Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LA marraskuu 2011?

02.03.2011 |

Löytyykö ketään vielä jolla olisi LA 2011 marraskuu?

Kommentit (620)

Vierailija
441/620 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täällä kyseli nuista ultrista.. Ite oon miettiny että miten te olette käyneet vain muutaman kerran ultrassa?! Meillä täällä ultrataan joka kerta kun on neuvola.. Tähän mennessä olen käynyt jo 6 ultrassa ja joka kerralta on kuvat ja kaikki! Ja nämä kaikki on ilmaisia käyntejä.. Ja olen kyllä kiitollinen niistä koska tulisin hulluksi jos en näkisi että kaikki on ok! :)

Mutta tosiaan meillä oli neuvola maanantaina, ja minullekkin lähti rautakuuri mukaan.. Painoa oli minulle tullut ilmeisesti "liikaa" lisää joten sitä ruetaan nytten tarkkailemaan että mistä se johtuu.. Mutta veikkaan että tästä minun jatkuvasta syömisestäni.:D :D

Ja nuista supistuksista.. Minulle tuli yks päivä kans kivuttomia supistuksia eli maha meni ihan kovaksi, ja sitten kun en rauhoittunut niin rupesi käymään alavatsaan kipeää.. En sitten tiedä että miksi mutta neuvolassa kehottivat ottamaan heti yhteyttä jos vielä tulee kipuja supistusten kanssa.. Muuten on ehkä pari kertaa ollut nuita kivuttomia supistuksia ihan hetken aikaa..

Mutta on tämä tosiaan nytten ihanaa aikaa kun tuntee jo aika selkeästi kun vauva liikkuu masussa.:) Ja minullakin on tuota samaa että haluaisin kauhesti ostella vauvalle kaikkea mutta ukko toppuuttelee että kerkiähään sitä.:)

Mutta ihana kuulla teidänkin kuulumisia ja etenkin että rakenneultrissa on kaikki ollut ok! :) Ja tosiaan tervotuloa uudetkin tänne.:)

Nyt iltapuuhiin! :)

-Janssku & pikku-ukko 22+0

Vierailija
442/620 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohoh! Neuvolassa ultrat?! Mun kotikunnassa ultrat tehdään sairaalassa erillisillä käynneillä eli niskaturvotus ja rakenne(eli niitä on kaksi maksutonta raskausaikana) ja neuvolakäynnit terveyskeskuksessa. Eroja näköjään on! :) Oletteko muuten marraskuun odottelijat ajatelleet käydä 4D-ultrassa?

Paljonko teillä on noussut paino tähän mennessä raskausaikana? Itselläni tullut nyt noin kuusi kiloa ja odotusta takana siis 20+3. Ruoka on kyllä maistunut koko ajan mutta mitään mässäilytarvetta ei ole ollut. Olen syönyt mielestäni ihan normaalisti. :) Ei ole ollut edes mitään outoja mielitekoja - vai lasketaanko palvikinkku? ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
443/620 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän siinä on ettei meinaa saada nukuttua kunnolla??! No pitänee ensi kuussa alkaa pistämään jonkinmoinen rytmi taas päälle kun koulut alkaa! Olenkin odottanut koulun alkua jo todella paljon,pääsee melomaan ja kokkailemaan eräruokia!!

Aika jännä että on joka neuvolakäynnillä ultra :O

Miellä on ollu 4 ultraa ja yksi olis vielä jäljellä tuolla 30 viikon hujakoilla.Siinä tarkastetaan vauvan paino ja katsotaan että kaikki on kunnossa ja että mahtuuko alakautta syntymään.

Satskamanteri kysyi painon noususta,itselläni ei ole tullut kun 1,5 kiloa lisää painoa (rv 23+1)

..Ja hyvä vaan jos nousee tasaseen tuo paino niin pääsee niistäkin sitten helpommin synnytyksen jälkeen eroon. :)

Tänään lähdetään viikonlopun viettoon miehen mummolaan,ja olihan tuo ukko suunnitellu jotain reissuakn vielä tehtäväksi ennenkuin minulla alkaa koulu.

Miten teillä,tuleeko teillä nykyään herkästi itku? Musta tuntuu että itkeskelen ihan pienestäkin asiasta :D

Vierailija
444/620 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa kun pino vähän vilkastuu;)

Janssku: Missäpäin asutte, kun on neuvolassa noin luksus kohtelu? kuullostaa ihan mahtavalta! Mä joudun ton istukan paikan takia (tai pääsen) vielä yhteen ultraan 30+ viikolla, mut muuten ne on siinä. Mikäli lääkäri ei sit pelkopolilla vielä ultraa paikkoja...

Satskamanteri kyseli 4D-ultrasta...mä en mene, kun on niin kallis. Näi nytkin tavallisessa kasvot tosi hienosti, joten odottelen kaverin syntymistä jotta näen tarkemmin;)

Painostakin on ollut puhetta...en oo tarkistanu paikoa, kun ei ole vaakaa kotona, mut luulisin että jotain 3kg paikkeilla on (ja ehkä +5kg, jos lasketaan ennen ekaa neuvolaa ollut paino kun olin karpnnut pitkään)Osa tosta karppauksen jälkeisestä painosta tuli takasin ihan vaan palaamalla normi ruokavalioon. Mä oon yllä herkutellu, kun on mieli tehny. Ihan smalla lailla kun ennen raskauttakin, joten painoa on varmaan tullu siksikin!

Tiitu: opiskeletko eräoppaaksi vai mihin kun kuullosti niin mielenkiintoiselta toi sun koulu;)? Mä en oo huomannu olevani hurjasti itkuherkempi kun ennen, paitsijos tulee jotain uutisia kärsivistä lapsista ja alan ajatela et mitä jos omille käy jotain...sillon itkettää!

Pelasin eiken esikon kanssa jalkapalloa pihalla ja siitä ei vatsa oikein tykänny. Alkoi kiristää ja särkemään aika ikävästi...mä en oo selkeesti niitä odottajia, jotka käy jumpassa lopuun asti! Mulla alkaa niin helposti särkeä vatsaa, vaikka vasta ollaan puolivälissä!

Ainiin, onko täällä muita neulehulluja? Mä oon jo katellu penien villapukujen ohjeita uudelle talvivauvalle;)

Taide ja poikuli 20+4

Hyvää päivän jatkoa kaikille!

445/620 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taide80: opiskelen matkailualaa ja musta pitäs valmistua matkaulupalvelujen tuottaja. Meillä sattuu olemaan täällä Pudasjärvellä vähän muokattu tuota opintosuunnitelmaa oman yksikön laiseksi kun meillä on tuota luontoakin niin lähellä että yleensä me käydään melomassa,koskea laskemassa,lumikenkäilemässä ym. Ruuanlaitto kuuluu myös tuohon ja pidänkin siitä ihan valtavasti.Järjestetään myös erilaisia asiakastapahtumia.

Koskenlasku mun piti heti alkuraskaudessa jättää pois ettei vaan sattuisi siinä höykytyksessä mitään ja muutenkin pitänyt vähän iisimmin ottaa :)

Minäkin rakastan neuleita,voisin pitää niitä vaikka keskellä kesää! Olenkin nyt itselle katellut niitä ainakin Elloksen kuvastosta missä näytti olevan tosi kauniita neuletakkeja ja puseroita :)

Vierailija
446/620 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina vaan ihmetyttää ja kummastuttaa, että eri puolella Suomea on niin erilaiset ultrauskäytännöt ja neuvolakäyntien määräkin tuntuu vaihetelvan kovasti. Meillä tosiaan saa vain unelmoida, että joka neuvolakerralla ultrattaisiin. Kunta tarjoaa ne kaksi ultraa ja siinä se ellei sitten tule jotain ongelmia vauvan kasvun tai muun kanssa joita pitää tarkemmin seurata. Rakenneultrassa otettiin näkymää myös 4D-laitteella, joten erikseen en aio 4D-ultraa maksaa yksityiselle. Neuvolakäyntejä täällä on n. kuukauden välin ja loppuraskaudessa sitten tiheämmin.

