Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa! Asiaa PASKAMAISESTA petturimiehestä

Vierailija
11.03.2010 |

Juu, olin tällaista osnnut tavallaan pelätäkin, mutten kuitenkaan omalle kohdalle. Olin ajatellut, ettei miestä kiinnosta..mutta väärässä olin, minusta ei taida enää olla kiinnostunut, olemme olleet naimisissa jo 18 vuotta, ikää kummallakin 39.

Meillä on kolme murkkuikäista lasta, asumme kotipaikkakunnallani, miehen kotiseutu on ihan toisella puolen maata, johon hän kaipaa edelleen kaikkien näiden vuosien jälkeen. Mies käy töissä ja hän urheilee intohimoisesti (yksilölajeja), osallistuu kaikenmaailman kuntotapahtumiin, kilpailuihin tms. Syksyisin hän metsästää ja on joka ainut viikonloppu metsällä. Hän matkustaa kotiseudulleen sekä erääseen urheilutapahtumaan joka vuosi useampia kertoja yksin, viettää siellä n 5-6 viikkoa vuodesta. Viinaa hän ei juo ja osallistuu kotihommiin jonkin verran, vie lasta harrastukseen yms.

Mutta..1.5 vuotta sitten mies oli todella omituinen kauan aikaa. Kaikki klassiset pettäjän merkit olivat ilmassa. Kysyin häneltä ohimennen,mutta vastaus oli ei. Jotenkin vain..en jaksanut ajatella pidemmälle tai urkkia. Näin hänen Facebook-profiilinsa erään tutun luona (minulla itselläni ei ole ko profiilia) ja näin siellä hänen kaverinaan joitain naispuolisia, jotka kommentoivat hänen kuvaansa ja muuta. Minulle tuli kauhea mustasukkaisuusreaktio..Ei niissä kommenteissa mitään erityistä ollut ja tuo nainenkin osoittautui sukulaismiehen vaimoksi. Yhtäkkiä alkoi ahdistaa, että kaikki ei ole kunnossa.

Tein sitten niin, että tarkistin miehen Visalaskun ja puhelimen. Jotain satunnaisia juomaostoja+ravintolamaksuja päivältä, jolloin hänen piti olla toisaalla työmatkalla. (piti olla Jyväskylässä, maksu näkyi Helsingin eräissä ravintoloissa). Puhelimessa viestejä joltain naiselta, heillä on mitä ilmeisimmin suhde ollut jo pitkään, varmaan sieltä toissasyksystä alkaen. En vain jaksa..mitä helvettiä teen vai teenkö mitään?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edelleenkään sanonut miehelle mitään hän lähti töihin. Koska minulla on nyt vapaapäivä, olen täällä kotosalla, lapset ovat koulussa. Olen jotenkin..muissa maailmoissa.

Juu, en ole ennen miehen kännykkää tutkinut. En edelleenkään tiedä, mitä tekisin. Viikonloppu tulossa ja ahdistaa aikalailla. Nuo tekstiviestit mitä eilen kirjoitin, olivat aika sattumalta valittuja, niitä oli aika paljon, siis ko naisen ja mieheni lähettämiä. Työaikana mies on tuolle naiselle soitellut, päiväsaikaan oli puheluja soiteltu suurinpiirtein ruokatunnin aikoihin ja viime sunnuntaina. Vieläkään en koko totuutta tiedä, se, että suhde olisi alkanut jo syksyllä 2008, on vain minun oletukseni.

Nyt täytyisi varmaan miettiä asioita ja kunnolla. Kiitos kovasti vastauksista.

Ap

Vierailija
2/66 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hurjan pahoillani. Ymmärrän sun lamaantumisesi, tuo muuttaa teidän elämää vaan niin paljon, tapahtui sitten mitä hyvänsä.

Mieti tosiaan, mitä uskot haluavasi ja mihin olet valmis. Tietenkään sinä et voi eikä sinun kannata tehdä mitään päätöksiä nyt, mutta koeta nyt kuitenkin selvitellä asioita päässäsi, jos ja kun siihen pystyt. Itseäni on myös petetty, ja harmikseni en koskaan ole osannut olla noin kylmäpäinen kuin sinä, vaan aina olen kuohahtanut saman tien.

Todennäköisesti ja jopa varmasti miehesi tulee kieltämään kaiken, jos häneltä asiaa suoraan kysyt, ja vaikka sinulla olisi faktojakin esittää, hän myöntää aina vähimmän mahdollisen ja kieltää tai jättää kertomatta loput. Jos miehesi olisi niitä, jotka vastaavat suoriin kysymyksiin suoraan, hän ei olisi voinut salata asiaa noin kauan ja noin hyvin. Muista se.

Joku ehdotti aika hyvin, että keskellä yötä voi olla aika tehokas hetki saada mies tunnustamaan. Älä kuitenkaan kysy, onko hän pettänyt, vaan kysy jotakin naisesta käyttäen hänen etunimeään (jonka ilmeisesti jostain viestistä löysit). Mies todennäköisesti menee halpaan. Silloin sinun toisaalta on tunnustettava lukeneesi hänen viestinsä, mitä kyllä suosittelenkin.

Kun sitten voitte puhua asioista ihan oikeasti (jos voitte), voitte yhdessä alkaa pohtia, miten asiassa edetään. Sinun pitää miettiä, voisitko antaa miehellesi anteeksi ja jatkaa elämää hänen kanssaan, ja miehesi tulee miettiä, kummasta hän haluaa luopua, rakastajattarestaan vai sinusta ja eheästä perheestään. Jos päätöksenne ovat sopusoinnussa, te joko eroatte tai jatkatte yhdessä. On vaikea sanoa, kumpi tie on helpompi ja kumpi vaikeampi, molemmissa on puolensa.

Muista myös, että miehesi teko ei ole loukkaus sinua tai sinun persoonaasi kohtaan. Hän ei ole pettänyt sinua, koska olisit jollakin tapaa huonompi kuin tuo toinen nainen. Hän on pettänyt, koska elämä, jota hän eli, ei jostakin syystä ja jollakin tapaa soveltunut hänelle täysin. Hän itse ei kelvannut itselleen sellaisena kuin oli. Hän itse ei osannut tehdä suhteestaan sinun sellaista kuin olisi halunnut sen olevan. Miehesi on tehnyt kanssasi kolme lasta ja jakanut elämänsä kanssasi 18 vuotta. Se tarkoittaa sitä, että olet hänen mielestään arvostettava, rakastettava ja haluttava nainen. Valitettavasti hänen selkärankansa ei ole kestänyt kaikkea, mitä sen olisi pitänyt kestää.

Voimia ap!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut toinen nainen VUOSIA, eikä hirveästi tekstailtu, yleensä vain jotain asia asioita, eli nähdäänkö illalla tai heitätkö mut kaverille tms. Ja meillä oli kiihkeä suhde, mitä ei olisi ikinä voinut tekstareista päätellä, jos niitä edes olisi löytynyt. Mies muuten jätti lopulta vaimonsa ja ollaan oltu yhdessä jo kauan, yksi lapsikin on.

Eli ap:na olisin aika raivona, ja pitäisi varmaan päättää, millä aikataululla miehen laittaa pihalle;) Ihan uskomatonta, että jotkut neuvoo, että pitää miettiä haittaako liittoa miehen sivusuhteet, että niinkin voi elää että jatkaa liittoa vaikka miehellä on toinen/toisia. Just tollanen reppana se mieheni exä oli, oli kuin häntä ei haittaisi, vaikka ei se mitään auttanut, mies lähti kuitenkin. Eikä katkaissut suhdetta kanssani todellisuudessa kertaakaan.

Vierailija
4/66 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrotko millaisissa väleissä kerkesitte tapaamaan? mitä mies sanoi kotona?

Vierailija
5/66 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaanjärkevä 39 v. ei tule tänne tilittämään 18 v. kestäneeen avioliittonsa kiemuroita.

Vierailija
6/66 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasimme minimissään vaikka 10 minuuttia ruokatauolla, eli pikapano tai kahvilla käynti, se 10 minuuttiakin riittää pettämiseen, mitä jotkut vaimot eivät halua ikinä uskoa. Mies sanoi kotona olevansa myöhään töissä, ylipäänsä töissä, harrastuksissa, kavereiden kanssa, ulkomaan työreissulla (vaikkapa viikon, minkä olimme todellisuudessa yhdessä Suomessa) , mitä vain, joten tapasimme oikeastaan kaikkina vuorokauden aikoina kun vaan oli mahdollista. Kävimme tietenkin leffoissa, syömässä, ulkona yhdessä kavereidenkin kanssa jne mutta seksiin riitti vaikka työmatkalla poikkeaminen luonani matkalla kotiin...On tässä rehellisyyden nimissä sanottava, että kun se totuus on niin julma, eli mies menee ihan pokalla kotiin ruokapöytään suoraan sängystäni, eli hämmästytti se tätä toista naistakin silloin;).

Ja vaimolle kielsi ehdottomasti kaiken, aika pitkään.

Vierailija
7/66 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että just tällaisia asioita ei välttämättä halua heti ekana tai muutenkaan käydä läpi kavereiden kanssa, itkeä yhdelle ystävälle tapahtunutta tms vaan nimenomaan tällaisiin asioihin netti on hyvä. Saa paljon erilaisia ja puolueettomia näkökulmia, millä selventää niitä ajatuksiaan. Ihan riippumatta siitä onko 18 vai 39v. Mitään sellaista tuossa ei ole, mistä olisi kenellekään haittaa, vastauksista voi sensijaan olla paljonkin hyötyä.

Vierailija
8/66 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uteliaisuuttani vaan kysyn, että miten ihmeessä sinä pystyt luottamaan tuohon mieheesi, jos se noin kylmäpäisesti petti edellistä vaimoaan?

Vierailija
9/66 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi mies roikotti vaimoa mukana kuviossa vuosia?

Vierailija
10/66 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eivät nuo viestit mitä luin mitään laimeita ollet, se lienee sivuseikka. Tämä ei ole provo, vaikka joku taas sellaista epäilikin. Minulla on muutama ystävä, joiden kanssa olen päivittäin miltei tekemisissä. Nyt on vain sellainen tunne, että minun täytyy hetken aikaa miettiä.

Kiitoksia edelleen vastauksista. Ja kiitos kirjoittajalle nro 34. Selvyyden vuoksi sanottakoon, että en ole kirjoittanut noita kysymyksiä tuohon väliin.

Vierailija
11/66 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että herätät miehen yöllä ja kysyt suoraan asiasta. Mies ei unenpöpperössä tarpeeksi nopeasti keksi mitä sanoisi, totuus näkyy naamasta. Jos mahdollista niin hommaa lapset jonnekin sukulaisiin tai kavereilleen yöksi, etteivät ole kuulemassa jos "sota" syttyy.

Oma kokemus: oltiin erottu mun avokin kanssa vuotta aikaisemmin kun oli löytänyt toisen naisen. Palattiin kuitenkin yhteen, kun niin vannoi rakastavansa mua. Sit yks lauantain aamuyö klo 5 mun puhelimeen tuli viesti ja heräsin siihen. Se viesti tuli juuri siltä kyseiseltä naiselta, kertoi että he oli juuri edellisen päivän viettäneet yhdessä kun minä olin ollut töissä. Illallakin mies oli laittanut sille naiselle tekstaria.

Laitoin sille naiselle viestin takaisin että jos ne miehen lähettämät viestit on tallessa, laitapa tulemaan mullepäin. Nainenhan lähetti ne viestit tulemaan ja aikamoista tekstiähän se "ukkokulta" oli kirjoittanut. Lirkutteli ja vakuutteli rakkauttaan ja kertoi jättävänsä minut sopivan tilaisuuden tullen. Ei epäilystäkään etteikö ukko ollu niitä kirjoittanut, käytti viesteissä sellaisia ilmauksia että taatusti oli viestit lähettäny.

Sain ihan hirveät raivarit ja herätin ukon siihen paikkaan, oli oikeasti lähellä etten lyö täysillä päin näköä kun siinä vieressä nukkui. Huusin suoraa huutoa ja kyllä ukon naamasta näkyi että viestit oli totta. Sitten kunhan heräsi kunnolla yritti keksiä selitystä. Oikeasti itki ja pyysi uutta mahdollisuutta. Vaan enpä antanut enää anteeksi.

Vierailija
12/66 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö se noin mene? Tavataan yhdessä:

-j=jätä, s=se, s=saatanan, s=sika, ap= sinä

T: 11cm mies

!

Vierailija
13/66 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut näitä pettämis- ja erotarinoita niin paljon ystäviltä ja työkavereilta, etten vaan jaksa. Mikä teitä ihmisiä vaivaa?

En ole ajatellut eläväni kulissiliitossa, vaan ihan tavallisessa avioliitossa, jossa on ne hyvät ja huonot päivät. Viestit, joita nainen oli lähettänyt ovat sanasta sanaan tässä (miehen puhelin kädessä, mies nukkuu, ns siviilipuhelin hänellä herättämässä, tämä on työkannykkä)

"Höh! On sua ikävä, olisi ollut kiva kuulla sun ääni...mutta ei voi nyt mitään"

Mies vastannut:

"Ei pelaa puhelin? Eihän sille voi mittään, palataan huomenna"

Miehen viesti naiselle viime kesältä:

"Iltaa. Istun bussissa ja olipa se lyhyt tapaaminen. En ehtiny viedä sua edes luontoretkelle...! Keikka oli kyllä loistava!"

Miehen viestit naiselle viime kesältä:

"Ei tätä harvemmin voi ihmiset nähdä"

"Tuntuu älyttömän hyvältä sinun kanssa X. Haluan sinua nytkin niin paljon, että rupesi seisoon"

Näitä on aika paljon..alkaen aina viime joulusta, mies sai tämän puhelimen silloin, joten epäilen että aiemminkin on. Eilen oli lähetetty mm.

"Minäkin haluan sinua".

Jos joku ajattelee vielä provoksi, niin siinäpä sitten vain. Anteeksi kun tulin kyselemään.

OK...urkkiminen on väärin, mutta minä tulisin tuollaisista viesteistä niin hurjaksi, etten voisi olla kysymättä! Voiko ihmisellä oikeasti olla noin "rautaiset hermot", oletko jotenkin välinpitämötön (miestäsi kohtaan), vai miten voit olla kysymätt? Onko muita jotka voisivat olla kysymättä? HUoh!

Vierailija
14/66 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaanjärkevä 39 v. ei tule tänne tilittämään 18 v. kestäneeen avioliittonsa kiemuroita.

kukaan suhtautuisi aiemmin mainittuihin viesteihin noin rauhallisesti (miettisi kysyisikö mieheltä..), tai sitten omassa päässä on jotain vikaa :)

Vierailija
15/66 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, ei. En tiedä läheskään kaikkea, paitsi syksyllä (loppukesällä) 2008 ei ollut ihan kaikki ok miehellä,tai hänen käytöksensä oli hivenen poikkeavaa. Kysyinkin mieheltä, mikä on.

Eli jos miehelläni on ollut tämän saman naisen kanssa suhde, niin se olisi kestänyt jo n 1.5 vuotta hivenen ylikin. Kai siinä jo viestit ehtivät laimeta, jos ja kun tekemisissä ollaan päivittäin, niinkuin nyt näyttää. Arvailun varassa tämä on minullakin, niin kauan kuin mitään ei ole osoitettu todeksi.

Pelkään sitä, että mieheni kieltää kaiken. jos on puolitoista vuotta pitänyt salaisuutta sisällään ja hyvin onkin, ei kai sitä heti tunnustakaan. En vain tiedä, mitä tekisin.

ratkasu!

Vierailija
16/66 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloit jo tuossa miettiä, että sinun olisi pitänyt tehdä enemmän parisuhteenne eteen. Varmaan, mutta niin myös miehesikin! Hän on käyttänyt ilmeisesti kohtalaisen paljon energiaa sen toisen suhteen eteen.. Olisi hänkin voinut teille järjestää vaikka treffejä ja tapaamisia jossain.

En tiedä kannattaako sanoa noista viesteistä. vaan kertoa vain, että kaikki ei teidän liitossanne nyt ole hyvin, ja että teidän pitäisi miettiä, mitä elämältä haluatte.

Vierailija
17/66 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Ei voi muuta sanoa kuin että kommunikoikaa hyvät ihmiset! Et selviä tästä yli neuvottelematta miehesi kanssa.

