Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttö siirtyi vaatekokoon 134 ja nyt on pakko tilata vaatteet ulkomailta

Vierailija
16.03.2010 |

Meillä on kuivausrumpu, joka kutistaa kyllä vaatteita yhden koon ekoilla kuivauskerroilla. Eli joudun ostamaan 7-vuotiaalleni nyt 134 senttisiä vaatteita. Ja siitäkös ongelma syntyi.

Kun muualla maailmassa sama lastenvaatemallisto kattaa koot jopa 164 senttiin asti niin Suomessa raja menee kokojen 128 ja 134 välissä. Isommat vaatteet ovat järjestäen teini-ikäisille suunnattu, enkä voi pukea niitä esikoululaiselle.

Nyt joudun tilaamaan vaatteet netistä ulkomaita myöten. Herätkää suomalaiset lastenvaatteiden sisäänostajat! Kaikki eivät halua teinirytkyjä pikkulapsilleen!

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on vielä ihan lapsi, eli vaatetta pitäis löytyä, muutakin kuin nuorisomuotia. Oma lapseni on vain sentin pidempi, vaikka on jo 9v.

Vierailija
62/70 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla pitkä 6-vuotias tyttö käyttää 134 sentin vaatteita. On välillä todella vaikeaa löytää hänelle sieviä lastenvaatteita, kun monissa kaupoissa myydään tuonkokoiselle jo näitä paljastavia teinirytkyjä. H&M:n nettikaupasta löytää jotakin, samoin Anttilasta, mutta aika paljon ostan tytölle Marimekkoa em. syistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla kaksi tyttöä, toinen kokoa 146 cm ja toinen 128. HM-Lindex-KappAhl tarjoaa pissiskamppeita ja niitä ei oikeasti halua päälleen myöskään meidän neljäsluokkalainen, vaikka aikaisemmin jokun mamman mielestä tämänikäinen on jo teini, joka haluaa pukeutua miten haluaa. Minä tilaan myös ulkomailta vaatteita, tykkäämme tyytöjen kanssa esim. Agatha Ruiz de la Pradan, Desigualin, Dieselin, Tommy Hilfigerin, Monnalisan yms vaatteista. Ihania kuoseja, ihania värejä, kivoja leikkauksia. Ulkoiluvaatteet ostan urheiluliikkeistä, esim. lasketteluun tarkoitetut vaatteet toimii kyllä hyvin ihan muussakin ulkoilussa.

Vierailija
64/70 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän nämäkään nyt suomalaisia ole, mutta lapselle sopivia...

Mielestäni Reimalla on myös lastenvaatteita tuota kokoa.

Vierailija
65/70 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vaatemallien suhteen, ei kuivausrummun...

Farkkuja lukuunottamatta tilaan kaiken 7-vuotiaalle ulkomailta. Postareineenkin tulee hyvin edulliseksi; ostan paljon käytettyä.

Vierailija
66/70 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis no ekaksi - Meillä kuivataan naruilla JA KÄYTETÄÄN HUUHTELUAINETTA (sori huuto) ja suoristellaan vaatteet naruille. Eivät ole ryppyisiä, eikä juuri missään näy narunjälkiä.

MUTTA siis asiaahan tuo teinirytkyhomma on. Ja minun eskarilainen käyttää niitä 134-koon vaatteita ihan ilman kutistamistakin. Ei kyllä Suomen rajojen sisältä löydy enää nättiä ja suloista vaatetta tuon ikäiselle (joskus harvoin joku kappale kissojen ja koirien kanssa etsimällä). Pitäisi käyttää teinileenaan kanssa tummia pillihousuja ja rock-henkisiä tunikoita. Kun mun tyttö haluaisi söpöjä värejä, Hello Kittyä, kukkia, perhosia jne. Eli siis isot marketit, H&M, Lindex ja KappAhl ovat pois listoilta. Seppälässä on ihan kivoja, mutta laatu ö-luokkaa jopa noihin edellisiin verrattuna (housut puhki heti, värit lähtee ekassa pesussa jne.). Että mitä jää jäljelle? Kohtuuhintaisia paikkoja? Eipä paljon mitään, eikä ole sellaista korttia, jolla voisi tilata ulkomailta.

Vierailija
67/70 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisi äidin ehkä katsoa lapsen lautaselle tai ruokakaappiin... mitä ihmettä sä sille syötät! Tota menoa sillä alkaa kasvaa rinnat 8-vuotiaana ja pääset rintsikkaostoksille 9-vuotiaan kanssa. Ehkä myös tsmponiostoksille. Tamponeja ja rintsikoita käyttävä, lastenvaatteissa kulkeva 9 v. onkin varmaan ilo silmälle ;-)

Vierailija
68/70 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA tyttöni on vasta 5 v (just täytti) ja on hyvin pian jättämässä 128cm vaattet taakseen. Eli mistä ihmeessä löydän hänelle jatkossa LASTEN eikä teini vaatteita jotka on 134 cm...

Minun kohta 11 v. täyttävä tyttö käyttää kokoa 134 cm...., tiedän kyllä että hän on pieni ja siro, joten ehkä siksi en osaa kuvitella jonkun 5 v olevan saman kokoinen.

Vierailija
69/70 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisi äidin ehkä katsoa lapsen lautaselle tai ruokakaappiin... mitä ihmettä sä sille syötät! Tota menoa sillä alkaa kasvaa rinnat 8-vuotiaana ja pääset rintsikkaostoksille 9-vuotiaan kanssa. Ehkä myös tsmponiostoksille. Tamponeja ja rintsikoita käyttävä, lastenvaatteissa kulkeva 9 v. onkin varmaan ilo silmälle ;-)

Meillä molemmat vanhemmat ovat pitkiä, minä 181cm, mies 186cm. Kuten arvatakin saattaa, meidän lapset eivät ole mitään pygmejä vaan ikäisekseen pitkiä. 3v9kk poika on nyt n. 110cm pitkä, varmaa jo ylikin ja käyttää vaatekokoa 116 pääosin. 2v tyttö puolestaan 93cm pitkä. Käyttää 98 koon vaatteita.

Vierailija
70/70 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko vastata tähän viestiin, joka sattui silmiin vaikka onkin jo vanha. Löysin kivan nettikaupan http://www.leppisloppan.fi, josssa LASTENvaatteita jopa kokoon 152 cm asti. Suosittelen! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän