Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun mies haluaa hoitaa vauvaa omalla tavallaan?

Vierailija
23.07.2023 |

Sanotaan heti kärkeen, että en halua olla semmoinen akka, joka valittaa kaikesta miehen tekemisestä ja omii lapsen itselleen. En myöskään ole jättämässä miestä tämän takia, eikä tämä käytös ollut tiedossa ennen lapsen hankkimista.

Meillä on 3kk ikäinen vauva. Mies haluaa hoitaa vauvaa viikonloppuisin, jotta minä saan levätä. Tämä on tietty ihana juttu, mutta koen että hänen antama hoito tekee enemmän hallaa kuin jeesaa mua. Esimerkiksi vauvan nukuttaminen päiväunille. Vauva nukahtaa hienosti vaunuihin tai omaan sänkyyn ja nukkuu 2-3 tunnin unet. Mies kuitenkin haluaa väkisin nukuttaa vauvan syliin tai sitteriin. Näissä se nukkuu max. 30 minsaa ja herää kärttyisenä. Yrittäessään saada vauvaa takaisin nukkumaan mies saattaa laittaa imurin tai hiustenkuivaajan päälle, koska on lukenut netistä miten humina auttaa joitain lapsia nukahtamaan. Kun lapsi ei nuku tai herää liian nopeasti mies kiroilee ja valittaa miten hankala vauva on. En ymmärrä miksi kaikki pitää tehdä vaikeimman kautta, kun on helppokin tapa eli vaan laittaa lapsi sänkyyn tai vaunuihin? Jos sanon asiasta niin mies ottaa itseensä ja loukkaantuu. Kysyy esim että enkö halua, että hän auttaa ja miksei hän saa hoitaa lasta omalla tavallaan. Kun kerron mikä minulla toimii, kokee hän sen kritiikkinä. Hän haluaa itsepäisesti toimia omalla tavallaan eikä todellakaan kuuntele mun ohjeita. Ongelmana vaan on, että lapsi yliväsyy, jolloin illat on yhtä sirkusta ja yöt menee plörinäksi. Minä sitten heräilen yöllä hyssyttelemään vauvaa samalla kuin isä koisaa väsyneenä kun on koko päivän autellut.

Tiedän, ettei lapsi mene rikki isän hoidossa, ja on tärkeää että mies saa olla isä omalla tavallaan, mutta miten voin helpottaa omaa oloani? Mua rehellisesti sanottuna ärsyttää, ettei mies toimi samoin kuin minä enkä kestä yhtään vauvan itkua, jota näistä miehen touhuista aina seuraa.

Kommentit (192)

Vierailija
1/192 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy että laittaako hän vaipankin väärin päin jos hän sen itse kokee omaksi tavakseen?

Eihän sitä lasta nyt niin hoideta miltä itsestä tuntuu vaan edetään sen lapsen ehdoilla. Jos lapsi nukkuu sängyssä tai rattaissa niin se nukutetaan sinne eikä väkisin yritetä opettaa nukahtamaan syliin. Mikä järki? Mies saa suuttua ihan rauhassa mutta lapsi on ykkönen, ei miehen itsetunto joka selvästikään ei kestä neuvomista asiassa mitä ei osaa.

Vierailija
2/192 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin teet vauvasta lasun ja miehestä huoli-ilmon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/192 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syliin nukuttuminen kuulostaa mukavalta , voisiko siitä varovasti nostaa sänkyyn kun on nukahtanut ? Näin siskon mies toimi lasten kanssa aikoinaan .

Vierailija
4/192 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehen hoitaa lasta omalla tavallaan. Ei se ole niin vakavaa. Jos lapsi ei tykkää siitä niin mies todennäköisesti kokeilee tehdä eri tavalla, koska rääkyvä lapsi ei ole kiva juttu. Ärsyttävintä on, kun nainen hyörii ympärillä kertomassa että kaikki menee muka väärin. Yleensä naisetkin huomaa että asiat voi tehdä eri tavalla ja silti toimia, kun vähän hellittää. Kuka sinusta on tehnyt asiantuntijan?

Vierailija
5/192 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy että laittaako hän vaipankin väärin päin jos hän sen itse kokee omaksi tavakseen?

Eihän sitä lasta nyt niin hoideta miltä itsestä tuntuu vaan edetään sen lapsen ehdoilla. Jos lapsi nukkuu sängyssä tai rattaissa niin se nukutetaan sinne eikä väkisin yritetä opettaa nukahtamaan syliin. Mikä järki? Mies saa suuttua ihan rauhassa mutta lapsi on ykkönen, ei miehen itsetunto joka selvästikään ei kestä neuvomista asiassa mitä ei osaa.

On lapsen etu että isä mukana elämässä. Olet matkalla yksinhuoltajuutta, jos lyttäät miehen tavat toimia. Et itsekään jaksaisi, jos mies jatkuvasti väittäisi että teet kaiken väärin.

Vierailija
6/192 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos  vauva ei kuole siihen niin mitä väliä. Anna hoitaa miten hoitaa tai olet sen mukulan kanssa jossain vaiheessa jumissa kun se ei voi antaa kenenkään muun hoitaa kuin äidin eikä sopeudu siihen että elämässä kaikki tekee asioita omilla tavoillaan.

Vierailija
7/192 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida itse jos ei kelpaa.

Vierailija
8/192 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinäpä sen sanoit. Ongelma taitaa tosiaan olla miehen ego. Ja kun sanon, että lapsen etu edelle niin miehen vastakommentti on, että olenko minä muka joku supernannyguru, joka on täydellinen ja tietää kaiken vauvanhoidosta. Huoh. En todellakaan ole, mutta jos joku juttu on toiminut tällä viikolla niin miksei vaan jatketa sillä tyylillä, kunnes se ei enää toimi ja täytyy alkaa miettiä uusia keinoja. Välillä tulee fiilis, että hän tahallaan tekee päinvastoin kuin minä. Sanotaan nyt vielä että on muuten oikein hyvä puoliso. Hoitaa siivouksen, pyykit ja leikkii ihanasti vauvan kanssa. Lähinnä vaan tää nukutushomma hiertää.

Vierailija
9/192 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko tosissaan kyselet ? Mies hoitaa vauvan omalla tavallaan ja sinä omalla tavalla, pidä suusi kiinni ja anna hoitaa. Minä olen lähtenyt lenkille ja jättänyt miehen vauvan kanssa keskenään, ainut mitä tein kun kotiin tulin takaisin kysyin onko syönyt. En ole neuvonut koskaan ja yhdellekään lapsista ei ole traumoja jäänyt.

Vierailija
10/192 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot mikä sinun mielestä toimii hyvin ja annat sitten miehen itse päättää miten hoitaa omaa lastaan. Se on hänen lapsensa yhtä paljon kuin sinunkin. Nyt naiset, opetelkaa mitä tarkoittaa tasapuolinen suhde.

Vierailija
11/192 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies lähti ajelemaan lapsen kanssa. Teki hyvää kaikille osapuolille, kun en päässyt väliin säätämään 😂

Vierailija
12/192 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäpä sen sanoit. Ongelma taitaa tosiaan olla miehen ego. Ja kun sanon, että lapsen etu edelle niin miehen vastakommentti on, että olenko minä muka joku supernannyguru, joka on täydellinen ja tietää kaiken vauvanhoidosta. Huoh. En todellakaan ole, mutta jos joku juttu on toiminut tällä viikolla niin miksei vaan jatketa sillä tyylillä, kunnes se ei enää toimi ja täytyy alkaa miettiä uusia keinoja. Välillä tulee fiilis, että hän tahallaan tekee päinvastoin kuin minä. Sanotaan nyt vielä että on muuten oikein hyvä puoliso. Hoitaa siivouksen, pyykit ja leikkii ihanasti vauvan kanssa. Lähinnä vaan tää nukutushomma hiertää.

Lopeta täydellisyyden tavoittelu. Ei se vauva ole niin hauras että joku vähän epätäydellisesti tehty nukutus tappaa sen tai pilaa tulevaisuuden.

Vierailija
13/192 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasitteko, että ap kertoo lopussa, että vauva ei nuku seuraavana yönä rauhallisesti ja ap joutuu valvomaan? Ei vauva tosiaankaan mene rikki siitä, että se ei nuku kunnolla, mutta onhan toi nyt tyhmää, että sen takia joutuu toinen aikuinen valvomaan. Suosittelen, että ap laittaa korvatulpat korviin niinä iltoina, kun mies on hoitanut vauvaa. Saa mies sitten autella myös sen seuraavan yön.

Vierailija
14/192 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa ensiviikonlopuksi hotelli ja mene sinne nukkumaan ja annat isän hoitaa lasta viikonlopun ajan. 

Vierailija
15/192 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta täydellisyyden tavoittelu. Ei se vauva ole niin hauras että joku vähän epätäydellisesti tehty nukutus tappaa sen tai pilaa tulevaisuuden.

Nykyisin nimenomaan lähdetään siitä, että lapsi on hauras. Tästä syystä esimerkiksi varhaiskasvatusyksiköt ja neuvolat on ohjeistettu tekemään lasu pienimmistäkin huolenaiheista.

Vierailija
16/192 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasitteko, että ap kertoo lopussa, että vauva ei nuku seuraavana yönä rauhallisesti ja ap joutuu valvomaan? Ei vauva tosiaankaan mene rikki siitä, että se ei nuku kunnolla, mutta onhan toi nyt tyhmää, että sen takia joutuu toinen aikuinen valvomaan. Suosittelen, että ap laittaa korvatulpat korviin niinä iltoina, kun mies on hoitanut vauvaa. Saa mies sitten autella myös sen seuraavan yön.

Kaikilla tuntuu menevän tämä ohi. Mies ei suostu käyttämään hyvää tapaa vauvan nukutukseen päivällä, jonka takia nainen joutuu hoitamaan yöheräilyt joita ei normaalisti tapahtuisi, jos sitä hyvää nukutustapaa käytettäisiin. Vauva ei mene rikki mutta nainen menee. Silläkö ei taas ole mitään väliä? 

Vierailija
17/192 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienempi ongelma kuin parisuhteen pilaaminen ja se että lapsi kasvaa ilman isää.

Vierailija
18/192 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syliin nukuttuminen kuulostaa mukavalta , voisiko siitä varovasti nostaa sänkyyn kun on nukahtanut ? Näin siskon mies toimi lasten kanssa aikoinaan .

Syliin nukuttaminen on mukavaa siitä, joka tekee sen kerran pari viikkoon, mutta ei siitä, joka joutuu nukuttamaan lapsen syliin kaikki muut viikon nukahtamiskerrat. Hyvin moni lapsi herää sänkyyn siirrettäessä ja homma alkaa alusta.

Vierailija
19/192 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla tuntuu menevän tämä ohi. Mies ei suostu käyttämään hyvää tapaa vauvan nukutukseen päivällä, jonka takia nainen joutuu hoitamaan yöheräilyt joita ei normaalisti tapahtuisi, jos sitä hyvää nukutustapaa käytettäisiin. Vauva ei mene rikki mutta nainen menee. Silläkö ei taas ole mitään väliä? 

Tämä on vain naisten neuroottisuutta ja kuvittelua. Ei tuossa miehen käyttämässä nukutustavassa ollut oikeasti mitään vikaa.

Vierailija
20/192 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienempi ongelma kuin parisuhteen pilaaminen ja se että lapsi kasvaa ilman isää.

Jos lapsen saa hoidettua niin, että lapsi nukkuu yöt hyvin ja niin ollen myös lapsen vanhemmat, niin miksi se ei olisi parempi vaihtoehto? Mitä hyötyä äidin kroonisesta unenpuutteesta on perheelle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi