Saako taaperoa sumauttaa kukkasumutinpullolla,
jos se ei tottele "EI"-sanaa? Olen lapseton kummitäti ja kissojani olen kasvattanut tuolla konstilla menestyksekkäästi. Nyt mietin, että voiko samaa kasvatustyyliä käyttää kummilapseen sitten kun se tulee mulle hoitoon...
Kommentit (7)
...sitten erittäin kova järkytys.
Keskustele lapsen vanhemman kanssa kasvatusperiaatteista. Taaperolle ei sanaa paremmin jakeluun menee (useimmiten) huomion ohjaaminen muuhun mielenkiintoisempaan toimintaan.
Aikuisen tulee jonkin verran kestää myös uhmaa eli: jos lapsi saa kielloista itkupotkuraivarit, niin antaa pahimman yli kieriä lattialla ja huutaa. Aikuinen katsoo päältä, ettei lapsi vanhingoita itseään tai muita. Kun lapsi rauhoittuu, niin sitten on sylittelyn aika. Lapsella tulee olla tunne, että hänet hyväksytään vaikka hänen tekojaan ei aina hyväksytäkään.
T: neljän äiti
et myöskään saa laittaa lapselle kaulapantaa ja hihnaa jotta lapsen kanssa kulkeminen olisi helpompaa.
et myöskään saa laittaa lapselle kaulapantaa ja hihnaa jotta lapsen kanssa kulkeminen olisi helpompaa.
valjaissa ja hihnassa, koska muuten olisi juossut auton alle =D
Sumutepullo meillä aiheuttaisi vain leikkireaktion ;)
ihan innoissaan tuosta sumutepullosta. Joskus annankin selaisen lapsille leikkiin kun se on heistä niin hirveän hauskaa sumutella toisen naamalle/päälle sitä vettä.
Minusta tämä toimii hyvin, omat paaperoni ovat oppineet muutamasta kerrasta. Kissamme eivät niinkään.