Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

meidän vauva sai huonon nimen!

Vierailija
11.03.2010 |

Meidän poika kastettiin juuri,

Sukulaiset eivät tykänneet mejän pojan nimestä ja mulla ärsyttää, olisivat pitäneet omana tietonaan! Ennen kastetta esikoinen sanoi anopille että vauvan nimi on Aleksanteri, niin anoppi sanoi vauvalle "ethän oo Aksu Paksu", eikä uskonut minuakaan kun sanoin että on, kysyi viellä mieheltäni ja oli sitten hiljaa! Toiset sukulaiset miettivät sitten kahvipöydässä että kutsuvatko poikaa Aleksiksi vai Santeriksi! Myöhemmin isäni kysyi "miksi te annoitte semmosen nimen, olisitte antanu vaikka Timo", kylläpä vitu..i !!! Tulipa harvinaisen selväksi että kukaan ei tykkää pojan nimestä!

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei mua ainakaan lempinimet haittaa. mut muuten äänen sävy ja asenne haittaa.

2

Vierailija
22/46 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kaikkia ei voi miellyttää ja tee vaan selväksi että olette tyytyväisiä nimi valinnasta ja pidätte siitä. Meillekin muutamat kommentoi nimestä mutta en anna sen haitata tai en ainakaan näytä sitä että toisten kommentit tympii. Aleksanteri on minusta kiva nimi! Aleksanteri ei edes ole mikään outo tai kummallinen nimi joten ei tarviis valittaa eikä meidänkään lapsen nimenä ole outo nimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin laittaa omallekin pojalle nimeksi. Tyhmiä sukulaisia, kun eivät pidä mölyjä mahassaan. Tosin meidän suku ei ole yhtään sen fiksumpaa. Tottuvat kyllä varmasti nimeen, kunhan vain käytätte sitä sinnikkäästi.

Vierailija
24/46 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain paljon piristystä teidän ihanista kommenteista! Miehen veljen vaimo oli ainut joka kehui nimeä! Kyllä se sattuu kun tietää että kukaan ei tykkää nimestä ja olen vaivannut sillä itseäni tosi paljon!

T. AP

Vierailija
25/46 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi nimi voi tuntua "vaikealta", mutta ajan myötä siitä muovautuu juuri sen lapsen nimi :-D

Luota itseesi!

Vierailija
26/46 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän miltä tuntuu. Meidän kaksosten ristiäisissä kaikki kehuivat kilvan tytön nimeä, mutta pojan nimestä kukaan ei sanonut mitään... tuntui tylsältä.

Vierailija
27/46 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän toiseksi vanhimmalla on sama nimi toisena nimenä!! :) Mietimme kyllä jopa etunimeksi!! Kurja kuulla, että sukulaiset noin kurjasti reagoi. Jätä ne kommentit omaan arvoonsa!!

Vierailija
28/46 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka mummoja ärsytti ja papat ilahtuivat. En vain ymmärrä, minkä vuoksi pitää tuoda esille mielipiteensä nimestä. Varsinkin tuollaisessa tilanteessa.

Aleksanteri on hyvä nimi. Onnea uudelle vauvalle!

Vierailija
29/46 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ristiäisiä, niin ei tulisi kommentit tuollaisena shokkina ristiäisissä. Tuon kai jo opit.

Itsekin paljastimme vasta ristiäisissä. Tosin Helena on aika tavallinen nimi ja siitä tykättiin.

Vierailija
30/46 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaneet! Ja sehän se pääasia on että nimi on TEILLE mieluisa.

Mekin saimme oudoksuntaa tyttäremme nimestä, etenkin anoppi ilmaisi mielipiteensä todella nolosti ja tökerösti ristiäisissä, ja se todella loukkasi minua silloin.

Monesti mietin silloin myös että nyt meni nimivalinta ihan mönkään, mutta nyt tyttö ollut jo kolme vuotta samalla nimellä enkä vaihtaisi, on MINUSTA maailmankaunein nimi ja sehän se tärkeintä on.

Vierailija
31/46 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei liene väärin, sillä Aleksanteri on PITKÄ nimi ja tietty käytetään lempparinimeä.

