Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LA marraskuu 2011?

02.03.2011 |

Löytyykö ketään vielä jolla olisi LA 2011 marraskuu?

Kommentit (620)

Vierailija
421/620 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs täällä olis yks mattimyöhänen joka ei ole ennemmin näillä sivuilla oleskellu vaikka kyseinen lehti kotiin tulee. Mutta, nyt olen täällä :)

Mammuli88 + aviomies vm91, ensimmäinen vauveli ja LA 4.11

Vierailija
422/620 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Mammuli joukkoon! Tää palsta on aika hiljainen näin heinäkuussa, katsotaan syntyykö keskustelua enemmän kun ilmat huononee;)

Aveena puhui turvotuksesta. Mulla ei vielä oo tullu, mut ekassa tuli loppuvaiheessa melkein 10kg pelkkää nestettä ja ranteet mm. turpos niin että piti ottaa sellaset rannesuojat fyssarilta ku puutu kaikki paikat rannekanavan tukeuduttua!

Oletko netistä ettiny siistiä hametta, Aveena? Oliskohan ollu seraphine vai mikä kauppa, jossa olin näkevinäni sellasia kuvailemiasi hameita...en muista tarkkaan, ku oon paljon pyöriny noissa ja ettiny vaatteita;)

ON: Kaikki edelleen ihan samalla mallilla! Rakenneultra on vasta 14.7 ja sit voin kysellä sukupuolta! Poika varmaan tulee;) Menoa ei vatsa vielä ole hidastanut, paitsi juoksun oon lopettanu jo ajoissa ku ei tuntunu kivalta.

Miten paljon urheilette? Mulla on vähän huono omatunto, kun ei tota hikiliikuntaa oikein tuu harrastettua...hyötyliikuntaa kylläkin, mutta en oikein tiedä riittääkös se...:)

Taide 19+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
423/620 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammulille tervetuloa!! Mulla painaa armoton väsymys päälle ja olo on koko ajan tukkonen. Liekkö sit johtuu tosta raudanpuutteesta?

Taide: kysyit tuosta liikkumisesta. Itse liikun todella vähän ja sekös harmittaa,välillä tulee käytyä koiran kanssa pitempi lenkki mutta eipä paljon muuten.Tykkään uimisesta mutta olen aikamoinen vilukissa ja meidän uimahalli sattuu olemaan koko kesän remontissa :(

Huomenna olis sitte OYS:iin äippäpolille meno. Aika olis 12 mutta saapa nähä kunika kauan siellä saa odotella...Kirjoittelen huomenissa vaikka lisää jos saamme tietää vauvan sukupuolen :)

Tiitu ja vauva 21+5

Vierailija
424/620 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas kaikille! :)

Meillä oli viikko sitten rakenneultra! :) Oli aivan ihanaa nähdä taas niin selvästi pikkuinen.:) Kaikki oli hyvin ja lääkäri tuumas että tosi hyvin näky kaikki ja näytti hienosti itsensä.:)

Aluksi tosiaan vauva vain imi peukaloa siellä, oikein näky se kun siellä lutkutti.:) Sitten kun lääkäri vähän töni vatsaa ja pyysi häntä liikkumaan niin vaavi alko venyttelemään! Oli aika hellyyttävä olento! :) Ja tosiaan nytten se varmistui että tunnen ne liikkeet. Kun hän alkoi venyttelemään siellä niin potki mua mahaan samaan aikaan aika reippaasti ja se lääkärikin tunsi osan niistä potkuista. Ja nyt sitten olen hoksannut että aika paljon vauva jo liikkuu tuolla.:)

Ja saimme sukupuoli arvionkin! Lääkärin mukaan ihan selvä poika sieltä ois tulossa! Ihanaa! :) Oli kyllä ihana saada vähän suuntaa että kumpi se olisi! Ja ehkä vähän todellisemmaksi alkaa tämä tulemaan kun ennen meille on vain ollut tulossa vauva, nyt meille tulee pienipoika! :)

Ja tosiaan itsekkin katsoin siellä ultrassa että mitä siellä haarus välissä oli, niin sitten lääkäri tuumas että ihan selvä pippelihän se siellä.:)

On tämä niin ihanan jännittävää aikaa! En malta oottaa marraskuuhun! :)

Mutta muuten on olo ollut hyvä! Kuumat ilmat on kyllä verottanu aika paljon, tuntuu välillä että ei saa henkiä vejettyä kun ilma on niin kuumaa. Ja istuminen on kans pitemmänpäälle vaikeaa, alkaa selkään ja kylkiin sattumaan. Pientä kriisiä on oman vartalon kanssa ollut, kun se muuttuu niin kovaa vauhtia mutta kyllä kait se tästä.:)

Aurinkoista loppu viikkoa kaikille! :)

Janssku & pikkupoikavauva 20+5

Vierailija
425/620 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Eli Marsulla LA 28.11. ja toinen lapsi tulossa.

Vierailija
426/620 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marraskuussa siis LA kuun lopussa, ja tällä hetkellä vauva voi hyvin. Toinen lapsi kun on tulossa, vaivoja on jo kaikenlaisia. Suonikohjut vaivaa, samoin nivuset on hirveän kipeät kävellessä. Tuntuu että kaikki paikat on löysällä ja natisee :D Mutta ei muuten valittamista, lomalla ollaan.

Joku mietti varustehankintoja. Itse sisustan vauvanhuonetta, ja eilen sain kiinnitettyä seinään sisustuskirjaimia. Löysin ihania valkoisia kirjaimia Pompolista, ja nyt meillä lukee lasten huoneessa kehdon vieressä DREAM. Uneksittavaa, että se vauva joskus nukkuisi, edellinen on sellainen pätkänukkuja.

Yhdistelmät on vanhastaan, samoin turvakaukalo. Kehto on. Vauvalle vielä hommaan kapaloliinan (edellisestä vauvasta viisastuneena) ja itselle vinon pinon pestäviä bambuisia liivinsuojia (edellisestä imetyksestä viisastuneena). Jos joku on tosi hyvistä liivinsuojista tai kapaloliinoista kiinnostunut, kurkistakaan pompoli.net putiikkiin. Siellä on kaikenlaista muutakin äiti- ja vauvasälää, itsellä kokemusta niiden kirjaimista, imetysjutuista ja bambupeitoista.

Mikä ihme noiden suonikohjujen kanssa oikein on. Tukipovisukat pitää pohkeen alueen kunnossa, mutta ylempänä olevat suonet sitten pullistelevat ja jomottavat. Ja alapään kohjuihin ei auta mikään, voi tuska sentään. Vinkkejä otetaan vastaan, auttaisikohan jonkinlainen tukivyö tai sukkahousut?

Ja sitten tämä valvominen. Uni ei pysy silmässä ei sitten millään. Parempaa yönjatkoa teille muille :)

427/620 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa MarsuLAmarras!! Puhuit tuosta että uni ei pysy silmässä,niin et ole ainoa meinasin itsekin nousta tänään neljän aikaan ylös...

Tänään tosiaan sinne äitiyspolille meno ja hiuman jännittää koko homma. Toivottavasti saadaan tietää vauvan sukupuoli ja ultraisivat tarkemmin mitä täällä meidän lääkäri...

Mutta kaunista kesäpäivän jatkoa ja palataan asiaan kuhan oon käyny siellä äippäpolilla.

Tiitu ja vauva 21+6

428/620 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas niin kauan aikaa kirjoittelusta, et oikein hävettää. Aina välillä sentäs muistanut käydä lukemassa, mut oma kirjoittelu jäänyt vähiin.

Täällä sitä istutaan pirteenä koneella neljän tunnin yöunien jälkeen. Tais vaikuttaa se, että tänään on 10.30 ultra. Odotan innolla, että pääse 8 viikon tauon jälkeen kuulemaan mitä mahaan kuuluu ja tietty kyseleen sukupuolta. Tyttöä toivoisin pojan jälkeen ja jostain syystä en osaa ajatella, että odottaisin edes poikaa. Johtuukohan vain tuosta toiveesta vai onko ihan vaistoa. Ehkäpä se selviää tänään ;)

Paino on kyl noussut vähän turhankin nopeesti. Paino on noussut nyt n. 7kg (josta n.3kg tuli heti alussa tupakoinnin lopetuksen seurauksena). Vatsa tuntuu älyttömän suurelta ja usein tulee sellainen "ylitäysi" olo, kun maha on kamalan pinkeenä, vaikkei olisi syönytkään. Potkuja tulee mahasta jo ahkerasti ja tuntuvat jo selvästi käteenkin, jos vain sattuu oikealla hetkellä tunnustelemaan. Joskus tuntuu erilaisia "myhkyröitä" mahassa ja välillä selvästi tuntee, kun maha-asukki siirtyy toiselle puolelle.

Vaivoja on kyllä ollut monenmoisia. Koneen ääressä kun tulee enemmän istuttua, niin alkaa kylkiin ja selkään koskemaan. Liikuntaa ei ole kyl tullut harrastettua niin paljon kuin pitäisi. Lisäksi välillä kävellessä alkaa kivistämään alavatsaa niin kovasti, että on pakko pysähtyä tai vähintään kävellä hitaampaa (vaikka vauhti ei ole ollut 4km/h vauhtia lujempaa). Onko muilla ollut samoja oireita? Pitäisi varmaan kysellä neuvolassa siitä parin viikon päästä. On vain vähän arveluttanut, että pitäisikö siitä huolestua ja pitäisikö esim. lenkki lopettaa siihen tms. Joskus tunnen kyllä selvästi kohdun kovettuvan levossakin(harjoitussupistuksia?), mutta niihin ei kyllä liity minkäänlaista kipua.

Lisäksi närästystä on usein varsinkin iltaisin, enkä ole ainakaan vielä yhdistänyt mitään ruokaa/juomaa siihen.

Täytyypi myöhemmin tulla vielä infoamaan mitä ultrassa selvis :)

Neitoperhonen rv 20+4

429/620 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikahan se siellä mahassa köllötteli. Et tais kaikki tyttöfiilikset johtua ihan vaan toiveajattelusta ;)

Mutta pääasia, että kaikki vaikutti olevan kunnossa. Painoa oli 342g. Antoi hyvin tutkia rakenteen.. Kädet ja jalat vaan välillä heiluskeli. Tällä hetkellä köllötteli siellä perätilassa, mut toivon mukaan kääntyy vielä ;)

Harmittaa kyl, ettei näyttänyt 4D:nä ollenkaan. En sitten kehdannut kysyä, vaikka naapurille olikin joku siellä näyttänyt. :(

Vierailija
430/620 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille! Aurinko onneksi palannut taivaalle, johan tuota sadetta ja viileyttä olikin tarpeeksi.

Ultrassa käyty ja suureksi yllätykseksi kolmas napero tulee olemaan poika! Ei voi ultrakuvasta erehtyä, niin hyvän otoksen lääkäri nappasi todistusaineistoksi :). Pientä huolta myös ilmassa, koska uusi ultra tiedossa lähiaikoina. Jotakin häikkää pään alueella jota seurattava :(. Ilmeisesti...... ja toivottavasti ei mitään pysyvää!

Erilaisia oireita myös täällä päin. Tuota näärästystä iltaisin ja jonkin verran supistuksia myös ilmaantunut. Pitäisi olla rehkimättä ja nostelematta painava niin ei varmaan edes tulisi. Enemmän myös vatsan alueella vihlontaa ja kipua kuin ennen. Mutta nämä nyt pientä.....

Terv Elviira ja pallero 20+1

Vierailija
431/620 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neitoperho ja Elviira, oli ihana lukea ultrakuulumisianne! Nyt jännittää oma ultra ja ehkä eniten se että jos sattuu sellanen kätilö, joka ei kerrokaan sukupuolta!! Olis super ärsyttävää kun on saanu ilahtua teidän kuulumisista!

Elviiralle tsemppiä ja mielenmalttia siihen päälöydökseen! Toivotaan että kaikki menee hyvin ja hälyytys olisi väärä!!!

Tiitu: no kumpa on tulossa?? Kyllä tekee uteliaaksi tää palstailu;)

Vaivoista on ollu puhetta. Mulla ei vielä ole muuta kun noita harjotussuppareita. kaikki muu edelleen niin kuin ennen raskautta. Onneksi. Edellinen raskaus meni käynnistykseen Hepatogestoosin takia ja nestettä tuli lopussa niin paljo että rannetuet oli hankittava kun puutu kädet. Joten toiveissa olisikin "helpompi" raskaus, mutta katsotaan nyt. Edellinenkin oli näille viikoille ihan helppo, ongelmat alko vasta 30+ viikoilla.

Mulla siis ens to. Ultra, jaiks!! Toivottavasti kaikki hyvin siellä!

Aurinkoista päivää!

Taide 19+2

432/620 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo nyt on sit käyty äippäpolilla astetta tarkemmassa ultrassa ja meille tulee POIKA!! :) Kaikki oli kunnossa ja painoarvioksi lääkäri antoi reilut 460 grammaa :)

Oli tosi mukava naislääkäri meillä,ja sanoi vaan että tervetuloa sitte marraskuussa synnyttelemään! Mutta nyt ruuan laittoon ku ei oo tullu kamalasti tänään syötyä ja nesteen jiominenki jääny vähän vähemmälle niin meinaa olla hieman tukala olo.

Vierailija
433/620 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliväli ylitetty, jipiii! Olo on aika hyvä, mitä nyt pikkusen alkaa lantioo ja alapäätä kolottamaan. Painoa tullut 5kg, onneks ei yhtään turvotusta. Verenpaineet on ennemminkin liian alhaiset ja sokerirasitustuloksetkin tosi hyvät. Joten näillä mennään ja hyvillä mielin!

Meilläkin oli rakenneultra jo. Vaavilla näytti olevan kaikki hyvin. Painoa 350g. Iso istukka etuseinässä vaimentaa vauvan potkuja, mutta reipas mussukka siellä näytti olevan. Ja meidän kolmas mussukka taitaa olla tyttö! Ei ainakaan näkynyt merkkejä pojasta. ;) Ennestään meillä onkin jo tyttö ja poika, joten molempi parempi tässä vaiheessa! Olen kyllä jo ihan täpinöissäni ostellut prinsessalle vaatteita.... Odotan kovasti, että pääsen hellimään suloista tytöntylleröäni. Esikoistytön kanssa kaikki oli niin uutta ja ihmeellistä, että sitä keskittyi paljon muuhunkin kuin vaan olemaan vauvan kanssa. Nyt haluan nimenomaan rauhoittua nauttimaan vauvan tuoksusta ja hellitellä häntä yllin kyllin. Ja varsinkin myös sen vuoksi, kun tämä jäänee meidän kuopukseksi....

Vielä olisi viikko töitä ennen neljän viikon kesälomaa. Tiukka rutistus siis edessä, ja sit laiskotellaan! :D

Voikaa hyvin ja nauttikaa kesästä!

434/620 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuma on! Ja tänään meillä on muutto uuteen kotiin niin meinaa olla vähän tukala. Täytyy vaan katsoa ettei tulis liikaa itteä rasitettua! Vauvakin tuntuu tietävän että minulla on tukala ku on ollu vähemmällä liikkeellä ja sit illalla ku viilenee niin rallittaa :D Mutta tässäpä väliaika kuulumiset,kirjottelen sit muuton jälkeen.

Vierailija
435/620 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Tänään päästiin vihdoin rakenneultraan. Kaikki rakenteet oli kunnossa, Tiitiäinen heilutteli meille ja söi käsiään :) Vauva oli isompi kuin ajateltiin, vastasi viikkoja 22+0 kun piti olla 21+2. Hassua että vauva on iso, kun minä itse olen 154cm. Mieskään ei mikään iso ole. Ultrassa mieheni huomasi ja hoitaja vahvisti, että masuasukki näytti pikkuisen olevan poika, mutta että ei kannattaisi lähteä sen perusteella vielä sinisiä potkuhousuja ostamaan. No joo, jotakin siellä haarovälissä minustakin oli "ylimääräistä". Tähän asti olen ajatellut odottavani tyttöä. Saa nähdä...

Meilläkin muutto käsillä. Eilen saatiin uuden asunnon avaimet. Väsymystä meinaa olla, eikä töiden jälkeen jaksaisi enää hirveästi pakkailla ja kannella... Mutta sitä varten on muuttoapua :) Ja kuumakin meinaa välillä olla. Vaunut ostettiin tänään, kun on paikka missä säilyttää. Masu pömpöttää ja vauva potkii, mukavaa odottaa vauvaa :)

Vierailija
436/620 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Täältä tulee mukaan vielä yksi, jolla arvioitu saapumisaika on 28.11. :) Viikkoja siis 20+2 tällä hetkellä. Ensi viikon tiistaina on rakenneultra. Olen tähän mennessä käynyt vain niskapoimu-ultrassa ja vähän ihmellinkin ketjua lukiessani, että ovatko KAIKKI muut käyneet jo kaksi kertaa ultrattavana ennen rakenneultraa?! :O

Mietin myöskin, että mahtuuko tähän ketjuun muita, joille on tulossa ns. yllätysvauva? Huomasin, että täällä on mukana monia, jotka ovat kovasti vauvaa yrittäneet. Itse olen naimissa oleva pian kolmekymppinen mutta olimme silti puolisoni kanssa keskustelleet siitä, ettei meille tarvitse koskaan tulla lapsia. Maaliskuun alussa kävi sitten kuitenkin pieni "vahinko" ehkäisyn kanssa ja sen jälkeen ajateltiin, ettei eihän se nyt YHDESTÄ kerrasta voi napsahtaa. Jaahans - niin vain napsahti. Täytyy myöntää, että ensireaktio oli järkytys. Pitkien keskustelujen ja pohdintojen jälkeen ollaan nyt kuitenkin tässä tilanteessa ja MUKAVAAHAN TÄMÄ ON! :D

Vointi on ollut ihan ok. Viime viikolla tosin sain neuvolassa käydessäni rautapurkin mukaani, sillä hemoglobiini oli 114. Olikin ollut pari viikkoa vähän ohut olo. :/ Olo vaikuttaa parantuneen muutamassa päivässä (ainoastaan vatsa on vähän sekaisin, buuu!).

Kirjoitelkaahan kuulumisianne - niin minä ainakin teen!

Vierailija
437/620 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa jo jännittää, huomenna 9.00 ultra!! ;) Toivottavasti kaikki olisi hyvin!

Onko muilla tullut harkkasupistuksia jo? Mulla on ollu jo vähän aikaa niitä, mut nyt selkeesti enemmän. Ei siis kipeitä, mut ala maha menee ihan kivikovaksi palloksi ja on sitä jonkun aikaa, vaikka huilaisikin! En pelästy näistä, mut olis kiva kuulla!

Taide ja vauveli 20+2

Vierailija
438/620 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekkaan vähään aikaan ehtinyt kirjoitella mitään tänne. Monet olivat saaneet hyviä uutisia rakenneulrasta; onnea niistä! Pari uuttakin odottajaa oli löytänyt tiensä tänne; tervetuloa!

Elviiralla oli ultrassa näkynyt jotain seurattavaa. Toivottavasti ei ole oikeasti mitään ihmeellistä! Joko sinulla on tiedossa aika uuteen ultraan?

Satskamanteri kyseli ultrista. Itse kävin alkuraskudessa tarkistamassa yksityisellä, että kaikki on kunnossa siinä kohdin. Edellinen raskauteni kun päättyi keskenmenoon niin halusin käydä ylimääräisessä ultrassa. Sitten oli se niskapoimu-ultra ja rakenneultra kunnan tarjoamina.

Tsemppiä Taide huomiseen ultraan! Minullakin on ollut noita harjoitussupistuksia oikeastaan lähes päivittäin. Tuntuvat vähän ikäviltä kun mahaa kiristää, mutta niin kauan kun niihin ei liity kipua, ovat ihan vaarattomia. Tosin joskus kivuttomatkin supistukset saattavat lyhentää kohdunkaulaa.

Täällä oli puhetta raskausvaivoista. Itse olen toistaiseksi päässyt aika helpolla. Ainoastaan närästää kamalasti ja verenpaine on liiankin alhainen kuten myös hemoglobiini. Liitoskipuja on alkanut pikkuhiljaa esiintyä; pidempiaikainen seisoskelu alkaa tuntua vähän ikävältä. Noin muuten vointi on hyvä ja olen nauttinut tästä raskaudesta ja vauvan liikkeistä. On ihanaa olla raskaana! :) Viime neuvolasta sain jo todistuksen siitä, että raskaus on kestänyt 154 vuorokautta ja Kelan hakemukset. Aion laittaa ne ihan näinä päivinä eteenpäin.

adalat 22+4

439/620 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tosiaan,mua palelee ihan suunnattomasti!! Liekkö tulossa kipeäksi vai mitä.Tämä meidän uusi asunto on nimittäin melko viileä!

Tänään pitäs lähtä asioita hoiteleen kylälle kunhan ukko saa itsensä ylös sängystä :) Käydään samalla katsomassa vauvalle pinnasänkyä! =) Eilen lähti myös kirpputorilta semmoinen suloinen pipo ja vanupuku pojalle. Mulla olisi aivan kauhia hinku ostaa kaikki vauvajuttuja mutta mies toppuuttelee että ei niitä hyövää vielä ostella :D

Puhuitte raskausajan vaivoista niin mulla nyt meinaa tuo selkä juilia kun se on muutenkin niin huonossa kunnossa ja myös lonkat ovat aika kipeät vähän väliä.. Pitää muistaa kuntoilla niin ei mene pahemmaksi :)

Mutta jatkampa aamukahvini juontia!

Hyvää kesäpäivän jatkoa kaikille äideille :)

Tiitu ja poitsu rv 23+0

Vierailija
440/620 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli rakenneultrassa kaikki hyvin! Mulla oli istukks hieman liian alhaalla, joten kontrollikäynti tiedossa, jossa tarkastetaan onko noussut kohdun takaseinämään ylemmäksi! Ja ninhän se oli että oinen POIKA tulossa;) Arvelin et olis voin olla tyttö, kun raskaus on ollu niin erilainen, mutta kun kuulin "merkin" ni tuli olo et niinhän se pitikin olla:) Oon aina ollu sitä mieltä että teen kaksi poikaa! Esikoinen olis kyllä halunnu pikkusiskon;)

Hyvää päivänjatkoa!

Taid ja poikuli 20+3

Ketju on lukittu.