11-vuotias tyttö on 150 cm ja 49 kg :o(
Tyttö ei ole lihava, mutta mahaa on ja se on oikeasti läskiä. Ystäväni huomautti tänään, että lapseni on aika plösö.
Mitä teen? Karkkia mussuttaa kavereilla, en voi olla koko ajan vahtimassa. Liikuntaa harrastaa aika paljonkin. Housut vaan on kaikki pieniä vyötäröltä, ja tyttö kulkee koko ajan lököhosuissa.
Kommentit (52)
kuin ap:n lapsi.
puolet vähempi painaa. 150 cm ja 25 kg olisi kyllä huomattavasti hankalampi kuin tuon ap.n tytön mitat!
saat lapsestasi bulimiaa tai anoreksiaa sairastavan ihmisraunion.
Herrajee 11-vuotias on vielä keskenkasvuinen lapsi!
Hullua porukkaa täällä!
Ehtii vielä moneen kertaan muuttua vartalon suhteet ennenkuin on aikuinen nainen...
T: neljän ihan tavallisen(normaalin) tyttären äiti
itse olin aina tyyliin 150/50 tai 155/55
olin siis hieman pyöreä mutta ei voi kyllä läskiksi sanoa.
Toivottavasti ap.n tyttö saa olla rauhassa. Eihän tuo kamala ylipaino ole, mutta kiusaamista saattaa aiheuttaa ja silloin sille kannattaa vaivihkaa tehdä jotakin.
itse olin aina tyyliin 150/50 tai 155/55
olin siis hieman pyöreä mutta ei voi kyllä läskiksi sanoa.
Sitä on kuulkaa jo lapsilla ja nuorilla selkeästi. Katsokaapa joskus kaupungilla teinityttöjä, kun muuten ovat normaaleja, ellei jopa hoikkia, mutta maha löllö ja jenkkakahvat pullistelee. Se johtuu ihan tasan vääristä ruokailutavoista eli syödään liian usein roskaruokaa, sipsejä, karkkeja jne.
Kun mä olin nuori 80-luvulla, oli ihan "normaaleja" pullukoita ja pyöreitä tyttöjä ja poikia sekä sitten tavallisia ja hoikkia nuoria. Mutta siihen aikaan ei meillä päin ainakaan ollutkaan Mäkkäräite ja Hesejä, joissa olisi joka päivä yksi ateria syöty.
Kiinnittäkää huomiota lastenne ruokailuihin!
Hmm itsellä lukee vanhoissa papereissa että olin 5. luokalla 147 cm ja painoin 33 kg. Että kai se vähän on pyöreä. Itse olin pyöreä kasilla ku oli 158 cm ja painoin 47 kg. Mutta kai se on myös lapsen pyöreyttä. Kyllä se siitä. Lisää kasvisten määrää ruoassa ja älä anna karkkirahaa. :)
on alle kouluikäisillä. Mielestäni yli 10 vuotiailla kyseessä ei enää ole herttainen "lapsen pyöreys" vaan alkava ylipaino-ongelma.
lapset on yksilöllisiä. Vartalon malli on lapsilla muuttunut meidän lapsuudesta - juuri tuo vyötärön leviäminen. Eikös tuo paino ole ihan normaalin rajoissa??
Eiköhän asia korjaudu kun pituuskasvu kiihtyy. Jos mitään paino-ongelmaa edes on.
ainakin ruotsalaisketjujen mitoitus on tosi pientä eli ei ole vika välttämättä lapsessa.
Ei kuule, kyllä se tyttösi on LÄSKI.
Eikö nuo oo normaalipainosen mitat?
usein vielä ns. lapsen pyöreyttä, joten en asiasta huolestuisi. Etenkin jos liikkuu paljon ja syö kotona terveellisesti.
Varmaan kuukautiset kohta alkamassa?
Ja mahassa selvästi läskiä. Tytöstä tullut tuollainen n. vuodessa. Harmittaa!
ap
rupea itse huomauttelemaan tai vihjailemaan "lihavuudesta". Nimimerkillä äitini teki niin ja tulos oli erittäin kaamea.
Kyllä se siitä kun pituuskasvu kiihtyy ! :) ???
kotona syö terveellisesti ja liikkuu paljon (monta tuntia päivässä) mjut kavereiden kanssa menee karkkia ihan liikaa. Tästä on koitettu puhua ja puhua, että ei söis kuin kerran viikossa karkkia, mut vasta viimeisen puolen vuoden aikana puhe tuottanut tuloksia. Mut tilanteen korjautuminen vie oikeasti myös aikaa.
Juuri ennen sitä on ihan yleistä tuo pyöristyminen. Tasoittuu sitten kasvun mukaan.
Nyt vaan tarkkailet hieman että syötte kotona suht terveellisesti ja kevyesti ilman että puhut siitä.
Eihän lihomisesta voi sanoa kohteliaasti mitenkään. Voisiko sitten tosiaan johtua murrosiästä? Tukkakin rasvoittuu parin päivän päästä suihkusta. Mitä tuon ikäiset yleensä painaa ja on pitkiä?
Ystäväni on kauhean tarkka ja sanoi, että on huomannut jo pidemmän aikaa tytön muuttuneen. No, olen minäkin huomannut. Tyttö ollut aina ennen melko hoikka.
ap
lasten kasvaa ihan rauhassa. Murrosikä on ihan riittävän vaikea muutenkin.