LA marraskuu 2011?
Kommentit (620)
Tsemppiä Tapir, torstai on jo kahden yön päässä!
Mammeli: huhu, onneksi voi huokaista helpotuksesta!
Tervetuloa kaikki uudet, teitä onkin tosi paljon!
Päivittäääkö joku listan alkuun, ketä kaikkia täällä jo on? Mä en itse osaa, mut se olis kiva aina uuden sivun alussa ni vois seurailla;)
ON: huippaa, ja välillä nippailee ylös noustessa vatsaan, ei muuta vielä...hmmm huolettaa kyllä. Katsotaan olenko pitkäikäinen tässä pinossa. Toivotaan!
Taide 4+6 (edellinen km 11+6)
Taide: ettei nuo sun kuvailemat nippaisut oo vaan niitä repäisykipuja. Itsellä ainakin nopeasti ylös noustessa vihlaisee nivusista kovastikin. Tuntuu kuin sähköiskun sais. Samanlaista oli esikoista odotellessa.
ON: Kerroin eilen pojalle uudesta tulokkaasta, kun sattuttiin muutenkin keskustelemaan siitä kuinka hänen pitäisi alkaa kantamaan enemmän vastuuta itsestään. Kovasti tuntui olevan innoissaan. :)
Miehen kans sit ei mennyt eilen niin hyvin. Pahoitin mieleni yhdestä sen lausahduksesta. Tiedän, että tämä tuli järkytyksenä hänelle, mutta toivoisin, että hän olisi alkanut edes vähän iloita asiasta. Toivoisin voivani jakaa tämän raskauden ilon hänen kanssaan, mutta tuntuu, ettei hän ole valmis vielä siihen. Se saa minut surulliseksi ja pelokkaaksi.
Paras ystäväni muutti eilen naapurista pois, toinen ystäväni hehkuu onnellista odotusta miehensä kanssa ja itse koen olevani kovin yksin. Puhumattakaan näistä rahahuolista ja teini-ikään tulevasta pojasta, jonka kanssa elämä on nykyään jatkuvaa tahtojen taistoa. Mutta jospa se tästä. Kiitos, että sain avautua...
Huomenta, täällä tulee nyt panikointia viestin verran.
Eilisellä tosiaan ilmoittauduin vahvuuteen, mutta nyt kyllä pelottaa. Oireet ovat oikeastaan kaikki hävinneet (perusväsymys ehkä lievänä enää). Välillä masusta "supistaa" ja lämpö on yhä reilu 37.
Tissit ei kipeät, ei pahaa oloa, masua ei enää turvota... kääk, onko tää nyt keskenmenon alkutila?
Tekisi mieli aikaistaa ultraa, mutta toisaalta vielähän ultra voi näyttää kaiken olevan hyvin, ja kehitys loppuu vasta loppuviikosta = eletään väärässä uskossa? :-(
Aplari 7+0
Aplari: ite odotan toista vaavia ja oikeestaan missään vaiheessa ei oo ollukkaan kauheen voimakkaita raskausoireita ja oonki ollu ihmeissään onko tuolla mitään.. mutta eilen se sitten todistettiin että onhan siellä :) muistan että esikoisestakin oli sellasia päiviä että oireita ei paljoo ollukkaan ja taas seuraavana senki eestä.. veikkaan siis että ihan vaaratonta tuo hetkellinen oireettomuus.
jännä että tässä raskaudessa ei tissit ookkaan ollu missää vaiheessa kipeenä.. välillä vähän vihloo mutta siinäpä se :/ voihan se tietty olla että ku edellisestä raskaudesta ei oo ku se 7kk aikaa ja imetyksestä vähemmän niin ei paljoo enää tisseissä tunnu ;)
Hei!
Pikkukakkosen odotus on vasta aivan aluillaan, mutta mieli tekee kovasti jo porukkaan mukaan =) laskettu aika on kuukautisista katsottuna 23.11. eli raskausviikkoja tällä hetkellä plakkarissa 5+6. Minkäänlaisia raskausoireita ei vielä ole ilmaantunut (esikoisesta pahoinvointi, oksentelu ja väsymys alkoi melkein heti menkkojen poisjäännistä) ja siksi onkin hieman mietityttänyt, että onkohan siellä masussa kaikki kunnossa. No, täytyy vaan toivoa parasta ja olla tyytyväinen toistaiseksi hyvään oloon, eka raskausultra buukattu yksityiselle 11.4., sitten tiedetään lisää.
Meillä esikoinen on poika, syntynyt 7/09. Vajaa 2,5-vuotias siis sisaruksen syntyessä, jos kaikki menee hyvin!
Ääh, on pakko tuulettaa johonkin suuntaan kun ärsyttää niin sakelisti. Ei mitään raskauteen liittyvää (paitsi ehkä tää reaktion voimakkuus) mutta oon yrittänyt kohta kk verran tavata yhtä hyvää ystävääni. Meidän suhde ei musta ole tasapuolinen vaan minä saan aina joustaa. Nytkin tätä tapaamista on säädetty sen takia että hänen lapsi sairastui (ymmärrän hyvin) no siitä seurasi että hän jäi koulujutuissa niin jälkeen että siirrettiin taas. Sitten hän ei vaan vastannut uuteen päiväehdotukseen kuin eilen (huomennäa pitäis nähdä) ja mulla oli sovittu aamuksi yksi palaveri, joten sanoin et sopii tavata mut pääsiskö se Vantaalle. Ni tänään sit tuli pyyntö et jos nähtäis puolivälissä Malmilla ettei mun tartte matkustaa ja hänen maksaa seutulippua, kun kuulemma ei oo rahaa siihen. Arrrrggghhh! Ymmärrän et seutulippu on kallis (ilman matkakorttia 4€/suunta ja kortilla 3,80)mut Hesalaiset ei näemmä ymmärrä et se lippu on SAMAN HINTAINEN MOLEMPIIN SUUNTIIN! Voi että mua Vi''''aa. Peruin koko tapaamisen. olis mulla nyt varmaan ollu se raha vielä yhteen matkaan tällä viikolla, mut vituttaa vaan toi ajatusmaailma niin rankasti!
Sorry, tää vuodatus:) Nyt helpottaa hiukan! Onko muilla tällasia järjettömiä kiukunpuuskia ja epäoikeudentunteita??
Neitoperhonen: tsemppiä miehen kanssa! Mulla oli ekassa raskaudessa sama juttu, vaikka lapsi olikin toivottu. Mies ei vain osannu jakaa ja puhua asiasta kun oli niin "abstrakti" vielä. Vasta kun maha oli selvästi kasvanu ja liikkeet tuntu ni pääs mukaan kuvioihin!
Taide "The höyrypää"
Kotiuduin just äitiyspolin päivystyksestä. Aamulla oli kipuja ja vuotoa. Kirkasta verta. Siellä sitten ultrattiin ja löydettiin kaksi alkiota, toiselta ei löydetty sykettä ollenkaan ja toisen oli tosi heikko ja vastasi viikkoja n. 6 ? Nyt uusi ulotra viikon päästä ja selviää, pysyykö toinen pikkuinenkaan matkassa... :( Viikkoja piti tänään olla 8+1.
...ja tarrasukkia NöpönÄitille! Toivotaan, että toinen pikkuinen on vahva.
Harvoin tänne kerkeen...joten lähinnä omaa napaa tulee... :/
Sellaset asiat nyt mietityttää, kuin että tehdäänkö alkuraskauden ultra alateitse ja onko teillä ollu miehet siellä mukana?
Toinen mikä vaivaa, on levottomat unet. Nukun kyllä, mutta nään niin hämäriä unia, että tuntuu etten oo nukkunut ollenkaan. Mieskin sanoo, että puhelen unissani ja selvästi aina jotain kielteistä, tyyliin "ei, älä". Onko muilla tällaista?
Ultra peruuntui ja sain uuden ajan jo 4.4. :) Vajaa viikko siis enää piinausta. :)
-Kokis- rv 6+6
Ja voi NöpönÄiti miten ikäviä uutisia. Toivon sydämestäni, että pikkuinen jaksaa sinnitellä ja raskaus jatkuu ilman huolia ja murheita. Voimia sinulle odotteluun. Varmasti tosi piinaavaa.
Kokis; alkuraskauden ultra (ja myös np-ultra) tehdään alakautta. Itse menen huomenna yksin ultraan, koska mies jää lasten kanssa kotiin. Jännittää jo nyt ihan kamalasti! Saapa nähdä pystynkö ensiyönä nukkumaan ollenkaan. Viime yönäkin näin ihan kamalaa unta. Siinä unessa sain huonoja uutisia ultrasta. Toivottavasti oli VAIN uni. Saattaa olla, että viime raskauden huonot kokemukset yrittävät puskea pintaan. Enää en varmasti ikinä mene ultraan täysin kevein mielin "katsomaan vauvaa". Sen se epäonninen np-ultra opetti karvaasti.
Tapir; eikös sinulla ollut myös ultra huomenna? Itse saan kärvistellä ensin päivän töissä ja sitten menen ultraan. Toistan itseäni; jännittää ihan vietävästi.
adalat 7+4
NöpönÄidille kovasti voimia, toivottavasti kaikki menee parhain päin.
ON: ei mitään uutta
Pahoittelut NöpönÄiti. Pikkuiselle paljon voimia!
Itse oksensin tänään ensimmäisen kerran (ja vielä kaiken hyvän lisäksi) töissä kesken ruokailun lasten kanssa. Sitten oli pakko kertoa työkavereille tilanne, vaikka ajatus oli odotella uutisen kanssa ekaan ultraan ainakin (jota ei siis vielä edes sovittu). Tosi paha olo muutenkin koko ajan. Pitäis syödä, mutta kun ei maistu... Neuvola on viikon päästä, mutta enempi odotan sitä ultraa, että näkis tilanteen.
Katselin noita teidän raskausviikkoja ja laskettuja-aikoja ja huomasin niissä olevan paljon eroja. Mulla esim. la 20.11 ja rv 7+3 nyt. Jollakin oli la 23.11 ja rv 5+ jotain. Miten voi olla? Eikös ne rv:t lasketa viimeisten menkkojen ekasta vuotopäivästä? Eipä sillä toisaalta väliä, mutta ihmettelin vaan.
Tintti
Adalat: Ai jaa... Aikoinaan np-ultra kyllä tehtiin vatsan päältä. Mutta tuosta alkuraskauden ultrasta on montaa versioo, toiset sanoo alakautta (mitä itse olen ajatellut) ja toiset että vatsan päältä. No samapa tuo. :) Peukkuja ultraan!
Tintti: Täällä oli kans läheltä etten kaivanu roskista pöydän alta ja oksentanu. Mut en vielä halua töissä kertoa... Siis mulla on laskettuaika 16.11. eli nyt menos rv 7+0. Sen sain laskurilla, kun viimeiset kuukautiset alkaneet 9.2. ja kierronpituudeksi 28 päivää.
Täällä siis koko päivän etonu... :P
-Kokis-
ja hyviä vointeja kaikille. :) Kerron teille tiistaina kuinka ultrassa kävi!
Täältä vielä Nöpönäitille tsempit!
Tapirilla on kuumat paikat! Tule heti kertomaan mitä näkyi!
Tervetuloa uusille!
Me oltiin tiistaina ekassa ultrassa ja neuvolassa. Th oli tosi mukava ja niin oli myös ultratäti. Siellä näkyi yksi pien pallero, kokoa 4,2mm, ikää 6+1. Sykekin kuulemma näkyi vaikka itse en oikein ollut varma siitä mutta kyllä se vähän siinä heilui, kai se sitten oli sitä :D
La tällähetkellä 21.11. Vois tosin tulla jo edellisenä päivänä kun mitä olisikaan hauskempi syntymäpäivä kuin 20.11.2011.. -.-'
Mut joo, täällä ollu tänään ja eilen tosi kipeetä alamahassa, en oikeen tiiä mahtaisiko johtua ummetuksesta tai ilmasta vai ihan vaan tästä raskaudesta. Keho tuntuu viestittävän taas että olis hyvä levätä, mutta en oikeen kehtaa tota saikkuakaan ain hakea.Onko kukaan teistä joutunut hakea saikkua nyt tämän raskauden aikana?
Olen ihan pistoksissani täällä odotellessani iltapäivää ja ultraa. Jännittää ihan kamalasti. Hassua miten käytännöt eroavat eripaikoissa; joissakin neuvoloissa on ultra ja ultraaminen hoituu siinä neuvolakäynnin yhteydessä. Meillä ei ole. Kunta tarjoaa niskapoimu-ultran (joka toisaan ainakin täällä meillä tehdään alakautta, koska siten saadaan parhain mahdollinen erotuskyky käytössä olevilla laitteilla, mutta käsittääkseni se voidaan tehdä myös vatsan päältä) ja rakenneultran. Alkuraskauden ultraan on mentävä yksityiselle, jos sellaiseen haluaa ja kaivettava kuvetta.
Tintti; oletko laskenut viikot ihan oikein? Minulla on laskettuaika näillä näkymin 12.11 ja tänään on rv 7+5.
Nuuhkikselle onnittelut hyvistä kuulumisista! Itselläni ei ole ollut saikun tarvetta, kun olo on väsymystä ja vetämättömyyttä lukuunottamatta lähes normaali.
adalat
Tintti: Mulla on laskurin mukaan la 19.11 ja nyt on rv 6+5 (viimeiset menkat 12.2 ja kierto 28 päivää).
Mullakin alko pahoinvointi toissapäivänä ja oksensin kerran koiran kans lenkillä. Huomasin, et tulee huonoin olo syönnin jälkeen, joten oon yrittänyt nyt syödä vähän ja usein. Eilen tosin tuli aivan kauhea makean himo.. varsinkin suklaan. Tuli sit mässäiltyä vanukasta, suklaapatukka ja suklaakakkua.. :S Onko muille tullu mielihaluja?
Mä sain onneks vuokrat ajantasalle, joten niistä ei tartte enää stressata. Kuhan sais vielä muut rästilaskut makseltua, niin pystyis sit myöhemmin osteleen vauvalle kaikkee kivaa. Yritän katella, jos sais töitä tälle odotusajalle. Mut mikä parasta... huomenna tuleva isukki tulee taas mun luo muutamaks viikoks. :)
Onko täällä muita "mummoja" jotka odottaa? Minusta tuli mummupuoli tänään, miehen esikoinen siis sai lapsen. Aika hassua :) Ei olla kerrottu vielä meidän vauvasta mitään kenellekään, paras ystäväni on ainoa joka tietää. Soitin eilen neuvolaan ja eka aika on vasta huhtikuun lopussa. Sinnehän on ihan hirveän pitkä aika! Saatikka sinne ekaan ultraan.. Olen jo harkinnut että pitäisikö sittenkin käydä yksityisellä katsastamassa että onko tuolla ketään vai mikä on. Tein toissapäivänä vielä kolmannenkin testin ja siihen tuli heti kaksi paksua viivaa. Tissit on tosi arat ja koko ajan tekee mieli syödä, mutta muuten olo on loistava. Mitä nyt tunnen olevani maailman vanhin äiti, vaikka olenkin vasta reilu kolmekymppinen :)
Maatis 5+3 tai jotain sinne päin
Oltiin tänään miehen kanssa varhaisraskauden ultrassa (yksityinen, tehtiin alakautta) ja siellä pienen toverimme sydän kovasti pomppi. Miehenkin silmiin tuli kyyneleet vaikka ei vielä muuten oikein oo osannut innostustaan näyttää. Meillä siis takana alkionsiirto eli laskettuun aikaan ei tullut mitään muutoksia. Nyt siis 7+4. Kokoa pienokaisella oli hurjat 11,3 mm!
Tiedän, että "riskiaikaa" on vielä kuukauden päivät jäljellä, mutta meillä on päätetty täysillä uskoa tähän raskauteen ja siihen, että ens joulua vietettään ekaa kertaa perheenä. Meillä niin monta epäonnistunutta hedelmöityshoitoa takana, että nyt halutaan vaan nauttia tästsä raskaudesta täysin siemauksin.
Joku mainitsi sairaslomasta; en ole neljään vuoteen ollut päivääkään sairaslomalla, mutta tänään lääkäri kirjoitti loppuviikon vapaaksi väsymyksen vuoksi. Väsymys on niin kovaa, että ei edes pyykkikonetta jaksa käynnistää tai ruokaa laittaa. Nyt siis suunnitelmissa vain nukkua pari päivää.
Aluksi Nöpönäidille voimahalit!
Tänään oli ultra nyt siis 7 vko ja siellähän se sentin mittainen katkis köllötteli ihan oikeassa paikassa ja sydän sykki kiivaasti! Olen niiiiiiiin onnellinen. Oikeasti. Ihanaa! Ja ihanaa, kun tän voi jakaa teidän kanssanne. Nyt tietää, että siellä on oikeasti elämää. Toki, tiedostan, että riskiajalla vielä mennään. MUTTA AION NAUTTIA TÄSTÄ RASKAUDESTA KAIKILLA MAUSTEILLA. eli väsyllä, öklötyksellä ja ilolla. Niin, mies oli mukana.
Ensi viikolla neuvola.
onnea kaikille odotukseen. ja raportoikaa sitten omista käynneistänne.
tänään tuli sitten käytyä ultrassa ku eilen ja tänään aamulla tihkutti vähän verta.. pikkusella onneksi kaikki hyvin ja sydän jo kovasti löi siellä :) viikkoja ultran mukaan 6+2