Huoh, hermot menee appi ja anoppi tulee vierailulle usein jo aamukuudelta!
Meillä on kaksoset, jotka ovat nyt reilun 1kk ikäisiä. Minkäänlaista rytmiä heillä ei ole ja yöt menee heillä monesti itkiessä ja useasti nukahtavatkin vasta siinä 5-7aikoihin ni on tosi kiva kun anoppi ja appi tulee yleensä siinä kuuden aikoihin aamulla vierailulle 2-5päivänä viikossa. Tästä on sanottu niin hyvällä kun pahallakin, ettei niin aikaisin tarvitse tulla kun kaksoset ovat vasta nukahtaneet ja haluais itsekin nukkua. Ja että voisivat ilmottaa millon ovat tulossa, tietäis ees vähän varautua. Olen tehnyt niinkin, että olen avannut miehen vanhemmille oven ja mennyt kaksosten kanssa nukkumaan, mutta tästä on saanut taas kuulla kun ei vieraiden kanssa ole seurusteltu ja välillä olen jättänyt oven avaamatta, mutta valitusta tulee tuostakin.
Eikä siinä mitään, jos edes auttaisivat kaksosten hoidossa kun ovat kylässä, mutta suurimmaksi osaksi vaan istuvat ja juttelevat ja ihmettelevät, että miten en ehdi yhtään hetkeä istahtamaan ja kun kahvia ei saa heti tai sen joutuu ehkä jopa itse keittämään jne.
Ennen lapsia (kaksoset on meidän ekat lapset) miehen vanhemmat vaikuttivat jopa ihan mukavilta ja tulimme toimeen, mutta nyt heistä on paljastunut tämä ikävämpi puoli.
Kommentit (62)
kokeillut pyytää heitä yö-kylään? Jos huomaisivat sitten käytännössä, minkälaista teidän elämä on juuri tällä hetkellä ja miksi sitä pullantuoksua ei ovella tulekaan vastaan kuudelta aamulla.
itselleni sattunut semmoinen appiukko ettei pahemmasta väliä. Niin täynnä itseään kuin olla ja voi!
Hän sitä ja hän tätä, hän kävi siellä ja täällä matkoilla. Selittää kuin 5-vuotias pikkupoika, mitä HÄN on tehnyt. Eihän siinä mitään jos tämä jäisi vain minulle kehumiseksi, mutta jopa omien lapsenlapsiensa kokemukset lyttää sillä miten HÄN on tehnyt sitä ja tätä.
Onneksi ei käy meillä kuin lasten synttäreillä, olen alkanut miettiä miten pääsisin siitä piinasta. Sanoisinko suoraan että kiitti mulle riitti, tule joskus muulloin kun minä en ole kotona (en halua lapsilta viedä sitä iloa, jota he vielä toistaiseksi ko. tyypistä saavat).
Ja sun mies!!
Aivan oikein kun laitatte stopin tuolle touhulle. Anoppi varmaan nyt kiukkuaa aikansa, mutta eiköhän se siitä vielä lauhdu. Ja jos ei lauhdu, niin itsepähän siinä enemmän menettää.
jos ne tulis vaikka auttamaan niin sehän olis eri juttu, mutta jos itselleen kahvinkeittäminen on huomauttamisen arvoinen asia, niin ei tosiaan vetele toi peli. Miehes laittakoot ne ruotuun.
yökylään ja mölytkää ihan sydämen kyllyydestä koko yö. Pyytäkää sinne vielä seuraavaksi aamuksi muita sukulaisia kylään ja katsokaa kuinka appivanhemmat jaksaa heitä kestitä. Itse tietysti odotatte saavanne täysihoidon =)
Lapsellistahan tuo tietysti on, mutta tuommoisiin ihmisiin ei tehoa normaalit keinot.
Tuo yksi vierasvarasta vänkyttäjä on kyllä ihan pelle!
joka ei ota huomioon toisten olosuhteita vierailuissaan.
Taalla ei moiset kahvittelut ole tapana. Kahvia, teeta tai lasillisen viinia saa aina mutta mitaan pullaa on turha odottaa. Kukaan ei edes tieda mita pulla on.
En myoskaan kasita miten kukaan voi luulla olevansa tervetullut toisen kotiin kuudelta aamulla kutsumatta.
itselleni sattunut semmoinen appiukko ettei pahemmasta väliä. Niin täynnä itseään kuin olla ja voi!
Hän sitä ja hän tätä, hän kävi siellä ja täällä matkoilla. Selittää kuin 5-vuotias pikkupoika, mitä HÄN on tehnyt. Eihän siinä mitään jos tämä jäisi vain minulle kehumiseksi, mutta jopa omien lapsenlapsiensa kokemukset lyttää sillä miten HÄN on tehnyt sitä ja tätä.
Onneksi ei käy meillä kuin lasten synttäreillä, olen alkanut miettiä miten pääsisin siitä piinasta. Sanoisinko suoraan että kiitti mulle riitti, tule joskus muulloin kun minä en ole kotona (en halua lapsilta viedä sitä iloa, jota he vielä toistaiseksi ko. tyypistä saavat).
Minä saatan jo lähteä muualle käymään silloin kun tiedän milloin on tulossa. En jaksa katsella yhtään.
Huolehdin vain, että on tarpeeksi ruokaa - mitä nopeammin saa syötyä sitä nopeammin lähtee.
itselleni sattunut semmoinen appiukko ettei pahemmasta väliä. Niin täynnä itseään kuin olla ja voi! Hän sitä ja hän tätä, hän kävi siellä ja täällä matkoilla. Selittää kuin 5-vuotias pikkupoika, mitä HÄN on tehnyt. Eihän siinä mitään jos tämä jäisi vain minulle kehumiseksi, mutta jopa omien lapsenlapsiensa kokemukset lyttää sillä miten HÄN on tehnyt sitä ja tätä. Onneksi ei käy meillä kuin lasten synttäreillä, olen alkanut miettiä miten pääsisin siitä piinasta. Sanoisinko suoraan että kiitti mulle riitti, tule joskus muulloin kun minä en ole kotona (en halua lapsilta viedä sitä iloa, jota he vielä toistaiseksi ko. tyypistä saavat).
pitäisi ottaa vastaan aamulla, mutta tuo ap:n ohjeistus on täysin yliampuva ja typerä - ja takuulla osasyy tuohon kiukutteluun.
Kyllä lapsiperhe voi ja pitääkin elää ihan normaalia elämää.
mitä on elää vauva-aikaa kaksosten kanssa. Ei ole minullakaan kaksosista, mutta kolmosista on ja aika saman ohjeistuksen annoimme aikoinaan niille, jotka mielivät tulla kylään kolmosten vauva-aikaan.
Kaksosten vauva-aikana ei todellakaan voi elää normaalia lapsiperhe-elämää. Ap:lla on varmasti muutenkin kaikki hakusessa, koska kyseessä ekat lapset ja sit vielä valvottavat yöt.
pitäisi ottaa vastaan aamulla, mutta tuo ap:n ohjeistus on täysin yliampuva ja typerä - ja takuulla osasyy tuohon kiukutteluun.
Siis kostaako ap:n appivanhemmat aplle tätä ohjeistusta jopa VIISI kertaa viikossa? Sun mielestä oikein oikeutetusti? Kuinkahan kauan näin sitten sopii tehdä? Vaikka viisi vuotta?
Sitä paitsi, taas pitää vääntää rautalankaa: se että lapsiperheeseen pukkaa vieraita klo 06 2-5 kertaa viikossa on kuule aika kaukana normaalista elämästä.
Sä olet niin pelle.
täysi idiootti!
Mahdatkohan olla sama vänkääjä, joka ainakin joskus vastaili tosi typerästi keskusteluihin, joissa harkittiin laittaa isommat lapset hoitoon kun vauva itkee ja äiti on ihan poikki. Kirjoitukset vaikuttaa samantyylisiltä.
Hienoa, että te yhdessä miehen kanssa hoiditte homman. Kyllä se anoppi asettuu. Appiukko on aika mies myös. Voit kertoa terveisiä, että häntä ihaillaan!
Voimia teille!
Saitte elämään järjestettyä ja on noin järkeviä ja pystyviä miehiä!
Kumpa useimmilla olisi voimia moiseen... Aikansa kiukuteltuaan ja tavoille opittuaan saa anoppisikin huomata olevansa tervetullut vieras. Tulee varmasti myös olemaan onnellinen muutoksesta.
Onnea myös jatkoon!
että teille ei tulla nii aikasin ja nii usein.mä sanon ainaki kaikille ja oon saanu olla rauhas.äitini vaa soittaa ja kysyy koska käymme heillä.ei ole meille tullut:)
ja hyvä näin.
muutenkin sanon suoraan kaikille asiat.en jauha tääl ett miks miks joku tulee meille.kirkkovene sentäs.suorat sanat vaan!!!!
Minulla on täysin samanlainen anoppi kuin ap.lla.
Käytännössähän ap:lla on nyt niin että ne appivanhemmat pitää aamukahvittaa jopa 5 kertaa viikossa. Siinä ei pari keksipakettia kaapissa auta. Sopii myös epäillä että jäätelö TUSKIN kelpaa noille joka aamu syötettäväksi.
Eikä se perimmäinen ongelma ole edes tarjottavat, vaan se että "vieraat" poukkaavat sisään käytännössä yöllä.
Muistapa ap kertoa huomenna kuinka kävi!!