Vierailija
32/46 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anopilla ja appiukolla on ihan omat nimitykset lapsille, toista kutsuvat Tildaksi (Matilda toisena nimenä) ja toista Olliksi (joka on pojan toinen nimi)

olen jaksanut ja jaksanut toistaa lasetn oikeita nimiä, tuloksetta.

olin jo siinä pisteessä että meinasin ryhtyä kutsumaan meitä toisilla nimillään, mutta enpä taida, lapset eivät selvästikään itse tajua että heitä kutsutaan kun käyttävät eri nimiä kuin muut :D jospa se siitä uppois noillekin.

Vierailija
33/46 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva nimihän se on. Toki lempinimiä saa miettiä vaikka usein lempinimen keksivät oma perhe. Aksukin on kiva nimi, en ole ikinä kuullut mitään Aksu paksu väännöstä. Tosi junttia muutenkin kommentoida sukulaislapsen nimeä negatiiviseen sävyyn.

Vierailija
34/46 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva nimihän se on. Toki lempinimiä saa miettiä vaikka usein lempinimen keksivät oma perhe. Aksukin on kiva nimi, en ole ikinä kuullut mitään Aksu paksu väännöstä. Tosi junttia muutenkin kommentoida sukulaislapsen nimeä negatiiviseen sävyyn.

heti parhaan haukkumanimen!

Vierailija
35/46 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin jo siinä pisteessä että meinasin ryhtyä kutsumaan meitä toisilla nimillään, mutta enpä taida, lapset eivät selvästikään itse tajua että heitä kutsutaan kun käyttävät eri nimiä kuin muut :D jospa se siitä uppois noillekin.

Tottakai voit kutsua heitä heidän toisilla nimillä. Muutama kerta varmaan riittää että tajuavat pointin. Tai oikeastaan kutsu heidän poikaansa toisella nimellä ikään kuin olisivat antaneet ekaksi nimeksi huonon nimen.

Vierailija
36/46 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anopilla ja appiukolla on ihan omat nimitykset lapsille, toista kutsuvat Tildaksi (Matilda toisena nimenä) ja toista Olliksi (joka on pojan toinen nimi)

olen jaksanut ja jaksanut toistaa lasetn oikeita nimiä, tuloksetta.

oppivat puhumaan. "Miksi te kutsutte mua Tiladaksi/Olliksi, kun en mä ole?"

Vierailija
37/46 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "Lapsen nimi ei ole Aksu/Santeri/Aleksi/Allu/miksinythäntäsanoitkaan vaan Aleksanteri."

ja jos ei mene ajankaan kanssa perille niin keksi ryppyilijöille uudet nimet. Anoppia voi kutsua vaikka Pertti-Yrjänäksi vaikka hänen nimensä olisikin Liisa, ja luvata että muistat jatkossa hänen oikean nimensä joka ikinen kerta kunhan hänkin opettelee teidän poikanne nimen. ;)

Vierailija
38/46 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluaikana oli parikin lempinimeä, sitten kun siirryin opiskelemaan ja työelämään jäivät lepinimet pois. Nyt joskus vanhemmat siskoni kutsuvat nimua lempinimellä niin lapsenikaan eivät tunnista.

Ei minulla ole mitään lepinimiä vastaan mutta minulla yksi kaunis nimi ja jaksan sen kyllä joka paikkaan kirjoittaa.

Aleksanterihan on todella hyvä nimi.

Vierailija
39/46 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai mikset osaa lausua Aleksanteria?

Komea nimi ap!

ei liene väärin, sillä Aleksanteri on PITKÄ nimi ja tietty käytetään lempparinimeä.

Vierailija
40/46 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kyllä pitkästä nimestä yleensä muunnos tulee... Jos ei sitä hyväksytä, niin tulee vaan paha mieli, koska ei varmasti ainakaan lapset aio kutsua kaveria annamareiksi tai aleksantereiksi, vaikka kauniita nimiä onkin. Ansku ja Allu/Aksu on myös ihan kivoja nimiä, joihin on syytä varautua. :)

Mulla itselläni oli pitkä nimi, jota juuri kukaan ei käyttänyt. 18-vuotiaana sitten vaihdoin lempinimeni viralliseksi nimekseni. Ja annoin lapsilleni todella lyhyet nimet. ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä