Mikä TEIDÄN häissä meni piloille?
Meillä oikeastaan kaikki mahdollinen meni piloille.
-Ensin aamulla 2v kuopus pomppi mummilan sohvalla, vaikka kuinka kiellettiin ja ennen kuin kukaan ehti kissaakaan sanoa, poika pomppasi tyhjää ja tippui alas ja löi päänsä takan reunaan -> vaija ja taata lähtivät sitten kuskaamaan poikaa tikattavaksi.
-Sitten huomattiin, että 4v ja 6v neitien kengät olivat kotona eli kenkien ostoon (välimatkaa vaijalan ja kodin välillä oli n. 400 kilsaa). Mummu ja mummi lähtivät sitten kenkä ostoksille neitien kanssa. Ei siinä mitään, mutta meidän esikoinen on niiiiiiiin ronkeli kenkien(kin) suhteen eli heillä hieman kesti ostokset, kun neiti ei suostunut kelpuuttamaan mitään.
-Itse huomasin, ettei hame meinannut mennä kiinni (olin kuudennella kuulla raskaana ja hametta oli sovitettu toissapäivänä). Onneksi äitini oli kätevä käsistään.
-Ennen kirkkoa käytiin kuvauksessa ja kuopus pelkäsi kameraa ja kiljui kurkku suorana + esikoinen murjotti vielä niiden kenkien takia eli kummankin ilme oli hieman mörtsi + kuvaaja oli täys tumpelo lapsien suhteen (meillä piti olla toinen kuvaaja, mutta hän oli kipeä).
-Kirkossa soi väärä musiikki sisään mentäessä.
-Ulkona oli karmea ukkoskuuro, vettä tuli kuin Esterin perseestä ja salamoi. Muuten ihan kiva, mutta tuo juhlapaikan piha oli tuon jäljiltä sitten karmeaa mutavelliä.
-Pelimannit olivat myöhässä.
-Keittiössä oli tehty moka ja maidoton ruoka sisälsikin maitoa ja paikalla oli muutama maitoallerginen lapsi. Onneksi mitään vakavampaa ei sattunut, ainoastaan oksentelua ja masukipua.
-Siiderit, tequilat ja viski loppui kesken. Kiitos muutaman sukulaisen, jotka vetivät perseet olalle. Ja kahta ekaa oli laskettu 5 tölkkiä + 4 pulloa per lärvi ja kaikki eivät edes juoneet. Samoin löytyi kaljaa.
-"Seurojentalolalla" oli vaan 4 vessaa + ulkohuussi. Yksi noista sisävessoista meni epäkuntoon (ei vetänyt) eli 250 vieraalle oli 2 vessaa. Ja neljäs vessa oli jo muutenkin epäkunnossa.
Ja mitähän vielä. Yksi vanha sukulaismies vietiin ambulanssilla sairalaan, kun sai sydänkohtauksen.
Kommentit (129)
En halunnut perinteistä hääkimppua vaan ranteeseen pienen "roikkuvan" kimpun. Päivä oli todella kuuma ja kimppuni nahistui nahistumistaan, loppuillasta heitin sen roskiin kun jäljellä oli vaan ruskeita littania kukkia... Jälkeenpäin kuulin että anoppi oli laittanut sen paniikissa aamulla jääkaappiin, kun pelkäsi sen menevän pilalle. Jääkaappiin! Ihme kun kimppu kuoli!
[quote author="Vierailija" time="16.03.2010 klo 23:34"]http://www.kotus.fi/index.phtml?s=2431
Ja miksi se sua niin häiritsee, että mentiin naimisiin kirkossa? Tämä tuolle kyselijälle? Luitko yhtään mun vastauksia? Jos luit, niin sieltä löytyy vastaus..
Eli sun mielestä ainoastaan neitsyet saavat mennä kirkossa naimisiin? Hallootta päivää, herää pahvi, nyt on jo uusi vuosituhat!
ap
[/quote]
Kannattaa vastata kritiikkeihin vähän asiallisemmin, eli heittää pois muiden solvaaminen pahviksi tai muuksikaan ja jättää pois nuo "mitä se sun persettä kaivelee" -jutut. Alennut helposti noiden muiden tasolle. Muuten olen kanssasi ihan samaa mieltä!
[quote author="Vierailija" time="16.03.2010 klo 20:43"]
muutamille vain 5 päivää ennen ja vieraat maksoi itse ruokansa. Mikään ei mennyt pilalle, liittokin toimii =)
[/quote] Yli 5v myöhemmin palaan tähän viestiin ja totean että toimii paremmin kuin koskaan.
Häissä en edes huomannut, mutta ihminen jonka kanssa menin naimisiin olikin ihan väärä minulle.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 11:51"]Häissä en edes huomannut, mutta ihminen jonka kanssa menin naimisiin olikin ihan väärä minulle.
[/quote]
Kaverin häissä oli sama ongelma. Sulhanen täysin väärä. Toivottavasti hän mahd pian itse huomaa virheensä. Kiva yrittää olla hirveän onnellinen toisen puolesta. No, juhlat oli kyllä kivat muuten ei siinä mitään :) (ja ei, en ole sanonut kaverille mitään)
ärsytyssanoihin.
Haist huilu!
Ei asuta perähikiällä. Ihan tiedoksesi vaan VAIJA on karjalan murteella ISOISÄ (FAIJA on ISÄ, jos et sattunut tietämään idari), TAATA (EI taaTTa) on myöskin ISOISÄ ja neidit, no voi voi jos sun persettäs kaivelee tollanen sana.
Oletkos koskaan kuullut MURTEISTA?? Vaija ja taata on ihan normaaleja murresanoja.
Taidat itse asua stadissa, kun noin vituttaa :D Että mua sylettää sun kaltaset tyypit, joiden mielestä murteet on perseestä ja kaikkien pitää olla jotain isoisiä ja isoäitejä. Miksikäs teillä kutsutaan noita?
ap
Taas tuli murresana! *hihih* *repskops* mikä juntti :-DDD
odotuksia, joten kaikki mikä meni hyvin, oli sitten tosi kivasti.
Mutta minkä en suostunut antaa häiritä itseäni silloin, mutta mikä kyllä nyppi jälkeenpäin niin sulhanen tai siis tuore aviomieheni juhli niin antaumuksella, että mä istuin suurimman osan aikaa yksin tai seurustelin yksin vieraiden kanssa.
Ja juhlimisen seurauksena me oltiin viimiset jotka lähti hääpaikalta ja ukko oli niin humalassa että hääyöstä(aamusta) ei tullut yhtään mitään. Tosi romanttista yksin mutustellä sviittiin jätettyjä suklaita ja siemailla kuohuvaa sammuneen miehen vieressä.
Vähän samaan tyyliin kyllä meni avioliittokin. Koitin katsella positiivisella mielellä ja parhain päin miestä ja tekojaan. Nyt ilman vaaleanpunaisia laseja, eron jälkeen näkee saman possun minkä muut näki jo häissä.(nimim. kuitenkin 11,5 v yhdessä)
Eräs iso syy siihen, että menimme naimisiin maistraatisa ilman vieraita, oli se, että känninen isäni olisi pilannut koko hääjuhlan, jos sellaiset olisimme järjestäneet. En halunnut viettää häitäni stressaantuneena ja häveten isäni sekoilua. Tiedän myös, että äitini oisi hävennyt silmät päästään miehensä edesottamuksien takia. Näin oli parempi kaikille.
jos en olisi jättänyt isääni kutsumatta :). En halunnut huolehtia koko päivää alkoholistin voinnista.
mutta kummitätini tuli samalle kampaajalle heti minun jälkeeni ja siinä tohinassa unohdin sitten maksaa kampaajalle.. no soitto kaasolle riitti ja kävivät sulhasen kanssa maksamassa laskun. vihkimisen jälkeen musiikki stoppas hetkeks, mutta saatiin nopeasti käyntiin uudelleen.
maha pystyssä ja muutama mukelo valmiina järjestää isoja häitä valkoisine asuineen ja kirkkoineen.
Eiköhän juna mennyt jo siinä vaiheessa kun päätettiin lapsentekoon alkaa ennen kuin oltiin valmiit astumaan avioliittoon.
ärsytyssanoihin.
Haist huilu! Ei asuta perähikiällä. Ihan tiedoksesi vaan VAIJA on karjalan murteella ISOISÄ (FAIJA on ISÄ, jos et sattunut tietämään idari), TAATA (EI taaTTa) on myöskin ISOISÄ ja neidit, no voi voi jos sun persettäs kaivelee tollanen sana. Oletkos koskaan kuullut MURTEISTA?? Vaija ja taata on ihan normaaleja murresanoja. Taidat itse asua stadissa, kun noin vituttaa :D Että mua sylettää sun kaltaset tyypit, joiden mielestä murteet on perseestä ja kaikkien pitää olla jotain isoisiä ja isoäitejä. Miksikäs teillä kutsutaan noita? ap
Taas tuli murresana! *hihih* *repskops* mikä juntti :-DDD
Oliks tässä sulle tarpeeksi ymmärrettävää stadia?!
T.ei ap
Miehen kahden kaverin vaimot tulivat parin boolilasillisen jälkeen kyselemään minulta mitä mieheni oikein minussa näkee. Toinen roikkui vähän väliä mieheni hihassa ja lässytti kuinka he ovat tunteneet jo paljon ennen kuin minä tulin kuvioihin. Se ärsytti ja suututti tosi paljon eikä sen jälkeen ole kiinnostanut tavata näitä ihmisiä enää.
on kaikesta huolimatta eri asia kuin maha pystyssä prinsessapäivää leikkivä morsian.
Sille ei voi mitään, että se juna meni jo, että valkoisissa alttarille astuminen isojen juhlien kera olisi uskottavaa.
Erityislasten äidit muuten tykkäävät kovasti tollaisista kehariletkautuksista.
Ennen vihkimistä kuitenkin kävi ilmi, että floristi oli sitonut aivan vääristä kukista vieheet (piti olla ruusuja, olikin mielestäni rumia ja kalliitakin orkideoja). Hän kuitenkin suostui sitomaan edes miehille uudet ruusut orkideojen sijaan.
Häät tosiaan olivat ihanat, mutta hääyö oli ikävä.
- autokuskimme ajoi tolkuttoman hitaasti koko 50km matkan naapurikaupungin hotelliin eikä sitten edes löytänyt perille kuin piiiitkän kiertelyn jälkeen
- vanhempani olivat halunneet maksaa meille hotellihuoneen hääyöksi ja se oli tosi iso ja ihana omalla saunalla yms. Meillä ei vain ollut aikaa nauttia siitä, kun saavuimme paikalle tosi myöhään ja huone piti luovuttaa heti aamupäivällä.
Nuukana ihmisenä harmittelen moista edelleenkin.
- en ollut älynnyt pakata mitään laukkua itselleni mukaan ja jouduin pesemään meikit jollakin hotellin sappualla ja ihoni kuivui kamalaksi. Samoin tukkaa en saanut kunnolla avattua, koska mulla ei ollut kampaa.
- olimme molemmat tosi väsyneitä emmekä oikein jaksaneet hääyön petipuuhia. Jotakin huonopotenssista väkerrystä on jäänyt mieleen...
- aamulla heräsimme väsyneinä ajoissa, jotta ehtisimme nauttia edes hotellin aamiaisesta.
- olin seuraavana päivänä tosi ruma :)
Juuri ja juuri huomasin estää.
Tyttäeni tuolloin 6-vuotias. Ei ollut kukaan sanonut, että hääpari ensin.
Ja tiedoksi, että menin tokan kerran avioon ja sulhanen ei ollut tytön isä. ( mulla ei oo kyllä mitään sitä vastaan, että tehdään lapset ennen naimisiinmenoa).
ja kirkkokin oli valittu jotta isovanhemmat eivät järkyttyisi.
on kaikesta huolimatta eri asia kuin maha pystyssä prinsessapäivää leikkivä morsian.
Sille ei voi mitään, että se juna meni jo, että valkoisissa alttarille astuminen isojen juhlien kera olisi uskottavaa.
Erityislasten äidit muuten tykkäävät kovasti tollaisista kehariletkautuksista.
Up up up
olisiko ajankohtainen kun kesääkin on mennyt reippaasti eteenpäin..
onko mitään lisää kokemuksia?
[quote author="Vierailija" time="16.03.2010 klo 20:30"]Kaikki (myös me hääpari) ihmettelimme kun pappi puhui asioista, jotka eivät liittyneet meihin mitenkään. No tilanne selvisi siinä vaiheessa kun pappi kutsui meitä nimeltä... ja sanoi ihan vieraiden ihmisten nimet :D
Kyllä hääväki kohahti. Minä siinä yritin kuiskata papille oikeita nimiä. No vihdoin viesti meni perille, ja pappi sanoi aamen. Toki puhe oli ihan toisille tehty.
Olisi pitänyt ymmärtää, se liitto päättyi eroon.
Toisissa häissä pappi piti sellaisen "nettipuheen", eli hääpuhe joka löytyy netistä. Ei mitään henkilökohtaista. Hän myös pakeni saman tien. Ehkä mokana se, että nukahdin heti kun pääsimme kotiin (joo, tulimme suoraan kotiin juhlista).
[/quote]
Voi ei!
No onneks vielä jotkut on vanhanaikaisia ja menee naimisiin ennen lapsia. Mun ja miehen ystävät ja sukulaiset muuten on avioituneet ennen lapsia. Kaikki tulevat koulutetuista ja keskituloisista perheistä. Vain kaksi poikkeusta on sääntöön. Musta Se on vaan wt tehdä lapsi ensin ja sit avioitua vasta, en sitä logiikkaa tajua!
Morsian oli väärä valinta.