meidän vauva sai huonon nimen!
Meidän poika kastettiin juuri,
Sukulaiset eivät tykänneet mejän pojan nimestä ja mulla ärsyttää, olisivat pitäneet omana tietonaan! Ennen kastetta esikoinen sanoi anopille että vauvan nimi on Aleksanteri, niin anoppi sanoi vauvalle "ethän oo Aksu Paksu", eikä uskonut minuakaan kun sanoin että on, kysyi viellä mieheltäni ja oli sitten hiljaa! Toiset sukulaiset miettivät sitten kahvipöydässä että kutsuvatko poikaa Aleksiksi vai Santeriksi! Myöhemmin isäni kysyi "miksi te annoitte semmosen nimen, olisitte antanu vaikka Timo", kylläpä vitu..i !!! Tulipa harvinaisen selväksi että kukaan ei tykkää pojan nimestä!
Kommentit (46)
varsinkin sukupolvien kuilu on vaikea ylittää näissä nimiasioissa. Nämä ihanat nykyajan nimet, jotka meille on vapaita kaikista rasitteista on heille hyvin voimakkaasti leimautuneet vanhojen ihmisten nimiksi, tai sitten heillä voi olla muitakin muistoja noista nimistä.
Ei meilläkään mun vanhemmat pitäneet pojan nimestä, sanoivat suoraan että kauhea nimi. Mut oppivat pitämään ajan kanssa eivätkä enää kommentoi.
on mustakin tosi kiva nimi! Lempinimiä tulee kaikista nimistä, ainakin meillä! Poikaa kutsun ties millä nimellä mutta ei se tarkoita ettenkö pitäisi hänen etunimestän. Ja isälläni on tapana keksiä kaikille kummallisia lempinimiä, myös lapsenlapsilleen. Hän esim. kutsui yhtä lapsenlastaan Hjödikseksi! Ja aivan rakkaudella! Eilen juuri naurettiin kun oma 2v poikani tunnisti pappan hassun lempinimen. Eli tosiaan ei sillä nimellä niin väliä ole vaan sillä sävyllä millä se sanotaan!
jotka kommentoitte, ettei niitä lempinimiä tarvitse hyväksyä "sanotte vain, että lapsen nimi on se ja se"?
Ihan mielenkiinnosta kysyn, joku taisi jo kirjoittaakin, että oli kolmevuotias Annamari? Ajattelin vain, että se, että olette saaneet sukulaiset käyttämään pitkää nimeä ei vielä kerro mitään siitä, miten kaverit ym. tulevat lasta kutsumaan, joten varautukaa vaan niihin lempinimiinkin.
Itse olen paljon mukana koripallotouhuissa ja kyllä siellä jokainen yli kaksitavuinen nimi lyhenee jossain vaiheessa. Omalla lapsellanikin on pitkähkö nimi, mutta niin vain koristreeneissä käytetään lempinimeä - ei siellä ehdi huudella mitään Aleksanteria, vaikka kuinka kiva nimi olisikin :)
Mielestäni Adele on yksi kauneimmista nimistä ja kansainvälinenkin, sillä sitä löytyy niin Amerikan mantereelta kuin Euroopasta. Mutta tähän asti melkein jokainen on nyrpistellyt nenäänsä kuullessaan nimen ja etenkin anoppi itsepintaisesti toistaa: "Ai siis, Adela"? Ei kun ADELE, mrrr :)
Asutaan parhaillaan espanjankielisessä maassa.
"Pyry-Pirkka... mutta Aleksanterihan on ihan kunnon nimi!"
.pyry pirkat ja aleksanterit ovat suloisia nimiä ja lapsiakin varmasti.
minusta nämä nimi keskustelut ovat aivan käsittämättömiä. Toivon että teillä on käytöstapoja välttää näitä lasten nimien haukkumisia lastenne aikana.. keltäs muultaan ne lapset pilkkaamisensa oppii nykyään ja huonon kielenkäytön kuin valitettavasti omilta vanhemmiltaan. antakaa kaikkien kukkien kukkia vaan ja keskittykää vaan olennaisiin asioihin.