Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä TEIDÄN häissä meni piloille?

Vierailija
16.03.2010 |

Meillä oikeastaan kaikki mahdollinen meni piloille.

-Ensin aamulla 2v kuopus pomppi mummilan sohvalla, vaikka kuinka kiellettiin ja ennen kuin kukaan ehti kissaakaan sanoa, poika pomppasi tyhjää ja tippui alas ja löi päänsä takan reunaan -> vaija ja taata lähtivät sitten kuskaamaan poikaa tikattavaksi.

-Sitten huomattiin, että 4v ja 6v neitien kengät olivat kotona eli kenkien ostoon (välimatkaa vaijalan ja kodin välillä oli n. 400 kilsaa). Mummu ja mummi lähtivät sitten kenkä ostoksille neitien kanssa. Ei siinä mitään, mutta meidän esikoinen on niiiiiiiin ronkeli kenkien(kin) suhteen eli heillä hieman kesti ostokset, kun neiti ei suostunut kelpuuttamaan mitään.

-Itse huomasin, ettei hame meinannut mennä kiinni (olin kuudennella kuulla raskaana ja hametta oli sovitettu toissapäivänä). Onneksi äitini oli kätevä käsistään.

-Ennen kirkkoa käytiin kuvauksessa ja kuopus pelkäsi kameraa ja kiljui kurkku suorana + esikoinen murjotti vielä niiden kenkien takia eli kummankin ilme oli hieman mörtsi + kuvaaja oli täys tumpelo lapsien suhteen (meillä piti olla toinen kuvaaja, mutta hän oli kipeä).

-Kirkossa soi väärä musiikki sisään mentäessä.

-Ulkona oli karmea ukkoskuuro, vettä tuli kuin Esterin perseestä ja salamoi. Muuten ihan kiva, mutta tuo juhlapaikan piha oli tuon jäljiltä sitten karmeaa mutavelliä.

-Pelimannit olivat myöhässä.

-Keittiössä oli tehty moka ja maidoton ruoka sisälsikin maitoa ja paikalla oli muutama maitoallerginen lapsi. Onneksi mitään vakavampaa ei sattunut, ainoastaan oksentelua ja masukipua.

-Siiderit, tequilat ja viski loppui kesken. Kiitos muutaman sukulaisen, jotka vetivät perseet olalle. Ja kahta ekaa oli laskettu 5 tölkkiä + 4 pulloa per lärvi ja kaikki eivät edes juoneet. Samoin löytyi kaljaa.

-"Seurojentalolalla" oli vaan 4 vessaa + ulkohuussi. Yksi noista sisävessoista meni epäkuntoon (ei vetänyt) eli 250 vieraalle oli 2 vessaa. Ja neljäs vessa oli jo muutenkin epäkunnossa.

Ja mitähän vielä. Yksi vanha sukulaismies vietiin ambulanssilla sairalaan, kun sai sydänkohtauksen.

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkossa mentiin sen takia naimisiin, koska se oli vanhemmille niiiiiiiin tärkeää. Meille olisi sopinut paremmin maistraatti, mutta eipä kirkossakaan nyt mitään vikaa sinänsä ollut.

Hääpuku ei ollut valkoinen (ei olisi ollut ennen lapsiakaan..).

Eikä mulla ollut huntuakaan (ei olisi ollut ennen lapsiakaan).

Hääpuku oli hihaton "iltapuku", väriltään jäänsininen.

ap

Vierailija
42/129 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan myötätunnosta hymyilyttää. Meillä meni kaikki oikeastaan nappiin: vieraita noin 150, pitivät ruoasta, ohjelmasta ja tunnelmasta. Juomaakin sopivasti ja taisi meitä olla vielä yöllä 2:30 juhlapaikalla edelleen noin 70henkeä..viimeiset olivat joutuneet "ajamaan" pois..ja yleensäkin ekat lähti vasta noin 22:00, kun oli lapset vietävä nukkumaan.

Häitä kehuttu kovasti mukavimmiksi ikinä ja parasta se, että me itse mieheni kanssa viihdyimme myös häissämme tajuttoman hyvin ja olisi kiva elää sama päivä uudelleen:) Häistä pian 3v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin merkittävänä päivänä :(

Mutta hyvä, että osaa nauraa asioille jälkikäteen ;)

Meillä oli häät viime kesäkuussa ja ei sekään päivä ihan täydtllinen ollut ;P

Vihkiminen oli klo 15 kirkossa ja minä olin jo klo 11 valmistautumassa anopin hyvän ystävän(ammatiltaan kampaaja) luona. Mieheni hoiti sillä aikaa kaason ja bestmanin kanssa kirkkokoristelut, kyltit ja yms. Tästä se sitten alkoi :)

- bestman oli enemmän hermostunut kuin minä ja mieheni yhteensä; se näkyikin myöhemmin kirkossa ja juhlapaikalla... :)

- limusiinin kuski sulki auton ovet ja yllätys, avaimet unohtuivat virtalukkoon! :)

- oli kaksikieliset häät, joten oli hieman vaikeuksia...

- bestmanin "avec" oli umpikännissä, ja hän ei siis edes ollut kutsuttu häihimme

+ muita pikkujuttuja :)

Muuten ihana ja unohtumaton hääpäivä! :)

Vierailija
44/129 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sinä+miehesi ette halunneet kirkkohäitä, niin miksi teitte vanhempien mielen mukaan? Hääpäivän saa mielestäni valita itse mielensälaiseksi. Meilläkin meinasi mieheni äidin kanssa olla välit hyvin tiukoilla, kun hänen makuun meidän hääjuhla kuulosti liian "maalaiselta"..mieheni ei ole koskaan muulloin suuttunut äidilleen aivan tosissaan, mutta tuolloin joutui lopulta sanomaan, että jos ei meidän valinta kelpaa, niin voi olla tulematta ja enempää ei keskustella. Menipä myrtsiksi ja hiljaiseksi. Luulen, että appiukkoni pelasti tuolloin tilanteen ja puhui anopilleni järkeä kahdenkesken.

No, lopputulemana anoppini viihtyi häissä älyttömän hyvin ja oli aivan onnensa kukkuloilla, kun oli niin iiihanat häät. Ja voi kun on puhuttanut häntä useasti myöhemminkin, kun kuulemma kaikki koko ajan muistelevat niitä. Että siinä se palastus, kun anoppi saikin pojalleen häät, joita muut jopa hieman hänen mielestään kadehtivat!

Vierailija
45/129 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hääparin mielestä iiiiiihana juhla, jossa kaaaaaikki viihtyivät ja "muistelevat lämmöllä" vielä vuosienkin päästä. Todellisuudessa 95 % vieraista odottaa koko ajan koska juhlat loppuvat, ja viimeistää hääleikkien alkaessa hautovat itsemurhaa. Itsekin aina jälkikäteen ihastelen hääparille suu maireassa virneessä kuinka iiiiiiiiiiiiiihanat ja mahtavat häät heillä oli, samalla kun taistelen oksennusta vastaan.

Ai niin, kerran ole nähnyt kauniin morsiamen, ja sen sanoinkin hänelle ihan vilpittömästi. Loput ovat olleet ylipyntättyjä kotkia.

Vierailija
46/129 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret jäbät tanssittivat 80 v mummiani rokin tahdissa tuntikaupalla ja mummilla polvi paketissa monta kuukautta.

Mummi tosin muistelee nuoria miehiä edelleen lämmöllä... ; )

Suomalaisvieraita kuljettanut bussi ei tullutkaan hakemaan vieraita takaisin hotelliin yöllä, vieraat nukahtelivat pitkin juhlapaikan portaita aamuyöllä taksia odotellessaan.

Kaasojen hostelli olikin karmea läävä, jossa haisi home ja kosteusvaurioita oli joka paikassa.

Yllämainitut kuokkavieraat jatkoivat bileitä klo 05 asti laulattamalla porukkaa ja hankkimalla lisää viinaa kielenkantoja irrottamaan, vaikka moni varmaan halusi jo nukkumaan. Including me. Mutta eihän nyt hyvistä bileistä malttanut lähteä mihinkään! : D

Häät Irlannissa 7 vuotta sitten, muistelen edelleen lämmöllä.

Vierailija
47/129 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsytyssanoihin.

Vierailija
48/129 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsytyssanoihin.

Haist huilu!

Ei asuta perähikiällä. Ihan tiedoksesi vaan VAIJA on karjalan murteella ISOISÄ (FAIJA on ISÄ, jos et sattunut tietämään idari), TAATA (EI taaTTa) on myöskin ISOISÄ ja neidit, no voi voi jos sun persettäs kaivelee tollanen sana.

Oletkos koskaan kuullut MURTEISTA?? Vaija ja taata on ihan normaaleja murresanoja.

Taidat itse asua stadissa, kun noin vituttaa :D Että mua sylettää sun kaltaset tyypit, joiden mielestä murteet on perseestä ja kaikkien pitää olla jotain isoisiä ja isoäitejä. Miksikäs teillä kutsutaan noita?

ap

Vierailija
49/129 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvun vanhat mummut ja papat olis saanut sydärin, jos eivät olisi päässet kirkkohäihin ja äitini jo ilmoitti silloin, kun siskoni meni maistraatissa naimisiin, ettei hän enää kyllä mene mihinkään "häihin". Eli haluttiin pitää rauha maassa ja olla aiheuttamatta papoille ja mammoille sydäriä.

ap

Vierailija
50/129 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääkimppu oli pakattu huolellisesti ja siinä oli vihreät rautalangat päällä suojaamassa kukkia sellofaanilta. En tajunnut ottaa niitä lankoja koko juhlan aikana pois vaan tajusin asian vasta valokuvista.

Meidät vietiin hääyötä viettämään hotellin parhaaseen sviittiin vaikka oltiin varattu vaatimattomampi huone. Siinä oli vain se vika, että sviitti oli unohdettu lämmittää. Ulkona oli yi 20 astetta pakkasta ja sisälläkin vain noin 10 lämpöastetta. Huone ei alkanut lämmitä lainkaan ja kohta jo saatiinkin seurata haalariukkojen virtaa ovesta sisään ja ulos. Että sellainen hääyö meillä.

Vierailija
51/129 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko nyt vaan, että kyllä se vaija on karjalan murteella isoisä. Itse olen isäni puolelta karjalainen, isäni on evakkoja..

ap

Vierailija
52/129 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kotus.fi/index.phtml?s=2431

Ja miksi se sua niin häiritsee, että mentiin naimisiin kirkossa? Tämä tuolle kyselijälle? Luitko yhtään mun vastauksia? Jos luit, niin sieltä löytyy vastaus..

Eli sun mielestä ainoastaan neitsyet saavat mennä kirkossa naimisiin? Hallootta päivää, herää pahvi, nyt on jo uusi vuosituhat!

ap

Vierailija
53/129 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli nämä häät. Tehtiin miehen kanssa lähes kaikki hääjutut itse ja samalla lampattiin etsimässä juhannuksena saareen kadonnutta kissaamme (vuokramökki, kissa pahoinpidelty ja säikky, eli erittäin hankala saada kiinni). Otus saatiin ansaan kaksi yötä ennen häitä; tätä ennen sitä oli jahdattu 6 viikkoa palveluskoirain kera, nukutuslääkettä ruuassa, supiloukku, yritetty ampua ritsalla alas puusta kalanverkkoihin jne.

Hääpäivänä meikkaaja oli ihan hermona, kun pelkäsin hänen tekevän liioitellun meikin. Halusin pari irtoripsituppoa oikeille paikoille, mutta luomeenhan tämä ne liimasi ja sääti pahemman kerran. Kulmatkin nyppi edellisenä päivänä ihan puolikuuviivoiksi, vaikka halusin leveät ja ryhdikkäät.

Ehdimme juuri ennen kuvauksia hakemaan kukkakaupasta hääkukat ja yllätykseni oli suuri, kun kuvaamon aulan pöydällä oli vaasissa samanlainen morsiuskimppu kuin omani, jonka olin itse suunnitellut!!! Luultavasti kukkakauppa oli ns. vuotanut tiedon. Olin pettynyt.

Kuvausten jälkeen menimme kirkkoon, jonka niihin odotustiloihin isänikin saapui, yllätys, yllätys, mukavassa maistissa. Olin jo stressaantuneena kulkenut pitkin tiloja ja piereskellyt joka askeleella mekon helmoja pölläytellen. Noh, loppuviimein talutin isäni alttarille ja tämä meni istumaan etupenkkiin kakkulapio apteekin muovikassissa...

Hääautomme kuski oli sekoillut häiden ajassa ja saapui autollaan hitaasti lipuen, lippis väärinpäin päässä ja T-paita päällä, kun olimme noin 20 minuuttia häntä odottaneet. Juu. Ajoimme sitten bestmanin ja kaason kanssa satamaan ottamaan yhdet juomat ja onnistuin läikyttämään puolikkaan lasillisen punaviiniä häämekolleni. Laivaravintolan henkilökunta auttoi puvun puhdistamisessa.

Lopulta pääsimme juhlapaikkaan, jossa isäni oli toikkaroimassa onnittelujonon kärjessä (vaikka piti olla omalla paikallaan ottamassa vieraita vastaan) ja tarttumassa kuohuvaan kiinni. Kun vieraat olivat salissa, isäni piti lausua pari sanaa, mutta mulle riitti, kun kuulin järkyttävän sössötyssuhinan: "Hyvät Mikä ja xxxxx", kun olisi toki pitänyt sanoa Mika. Iskin kuohuvalasini miehelle ja lähdin kipkopkiitämään salista ulos tirauttamaan parit kyyneleet ja haukkomaan henkeäni. Tällä välin isäni oli jättänyt puheen kesken, ajatellut istahtaa tuoliinsa, mutta istunutkin ohi ja tehnyt takaperin kuperkeikkaa... Onneksi olin silloin muualla.

Isä veti perseet ja käyttäytyi huonosti, katosi välillä pitkiksikin ajoiksi ja hänen lompakkonsa löytyi kolme kertaa (miesten vessasta, baaritiskin lattialta, kolmatta en muista). Veljeni flirttaili avoimesti anoppini kanssa, luoja!

Hääyönä sviitissä nukutti vietävästi ja paluu kotiin oli mukava. Tosin isäni oli kadoksissa ja jouduin lähtemään hääkampauksessani (ja riisit kampauksen sisällä) ja verkkareissa häntä etsimään pitkin kaupungin paskaisempia kuppiloita. Ja kun lopulta löysin, kuulin hänen olleen putkassa; poliisit olivat löytäneet hänet kotinsa läheltä olevasta puskasta ja lompakossa rahaa yli 20 000 markkaa (tämä aivan normaalia isältäni, etelänreissuilla jne aina sama homma). Sain tästä kaikesta noin viisi päivää kestäneen päänsäryn enkä voinut ymmärtää, miksi isäni piti pilata alkoholin kanssa pelaamisella elämäni hieno päivä, vaikka sovimme aivan toisin. Toisaalta se oli aivan tuo ja sama, koska olin jo tottunut siihen, että vuosien aikana mikään ei ole mennyt tavallisesti :-)

Vierailija
54/129 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olin jo stressaantuneena kulkenut pitkin tiloja ja piereskellyt joka askeleella mekon helmoja pölläytellen. Noh, loppuviimein talutin isäni alttarille ja tämä meni istumaan etupenkkiin kakkulapio apteekin muovikassissa..."

Mahtoi mahtavat amorit :D

Vierailija
55/129 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos en olisi jättänyt isääni kutsumatta :). En halunnut huolehtia koko päivää alkoholistin voinnista.

Vierailija
56/129 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisiin kannataa mennä ennen kun hankkii lapsia. Jääpähän nämä ylimääräiset hässäkät pois.

Vierailija
57/129 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisiin kannataa mennä ennen kun hankkii lapsia. Jääpähän nämä ylimääräiset hässäkät pois.

Vierailija
58/129 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-vanhempien autosta puheksi rengas, meinasivat myöhästyä kirkosta.

-tarjoilijoita ei ollutkaan, tuplabuukkaus

-pitopalvelu ei asetellutkaan ruokia tarjolle

-olin itse vatsataudissa edellispäivän ja lapset 39-asteen kuumeessa edellisyön

-bestman räpelsi kännykkää koko juhlan ajan eikä osallistunut oikein mihinkään

Vierailija
59/129 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hääyön. Perui sen hääpäivänä ja muutama tunti oli aikamoista stressiä kun etsittiin lapsenvahtia.

Vierailija
60/129 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mentiin salaa kaksin maistraatissa naimisiin ja sen jälkeen valokuvassa ja ilta vietettiin hyvässä ravintolassa kaksin ja sitten kotiin nukkumaan.

Lapset olivat toisella paikkakunnalla mummilla hoidossa, heille soiteltiin valokuvauksen jälkeen.

ennen kuin alettiin lapsia tehdä.

Ei kiirettä, ei stressiä, ei pilalle menneitä häitä. Ihana juhla kahden kesken.

Kaikki ei tarvitse sitä yhtä päivää elämässä, milloin saa olla keskipisteenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän