Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huoh, hermot menee appi ja anoppi tulee vierailulle usein jo aamukuudelta!

Vierailija
15.03.2010 |

Meillä on kaksoset, jotka ovat nyt reilun 1kk ikäisiä. Minkäänlaista rytmiä heillä ei ole ja yöt menee heillä monesti itkiessä ja useasti nukahtavatkin vasta siinä 5-7aikoihin ni on tosi kiva kun anoppi ja appi tulee yleensä siinä kuuden aikoihin aamulla vierailulle 2-5päivänä viikossa. Tästä on sanottu niin hyvällä kun pahallakin, ettei niin aikaisin tarvitse tulla kun kaksoset ovat vasta nukahtaneet ja haluais itsekin nukkua. Ja että voisivat ilmottaa millon ovat tulossa, tietäis ees vähän varautua. Olen tehnyt niinkin, että olen avannut miehen vanhemmille oven ja mennyt kaksosten kanssa nukkumaan, mutta tästä on saanut taas kuulla kun ei vieraiden kanssa ole seurusteltu ja välillä olen jättänyt oven avaamatta, mutta valitusta tulee tuostakin.

Eikä siinä mitään, jos edes auttaisivat kaksosten hoidossa kun ovat kylässä, mutta suurimmaksi osaksi vaan istuvat ja juttelevat ja ihmettelevät, että miten en ehdi yhtään hetkeä istahtamaan ja kun kahvia ei saa heti tai sen joutuu ehkä jopa itse keittämään jne.

Ennen lapsia (kaksoset on meidän ekat lapset) miehen vanhemmat vaikuttivat jopa ihan mukavilta ja tulimme toimeen, mutta nyt heistä on paljastunut tämä ikävämpi puoli.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa paineita vieraiden kestitsemisestä jos talossa on kaksi vastasyntynyttä jotka eivät nuku öitään!

Silloin vain yritetään selvitä päivästä toiseen ja jokainen normaali vieras tajuaa olla odottamatta mitään passausta.

tuossa osa on protestia moisille ohjeistuksille. Te olette saaneet vain lapsia, ette sairasta kuolemantautia. Kyllä nyt talossa ihan normaalisti voi olla esim. vierasvaraa, vaikka kuinka olisi vauvatalous.

Vierailija
22/62 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi pitää pakastimessa jäätelöä ja pullaa ja kaapissa keksipaketin.

Ei se vauvan saaminen nyt sentään koko maailmaa mullista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi pitää pakastimessa jäätelöä ja pullaa ja kaapissa keksipaketin. Ei se vauvan saaminen nyt sentään koko maailmaa mullista!

Vierailija
24/62 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan vinkkinä, keksit ja jäätelö säilyy kyllä pidempäänkin. Ja mieskin voi käydä kaupassa.

Vierailija
25/62 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan kyllä kuulla huomenna saitteko asialle pisteen. Olen pöyristynyt puolestasi.

Vierailija
26/62 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa osa on protestia moisille ohjeistuksille.

Te olette saaneet vain lapsia, ette sairasta kuolemantautia. Kyllä nyt talossa ihan normaalisti voi olla esim. vierasvaraa, vaikka kuinka olisi vauvatalous.

ei siinä jaksa kestitä ihmisiä. Varsinkaan aamukuuden aikaan kuten ap:n tapauksessa. Ja tässä jutussa vieläpä vauvat vasta nukahtavat silloin.

Vierailija
27/62 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heidän tulevan kylään ilmottamatta eikä varsinkaan kukon laulun aikaan kun kaksoset vasta nukahtaa sillon. Mies myös sanoi, että käymään saa tulla, mutta siitä on ilmoitettava etukäteen soittamalla tai tekstarilla ja itse keitetään kahvit ja jos haluaa kahvin kanssa jotain niin tuo sen mukanaan. Lisäksi mies sanoi, että olisi erittäin kiva, jos he edes välillä myös hoitaisivat kaksosia, siis ihan vaan vaikka pitäis sylissä ym. pientä eivätkä vaan istuis passattavana. Miehen isä tuntui ymmärtävän tämän hyvin ja kertoi sitten miehelleni, että hän on yrittänyt saada vaimoaan pysymään poissa, mutta miehen äiti on ns. päättäväinen luonne ja miehen isä on vähän tossun alla. Miehen isä lupas kertoa saman vaimolleen ja kuten arvata saattaa niin anoppi soitti sit kiukkusena pojalleen, että miten kehtaamme tehdä hälle näin ja kieltää kyläilemästä meillä. Anoppi suuttui eikä omien sanojensa mukaan tule enää ikinä meille. Appiukko kävi kuitenkin meillä tänään kylässä ja keskusteltiin kaikesta ja hän sitten vaan sanoi, että eiköhän anoppini siitä tokene kunhan saa jonkin aikaa kiukutella ja ehkä vähitellen hyväksyy säännötkin. Appiukko sen sijaan sanoi, että kävisi mielellään kylässä yksin, jos anoppi ei suostu tulemaan. Tänään kaksoset oli ekaa kertaa appiukon sylissä ja tais pienet vallottaa appiukon sydämen, ainakin siltä vaikutti.

Lisäksi poistimme eilen ovikellosta patterin ja ulko-ovessa on lappu, että vieraita ei oteta vastaan ennen puolta päivää, koska nukumme ja sillonkin täytyy olla ilmottanut, jos on tulossa kylään.

Anoppini siis tosiaan appiukon mukaan kuvittelee, että minä vain keksin sen, että kaksoset valvovat yöt ja että oikeasti en vaan pidä hänestä ja kaksosten valvottaminen on anoppini mielestä vain tekosyy käskeä heidän pysymään poissa.

ap

Vierailija
28/62 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mekin olemme isovanhempia, mutta ei tulis mieleen kään tollainen käytös. Minä olen itsekin aamuuninen enkä tykkäis,jos joku tulisi aikaisin kylään.Lapsetkaan ei soita mulle ,kun tietävät,että nukun pitempään. Soittavat isälleen jos on asiaa,ukki herää aikaisemmin ,mutta ei yöllä hänkään.Sakokaa että tämmöinen ei käy. Siinähän suuttuvat.

Vierailija
29/62 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan vinkkinä, keksit ja jäätelö säilyy kyllä pidempäänkin. Ja mieskin voi käydä kaupassa.

Tässä nyt ei VISSIIN ollut kyse siitä, etteikö ap:llä voisi olla pullaa pakastimessa.

Tässä oli kyse huomioimisesta ja appivanhempien suoranaisesta itsekkyydestä. Siis ihan tosi... ap on kuolemanväsynyt ja toiset tuppaavat kylään AAMUKUUDELTA.

Ja vielä sitten siis urputtavat, jos joutuvat itse ottamaan sen pullan pakastimesta.

Pikkuisen käytöstapoja pitää aamuvirkuillakin olla.

AP - mitä jos otatte itse tavaksi soittaa appivanhemmille keskiyöllä, kun TE kerran olette hereillä vauvojen takia... onhan se nyt törkeää, jos appivanhemmat eivät jaksa turista puhelimessa!

Vierailija
30/62 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei todellakaan keksipaketit ja jäätelöt pakkasessa riitä kauaa. Kokemusta on, kun on tuo 6 vkoinen vauva, jota on käynyt katsomassa tasainen virta vieraita. Kaupassa on vaikea käydä, kun vauva ei edelleenkään saisi liikkua julkisilla paikoilla (pieni paino), mies on töissä yleensä iltakahdeksaan eikä ihan joka pvä jaksa kaupassa käydä (ja kyllä, ne vierasvarat kuluvat lähes pvässä!!!) Kaikki sympatiat ap:lle, kun vielä kaksi vauvaa ja tuollaiset järkyttävät appivanhemmat! MIten eivät tajua olla edes empaattisia??? Kai nyt näkevät päältä, että olet väsynyt. Outoa käytöstä!!!

Vierailija
31/62 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tahansa omalta ystävältään, onko tuo korrektia käytöstä. Jospa se herättäisi heidät.

Vierailija
32/62 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja totesin vain, että on myös nuo ohjeistukset menneet vähän yli mitoitetuiksi.

Kyllä vauvaperhe voi varata itse vierasvaran ja kyllä siellä voi ihan itsekin kotonaan joskus kahvit keittää.

Ja jos tuollaisia yliampuvia ohjeistuksia jakaa, siinä voi sitten herättää sitten taas yliampuvia vastareaktioita.

Terve järki siis ap:llekin käyttöön.

Vierailija
33/62 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki eivät välitä vieraista kun muutenkin on kiirettä...

Vierailija
34/62 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja totesin vain, että on myös nuo ohjeistukset menneet vähän yli mitoitetuiksi. Kyllä vauvaperhe voi varata itse vierasvaran ja kyllä siellä voi ihan itsekin kotonaan joskus kahvit keittää. Ja jos tuollaisia yliampuvia ohjeistuksia jakaa, siinä voi sitten herättää sitten taas yliampuvia vastareaktioita. Terve järki siis ap:llekin käyttöön.

Kun joka yö nukkuu korkeintaan 1/2-1 h putkeen kerrallaan, alkaa TODELLA jo olla niin, että kaikki ylimääräinen = vieraiden trahteeraus on pakko karsia pois. Hyvä kun saa edes kerran päivässä laitettua ruokaa itselleen (ja mahdollisimme vanhemmille lapsille).

Ap:n appivanhemmat eivät siis tuo mitään tullessaan eivätkä edes itse jaksa kahvia keittää. Appivanhemmat kuuluvat ainakin meillä kategoriaan PERHE (ja niin taitavat ap:lläkin kuulua, koska käyvät noin tiheästi), eli miksi olettavat saavansa kohtelua vieraina?

Vieraat eivät tule yöllä ja kutsumatta.

Joko siis omaksuvat omatoimisuutta tai alkavat kulkea poikansa kotona kuin vieraat eli kutsuttuna ja päiväsaikaan.

Vierailija
35/62 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei sitten kutsu vieraita - tai ilmoittaa, että ei sovi ja kertoo, milloin sopii.

Vierailija
36/62 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että te yhdessä miehen kanssa hoiditte homman. Kyllä se anoppi asettuu. Appiukko on aika mies myös. Voit kertoa terveisiä, että häntä ihaillaan!

Voimia teille!

Vierailija
37/62 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni voit tokaista suoraan, että on yleisesti tunnettu tosiasia, että on huonoa ja itsekästä käytöstä, suorastaan yleisten tapojen puutetta tulla ilmoittamatta kylään kello 6, kun väsyneet ihmiset vielä nukkuvat ja vauvat ovat valvottaneet yöt. Jatkossa vierailuaika alkaa n. klo 10 (tai milloin haluat), nyt meillä nukutaan. Jos sitä ei ruveta noudattamaan, et aukaise enää ovea ja voitte samantien poistua.

Mulla on tollainen appiukko. Saattoi tulla ennenvanhaan ilmoittamatta 180 km päästä meille kylään klo 8 aamulla. Saattoi sitten ihmetellä, kun ei olla kotona. No ei oltu ei, oltiin lomalla/terveyskeskuksessa/yökylässä ja kerran en tahallani aamulla kello 6.30 avannut ovea, valvottuani lapsen kanssa koko yön. Olin edellisellä kerralla täysin kypsänä maininnut siitä että meille pitää ilmoittaa, kun tulee meille, eikä viesti mennyt kerralla perille. Närkästyi mutta omapa oli häpeänsä! Nykyään asuu 500 km päässä eikä yllätyskyläilyt onnistu.

Ota vaan raaka linja asiaan.

Vierailija
38/62 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nuo ohjeistukset oli ihan siltä varalta, että jos vauvat ei olekaan helppoja niin en sillon todellakaan ole mikään pullantuoksuinen äiti.

Ja meidän kaksoset on siis todellakin huonoja nukkujia, valvovat yöt ja nukahtavat aamulla, nukkuvat vaihtelevasti 2-5tuntia ja sitten ovat hereillä ja vaativat huomiota, ruokaa ym. ja sit taas siinä iltapäivällä/illemmalla nukkuvat 3-7tuntia ja sit alkaakin se öinen konsertti.

Niin ja näille miehen vanhemmille pitäis aina tarjota jotain itse tehtyä, niin olisivat tyytyväisiä tarjoilun suhteen. Ennen kaksosia olen leiponut paljon, mutta tällä hetkellä se on jäissä toistaiseksi kun tässä yrittää selvitä päivästä toiseen.

ap

Ja ei saatu kuolemantautia, mutta välillä tuntuu, että olen kuolemanväsynyt kun ei saa nukkua sillon kun on mahdollisuus.

tuossa osa on protestia moisille ohjeistuksille.

Te olette saaneet vain lapsia, ette sairasta kuolemantautia. Kyllä nyt talossa ihan normaalisti voi olla esim. vierasvaraa, vaikka kuinka olisi vauvatalous.

Vierailija
39/62 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei sitten kutsu vieraita - tai ilmoittaa, että ei sovi ja kertoo, milloin sopii.

Tuppaavat kylään kutsumatta.

Yksi niistä (muille kuin appivanhemmille annetuista) toiveistahan kuului juuri, että kylään ei tultaisi yllättäen, vaan tulosta sovittaisiin etukäteen.

Vierailija
40/62 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksoset, jotka ovat nyt reilun 1kk ikäisiä. Minkäänlaista rytmiä heillä ei ole ja yöt menee heillä monesti itkiessä ja useasti nukahtavatkin vasta siinä 5-7aikoihin ni on tosi kiva kun anoppi ja appi tulee yleensä siinä kuuden aikoihin aamulla vierailulle 2-5päivänä viikossa. Tästä on sanottu niin hyvällä kun pahallakin, ettei niin aikaisin tarvitse tulla kun kaksoset ovat vasta nukahtaneet ja haluais itsekin nukkua. Ja että voisivat ilmottaa millon ovat tulossa, tietäis ees vähän varautua. Olen tehnyt niinkin, että olen avannut miehen vanhemmille oven ja mennyt kaksosten kanssa nukkumaan, mutta tästä on saanut taas kuulla kun ei vieraiden kanssa ole seurusteltu ja välillä olen jättänyt oven avaamatta, mutta valitusta tulee tuostakin. Eikä siinä mitään, jos edes auttaisivat kaksosten hoidossa kun ovat kylässä, mutta suurimmaksi osaksi vaan istuvat ja juttelevat ja ihmettelevät, että miten en ehdi yhtään hetkeä istahtamaan ja kun kahvia ei saa heti tai sen joutuu ehkä jopa itse keittämään jne. Ennen lapsia (kaksoset on meidän ekat lapset) miehen vanhemmat vaikuttivat jopa ihan mukavilta ja tulimme toimeen, mutta nyt heistä on paljastunut tämä ikävämpi puoli.

Miksi avaatte oven? Irroittakaa ovikello.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme