. miehestä en tiedä miksei hänkään enempää lapsia halua. ihailen niitä vanhempia kyllä jotka jaksavat ja haluavat kasvattaa useampia lapsia, ehkä minusta ei vain ole siihen ja siksi keskityn tekemään parhaani tämän yhden kanssa.
Minä olen 35, mies 45. 1-vuotiaat kaksoset. Minulla ennestään teini-ikäinen tyttö. 8 vuotta yritettiin mieheni kanssa, kun hänellä ei ollut lapsia, nyt tuli sitten yllärinä heti kaksi. Olin jo nuorena laittanut itselleni rajan että yli 35 vuotiaana en enää tee. Ja muutenki 3 riittää vallan mainiosti,ei olis kyllä taloudellisestikaan oikein mahdollista, ja pian tulee jo ehkä lapsenlapsia:)
lisää ei tule kun mies ei halua. ja eipä taitaisi olla varaakaan...
nekin jättäisin tekemättä jos nyt voisin päättää.
ja tähän taitaa jäädä. Haluan keskittyä ainokaiseemme täysillä ja tällä hetkellä tuntuu että rakkaus ei riittäisi enään toiselle. Mutta voihan se olla että joskus yksi iltatähti on tervetullut. Sen näkee sitten.
oma mukavuudenhalu vauvakuumeen edelle. Lapset on jo kouluikäisiä, ihana helpolla sitä jo pääsee. Lisäksi olen jo reilusti yli 40-v.
En jaksa rumbaa... enkä oikein haluakaa. Nämä riittä mulle :)
Enempää ei taida uskaltaa hankkia. Itsellä pitkäaikainen sairaus. Raskaus vie aina huonoon kuntoon, kun lääkitystä joutuu purkamaan/muuttamaan.
on nyt enkä tosiaankaan jaksa enään yhtään lisää!