Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LA marraskuu 2011?

02.03.2011 |

Löytyykö ketään vielä jolla olisi LA 2011 marraskuu?

Kommentit (620)

Vierailija
121/620 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin on ollut valkovuotoa ja tosiaan ne mahakivut on kyllä ihan karseita. Yöllä ehkä just pahimpia mut tulee niitä päivälläkin. Minun mies on ainakin vielä ollut innoissaan lähdössä mukaan neuvolaan ja ultraan, enkä kyllä haluiskaan mennä yksin..

Vierailija
122/620 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuuhkis + avomies vm -89 molemmat, vakkarityöt esikoinen, plussa 12.3. eka neuvola + ultra 29.3

Laikku+avomies, vm -78, esikoinen tulossa, rv 6+0,eka neuvola 5.4

Mammeli85 + aviomies vm82 minä työttömänä ja miehellä vakkari toinen pallero tuloillaan ;) rv:t ei vielä tarkkaa mutta viimeisen UÄ:n mukaan 5+

Tintti85 ja avomies88 molemmat töissä esikoinen "Tiitiäinen" masussa rv 6+0 (?)neuvola (?)

Aveena ja aviomies -84 ja -83 Esikoinen tulossa LA 5.11. UÄ: 4.3. ja 16.3, Neuvola: 21.3.

tapir ja aviomies -78 kakkonen tulossa LA 18.11 UÄ: 31.3 ja neuvola 6.4

Hemuli ja aviomies -83 ja -66 uusperheessä eletään, 1 yhteinen lapsi ja miehelläni ennestään 2 LA 15.11 Neuvola 13.4

Nöpönäiti -87 ja aviomies -86 Toinen lapsi rv6+6 LA 7.11. Neuvola 1.4. ja UÄ 21.4.

Kokis -79 ja avomies -77 Ensimmäinen yhteinen LA 16.11. Kaksi ennestään, oma -98 ja miehen -09. Neuvola 11.4. ja UÄ 7.4.(yksityisellä)

Lumi -84 ja aviomies -80 Esikoisen LA 25.11.2011 Ultra 1.4, neuvolan uskallan varata vasta sen jälkeen, koska edellinen kohdunulkoinen raskaus.

Pinssi vm.81 + avomies vm.80 Ensimmäinen yhteinen LA 1.11.-11 Ennestään minun poika 3,5v. Ultra 12.4.

Henrika + aviomies molemmat -89, vakkarityöt kummallaki, esikoista odotellaan LA ~5.11. Eka neuvola 4.4. Ultrast ei tietoo viel :)

Riian80+avomies

Ensimmäinen yhteinen, minulla ennestään jo leikki-ikäisiä poikia

rv 5+3

LA 18.11

Nla 13.4, ultrasta ei vielä tietoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/620 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli uusperhe meillä, minulla edellisestä liitosta poikia. Yhdessä oltu kohta kolme vuotta. Tarkoitus oli alata yrittämään vasta syksyllä mutta jouduin lopettamaan hormonaalisen ehkäisyn loppuvuodesta, ihan tohtorin määräyksestä ja näin kauan pelattiin varmoilla päivillä ;) Noh, täytyy kyllä sanoa että viime kierrossa juuri ovulaation aikaan oli seksiä, että heti kerrasta nappasi :D

Hyvillä mielin, vaikkakin vähän jännittyneitä ollaan. Kumpikin ajattelee: 'Nytkö me sitten tosiaan saadaan yhteinen lapsi?' Kun tämä on mieheni ensimmäinen, olen itsekin vähän kuin 'untuvikko' :) Toisaalta, ihmeen rauhallinen ja seesteinen olo tavallaan.

Pahoinvointia odottelen, aiemmissa raskauksissa ollut ja tulee varmasti nytkin. Ja se väsymys pelottaa kun teen vuorotyötä ja äkkilähtöjä töihin :/

Viimeisimmästä synnytyksestä on aikaa viisi vuotta. Mietin ihan kamalasti että eroaako raskaus nyt paljonkin, onko se 'raskaampaa'? Onko eroa saada lapsi 25v kun 30v? Kertokaa te jotka tiedätte.

Vierailija
124/620 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä saapuu varovaisesti mukaan yksi rv arviolta 5 +1. Laskettu aika olisi laskurin mukaan marraskuun lopussa. Toinen vauveli siis tulossa ja yhtä pikatoimituksena kuin ensimmäinenkin. :) Vähän pöllämystyneenä ollaan, mutta kovin onnellisia. Toivottavasti kaikki menee kaikilla hyvin!

125/620 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljättä odottelen.Ennestään kolmen tytön äippä,etelä-pohjanmaalta

Vierailija
126/620 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riian80: Täällä vähän samoja mietteitä, että kuinka raskauden kanssa jaksaa nyt "iäkkäämpänä", tosin mulla aikaa edellisestä jo 13 vuotta, joten kauheasti ei enää edes kaikkea muistakaan... :D

Nuuhkis: ehkä nuo miehet ei aina oikein tiedä mitä tehdä... niitä jännittää, eikä välttämättä aina oikein pääse mukaan heti, kun ei ne tunne niitä raskausoireita. Ekasta raskaudesta nimittäin sellainen kokemus, että silloinen mies heräs vasta kun lapsi synty, raskausajan oli täys toope, ja pelkäsin jo, ettei edes tykkää lapsesta. Neuvolas kyllä kävi jne. mutta oli ihan pihalla. :) Mutta isänä on ollut aivan mahtava. :)

Erica: samat olotilat... vihloo masua ja koko ajan pitäis syödä, tai muuten törkeen huono olo, oli sitten aamu tai ilta... ja sit vielä huippaa sen lisäks.

Tapir: Juu täälläkin mieletön väsymys, vois nukkua kaiken aikaa, mut unet on hirveen levottomia, nään sekavia unia ja tuntuu etten oo yhtään nukkunu. Ja sitä valkovuotoo myös...

Oireista vielä:

Onko muilla maha sekasin? Mulla vaihtelee, ei oikein tiedä koska on kovalla ja koska kiire vessaan... :P Pissalla saanu ruveta öisinkin käymään. Kärttyinen olen (oon tässä hässäkässä lopettanut tupakan polton, joten sekin vaikuttaa).

Meillä alkaa pikku hiljaa livetä raskaustieto käsistä... vähän liian moni jo tietää... mies ei oikein malta suutaan pitää kiinni... jännittää, että onko kaikki hyvin ja ultraan vielä yli 2 viikkoa, huokaus.

Sekavissa tunnelmissa siis, mutta se kuulunee tähän raskaana olemiseen. :)

-Kokis- rv 5+6

Vierailija
127/620 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireista oli juttua täällä. Minulla on pääasiallisena oireena aivan törkeä väsymys ja kamala nälkä. Yritän olla syömättä yli oman tarpeen, mutta tuntuu, että nälkä on koko ajan. Kuten myös Kokis olen minäkin joutunut alkaa heräilemään yöllä pissalle, vaikka en edes juo enempää kuin ennen. Varsinaista pahoinvointia ei edelleenkään ole. Sellaista ohimenevää ällötystä kylläkin aika usein. Tämä väsymys on kyllä niin kokonaisvaltaista, että olen ihan koomassa jostain klo 13 eteenpäin. Kiva vaan kun teen vuorotyötä ja töissä on lähes aina melkoinen kiire. Ihan rättipoikkipuhki olen kun raahaudun kotiin.

Ensi viikon torstaina on se alkuraskauden ultra. Voi kun en millään malttaisi odottaa sinne. Neuvolaan en ole vieläkään saanut soitettua. Puolentunnin soittoaika livahtaa niin helposti ohi etenkin töissä ollessa. Listaudun sitten virallisesti marraskuun odottajaksi kun tuo alkuraskauden ultra on ohi ja jos siellä kaikki on hyvin. Sen verran "taikauskoinen" olen nyt tällä kerralla. ;)

adalat 6+3

Vierailija
128/620 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hornet: Tervetuloa!

Empsu: Just ehdit vielä marraskuun puolelle, tervetuloa!

Kokonainen: Jeaps, olen huomannut että tuolle täytyy erittäin radikaalisti selventää ja realisoida asioita. Taidan ostaa sille jonkun kirjan, kun tykkää lukea. Mulla ei ole maha sekaisin, mutta pissalla joudun juoksemaan myös. Edelleen on myös sitä keskellä yötä heräilyä.

adalat: Mullakin tuota väsymystä, ei oikein jaksa töissä mitään tehdä. En tiiä johtuuko ihan pelkästä väsymyksestä vai kaikista muista oireista.

ON: Täällä menen lämmitetyn viljatyynyn kanssa. Milloin se lepäilee mahan kohdilla ja millon selässä, mutta mukana kuitenkin. Töissä en jaksa olla! Arght. Tänään ollut kokopäivän hirvittävän huono olo että morjens vaa. En valita mukavampi näin, tosiaan se lauantain oireeton päivä oli vielä kauheampi. Eilen laitettiin uusia kaappeja kodinhoitohuoneeseen ja siinä sitten avittelin ja pitelin paikoillaan yhtä' niistä. Ei ollu hyvä ajatus se. Sanoin vaan miehekkeelle ehkä 15sek päästä että mä oksennan ihan just, ota tää pois :D

Ah viikko enää ultraan :) voi kun mukuu.

Vierailija
129/620 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa empsu ja hornet! Joukko sen kuin kasvaa; hienoa!

Mainioita kirjoituksia olette tänne raapustelleet:) tulee mieli keväksi, kun huomaa, että muillakin on vielä vähän jauhot ja vellit sekaisin.

ON: väsyttäääääää, kiukuttelen välillä, vaikka olen onneni kukkuloilla ja mullakin maha välillä sekaisin, kai. Ällöttää ja ei ällötä ja syödä tosiaankin tekisi mieli koko ajan. Mullakin on jo melkein 7 vuotta edellisestä raskaudesta, että hienosti päässyt unohtaan kaiken.

Joku mainitsi raskausuutisen leviämisestä:) meilläkin mies on lörpötellyt ja eihän sille voi kuin hymyillä! Ihana! Ehkä sekin sitten odottaa oikeasti tätä vauvaa:)

Kevättä rinnassa ja rinnan alla,

tapir

Vierailija
130/620 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uusille plussanneille! Tervetuloa!

Eilen meillä oli ensimmäinen neuvola. Vähän pienille viikoillehan tuo tuli, kun laskettua aikaa siirrettiin, mutta eipä tuo haitanne :)

1½h meni, aika hurjaa. Neuvolan th oli mukava ja hänellä oli mukanaan myös toinen th, joka oli tutustumassa talon tavoille. Ehdotti pitämään päiväkirjaa raskausajasta. Sinäänsä mukavan tuntuinen ajatus, mutta olen hyvä aloittamaan kaikenlaista ja surkea saattamaan niitä loppuun, joten tuolle voisi käydä samoin. No, saas nähdä. Tyhjiä kirjoja on kaapissa odottamassa, että joskus keksin niihin täytettä :)

21.3.2011

rv 7+2

RR 126/80

Hb 148

(aika pieni laatikko tuli vielä)

Hirmuinen kasa kirjoja ja vihkosia ja lappuja ja DVD:kin saatiin. Yritin lukea niitä, mutta jotkut olivat niin ällölällöä kieltä, ettei vaan kyennyt. Harmittaa, kun ainoa isälle suunnattu opas oli niin järkyttävää sokerihattaralässytystekstiä, että sen lukeminen on mahdotonta :/

Jotenkin tuon neuvolan jälkeen koko raskaus on alkanut tuntua taas todellisemmalta. Tällä hetkellä on taas sellainen olo, että kaikki menee hyvin ja kyllä meille vielä marraskuussa ihan oikea vauva tulee :)

Niin, ja viikkojen laskentatapakin muuttui: sairaalan mukaan nollapäivä olisi sunnuntai, mutta neuvola muutti sen lauantaiksi. Sillä siis mennään.

Jatkossa 3 vko:n päästä tulee seulontalabrat, 5 vko:n päästä np-UÄ ja 6 vko:n päästä lääkärineuvola.

Ja meilläkin vahingossa jatkui raskausuutisen leviäminen, kun opiskelukaveri tuli neuvolan eteisessä vastaan. Näemmä tätä leviämistä ei vaan voi välttää :)

-Aveena, rv 7+3

Vierailija
131/620 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussa ois täälläkin tullut, l.a. ois kai joskus noin 18.11. Alkuraskauden ultra tulossa aprillipäivänä 1.4. rv 7, samoin kun eka neuvola. Jännittää kamalasti, kolmas lapsi ois toiveissa, mutta kaksi edellistä raskautta päättyneet kesk. keskenmenoon. Molemmilla kerroilla näkynyt sykkeet alkur.ultrassa kuitenkin, joten nyt on vähän säikky olo. :( Mut ehkä tää tästä, pikku hiljaa...

Oireita on vähäsen: väääääsyyyyttäääää, tissit on vähän arat, alavatsaa nipistelee, silloin tällöin tulee vähän huono olo (mikä kyllä voi johtua mahastakin, se on stressin takia taas vähän huonona...), nälkä on kaamea ja lisäks, mikä parasta, oon normaaliakin äksympi. :D

Mulla on molemmista lapsista tullut r-aikana villit 23 kg painoa, ylikilot on sitten kyllä lähteneet imetyksellä+laihduttelemalla pois. Nyt yritän torjua r-kiloja Kiloklubin avulla, tykkään siitä kun on niin helppokäyttöinen vaikka vähän joutuukin napsuttelemaan koneella. Saa nähä kuin käy. Raskaustestiin tulleen viivan mukana kun tuli saman tien nimittäin kilo myös puntariin lisää... :O

Eipä muuta, hyvää oloa kaikille! :) t.VM rv 5+

Vierailija
132/620 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

VadelmaMama: Oikein paljon onnea ja tervetuloa tänne!! Ihanaa, että keskenmenon jälkeen kuumeilevia on tänne tupsahdellut jo niin monta :)

Vierailija
133/620 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin varovasti kurkistelemaan tänne. Eilen tein päivällä testin johon tuli haalea viiva (oli joku cittarin halppistesti) ja oli sitten käytävä apteekissa hakemassa toinen testi johon siihenkin tuli viivat mutta haaleat. Tänään aamulla tein testin ja viiva oli jo vahvistunut! Epäilyttää silti että onko joku pielessä kun ei ole yhtä tumma kuin kontrolliviiva:( Eli onko tämä normaalia? 3 raskautta takana joista 2 ihanaa lasta ja yksi oli kohdunulkoinen (josta silloinkin sain kunnon tummat viivat).

Kp 33 menossa siis nyt ja normaalikierto 28 päivää.

Eleanora

Vierailija
134/620 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin varovasti kurkistelemaan tänne. Eilen tein päivällä testin johon tuli haalea viiva (oli joku cittarin halppistesti) ja oli sitten käytävä apteekissa hakemassa toinen testi johon siihenkin tuli viivat mutta haaleat. Tänään aamulla tein testin ja viiva oli jo vahvistunut! Epäilyttää silti että onko joku pielessä kun ei ole yhtä tumma kuin kontrolliviiva:( Eli onko tämä normaalia? 3 raskautta takana joista 2 ihanaa lasta ja yksi oli kohdunulkoinen (josta silloinkin sain kunnon tummat viivat).

Kp 33 menossa siis nyt ja normaalikierto 28 päivää.

Eleanora

Ei kertaakaan ole tullut kunnon viivaa ja silti lapset kaikista :)

Vierailija
135/620 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on niin paljon "tuttuja" ihanaa;) Adalat, Aveena, Tapir, VadelmaMama...oliko vielä muita?? Niin siinä vaan kävi että yhdestä tärpistä onnistui tässä kierrossa ja kaks viivaa raskaustestiin!!!

Jaiks, tuo keskenmeno kummittelee takaraivossa,mulla kun se oli keskeytetty viikolla 11+5, eli monta viikkoa pitää jännittää! Onneksi täällä on kohtalotovereita niin ei tartte selitellä jos joutuu poistumaan...

Tein positiivisen testin ekan kerran jo 19.3 ja sain haalean plussan, tänään olis pitäny menkkojen alkaa ja kaks vahvempaa viivaa aamun testiin;) LA mun laskujen mukaan 30.11 eli jos ei muutu niin kuulun tähän pinoon;)

Oireista: Mulla ei ollu edellisessä raskaudessa muita oireita kun finnit selässä;)? ja maidon nousua muistuttava olo tisseissä. Nyt on alavatsa kipeä ja vihloo häpyluuta välillä, samoin "tissejä tuikkii" mut kipeet ei oo. Jännään tätä oireettomuutta taas, mut koitan olla stressaamatta...ainii, ja oon järjettömän kiukkuinen ja lyhyt pinnainen, varsinkin 2v 9kk esikoiselle ja sen kiukuttelulle. Toi tais olla ihan eka oire, toi kiukku. Aloin jo miettiä, onko mulla oikeutta toiseen ku en meinaa jaksaa tätä ensimmäistäkään!

Mut ihanaa olla täällä ja käydä tätä kaikkea läpi yhdessä samassa tilanteessa olevien kanssa:) Toivottavasti me kaikki olemme täällä loppuun asti!!

Taide 4+0

Vierailija
136/620 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että raskaana ollaan:) Jotenkin vain kun se viiva ei ole yhtä tumma kuin kontrolliviiva niin laittaa kapuloita rattaisiin. Juuri laskin että aiemmin olen tosin plussannutkin paljon myöhemmin.

Oireista: Mulla on tissit älyttömän kipeet, alamahaa nippailee, väsyttää ja välillä etova olo.

Mun laskujen mukaan LA ois 27.11 ja viikkoja nyt 4+3.

Tarrasukkia kaikille!

Eleanora 4+3

Vierailija
137/620 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olisi yksi reilu viikko sitten plussannut, omien laskelmien mukaan 17.11. voisi olla Suuri Päivä. Ennestään yksi 1,5 vuotias poika ja pikkukakkonen oli ajateltu ensi vuodelle... Jätin pillerit pois ajoissa sillä eihän kukaan nyt heti tule raskaaksi, edellistäkin tehtiin puoli vuotta eikä sekään ole mikään pitkä aika... ja kuinkas kävikään?

Niin, perheemme kokoonpano on siis äiti-82, isi-77 ja poika-09.

Eka neuvola on varattu 1.4. ja yksi kysymys pääsi sitä varatessa yllättämään: missä meinasit synnyttää? Menetkö naistenklinikalle vai jorviin vai mikä-se-nyt-oliin? Jaa, raskausviikolla 6 en ajatellut mennä vielä mihinkään... Ultrapaikka määräytyy sen perusteella, siksi kysyivät.

Täällä olotila on pientä alavatsan vihlomista lukuunottamatta ihan normi. Pidän vain sormia ristissä että pikku-papu pysyy kyydissä.

Vierailija
138/620 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille! Erityiset onnentoivotukset Taide80 ja VadelmaMama!! Pieni pelko on tosiaan itselläkin takaraivossa edellisen keskenmenon takia, mutta kuten tuolla aikaisemmin jo kirjoittelin, niin en aio antaa sen pilata edes tätä alkuraskautta. Aion nauttia sen minkä tältä jatkuvalta väsymyskoomalta pystyn. ;)

Eleanora; usko vaan testiä. Viivan vahvuudella ei ole väliä. Haaleakin testiajan sisällä tuleva värillinen viiva on plussa. Itsekin tässä paraskin sanoja kun joka kerta on tullut tehtyä vielä varmistustestin varmistustesti. :)

Jäi sitten tänäänkin neuvolaan soittaminen. Saisi sielläkin olla joku keskitetty ajanvaraussysteemi tai jotain joka ei olisi niin aikaan sidottu. Viimeistään ensiviikon vapaapäivillä pitää soittaa muuten ensimmäinen aika ja sitä myöten myöskin np-ultra-aika venyy kun täytyy työvuorojen mukaan yrittää puljata.

adalat 6+4

Vierailija
139/620 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun messiin odottajiin. kaksi viikkoa sitten tehtiin testi, ja plussahan sieltä pärähti. "yritetty" ei olla, pillerit jätin poies joulukuun lopussa,koska ne loppuivat. ollaan menty asenteella, jotta tulee jos on tullakseen. meillä on jo yksi lapsi, neiti, joka syntyi kesällä 2009. katsellaan mitä tästä tulee :)

Vierailija
140/620 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siis laskettuaika on noiden laskureiden mukaan 12.11.2011 :D neuvolaan en ole vielä soitellut, eikös se neuvo oo, jotta "ensiodottajat" soittaa heti,mutta meillä toisen saajilla ei oo niin kiirus? :D

Ketju on lukittu.