Painoa minulle on tullut neljä kiloa tähän mennessä. Ihan hyvä määrä. Ennen raskautta olin normaalipainon alarajoilla, joten ihan hyväkin että painoa taas tulee. Kokemuksesta tiedän, että saan kilot taas karistettua aikanaan. Mitään stressiä en painosta ole ottanut enkä ota, enkä imetysaikana varsinaisesti laihduta.

Minusta olisi ihanaa olla käsityöihminen kuten Taide taitaa olla, mutta en vaan ole. Joskus on tullut mieleen, että pitäisi verestää vanhoja kutomistaitoja, joita mummoni opetti, mutta en vaan saa aloitetuksi. Kyllä minulla neula pysyy kädessä kuten myös kutomapuikot ja virkkuukoukku ja ihan siistiä jälkeäkin saan aikaiseksi, tarvitsisin vaan sen inspiraation aloittaa jotain.

adalat 22+6

Vierailija
447/620 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme täällä tuttavien kanssa miettineet ihan samaa että minkä takia isoissa paikkakunnissa ei ultrata neuvolakäynneillä! Ja etenkin kun eräs tuttu Tampereelta sanoi että siinä se ultralaite on vieressä käyttämättömänä kun neuvolassa käy! Täällä Ylivieskassa ultrataan joka kerta kun neuvolassa käydään, se kuuluu siihen käyntiin ja siellä katsotaan että miten vauva liikkuu ja ne liikkeet merkitään neuvolakorttiin ja sitten kuunnellaan sydänäänet myös, kuvan saa joka kerta mukaan sieltä.:) Sitten on tietty nuo niskapoimu- ja rakenneultrat ihan erikseen ja ne on isoissa paikkakunnissa, me jouduttiin Kokkolaan asti nuihin erikoisultriin(100Km päähän). Ja tosiaan silloin kuin minun äitini sai minut niin täällä oli tuo sama käytäntö että joka kerralla vilkastaan ultralla että kaikki on hyvin.. Ja nytten omalla kohdallani se on ollut iso helpotus alkuaikoina varsinkin että on saanut nähdä että kaikki on hyvin.:) Nyt tosin tietää jo siitä että vauva on elossa kun liikkuu niin paljon.:)

Tuosta painon noususta! Minulla oli tullut yhtäkkiä 4 kiloa lisää painoa! Alkuraskaudesta paino oli joka kerta kun neuvolassa katsottiin niin sama, paitsi nytten! Vähän ehkä hirvittää mutta on tämä mahakin kyllä kasvanut ihan yhtäkkiä joten painon nousu taitaa kuulua asiaan.:)

-Janssku & vaavi

Vierailija
448/620 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina oli sitten neuvola josta sai kelan paperit mukaan. Ajattelin ottaa äitiysavustuksen rahana, vaikkei tuota vaate- ja tavaravarastoa edellisiltä jäljellä olekaan, ei oikein näyttänyt minunlaiseltani tuo vaatetarjonta pakkauksessa...

Hemoglobiini oli minullakin laskenut ja eikun apteekkiin hakemaan rautatabletteja. Ihmettelin neuvolassa maksamakkara ja -laatikkohimoani (en ole kuitenkaan sille himolle periksi antanut) ja neuvolantäti sanoi että taitaa syy selvitä kun katsotaan hemoglobiini, ja niinhän se menikin, ihmeellinen tuo elimistö kun osaa kaivata sitä mitä puuttuu.. :)

Muuten kaikki oikein hyvin kunnossa :)

Painoa on tullut ensikäynniltä lähtien yhteensä 1,3 kg, joista kilo viimeisen kuukauden aikana, että lähtee nyt varmaan sitten jo nousemaan. 250 g viikossa kuulemma olisi tosi suositeltava määrä.

Vaivoja nyt on vähän, jokunen suonikohju taas tullut lisää, pahimmat suonenvedot ovat onneksi hellittäneet, mutta jalat on tosi kipeät ja pinkeät kertyneen nesteen vuoksi, vaikkei nyt ole helteitäkään ollut. Hepatogestoosioireita vähän on, mutta ei ole veriarvot vielä ainakaan nousseet, tämä on tuttua aiemmista raskauksista, joten liikkeiden laskua iltaisin ja jatkuvia laboratoriokäyntejä... Kunpa nyt ei arvot nousisikaan..

Pikkuinen vaatevarasto on jo pikkusällille kertynyt, vaunut, sängyt ym vasta harkinnassa... Onhan tässä vielä aikaa.. :)

Mutta painelempa kotitöihin, siivousta ja pyykkiä aina riittää.. :) Mukavia odotushetkiä kaikille!

turkanen 23+4

Vierailija
449/620 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oltiin rakenneultrassa ja siellä näytti kaikki olevan hyvin. :) Tutkimuksen lopussa kysyin varovasti näkyykö mitään "ulokkeita", johon hoitaja totesti, että ehkä pieni uloke tosiaan näkyy (ja ehkä kivespussitkin) elikkäs varovainen poikalupaus meille. :) Minkälaisia mittoja teillä on ollut rakenneultrassa? Mulle merkattiin B-mitta 53, AC 159mm, FL 36mm. Laskettua aikaa ei muutettu vaikka kuulemma B-mitta vastaakin vko 22+1 (oikeasti nyt vko 21+1) mutta muut mitat vastasivat jotakuinkin viikkoja.

Olen myös utelias: onko teillä muilla ollut vatsa kipeä? Mulla sattui koko viikonlopun vähän väliä ihan pieneltä alueelta, pääasiassa oikealta puolelta ja välillä navan vierestä. Jos en tietäisi, että umppari on poistettu alkuvuodesta niin olisin epäillyt sitä. :D Vai voikohan umpparileikkaus olla vielä niin tuore juttu, että siksi sattuu?

450/620 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tehty umpparileikkaus vuonna 2008 ja just viime viikolla alkoi kipuileen leikkausarven kohdilta. Et kyse taitaa lähinnä olla siinä, ettei arpikudos pääse venymään samalla tavoin.

451/620 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multakin on leikattu umppari ja tuota navan yläpuolella olevaa arpea on alkanut kiristää ja se näyttää venyvänkin melko pitkäksi :D

Kaikki on muuten mennyt ihan hyvin,mitä nyt yks päivä meinas vähän huipata mut sekin meni ohi :)

Miten teillä syöttekö raskausvitamiineja?? Ite syön ladyvita mamaa. Ja rautaa sihen lisäksi vielä :)

Poika jaksaa temmeltää mahassa vähän väliä,ja hyvä vaan että temmeltää :) Tänään menemme hakemaan postista vaatteita joita tilattiin pojalle :)

Aamun jatkot kaikille äideille!!

Tiitu ja poitsu 23+6

Vierailija
452/620 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

satskamanteri kyseli rakenneultran mittoja, minulla viikolla 21+0 AC 156,2 HC 179,6 BM 47,9 ja FE 33,5.

ja tuosta kivusta vatsassa oikealla puolella, minulla on ollut sellaista alkuraskaudesta lähtien, välillä kovin voimakastakin. Kyselin siitä neuvolassa ja epäili sen olevan suolen kipuilua... Ainakin minulla painelemalla kovin kipukohta on

juuri suolen kohdalla, säteilee ihan napaan asti. Voisikohan olla vastaavaa...

Ja nyt sohvalle ja jalat ylös, mahdoton turvotus taas alkoi lämpimien ilmojen myötä, särky on mahtava... :(

turkanen 24+0

453/620 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua täällähän on hiljaista,missä te kaikki olette??

Tänään tuli käytyä neuvolassa.

Paino oli noussu viime kerrasta reilu 3kg :D

Hg-arvot oli edelleen alhaalla vaikka söin rautakuurin...Sitte mulla on emätintulehus,onko muilla ollu tulehuksia?? Vauva liikkuu hienosti ja sykkeetkin oli +144 :) Kohdunpohjan korkeus oli 21 cm.

Vähän alkaa jo olemaan semmonen vaappuva olo,johtuu myös tuosta kohdun supistelusta mitä mulla on melkeen koko ajan nyt ollu mutta sekin saattaa kuulemma johtua tuosta tulehduksesta! Jospa se lääkekuurin jälkeen helpottas...

Mun puolesta vois olla jo Marraskuu!!

Mitempä teillä muilla on mennyt??

Tiitu ja poitsu 24+6

Vierailija
454/620 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeesti massakausi. :) Olen meinaan myös ottanut painoa lisää kaksi kiloa vajaassa kolmessa viikossa. NO OHO! :D Muilta osin kaikki kunnossa eli syke 140 ja kohdunpohjan korkeus 23,5cm.

Valitin viimeksi vatsakipujani ja kävin niitä lopulta valittamassa lääkärillekin. Eipä se lääkärikään keksinyt muuta kuin kohdun kasvukivut sekä suht tuore umpparileikkaushaava. Otin rennosti pari päivää ja nyt ei ole sattunut juuri ollenkaan. Toivottavasti ei enää satukaan, oli meinaan tosi inhottavaa. :(

Nyt on niin paljon kaikkia aikavarauksia kalenterissa: neuvola, lääkäri, sokerirasitus (onko muita menossa) ja 4D-ultra. HUHHUH!

manteri&maha 22+2

455/620 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä onkin hiljaista=)Helteet vellovat ja meikäläinen viihtyy ainakin paremmin varjon puolella=)

Meillä rakenneultra takana.Hyvin olivat molemmat vauvelit kasvaneet toisen päälakimitta 51 ja toisen 48.Sukupuolet eivät selvinneet,jännityksessä saamme siis vielä elää=)

Tällä vkolla oli neuvola ja hb oli nyt onneksi rautakuurilla hieman parantunut 117.Toki on edelleen alhainen siihen mihin olen tottunut,mutta onhan tuola vatsassa nyt kaksi ottajaakin.Painoa oli tullut pari kiloa/kk.sf mitta 25.Vauveleiden sykkeet olivat 145 ja 170,mutta tämä jälkimmäinen touhusi niin vimmatusti,että meni dobblerin alta koko ajan pois.

Onko teillä ollut sykkeet kuinka tyttöjen /poikien aikana?Pystyykö niistä päätellä oikeasti mitään?=)

Muuten olo on ollut vallan mainio.Väsykin on talttunut,tosin nuo helteet ei oikein jaksa innostaa.Ei turvotuksia,mutta toispuoleisesti jalassa suonikohjunalkua ja pientä verenpurkaumaa nilkassa.Onko muita kohtalontovereita?

Empsu 83 ja kaksoset rv 23+3

Vierailija
456/620 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empsu: Ei niistä sykkeistä voi oikeasti mitään päätellä, hupijuttu on moinen :)

Mulla on paino noussu nyt 5kg ekasta neuvolasta ja olen ollut ihan hermona, että RD se sieltä pukkaa, mutta näemmä muillakin on samankaltaisia painonnousuja. Ehkäpä tää on ihan asiaankuuluvaa.

Myös minun uneni ovat kadonneet jonnekin. Illalla ei saa unta, yöllä heräilen moneen kertaan ja aamulla herään viikonloppuisinkin seitsemältä.

Lisäksi seuraksi ovat tulleet 2-3vko sitten päivittäiset nivuskivut aina liikkuessa ja nyt parina yönä rannekanavakivut ovat herätelleet. Töissä on pitänyt syödä päivittäin parasetamolia, että selviää. Ärsyttää tämmöinen "turha" lääkkeiden syönti, mutta ei siitäkään ihmisten keskellä mitään tule että irvistelisin kivusta aina liikkuessa..

Ja viimeisenä oireena: Multa on alkanu tulla maitoa! Tänä aamuna oli tipat molemmin puolein ja rintoja puristamalla tuli lisää. Eiks tän pitäs kuulua jonnekin vähän myöhäisempään aikaan..?

Tänään lähti käyntiin viimeinen viikko keskiraskautta ja tiistaina onkin sitten taas neuvola. Pelottaa jo ihan, mitä virallinen puntari sanoo..

-Aveena, rv 26+0

P.S. Löysin muuten siistin ja työkelpoisen mustan polvimittaisen hameen, mitä aiemmin etsintäkuullutin \o/ Jyväskylän Baby Stylessä oli, boob-merkkinen ja aika huiman hintainen, mutta niin loistava :)

Vierailija
457/620 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...syksyn myötä varmaan keskustelukin vilkastuu kun ilmat viilenevät.

Painon kasvua kyseltiin, minulla oli neuvolan ensikäynniltä rv 8 viikolle 23 tullut 1,3 kg painoa. Oman vaa-an mukaan olisi tähän rv 25 tullut 1,7 kg ja nyt taitaa alkaa tasaista tahtia nousemaan...

Joltakin oli maitoa jo tullut, itse huomasin pari viikkoa sitten pienet pisarat rinnan päissä, sen jälkeen en mitään. Puristelemaan en ole ryhtynyt, parempi vain jos ei ala kovin herumaan vielä :)

Jollain oli emätintulehdus, miten sellainen ilmenee vai onko ihan oireeton? Itsellä on jo pari kertaa virtsatie-infektio kiusannut, nyt mietitään että aloitetaanko estolääkitys loppuraskauden ajaksi. Nyt viikko ilman tulehdusta, mutta jos vielä tulee, varmasti joutuu sitten estolääkkeetkin aloittamaan.. Lääkkeiden syönnistä en vaan raskauden aikana kovin pidä, mutta tulehdus kun tekee riskin ennenaikaiseen synnytykseen niin pakkohan se on..

Muuten menee oikein hyvin, vauva potkuttelee voimakkaasti ja jos erehtyy jonkun tavaran vatsan päälle laittamaan, tämä herra kyllä ponkaisee sen alas :D

turkanen 25+5

Vierailija
458/620 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taitaa olla pakka kunnossa :)......olen pitänyt tietoiesti vähän nettilomaa...tietystä syystä. Sen tietää että kohta kun sää viilenee niin tulee kuitenkin päivittäin juttua seurattua ja istuttua netissä liikaakin, niinkuin joku muukin taisi todeta. Olen yrittänyt nauttia keskiraskaudesta kun ei suurempia vaivoja, hieman närätystä ja väsymystä vain, alhaisten arvojen, hb ja RR, mutta muuten ihan ok olo.

Ja pääasia on että poitsulla kaikki kohdallaan, eli ultrassa ei näkynyt mitään poikkeavaa enään!! Malja sille asialle!

Painoa on tullut rutkasti lisää, 5kg alkuneuvolakäynnistä, mutta eikös ne poitsut vähän tuhtimpia olekkin : ).

Nyt pihalle mars! T. Elviira+pallero 24+0

Vierailija
459/620 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaisuudessa olen ollut minäkin hetken. Vietettiin perheen kesken parin viikon loma ja sillon oltiin niin paljon menossa, ettei tänne oikein ehtinyt. Nyt arki alkanut taas!

Raskaushormonit hieman sekoittaa päätä, muuten kaikki selkäsärkyä lukuunottamatta ok! Oltiin Särkännimen delfinaariossa katsomassa esitystä viimeviikolla ja mä itkin lähes koko esityksen liikutuksesta;) Naurakaa vaan, mutt meidän 3v oli niin innostunut niistä "haista" kuten hän sitkeästi niitä nimittää, että mä en liikutukseltani oikein muuta pystyny kun itkee ja nauraa sille et itkin ;) Muut piti mua varmaan ihan hulluna!

Ja tänään oon raivonnu pienimmästäkin ja kaikki ärsyttää. Ekassa raskaudessa ei tällasia mielenliikutuksia kyllä näin paljon ollu;)

Muuten kaikki ok. Pe neuvola ja kauhulla ootan punnitusta. Herkuissa ei oo pihtailtu lomalla!

Taide ja poju 23+1

460/620 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkanen,kyselit siitä emätintulehduksesta...Se on oikeastaan muuten oireeton mitä nyt pissalla käydessä saattaa vähän kirvellä ja kun neuvolassa otettiin pissatestit niin oli toisella kerralla valkuaista ja toisella oli leukkarit plussalla...

Meillä on sujunut ihan hyvin nuista supisteluista huolimatta,kunhan muistaa ottaa välillä rauhallisemmin =) 15 päivä olis lääkärineuvola,saa nähä päästääkö se enää mua koulunpenkille..Jos ei päästä niin tyydyn kyllä kotonakin olemiseen eihän tässä enää ole kauan oottamista vauvan tuloon!

Eikait se auta ku ruokajuttuja alkaa suunnittelemaan tälle päivää.

Tiitu ja poitsu 25+6

Ketju on lukittu.