LA marraskuu 2011?
Kommentit (620)
eli rv 7+5 ja 28 päivä ensimmäinen ultra äippäpolilla.
Ennestään minulla on 7-vuotias poika.
eipä tässä hirveesti uskalla hehkuttaa ennenku ekassa ultrassa käy ja näkee et vaavilla kaikki hyvin..:)
Tänään alkoi aika runsas vuoto että taisi olla siinä sitten...
Tsemppiä ja tarrasukkia teille muille kuitenkin:)
eleanora: voimia sulle ja tsemppiä mahdolliseen uuteen yritykseen.
ON: Minkäänlaista vuotoa ei ole näkynyt sen toissa aamuisen jälkeen, joten toivottavasti kaikki on siis kunnossa. Sekin oli vain sellaista pientä haaleaa tuhrua, eikä mitään kunnollista vuotoa. Usein kuitenkin menkat alkaa sellaisella. Mutta nyt yritän olla liikoja stressailematta.
Kuinkas muilla on mennyt, kun on ollut koko viikonlopun näin hiljaista? :)
Neitoperhonen rv 6+1
Eleonora: Olen todella pahoillani! Voimia. :(
En ole oikein jaksanut kirjoitella, kaikin puolin vähän epäuskoinen olo tämän raskauden suhteen. Mies on sitä mieltä että varhaisultra on ihan tarpeeton, joten odotamme sitten kai sinne np-ultraan 21.4. asti... :/ Lueskelen kuitenkin teidän muiden juttuja, ja aktivoidun taas kunhan tästä vähän piristyn. :D Tsemppiä kaikille!!!
Hei täällä kans kellä laskettu aika 18.11.2011:) raskausviikoja 7. Nii ja tosiaa ekaa odotellessa eka neuvola on 18.4. Onks kellää tietoo mitä siel ekassa neuvolassa o??
Heips, mukaan mahtuu varmaankin vielä??? Lakettuaika olis kaiketi 30.11 ja viikkoja kasassa 4+4. Toista odotellaan. Esikoistyttö on 14kk.
Aveena: Täällä kans meni yks aamuyö samanlailla kun sulla, eli uskon, että oli ihan normaali vatsatauti. Mutta tosin ei oo olo vieläkään kohentunut, eikä tarttunut muuhun perheeseen.
ON: Laketusta-ajasta ja raskausviikoista, ei ole todellista hajua, koska edellisen raskaus-imetys-pillerirumban jälkeen kerkesi tulemaan vain yhdet menkat... Mutta olo on niin kamala, että luulen että viikot 4+4 ovat aika todelliset...
Oliskohan poika tulossa, koska tytöstä ei näin kamalaa oloa ole ollut...
Hei vaan kaikille! Mulla tänään rv6.
Olen ollut kolme päivää kuumeessa, todella huonossa kunnossa..lääkärissä kävin ja sain antibioottikuurin, crp arvot vähän koholla.
Nyt alkaa elämä vähän helpottamaan, toivottavasti pikkuisella kaikki hyvin. Mitenkähän kuume vaikuttaa sikiöön? jospa tää tästä rupeis paranemaan:)
Äsken tein posittiivisen testin, takana yritystä reilu vuosi. Ennestään lapset 3/2003 ja 2/2005.
Pää aivan sekaisin...
Neljä vuotta lapsettomuutta takana ja nyt yllätysplussa kihlattuni kanssa. Hiemanko olen sekaisin onnesta =)
Mulla on endometrioosi, jonka takia pääsin varhaisultraan perjantaina. Kaikki oli hienosti, kuulin ja näin sydämenlyönnit ihan selvästi. Ruskuaispussi ja istukka oli tallella.
Erica, mulla oli rv 4-5 raju influenssa ja lääkäri vakuutteli, että se ei haittaa sikiötä ollenkaan. Panadolia sai ottaa kuumeeseen ja lihassärkyihin, ei muuta.
Rv 8+0 eli laskettu aika noin 7.11.
hymysuu: enää ei tahdo muistaa mitään ekasta neuvolasta, mutta käsitysteni mukaan se on lähinnä papereiden täyttöä ja keskustelua ruokailusta, liikunnasta, päihteistä sekä perinnöllisistä sairauksista jne. Painon pyysi ottamaan odotellessani, mutta minulta ei kuulemma vielä tällä kerralla pissanäytettä oteta. Verenpaine ja verikokeita kait otetaan, tosin täällä varmaan tulee lähete labraan kokeisiin. Hemoglobiinista en tiedä otetaanko neuvolassa, vai sisältyykö lähetteeseen. Samoin pissanäyte voi sisältyä labroihin. Korjatkaa joku jos olen väärässä.
ON: Eilen illalla iski hirveä toispuoleinen vatsakipu ja mä tietty olin jo kauhuissani, mut ilmeisesti olikin vain ilmavaivoja. :D Muuten siis mennyt edelleen kaikki hyvin.
näin oli mulla viime raskaudessa:
-paino
-verenpaine
-pissa
-hemoglobiini
Keskustelua liikunta-ja ruokatottumuksista. Päihteet. Perinnölliset sairaudet. Synnytyssairaalan valinta--->ultra paikka. Isän kanssa keskustelua (jos mukana) ja parisuhteesta yleensä. Saa varaurua että siihen ensimmäiseen käyntiin voi mennä parikin tuntia! :D
Nöpö rv 8+0 oletettavasti. ;)
Kiva ku porukkaa tulee lisää :) Eleanoralle voimia!
Eka neuvola viikon päästä, hieman jännitttää, kun RR on ollu ainaki nyt alkuraskaudesta tosi korkeella.. Toivottavasti ei mitään vakavaa oo..
Oireita on kyllä jatkuvasti, selkä ja alavatsa kipeenä jatkuvasti. Vatsas sellanen olo, ku joku tekis tilaa siellä :) Töissä olo on useimmiten täyttä tuskaa (hoitoalalla olen), hajut ja monet hoitotoimenpiteet tekee pahaa.. Sit on aggressiivisia asiakkaita, ni niittenki kanssa saa olla tarkkana. Töissä nyt aika moni tietää et oon raskaana, hankala sitä siel on peitellä ku potee huonoa oloa.
Mut kyllä tää tästä.
Tsemppiä kaikille!!
Henrika rv 8+2
Ihan pistoksissani odotan torstaita ja sitä alkuraskauden ultraa. Yritän uskoa ja luottaa siihen, että kaikki on ihan hyvin, mutta se uskominen on vaan välillä niin kamalan vaikeaa. Sain neuvolankin tänään varattua. 15.4. olisi ensimmäinen aika. Neuvolan terkkari ainakin suhtautui oikein innostuneen positiivisesti ja sanoi uskovansa, että tällä kertaa kaikki menee taatusti paremmin kuin viimeeksi. Minulla on neuvolassa tuttu "täti" kuopuksen odostusajalta ja samalla th:lla olemme myös kaikkien lasten kanssa käyneet.
Eleanoralle isot pahoittelut ja kovasti voimia.
Henrika kirjoitteli verenpaineesta. Itselläni on päinvastainen ongelma nimittäin matalat paineet. Raskaus tuntuu aina vaan pahentavan tilannetta ja huimaus onkin tosi tuttua. Tänään aamullakin piti aamupalaa tehdessä heittää vähäksi aikaa sohvalle makaamaan jalat ylhäällä kun tuntui, että taju lähtee justiinsa. Noin muuten täällä mennään yhä aika helpoilla oireilla ja hyvällä voinnilla. Ällötystä ja etomista on kyllä aika usein ja väsymys on edelleen todella voimakasta. Alavatsa tuntuu ja näyttää turvonneelta ja ajoittain tulee niitä repäisykipuja kohdun seutuville kun liikahtaa turhan nopeasti tms.
Torstaita odotellen adalat 7+2
Välillä on tosi heikko olo, varsinaisesti ei pahoinvointia kuitenkaan. Olisko nyt sitten tyttö tulossa kun pojista oli kamalat pahoinvoinnit? ;)
Neuvola on parin viikon päästä ja mietin että ottaisko miehen mukaan. On hänen eka lapsensa joten sinänsä mutta onkohan silti ihan turhaa?
Eleanoralle voimia!
Eka UÄ torstaina 31.3 ja MÄ EN MALTA ODOTTAA!
Väsyttääx100000000000 ja ätlöttää, mutta en valita, sillä tätä on odotettu kuin sen kuuluisan Iisakin kirkon valmistumista:)
lunta tupruttaa taivaan täydeltä eikä kevättä näy, pöh!
Meillä ekaan neuvolaan oikein erityisesti pyydettiin ottamaan mies mukaan (molemmille siis esikoinen, ehkä vaikuttanee). Neuvolassa kului 1½h aikaa, ja seuraavat asiat:
-Infokirjeiden, -kirjasten ja DVD:n jako
-Perinnölliset sairaudet
-Ruokailutottumukset, liikunta, tupakka, alko, muut päihteet
-(Tulevan) äidin allergiat, mahdolliset sairaudet ja lääkkeet, aiemmat leikkaukset, onko vesirokko sairastettu?
-Mahdolliset aiemmat raskaudet
-Edellinen PAPA, hammaslääkärikeikka (selvittäkää nää etukäteen, mulla ei esim ollut mitään muisitkuvaa edellisestä PAPAsta :)
-Edelliset kuukautiset, ja LA niitten mukaan, mikäli alkuraskauden UÄ vielä tekemättä.
-Paino
-Verenpainen
-Hemoglobiini
-Lähetteet labraan ja nt-ultraan
-Sovittiin seuraava (lääkäri)neuvola
Tulikohan siinä kaikki.
Tää väsymys on kyllä ihan uskomatonta. Viimeyönä nukuin taas yli 12h, ja päiväunet kutsuvat puoleensa kokoajan. La-su yö jäi puolestaan lyhyeksi, ja sitten koko eilinen päivä olikin taas ihan kamala: väsytti, oksetti, mihinkään ei pysytnyt.
Jos uni- ja ruokailurytmi pysyy tasasena, ni mulla ei onneksi juurikana mitään pahoinvointia ole, mutta pienikin epäsäännöllisyys, ni johan huomaa :/
Lisäksi olo on turvonnut, ja mua janottaa ihan koko ajan. Tuohon janoon mies vaan tokaisi, että: "täytyyhän niitten turvotustenkin jostain tulla."
Mutta tää yleinen aikaansaamattomuus on kyllä ihan kamalaa.
-Aveena, rv 8+2
Heips, täällä ilmoittautuu yksi marrasmasu. Laskettu aika olisi 15.11 kuukautisista laskettuna.
Meille tulossa tosiaan esikoinen vähän ikäänkuin vahingossa. Yksi kierto yritettiin eikä tärpännyt. Sen jälkeen päätettiin että jätetään vauvajutut ja keskitytään talon rakentamiseen, vaan miten kävikään. Suhteellisen kovat vatsakivut lomamatkan aikana (söin Primolut Norria menkkojen siirtoihin) saivat miehen pakottamaan tekemään testin ja positiivinenhan se oli. Ostin 6 erilaista testiä ja pyysin myös kaveria tekemään (ei raskaana). Olin varma että Thaimaasta ostetut testit juksaavat :D No ClearBlue näytti myös raskaana 3+ vai mitä siinä luki, joten uskottava se on!
Huonoa oloa on ajoittain. Kun syö tiheästi, tuntuu että se auttaa. Sen sijaan matkalla jaksoin puuhata normaaliin tapaan, mutta kotiinpaluun jälkeen (5pv) alkoi armoton väsymys. Voisi nukkua kokoajan...
Muina oireina on menkkamaiset "supistelut" ja nyt vkl niitä oli vähemmän. Arvatkaa vaan, googlettelinko oireiden häviämistä yms. Näppylät on myös hellinä. Tuntuu, että nekin on aika-ajoin kipeämmät kuin toisena päivänä.
Varhaisultra on 6.4 ja neuvola vasta 18.4.
Toivotaan, että kaikki menee hyvin ja tuleva mummo saa synttäripäivänsä lähellä pienen pienen lapsenlapsen :)
Aplari 6+6 (tuntuu ihan uskomattomalta kirjoitella tälläisiä :D)
Hups, eka postaus ja heti tuplana. Sorry :)
Aplari
Tervetuloa neitoperhonen! Aika tiukalta tilanne vaikuttaa, mutta tsemppiä kaiken järkkäilyyn!!
Nuuhkis: Mä teen nin että styroksmunan päälle eka neulahuovutan pohjan, jonka jälkeen paan sukkahousujen sisään ja pesukoneeseen ja lopuksi vielä märkähuovutan pintaa tiukemmaksi. Voi myös lisätä kerroksia päälle jos haluu;) Ja koristella kuvot vaikka neulahuovuttamalla! Oon myös neulonu isompien styroksmunien päälle "kuoret", tulee tosi hauskan näköisiä!!
Nyt vetää bunkka puoleensa!