On kuitenkin mahdollista, että huolimatta noista viesteistäkin miehesi ja sen toisen naisen suhde on ollut platoninen. Oli miten oli, kannattaa arvostaa sitä seikkaa, ettei miehesi mielessä ole käynyt jättää sinua. Hän ei ole kertonut sinulle tästä toisesta naisesta mitään. Se merkitsee luultavasti, ettei nainen merkitse hänelle yhtä paljon kuin sinä ja perheenne.

Tosiseikka on, että huomattava määrä ihmisistä pettää avioliittojensa aikana. Kannattaako sen takia välttämättä erota on toinen juttu. Lapsille ero on pysyvä trauman paikka.

Jos päädytte kuitenkin eroamaan, hanki seuraava kirja: Behrendt & Ruotola-Behrendt: It's Called a Breakup Because It's Broken. Se todella auttaa.

Vierailija
18/66 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuitenkin mahdollista, että huolimatta noista viesteistäkin miehesi ja sen toisen naisen suhde on ollut platoninen. Oli miten oli, kannattaa arvostaa sitä seikkaa, ettei miehesi mielessä ole käynyt jättää sinua. Hän ei ole kertonut sinulle tästä toisesta naisesta mitään. Se merkitsee luultavasti, ettei nainen merkitse hänelle yhtä paljon kuin sinä ja perheenne.

Minusta nuo viestit vaikuttivat kyllä ei-platonisilta. Ja sitten - miehen mielessä ei ole käynyt jättää vaimoa ja perhettä, koska onhan mukava, että on vaimo ja perhe; vaimo huolehtii monista arjen askareista ja itselle jää aikaa seikkailla - en varsinaisesti pidä sitä arvostettavana asiana miehessä!

Ja toisaalta, jos se toinen nainen ei merkitse miehelle yhtä paljon kuin vaimo ja perhe, niin minusta sellaisen miehen ajatusmaailma, arvomaailma on vähän outo - miten voi olla sellaisessa suhteessa, jota ei pidä niin tärkeänä.. en ihan osaa selittää, jotenkin esineellistämiseltä vaikuttaa.

Ja aiheuttaa valheellisessa parisuhdeilmapiirissä eläminenkin lapsille trauman; ehkä jopa suuremman kuin hyvin hoidetussa erossa. Varsinkin jos äiti ei voi suhteessa olla onnellinen, kyllä lapset sen huomaavat.

Vierailija
19/66 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun tässä koneella, kun en vielä nukkumaan halua mennä. Luin saamiani vastauksia ajatuksen kera. Joku tuolla sanoi, että elämään kuuluvat ihastukset yms. Niin yritin ajatella tuolloin syksyllä/loppukesästä 2008, kun huomasin miehen käyttäytyvän omituisesti. En ihan varma tietenkään voi olla nytkään, oliko mies tuolloin tavannut ko toisen naisen, mutta jonkinso´rtin ihastuminen kävi mielessäni. Ei kuitenkaan mikään pettäminen, niin sinisilmäinen olin, etten vain kuitenkaan ajatellut sen olevan mahdollista.

Jos olisin tuolloin yli puolitoista vuotta sitten puuttunut jotenkin asiaan, olisiko tätä tapahtunut? Sitä nyt mietin. Ymmärrän tietenkin, jos jotain platonisia ihastuksia on matkan varrella, mutta en tällaista tietenkään.

Olen miettinyt kaikkia miehen menoja ja matkoja. Eräs, mitä olen ihmetellyt ovat miehen yhtäkkisesti peruuntuneet/Siirtyneet matkat. Eli mies on sanonut lähtevänsä johonkin työreissulle yhden yön yli. Sitten samana päivänä onkin ilmoittanut, ettei lähdekään. Eli onkohan toinen nainen perunut tapaamisen? Tuskin nyt työreissut noin vain peruuntuvat.

Vierailija
20/66 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtevänsä yön yli työreissulle (on kertonut jnk ihan uskottavan kohteen yms) torstaina. Sitten torstaina tuleekin ihan tavalliseen aikaan kotiin, sanoo reissun yhtäkkiä peruuntuneen. Outoa??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä