Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihavuuden siirtäminen lapsille - tajuavatko äidit, mitä tekevät?

Vierailija
16.03.2010 |

En ole erityisen läskikammoinen, enkä halua haukkua ylipainoisia, koska itsekin olen juuri laihiksella ja vyötärömakkaraa on päässyt syntymään.

Mutta olen hyvinkin tarkka siitä, mitä lapsilleni annan syötäväksi. Osa varsinaisista ylipainoisista äideistäkin on tarkkoja.

Mutta sitten on kuten yksikin tuttu äiti... miehensä on hoikka ja normaalipainoinen, äiti reippaasti ylipainoinen. Lapsi on äitinsä sapuskoilla paisunut reilussa vuodessa aivan tankiksi. Eikö se jo hävetä äitiä?

Vai eikö omasta lapsesta näe sitä lihomista? Hurjalta tuntuu, kun kuitenkin tiedetään, että lasten ylipainokin altistaa tuleville sairauksille, eikä sosiaalisestikaan ole helppoa lapsen olla "läski".

Kommentit (148)

Vierailija
41/148 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsille on ohjeeksi annettu (ravitsemusterapeutti) että makkaraa ja punaista maitoa.

Revi ap, siitä!

Vierailija
42/148 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitettavasti lähipiirissäni tapauksen, jossa äiti osti lapselle (10v) päivittäin sipsejä/karkkia/limuja ja ruokana pizzoja ja hamppareita. Lapsi lihoi selvästi ja terveydenhoitaja koulussa puuttui tilanteeseen. Äiti raivosi terveydenhotajalle eikä tilanne ikinä muuttunut. Nyt lapsesta on kasvanut ylipainoinen nuori mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/148 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt lihavia lapsia, joiden vanhemmat ovat laihoja/norm.painoisia. Lapsen lihavuus ei aina johdu äidin/isän syömistavoista.

Vierailija
44/148 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsille on ohjeeksi annettu (ravitsemusterapeutti) että makkaraa ja punaista maitoa. Revi ap, siitä!

Lapset on luikkuja jotka ei kasva? Koska äiti ahtaa kitusiinsa suklaata eikä viitsi laittaa kunnon ruokaa. Syödään milloin syödään jos syödään? Ravitsemusterapeutti kuule version ne ei vaan syö?

Vierailija
45/148 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muut liian laihoja?? Mitäs sit tekisit? Muutkin syö vaan porkkanaa?

jos kerran samaa ruokaa syövät eikä yksi herkuttele eikä vedä kolmea annosta siinä missä muut yhden. Pitää tarkistaa ettei ole jotain ruuansulatukseen vaikuttavaa tms sairautta.

Vierailija
46/148 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi läskejä ei saa haukkua

Vierailija
47/148 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on luikkuja jotka ei kasva? Koska äiti ahtaa kitusiinsa suklaata eikä viitsi laittaa kunnon ruokaa. Syödään milloin syödään jos syödään? Ravitsemusterapeutti kuule version ne ei vaan syö?

Ps. inhoan suklaata

Vierailija
48/148 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ylipainoinen ja en todellakaan halua lapsistani sellaista. Ja hoikkia nuo ovatkin. Toki välillä herkutellaan mutta kohtuudella.

Lapseni tarhakaverin äiti on on tosi lihava ja tytär myös. Nyt syksyllä lapsella(6v.) todettiin diabetes. Kauhistelin jo 3 vuotta sitten, kun lapsen neuvolasta oli sanottu, että lapsen pitäisi laihtua niin tyttö sai siitä huolimatta välipalaksi mm. lihapasteijoita.

Ehkä lapsen lihomista ei huomaa tai sitten ei voi kieltää niitä kaikkia herkkuja lapselta.

Vierailija
49/148 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsille on ohjeeksi annettu (ravitsemusterapeutti) että makkaraa ja punaista maitoa. Revi ap, siitä!

kuten varmaan voit huomata, jos peset silkkarisi ja luet uudelleen, aloitukseni ei koskenut sinua. Vaan juuri NIITÄ äitejä, jotka antavat lapsensa lihoa.

ap

Vierailija
50/148 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen tosiaan itse tosi tarkka mitä lapset suuhun laittavat. On meillä karkkipäiväkin, jolloin saa kohtuudella herkutella lapset. Mutta molemmat lapset kulkevat -10 käyrällä ja sillä ovat kulkeneet aina syntymästä lähtien. En halua omia ruokailutapojani siirtää missään nimessä lapsilleni.

Nyt omat elintavat on menneet myös remonttiin, en jaksa katsella näitä läskejäni enää yhtään.

Vierailija
51/148 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhin on vähän pyöreä ja hänet lihottaa mummu!! Joskus pitää rajoittaa oikein kyläilyäkin kun ei ohjeita noudateta. Mutta vanhin on toooodellla rauhallinen joten hänelle helposti tulee painoa. Hän on hieman tukeva mutta ei pahasti. Toinen lapsista on sellainen luikku ettei ehdi edes syödä kun pitää koko ajan mennä.

Et riippuu se lapsestakin. Mutta tarkkaan katson etteivä he syö lihottavia esim. lihapiirakoita, ranskalaisia, pullaa, kakkua päivittäin. Kerran viikossa on herkkupäivä ja silloin mennään mummolaankin

Vierailija
52/148 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt lihavia lapsia, joiden vanhemmat ovat laihoja/norm.painoisia. Lapsen lihavuus ei aina johdu äidin/isän syömistavoista.

että on äitejä, jotka katsovat, mitä lapselleen syöttävät vaikka itse ovatkin ylipainoisia.

Juu, on se osin geeneistä kiinni. Mutta silti: jos lapsi on roimasti ylipainoinen, pitäisi äidin jo osata muuttaa sitä lapsen ruokavaliota. Herkästi lihovalle entistäkin terveellisempää ruokaa!

ap

Vierailija
53/148 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isä ruokki lapsiaan yhtä lailla.

Vierailija
54/148 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muut liian laihoja??

Mitäs sit tekisit?

Muutkin syö vaan porkkanaa?

Siitä vaan porkkanaa natustamaan koko perhe! :)

Vierailija
55/148 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän tapauksessanne kai sitten syyllistä pitää etsiä myös isästä. Oletko tyytyväinen?

ap

Vierailija
56/148 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän tapauksessanne kai sitten syyllistä pitää etsiä myös isästä. Oletko tyytyväinen?

ap

t: se jonka lapset on makkaralla ja maidolla (kärjistettynä)

Vierailija
57/148 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta lapsen lihottaminen on aivan yhtä vastuutonta kuin vanhempien ryyppääminen tai kotona tupakointi. Todella siis vastuutonta!

Vierailija
58/148 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitähän koko aloitukseni ei siten koske.

ap

Vierailija
59/148 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitähän koko aloitukseni ei siten koske.

ap

Vierailija
60/148 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta lapsen lihottaminen on aivan yhtä vastuutonta kuin vanhempien ryyppääminen tai kotona tupakointi. Todella siis vastuutonta!

Kyse ei ole vain terveydestä, vaan itsetunnosta, naiseudesta, seksuaalisuudesta jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi