Pakkotilanne laittaa lapset hoitoon ja nuorin vasta 9kk :(
Minua ahdistaa jo valmiiksi kun joudumme laittamaan lapset hoitoon minun sairastumiseni takia. Erityisesti ahdistaa nuorimman takia, koska hän on vasta 9kk aloittaessaan hoidon.
Emme saa kotiin hoitajaa ja itse palkattuna se tulisi liian kalliiksi, koska taloudellinen tilanteemme on erinäisistä syistä muutenkin tällä hetkellä heikompi mitä vielä pari vuotta sitten.
Paras vaihtoehto olisi hoitaja kotiin, koska minä en saisi sairauteni takia saada mitään tauteja ja lapset luultavasti niitä tuovat myös pph:lta, vaikkei sieltä ehkä niitä niin paljon tule kun päiväkodista. Tuon tautivaaran takia on harkittu sitäkin, että lapset olisivat pääsääntöisesti minun vanhemmillani ja minä vain näkisin heitä välillä, mutta jo ajatuskin tuosta ahdistaa, siis se, että joutuisin olemaan todella paljon erossa lapsistani. Toisaalta sairastuminen voi koitua kuolemakseni. Minun vanhemmat ovat vielä työelämässä niin eivät voi hoitaa lapsiamme koko ajan.
Onko täällä joku laittanut lapsensa hoitoon 9-10kk iässä, jos niin miten se on sujunut? Miten noin pieni sopeutuu hoitoon?
Kommentit (23)
vaikka lääkäriltä todistuksen ettet voi viedä muualle hoitoon juurikin tuon sairauden takia?
Voimia!! halaus
Eivätkö mummoloiden porukat voisi taloudellisesti tukea hoitajan hankkimista teille kotiin?
Monessa paikassa saa hoitajan kotiin kolmelle alle kouluikäselle. Kyseleppä ny vielä. Uskoisin, että sairautesi vuoksi teillä olisi hyvä mahd saada hoitaja kotiin. Mitä mieltä lääkärisi on?
Tunnen leukemia potilaan joka sai juuri tartunta vaaran vuoksi lapsille hoitajan kotiin