G: Jos naapurin yh tarvitsee apua pienessä korjaustyössä, lainaatko miestäsi?
Kommentit (29)
Auttaako nainen toista naista?
Kyllä meillä ainakin mies päättää itse mitä tekee, jos haluaa auttaa jotain, sitten auttaa, jos ei halua, ei auta.
Kysymykset ristiriitaiset aloituksessa.
Auttaako nainen toista naista, joo kyllä autan ystäviäni.
Lainaanko miestäni, no en. Jos mies haluaa mennä auttamaan, niin tottakai oi mennä. Mutta en minä miestä lainaa. Työkaluja voin lainata.
ilman lupaani on mm. lainannut itseään korjaamaan naapurin opiskelijatytön pesukonetta. Ei ole tullut mieleenikään, että siihen tarvittaisiin minun lupaani.
Teetän ammattilaisella meidänkin korjaustyöt, joita en itse osaa tai viitsi hoitaa.
se on sellainen remontti-reiska.
Autetaan kyllä vastavuoroisesti ja minulla on omakin mies.
a) ei itse osaa tehdä tollasta hommaa
b) kutsuu ammattimiehen tekemään tollasta sunnuntaina
Tässä on oikein malliesimerkki kuinka tyhmyydestä sakotetaan =)))
Eikö mies ole itsenäinen ihminen, joka kykenee itsekin tekemään tällaiset päätökset. Meillä jos joku naapuri kysyy, niin mies yleensä menee auttamaan, ei multa tarvitse lainalupaa kysyä.
Menisin todennäköisesti itse auttamaan naapuria, koska mieheni tekee pitkää päivää ja minä naisena en ole kädetön, vaan osaan putki- ja sähköhommia paremmin, kuin esim.mieheni.
Ja pyytänyt miehistä apua. Toki mies on aina mennyt auttamaan.
Eli kysymykseesi vastaus: Tietysti.
Minäkin sain apua ystävättärieni ja naapureitteni miehiltä yksinhuoltajaelämänvaiheessani. Milloin oli kyse pikkukorjauksista, milloin kantoavusta, joskus ystävättäreni "lähettivät" miehensä ja lapsensa minun ja lasteni kanssa huvipuistoon, leffaan, ravintolaan, kun eivät itse välittäneet lähteä ja halusivat saada omaa aikaa.
Minusta oli hienoa, että minulla oli ihmisiä ympärillä, jotka arvostivat minua ihmisenä eivätkä nähneet minua peikkona, joka yrittää iskeä heiltä miehet.
Ja hei - olen ihan siistin näköinen nainen.
Kohtelen itsekin samalla tavalla tuttavapiirimme yksinäisiä naisia, eipä ole montakaan viikkoa, kun mieheni lähti tuttavanaisemme seuraksi auton katsastukseen. Niin ja toisen kanssa Ikeaan ostoksille.
jos itse haluaa. Minä kun en miestäni omista, en häntä lainaakaan.
ei päästänut miestään ruuvaushommiin.
t. yh
ps ruuvaus ei maksanut noin paljon, mutta yrittjäfirma otti kulukorvaukset, sunnuntailisät ja km-korvaukset työn lisäksi...
t. ap
tai rakennustyöt teen meilläkin. Eli olisin mennyt kyllä itse iskuporakoneeni kanssa. Jos taas olis tarvinnut sisustus- tai värivalintaneuvoja olis mies mennyt.
jos mies ei itse tajua apua tarjota!
kysyin nimittäin apua useammalta kuin yhdeltä naapurilta
t. ap
Alkoi kiinnostaa, että kysyitkö vaimolta miestä "lainaan" vai puhuitko miehelle suoraan ongelmastasi? Miten tuollainen tilanne ylipäänsä pääsi syntymään?!
Alkoi kiinnostaa, että kysyitkö vaimolta miestä "lainaan" vai puhuitko miehelle suoraan ongelmastasi? Miten tuollainen tilanne ylipäänsä pääsi syntymään?!
Toisaalta mitä ruuvaushommaa ei pysty nainen tekemmään? Olisiko pelkän porakoneen tai ruuvimeisselin lainaaminen riittänyt?
Meillä ei insinöörimies osaa mitään remonttihommia, teen ne itse.
Eikö naiset luota tuon vertaa miehiinsä? Tottakait minä lainaisin miestäni! Mielestäni se on ihan selvää että toisia ihmisiä autetaan, sen minkä itse kyetään auttamaan.
ystäväni, enpä taitais ventovieraille lainailla, kyllä ne työkalut naistenkin kädessä pysyy.. Jos on laiska, niin siinähän maksaa ;)