Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

11-vuotias tyttö on 150 cm ja 49 kg :o(

Vierailija
14.03.2010 |

Tyttö ei ole lihava, mutta mahaa on ja se on oikeasti läskiä. Ystäväni huomautti tänään, että lapseni on aika plösö.

Mitä teen? Karkkia mussuttaa kavereilla, en voi olla koko ajan vahtimassa. Liikuntaa harrastaa aika paljonkin. Housut vaan on kaikki pieniä vyötäröltä, ja tyttö kulkee koko ajan lököhosuissa.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kuin ap.n lapsi. Ei ole ollenkaan mahtavaa olla siro ja pienikään :(

Vierailija
42/52 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon ikänen penska ku tajuaa että sen paino on sulle ongelma, niin pian se on menoa sitte... ite sairastuin bulimiaan 12-vuotiaana :'''''D haistata paskat kaverilles ja sano että kaikillo erikokosia lapsia. mitähän mä selitän. ei tietoa mut hauskaa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin ap:n lapsi.

Vierailija
44/52 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole ehdottomasti rakastava tytärtäsi kohtaan. Maha on helppo laihduttaa esim. vuodessa. Karkki, vaalea leipä ja muutenkin liiat hiilarit pois. Hampaat rikkopontuu, sano se vaikka syyksi. Aikuisena sika suuret hammaslääkärikulut. Älä ahdista lastasi syyttelemällä.

t. ope

Vierailija
45/52 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

murrosikä alkanut ja on 152 cm pitkä ja painaa 33 kg. On mielestäni ja muiden mielestä sopusuhtainen. Syö tavallista kotiruokaa tällä hetkellä enemmän kuin aikaisemmin, mutta muuten ei syö kovin paljon makeaa tai rasvaista.

Mielestäni ap tyttösi on kyllä vähän ylipainoinen, mutta toisaalta paino voi tasaantua murrosiän jälkeen. Toki et voi kauheasti kontrolloida mitä kavereidensa kanssa syö, mutta pidä huoli että kotona syödään terveellisesti ja että tarjoat monipuolista, terveellistä ruokaa.

Vierailija
46/52 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

annat lapsesi olla lapsi, etkä keskity hänen painoonsa, ennen kuin se oikeasti on korkea. Mikään ei ota pois niitä sanoja, vihlaijuja, kommentteja, vaikka ne tulisivat huolestuneisuuden takia. Lapset ei ole tyhmiä. Lapsikin ymmärtää, että ny hän on "läski", kerta äitikin siitä huomauttelee (esim. tyyliin älä ota enempää keksiä, kaksi riittää. tai pitäisikö sinun olla juomatta se toinen limsalasillinen jne) vaikka äití (tai kuka tahansa tuttu ja turvallinen aikuinen) sanoisi näitä vilpittömästi huolestuneisuuden takia, ´ne jäävät lapsen mieleen muistutuksena siitä, että hän on lihava, vaikkei oikeata hätää olisikaan. toivon niin yli kaiken, ettei oma lapseni joudu kokemaan mitä itse koin, ollessani esimurkkuiässä pyöreä. Siitä äidin ja suvun tätien kommenteista ja huomautuksista on jäänyt lahjaksi todella huono itsetunto oman ruumiin suhteen. Jos oma lapseni joskus on pyöreä, niin suojelen kyllä häntä kuin leijonaemo näiltä tälläisiltä kommenteilta.

Vierailija
47/52 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

selittää, kuinka toimitaan oikein, jos lapsi on liikalihava. Siis että jo terveydellisistä syistä on laihdutettava. Täällä kun kaikki selittävät, että lapselle ei mitenkään saa ilmaista että hänen pitäisi pudottaa painoaan. Lasten liikalihavuus on kuitenkkin ongelma (ihan nyt ap:n tytön mitoista riippumatta), ja siihen pitäisi tarttua jo varhain.

Vierailija
48/52 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin hoikka liikkuja ja tuon ikäisenä painoa oli 10 kiloa vähemmän ja pituutta melkein 20 cm lisää.

Onko ap:n lapsi jo kehittynyt? Onko rinnat jne? Kyllä lapsi kohta itsekin tajuaa, että on lihava ja silloin ei ole reilua, että vanhemmat eivät ole asiaan puuttuneet ajoissa, vaan laittavat lapsen selviämään yksin tilanteesta.

Ruokavalio kuntoon ja karkkipäivä käyttöön.

Vierailija
49/52 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä se ei kuulu normaaliin murkkuikään, että tytölle kasvaa iso maha, mutta ei tule tissejä eikä lantiota. tai että maha kasvaa ensin. mahaläskihän on sitä kaikista vaarallisinta.

yleensä tytöille tulee painoa kun takamus kasvaa ja tissit.

itse painoin murkkuna saman verran ja olin 163. menkat alkoi 11-vuotiaana.

Vierailija
50/52 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset mitat on paljon sairaalloisempaa kuin ap:n tytöllä.

Itse olin hoikka liikkuja ja tuon ikäisenä painoa oli 10 kiloa vähemmän ja pituutta melkein 20 cm lisää.

Onko ap:n lapsi jo kehittynyt? Onko rinnat jne? Kyllä lapsi kohta itsekin tajuaa, että on lihava ja silloin ei ole reilua, että vanhemmat eivät ole asiaan puuttuneet ajoissa, vaan laittavat lapsen selviämään yksin tilanteesta.

Ruokavalio kuntoon ja karkkipäivä käyttöön.

Vierailija
51/52 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan teet kaiken huomaamattomasti. Pienennät annoskokoja, lopetat herkkujen tuomisen kotiin (jos se on ollut tapana), lisäät liikuntaa, jos on ollut esim. tapana mennä autolla kauppaan niin menet yhdessä lapsen kanssa kävellen jne.

selittää, kuinka toimitaan oikein, jos lapsi on liikalihava. Siis että jo terveydellisistä syistä on laihdutettava. Täällä kun kaikki selittävät, että lapselle ei mitenkään saa ilmaista että hänen pitäisi pudottaa painoaan. Lasten liikalihavuus on kuitenkkin ongelma (ihan nyt ap:n tytön mitoista riippumatta), ja siihen pitäisi tarttua jo varhain.

Vierailija
52/52 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 156cm ja painan 44kg

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän