meidän vauva sai huonon nimen!
Meidän poika kastettiin juuri,
Sukulaiset eivät tykänneet mejän pojan nimestä ja mulla ärsyttää, olisivat pitäneet omana tietonaan! Ennen kastetta esikoinen sanoi anopille että vauvan nimi on Aleksanteri, niin anoppi sanoi vauvalle "ethän oo Aksu Paksu", eikä uskonut minuakaan kun sanoin että on, kysyi viellä mieheltäni ja oli sitten hiljaa! Toiset sukulaiset miettivät sitten kahvipöydässä että kutsuvatko poikaa Aleksiksi vai Santeriksi! Myöhemmin isäni kysyi "miksi te annoitte semmosen nimen, olisitte antanu vaikka Timo", kylläpä vitu..i !!! Tulipa harvinaisen selväksi että kukaan ei tykkää pojan nimestä!
Kommentit (46)
Hei, kaikkia ei voi miellyttää ja tee vaan selväksi että olette tyytyväisiä nimi valinnasta ja pidätte siitä. Meillekin muutamat kommentoi nimestä mutta en anna sen haitata tai en ainakaan näytä sitä että toisten kommentit tympii. Aleksanteri on minusta kiva nimi! Aleksanteri ei edes ole mikään outo tai kummallinen nimi joten ei tarviis valittaa eikä meidänkään lapsen nimenä ole outo nimi.
Voisin laittaa omallekin pojalle nimeksi. Tyhmiä sukulaisia, kun eivät pidä mölyjä mahassaan. Tosin meidän suku ei ole yhtään sen fiksumpaa. Tottuvat kyllä varmasti nimeen, kunhan vain käytätte sitä sinnikkäästi.
sain paljon piristystä teidän ihanista kommenteista! Miehen veljen vaimo oli ainut joka kehui nimeä! Kyllä se sattuu kun tietää että kukaan ei tykkää nimestä ja olen vaivannut sillä itseäni tosi paljon!
T. AP
Aluksi nimi voi tuntua "vaikealta", mutta ajan myötä siitä muovautuu juuri sen lapsen nimi :-D
Luota itseesi!
Tiedän miltä tuntuu. Meidän kaksosten ristiäisissä kaikki kehuivat kilvan tytön nimeä, mutta pojan nimestä kukaan ei sanonut mitään... tuntui tylsältä.
Meidän toiseksi vanhimmalla on sama nimi toisena nimenä!! :) Mietimme kyllä jopa etunimeksi!! Kurja kuulla, että sukulaiset noin kurjasti reagoi. Jätä ne kommentit omaan arvoonsa!!
joka mummoja ärsytti ja papat ilahtuivat. En vain ymmärrä, minkä vuoksi pitää tuoda esille mielipiteensä nimestä. Varsinkin tuollaisessa tilanteessa.
Aleksanteri on hyvä nimi. Onnea uudelle vauvalle!
ristiäisiä, niin ei tulisi kommentit tuollaisena shokkina ristiäisissä. Tuon kai jo opit.
Itsekin paljastimme vasta ristiäisissä. Tosin Helena on aika tavallinen nimi ja siitä tykättiin.
antaneet! Ja sehän se pääasia on että nimi on TEILLE mieluisa.
Mekin saimme oudoksuntaa tyttäremme nimestä, etenkin anoppi ilmaisi mielipiteensä todella nolosti ja tökerösti ristiäisissä, ja se todella loukkasi minua silloin.
Monesti mietin silloin myös että nyt meni nimivalinta ihan mönkään, mutta nyt tyttö ollut jo kolme vuotta samalla nimellä enkä vaihtaisi, on MINUSTA maailmankaunein nimi ja sehän se tärkeintä on.
ei liene väärin, sillä Aleksanteri on PITKÄ nimi ja tietty käytetään lempparinimeä.
anopilla ja appiukolla on ihan omat nimitykset lapsille, toista kutsuvat Tildaksi (Matilda toisena nimenä) ja toista Olliksi (joka on pojan toinen nimi)
olen jaksanut ja jaksanut toistaa lasetn oikeita nimiä, tuloksetta.
olin jo siinä pisteessä että meinasin ryhtyä kutsumaan meitä toisilla nimillään, mutta enpä taida, lapset eivät selvästikään itse tajua että heitä kutsutaan kun käyttävät eri nimiä kuin muut :D jospa se siitä uppois noillekin.
Kiva nimihän se on. Toki lempinimiä saa miettiä vaikka usein lempinimen keksivät oma perhe. Aksukin on kiva nimi, en ole ikinä kuullut mitään Aksu paksu väännöstä. Tosi junttia muutenkin kommentoida sukulaislapsen nimeä negatiiviseen sävyyn.
Kiva nimihän se on. Toki lempinimiä saa miettiä vaikka usein lempinimen keksivät oma perhe. Aksukin on kiva nimi, en ole ikinä kuullut mitään Aksu paksu väännöstä. Tosi junttia muutenkin kommentoida sukulaislapsen nimeä negatiiviseen sävyyn.
heti parhaan haukkumanimen!
olin jo siinä pisteessä että meinasin ryhtyä kutsumaan meitä toisilla nimillään, mutta enpä taida, lapset eivät selvästikään itse tajua että heitä kutsutaan kun käyttävät eri nimiä kuin muut :D jospa se siitä uppois noillekin.
Tottakai voit kutsua heitä heidän toisilla nimillä. Muutama kerta varmaan riittää että tajuavat pointin. Tai oikeastaan kutsu heidän poikaansa toisella nimellä ikään kuin olisivat antaneet ekaksi nimeksi huonon nimen.
anopilla ja appiukolla on ihan omat nimitykset lapsille, toista kutsuvat Tildaksi (Matilda toisena nimenä) ja toista Olliksi (joka on pojan toinen nimi)
olen jaksanut ja jaksanut toistaa lasetn oikeita nimiä, tuloksetta.
oppivat puhumaan. "Miksi te kutsutte mua Tiladaksi/Olliksi, kun en mä ole?"
että "Lapsen nimi ei ole Aksu/Santeri/Aleksi/Allu/miksinythäntäsanoitkaan vaan Aleksanteri."
ja jos ei mene ajankaan kanssa perille niin keksi ryppyilijöille uudet nimet. Anoppia voi kutsua vaikka Pertti-Yrjänäksi vaikka hänen nimensä olisikin Liisa, ja luvata että muistat jatkossa hänen oikean nimensä joka ikinen kerta kunhan hänkin opettelee teidän poikanne nimen. ;)
kouluaikana oli parikin lempinimeä, sitten kun siirryin opiskelemaan ja työelämään jäivät lepinimet pois. Nyt joskus vanhemmat siskoni kutsuvat nimua lempinimellä niin lapsenikaan eivät tunnista.
Ei minulla ole mitään lepinimiä vastaan mutta minulla yksi kaunis nimi ja jaksan sen kyllä joka paikkaan kirjoittaa.
Aleksanterihan on todella hyvä nimi.
vai mikset osaa lausua Aleksanteria?
Komea nimi ap!
ei liene väärin, sillä Aleksanteri on PITKÄ nimi ja tietty käytetään lempparinimeä.
koska kyllä pitkästä nimestä yleensä muunnos tulee... Jos ei sitä hyväksytä, niin tulee vaan paha mieli, koska ei varmasti ainakaan lapset aio kutsua kaveria annamareiksi tai aleksantereiksi, vaikka kauniita nimiä onkin. Ansku ja Allu/Aksu on myös ihan kivoja nimiä, joihin on syytä varautua. :)
Mulla itselläni oli pitkä nimi, jota juuri kukaan ei käyttänyt. 18-vuotiaana sitten vaihdoin lempinimeni viralliseksi nimekseni. Ja annoin lapsilleni todella lyhyet nimet. ;)
eli ei mua ainakaan lempinimet haittaa. mut muuten äänen sävy ja asenne haittaa.
2