Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turun kaupunki kysyy mielipidettä raitiotiehen, joka toisi ongelmalähiön kulttuurin keskelle kulttuuriaupunkia

Vierailija
18.05.2023 |

Turku-Varissuo pikarautatie 😆

https://kerrokantasi.turku.fi/raitiotie-2

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa liikenteen ja keskustan elinvoiman suurin ongelma onkin just se että Varsissuolta ei saada riittävän montaa hemmoa torin ympäristöön notkumaan.

Mikään investointi ei ole liian kallis kun sitä perustellaan ideologialla.

Vierailija
2/35 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussit kulkee viiden-kymmenen minuutin välein. Ei mitään järkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku on täynnä ongelmalähiöitä ja pahoinvointi ihmisiä.

Vierailija
4/35 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

330 miljonaa.... Mitä jos ostais tuolla rahalla sähköbusseja ja parantais katuja...

Suunniteltu linja on kyllä kätevä kun haluaa varissuolta tukholman risteilylle, mutta eiköhän uollainen spesiaaliohjelma onnistu bussilla tai kaverin kuskaamana niinkuin tähänkin asti.

Vierailija
5/35 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moderni raitiovaunu sopiikin todella hienosti Turun kaltaisen "historiallisen" kaupungin katukuvaan... Nuo Tampereen kammotukset on ihan riittäviä.

Vierailija
6/35 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turussa liikenteen ja keskustan elinvoiman suurin ongelma onkin just se että Varsissuolta ei saada riittävän montaa hemmoa torin ympäristöön notkumaan.

Mikään investointi ei ole liian kallis kun sitä perustellaan ideologialla.

Bussit 32 ja 42 tulevat yhdessä viuhahduksessa Vakkelta nykyäänkin eli kyllä sieltä pääsee nytkin, eli onko tämä ideologia nyt samassa huoneessa kanssasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/35 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turussa liikenteen ja keskustan elinvoiman suurin ongelma onkin just se että Varsissuolta ei saada riittävän montaa hemmoa torin ympäristöön notkumaan.

Mikään investointi ei ole liian kallis kun sitä perustellaan ideologialla.

Bussit 32 ja 42 tulevat yhdessä viuhahduksessa Vakkelta nykyäänkin eli kyllä sieltä pääsee nytkin, eli onko tämä ideologia nyt samassa huoneessa kanssasi?

Joten liikennemäärien kasvuun pitää varustautua tuomalla lisää kuljetuskapasiteettia. Noiden miljoonien polttaminen olisi helpommin perusteltu muurilla tai palautuslennoilla.

Vierailija
8/35 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi raitsikka kannattaisi rakentaa sinne, mistä ihmiset kulkevat työmatkansa, eli Hirvensalosta (koukkaus tiedepuiston ja Kupittaan kautta) keskustan kautta Raisioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/35 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamperelainen vastaa:

Turku on kysyvinåän. Oikeasti se ei välitä mielipiteistä, vaan rakentaa sen silti.

Kaupunkia lobbaavat yritykset, jotka hyötyvät raitiotien ulottuville tulevista uusista asuinalueista ja niiden arvonnoususta. Erityisesti siis niiden rakunnusyhtiöiden osakkeenomistajat.

Tampereella raitiotie ja tunneli rakennettiin vaikka väkisin.

Vierailija
10/35 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ollut täysin pimennossa kun en tästä ole ennen kuullut puhuttavan ihan tosissaan? Aivan järjetöntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/35 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tamperelainen vastaa:

Turku on kysyvinåän. Oikeasti se ei välitä mielipiteistä, vaan rakentaa sen silti.

Kaupunkia lobbaavat yritykset, jotka hyötyvät raitiotien ulottuville tulevista uusista asuinalueista ja niiden arvonnoususta. Erityisesti siis niiden rakunnusyhtiöiden osakkeenomistajat.

Tampereella raitiotie ja tunneli rakennettiin vaikka väkisin.

Ei kaupunki ole enää kaupunkilaisia varten rakennettu, vaan kaupunkilaisen ovat nykyään olemassa vain kaupunkia varten.

Vierailija
12/35 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamperelainen jatkaa

Sitten bussit ei kulje enää keskustaan asti, vaan bussista pitää vaihtaa ratikkaan. Eli matkasta tulee työläämpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/35 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai vaan turkulaiset ole kateellisia Tampereen ratikalle? Ei kannattaisi. Ihan turha rahareikä ollut ja tulee olemaan.

Vierailija
14/35 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan turkulainen ole kateellinen.

Kuten aina politiikassa, niin nytkin hämätään.

Miettikää vaikka Tampereen rantatunnelia. Sillä muka saa ruuhkat pois. Sama määrä kaistoja maan alle. Miten sillä ruuhkat saa pois? No siten, että yksi liittymä jätetään rakentamatta.

Tunnelin idea oli se, että rynderit rikastuivat, kun voivat rakentaa asuinalueen tunnelin päälle järvenrantanäkymin keskustassa.

Samalla järvenrantanälymä hävisi autoilijoilta. Se toi ihanan fiiliksen päivään, kun siitä ajoi aiemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/35 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

330 miljonaa.... Mitä jos ostais tuolla rahalla sähköbusseja ja parantais katuja...

Suunniteltu linja on kyllä kätevä kun haluaa varissuolta tukholman risteilylle, mutta eiköhän uollainen spesiaaliohjelma onnistu bussilla tai kaverin kuskaamana niinkuin tähänkin asti.

Sähköbussit ei riitä nostamaan uusien kaukaisempien asuinalueiden arvoa, jotta grynderit rikastuisivat.

Havaitkaa idea.

Vierailija
16/35 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi Aurajoki katetaan kaupunkilaisten "yhteiseksi olohuoneeksi" ja päälle rakennetaan TPS:n uusi kotihalli?

Vierailija
17/35 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi Aurajoki katetaan kaupunkilaisten "yhteiseksi olohuoneeksi" ja päälle rakennetaan TPS:n uusi kotihalli?

Itseasiassa Turun perussuomalaiset ehdottivat Aurajoen kattamista 2012 kuntavaaliohjelmassaan. Sen mukaan kannen päälle olisi rakennettu "jotain kivaa." Harmi, etteivät ole ajaneet hankettaan eteenpäin.

Vierailija
18/35 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa positiivinen puoli tuossa on se, että varsissuon älymystö saataisiin siirrettyä raisioon, tosin se onnistuisi busseilla

Vierailija
19/35 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko sinä, aloittaja, ettei Turun joukkoliikenteellä ole bussivuoroja Varissuon ja keskustan välillä.

Siksi toisekseen Turku on kokonaisuudessaan yksi ongelmalähiö ja sitä ongelmaa ulottuu ympäryskaupunkeihinkin... Raisio yksi slummim Naantalissa samoja piirteitä, Kaarina, Lieto kaikki yhtä samaa ongelmaa.

20/35 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella ratikka on ainakin ollut suosittu ja vähentänyt bussirallia Hämeenkadulla. Ja lisää linjoja ollaan suunnittelemassa. Paljon uutta asutusta myös rakennetaan raitiotien varteen. Mutta jos te turkulaiset valitatte noin paljon siitä, niin ehkä te ette edes ansaitse ratikkaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi