Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LA marraskuu 2011?

02.03.2011 |

Löytyykö ketään vielä jolla olisi LA 2011 marraskuu?

Kommentit (620)

Vierailija
481/620 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa olla eka viikko äippävapaata takana ja ihan kypsäolo jo tähän odottamiseen. Huomenna on koko ultra ja käynti synnärillä tarkastamassa että nappula mahtuu tuleen. Huh ku jännittää.. Huomenna alkaa jo 37 raskausviikko.. jaiks.. toisaalta haluais jo sen pienen syliin ja eroon tästä mahasta ja toisaalta nauttis vielä kun saa nukkua päikkäreitä jne..

Aveenalla on ollut tosi pelottavia aikoja ja Taidekkin on saanut jo jännittää lähtöä. Ittellä on ollut menkkamaista oloa yleensä iltaisin varsinkin kun on esim. siivoillut paljon päivällä.. On iskenyt joku ihme pesänrakennus vietti ku siivoon ku hullu ihan koko ajan.. Välillä vihloo tosi paljon kohdun suulle mutta huomenna sen sitte kuulee onko siellä mitään kuitenkaan tapahtunut.. Mites muiden oireet?

Minni ja nappula 35+6

Vierailija
482/620 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Tänään alkoi virallisesti minun äitiyslomani, JEE!! Taidanpa paistaa hieman pullia pakkasesta sen kunniaksi :)

Vointi on hyvä kunhan muistan syödä kahden/ kolmen tunnin välein, ettei sokerit pääse laskemaan liian alas. Maha alkaa välillä jo ahdistamaan ja muutenkin olisi jo ihanaa saada pieni tuhiseva käärö syliin. Vihlontaa ja tiukkoja supistuksia tulee varsinkin jos olen siivoskellut tai haravoinut pihalla. No reilu viikon päästä on viimeinen lääkäri käynti ja silloin saa sitten tietää onko muutoksia tapahtunut.. Samalla kerralla myös ultralla katsotaan vauvaa ja arvioidaan syntymä painoa.

Nukkuminen on jäänyt aika vähäiseksi. Öisin herään yleensä neljän aikaan vessaan ja sen jälkeen pyörin sängyssä ainakin kuuteen asti. Onneksi esikoinen on pari päivää viikosta tarhassa niin silloin saan hiukan ladata akkuja ja jopa nukkua päikkärit. Onko muilla nukkumisen kanssa ongelmia?

Äippänen ja Pikkis 34+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/620 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin äitiysloman ensimmäistä päivää vietetään täälläkin, mutta se ei suinkaan tarkoita rauhallisia aamuja vaan lasten kuljetusta eskariin, kerhoon yms. pientä askaretta. No, eipähän ainakaan ole ongelmia saada aikaa kulumaan. :)

Äippänen kyseli nukkumisesta...Aika hyvin olen saanut nukuttua öisin. Närästys vaan häiritsee ajoittain paljon. Sitä kun on välillä niin tyhmä, että vastoin paremaa tietoa tulee syötyä esim. tulista pizzaa turhan myöhään illalla, niin kyllä vaan kostautuu. Rennietä kuluu. Muutoin uni kyllä tulee öisten wc-reissujen jälkeenkin hyvin.

Höyrähdin sitten kestovaippoihin. :) Aikani mietiskeltyäni ja niitä äitiyspakkauksen vaippoja pyöriteltyäni päätin alkaa tämänkin vauvan kanssa ainakin osakestoilemaan. Kaikkien isompien lasten kanssa olen ollut sellainen 80%-kestoilija eli oikeastaan vain öisin ja reissussa on olleet kertisvaipat käytössä. Kuopuksella käytin kestovaippaa öisinkin. Miehen siunauksella (hän pitää tätä vähän hörhöilynä, mutta ei vastusta vaipparoskan puuttumista roskiksesta tai sitä ettei vaippapaketteja tarvitse kantaa kaupasta) tilasin sitten aivan älyttömän suloisia yhden koon vaippoja, joilla nyt sitten mahdollisesti pärjätään koko vaippakausi. Nyt vaan puuttuu sitten se itse käyttäjä. ;)

adalat 34+5

484/620 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tosiaan.äitiysloma alkoi virallisesti eilen,mutta koulussa en ole ollut enää pariin päivään.

Eilen oli myöskin neuvola,jossa keskusteltiin mm.tulevasta synnytyksestä,joka ilmeiseti minun kohdallani käynnistetään hyvissä ajoin ihan vaan jos sattuu että vauvasta meinaa kasvaa isokokoinen,ja niinhän ne siellä painoarviossa ennustelivat...Mutta tietääpähän nyt ainakin etteivät anna mennä yliajalle tämän raskauden :)

Ja Äippänen oli kysellyt nukkumisesta..Minä olen kyllä saanut kohtalaisen hyvin nukuttua,mitä nyt vessassa saa ravata aina vähän väliä koska vauva painaa rakkoa.

Sitten yleensä olen syönyt kuin hevonen,mutta nyt yhtäkkiä ruoka ei enää samalla lailla maistu :D Mutta pakkohan se on syödä hyvin kuitenkin että jaksaa eteenpäin lyllertää :)

Tässäpä vielä neuvolakortista merkintöjä:

Rv:35+0

Paino:62,7

Painon muutos /viikko:+377g

Turvotus:-

RR:113/71

Pissat puhtaat

Kohdunpohjan korkeus:31cm

Tarjonta:RT

Vauvan syke:+140

Liikkeet:++

Tiitu ja poitsuvaavi rv35+1

Vierailija
485/620 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ne on jo äippälomalla, ihanaa! Mulla vielä muutamia viikkoja töitä ennen sitä autuutta;)

Mulla oli myös nukkumisen kanssa hankaluuksia, mutta nyt tuntuu et alkaa helpottaa, nousin viimeyönä vain kerran vessaan ja sit hetäsin 6.00 kieppeissä ku juniori mahassa alko jumppailemaan;) Viikko sitten jumpaili kahden tunnin välein ja sillon oli hermot vähän kireellä ku ei saannu nukuttua!

Mä meinaan myös osakestoilla! Eli mulla on esikoiselta jäljellä aika paljon noita yhdenkoon bumgeniuksia ja sit eri kokoisia sisä ja tasku ja kuori vaippoja. Uutena aattelin kokeilla ihan pienellä nyt harsoja. Viimeksi alotin n.2-3kk kanssa niillä imsevimseillä ja pikkuhiljaa lisäsin vaippoja. Ja silleen meen et öisin kertis ja reissuilla!

Eipä muuta nyt ku tuli vieraita;)

Taide 32+3

486/620 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitempä muilla on lähtenyt äippäloma käyntiin?

Mulla oli eilen jännät paikat...Istuin tietokoneella ja aivan yhtäkkiä rupesi todella kipeitä supistuksia tulemaan,en aluksi välittänyt niistä oikeastaan mitään mutta kun aloin sitten katsomaan kelloa niin niitähän tuli viiden minuutin välein ja kestivätkin melko pitkään :D Siinä sitten juttelin miehelleni faceebookissa että jokohan se muka tulee lähtö,mutta sitten reilun puolen tunnin jälkeen ne laantuivat. Otin yhden panadolin helpottamaan sitä kipua,oli aika tuskainen olo kyllä!

Mutta jospa se vaavi pysyisi vielä hetken aikaa masussa!!

Mutta joo vauva tulee sitten kun on tullakseen,eihän ne katso aikaa eikä paikkaa ;)

Tiitu ja vaavi rv 35+5

Vierailija
487/620 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja sehän vaan passaa! Minä ainakin lasken suurin piirtein jo päiviä ja toivon, että H-hetki koittaisi pian. :)

Aika moni meistä marrasvauvan odottajista on varmaan jo äippälomalla tai sairaslomalla. Itselläni tämä olisi ollut viimeinen työviikko, mutta tässä nyt on oltu jo pari kuukautta sairaslomalla. Oma oloni on tällä hetkellä ihan ok. Raskausdiabetes on hallinnassa ilman insuliinia. Selkä on kipeä, jalat on raskaat ja liitoskivut vaivaavat öisin, mutta muutoin Hyvä Fiilis! :) Masu on pyöreä pallo, joka ei edes takaa päin näy. Sf-mitta oli viikko sitten 33cm. Painoa on kertynyt 8kg. Tutut ja tuntemattomat ihmettelevät masun kokoa ärsyttävän usein - mutta minkäs teet. Raskaana olevaa saa ilmeisesti arvostella aivan vapaasti. Hammasta purren hymyilen kuitenkin kaikille kommenteille...

Huomenna olis taas ultran aika. Vauvan kasvua seurataan aika tarkasti tuon diabeteksen takia. Rehellisyyden nimissä, ei kyllä yhtään haittaa, että pääsee taas kurkkaamaan meidän pikkukolmosta. Se on vaan aina yhtä jännää ja ihanaa... :)

Jokos olette vauvatavarat laittaneet paikoilleen? Minä olen tässä kuluneen viikon aikana pessyt ja silitellyt vaatteet, lakanat ja sideharsot. Vielä pitää pestä vaunut ja hommata sitteri. Sittempä taitaa kaikki olla valmista. Vielä kun saa itsensä henkisesti valmiiksi synnytystä ajatellen... luin kyllä just tänään edellisen synnytyksen synnytyskertomuksen ja siitä tuli kyllä ihan rohkaistunut olo. Edellisen synnytyksen kesto 5 tuntia. Lapsivesien menosta vain reilu tunti, kun pikkukakkonen oli saatu maailmaan. Ponnistusvaihe 12min. Mutta niinhän se tietysti on, että edellisiin synnytyksiin tätä tulevaa on turha verrata. Se menee miten menee.

Kuulumisiin!

Emmuli rv 34+2

Vierailija
488/620 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään vauvan kokoarviossa, ultrattiin siis. Ja huhhuijakkaaaa, että on pikkutyttö kasvanut vauhdilla. Arvio tänään 34+2 on 3030g. :D Kasvuvauhti 330g/viikko.

Ja kun rasvakerrosta tytöllä ei ole juuri nimeksikään. Hän on vain pitkä ja jämäkkä. Lääkäri sanoi myös, että en saa syödä yhtään vähempää, koska minun paino ei nouse. Minä siis laihdun ja lapsi kasvaa.

Sokerit on myös kunnossa (en siis ole tarvinnut insuliinia lainkaan vaikka tämä raskausdiabetes diagnosoitiin rv26). Istukka toimii lääkärin mukaan erinomaisesti ja vauvan kasvuvauhti selittyy silläkin. Kaikki muukin näytti hyvältä.

Raskauden käynnistys on suunniteltu rv 38+4. Ainut este on se, jos synnyttämään ei tuona päivänä mahdu. Toivon todella, että mahdutaan..! Tyttö on silloinkin jo 4,5 kiloinen.

Olen hieman hämmennyksissäni tästä kaikesta... vaikka ei kai tämä niin kummallista ole. Ja tärkeintähän tässä kuitenkin on se, että vauva voi hyvin! :)

Emmuli

Vierailija
489/620 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ketjussa!

Emmulilla on aikamoinen prinsessa kasvamassa;) Ei varmaan paljo tartte 50cm vaatteita hamstrata? Onko muut ollu samaa kokoluokkaa? Hirvittääkö sua synnytys, ootko ite kuinka pieni?

Mulla oli edellinen 38+2 viikolla kun syntyi 3555g ja 50cm, ja mietin jo nyt et jos olis ollu täysaikanen ni olis ollu lähemmäs 4kg...tästä ei vielä tietoa ku vasta rv36 on se arvio...vähän kyllä ison vauvan synnytys pelottais enemmän vielä kun on niin traumaattinen se eka kokemus takana...

Omat olot on vähän tuskaisia ja pinkeitä. Supistelee kävellessä niin ettei liikuntaa oikein voi harrastaa, mut mitään kieltoa ei oo. Ei vaan tunnu kivalta. Herkkuja menee päivittäin ja välillä pelkään että teen sokerilasta, kun en pidä vahtia syömisestäni...

Meillä tulee muutto uuteen kotiin joulukuun lopussa, sain eilen tietää, ja paniikkihan siinä iski et miten se onnistuu ihan vakahaisen ja yhden uhmaikäisen kanssa, varsinkin jos itse on vielä huonona...No kaikesta kai selviää ja säästö on yli 1000€/kk mitä aikaisemmin päästään muuttamaan!

Eipä nyt muuta!

Taide + poika 33+4

Vierailija
490/620 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän on tullut tosiaan kirjoiteltua, vaikka melkein päivittäin olen käynyt pyörähtämässä palstalla. Äitiysloma on tosiaan alkanut ja kiirettä tuntuu olevan melkein enemmän kuin töissä ollessa. Nyt kun viikonloput on aina vapaat niin yritetään viereilla vähän siellä sun täällä ja nähdä kaikkia, jotka ovat olleet paitsiossa viimeisinä työviikkoina kun ei yksinkertaisesti jaksanut kyläillä ja seurustella ihmisten kanssa kun olin niin väsynyt ja puhki koko ajan. Nyt tuntuu, että virtaa on vähän liikaakin ja kokoajan pitäisi olla jonnekin päin menossa tai tekemässä jotain. :)

Neuvolassakin tuli tällä viikolla käytyä. Lääkärin mukaan vauva on pää alaspäin ja painoarvio käsikopelolla oli sellainen 2700-2800 g. Pieniä vauvoja minulla on ollut muutenkin, sellaisia nippanappa kolmekiloisia 47-50 cm pitkiä. Kohdunsuu oli jo pari senttiä auki, pehmeä ja lyhentynyt reilusti ja siitä innostuneena olen nyt hommannut ihan kaiken valmiiksi vauvaa varten, jos vaikka ei menekkään sinne viikoille 42 asti, vaikka saattaahan tämäkin raskaus mennä kuitenkin pitkäksi. ;) Sairaalakassia en sentään ole pakannut.

Taide; saattaa tosiaan olla muutto melkoinen uroteko kahden pienen lapsen kanssa. Onko teillä ketään kuka voisi ottaa sen uhmiksen hoitoonsa tai tulla vahtimaan häntä muuton ajaksi? Itse olen tehnyt muuttoa niin, että toinen lapseni oli 1 kk vanha. Mitään en kantanut, järjestelin uutta asuntoa vauva kantoliinassa. Onneksi esikoinen oli silloin pois jaloista.

adalat (joka tuntee itsensä norsuksi) 35+6

Vierailija
491/620 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adalat: Joo, on meillä mummot ja mummit apuna muuton aikana! Mun äiti varmaan ottaa vahtivuoroa, kun sen käsi on leikattu, eikä voi auttaa missään kantamisessa! Mut silti tuntuu aika hurjalta!! Olisin ite toivonu et alkuperäinen muuttoaikataulu (helmikuun loppuun) olisi pitänyt, muttaymmärrän kyllä miehen innon tosta rahan säästöstä;)

Sullahan on mukavasti paikat auennu jo, onko supistellu selvästi, vai onko ihan huomaamatta auennu? Mä toivoisin että mullakin lähtis itsestään aukeamaan ja saisin sellasen "noermaali" synnytyksen, jos lähen sitä alakautta kokeilemaan...

Hyviä oloja kaikille

Taide "The Hippo"

Vierailija
492/620 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt saa vauva tulla ihan luvan kanssa silloin kun haluaa, tosin omasta puolestani voisi ainakin viikon vielä pysytellä vatsan sisäpuolella kasvamassa.

Viime neuvolakäynnillä oli jo laskeutunut ja kiinnittynyt, huomaa liikkeistäkin selvästi että paljon ei kuperkeikat enää onnistu. Luulen myös että kohdunsuu saattaa olla auennut enemmän, sen verran supistelee ja kohdunsuuta vihloo välillä.

Kokoarviota ei terkkari ryhtynyt antamaan, mutta todennäköisesti ei ainakaan mikään jättivauva ole tulossa. Mulla ei nimittäin ole paino noussut koko raskauden aikana kuin 5kg, viimeiseen neljään viikkoon ei yhtään. Kohdunpohjan korkeus on kuitenkin kasvanut, nyt keskikäyrällä. Kyllä sen huomaakin, että se kaikki 5kg on tossa edessä, maha vauvaa täynnä, mutta eipä sitten paljon muuta. Sen takia mulla ei kovin valasolo kyllä olekaan, joten pari-kolme viikkoa jaksaa varmaan vielä hyvin. Ainoa ikävä homma on liitoskivut ja tuo kohdunsuun vihlominen.

Mutta katsellaan, jännäähän tässä on just se, ettei yhtään tiedä, milloin lähtö tulee :) Ja sitten kun tulee, lienee syytä mennä vauhdilla jos synnytys noudattaa samaa kaavaa kuin edelliset (4h ja 3h) ;)

Odottavalla, mutta rauhallisella mielellä Lipstikka ja Ryyni rv 37+1

Vierailija
493/620 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu-u, hiljainen pino on. Mutta yritetään me nyt nämä viimeiset viikot pitää vähän vilkkaampaa keskustelua, kun nyt mammalomalaisiakin jo ollaan! ;)

Taide80 kyseli meidän lasten syntymäkokoja. Ei ole tosiaan meidän lapset 50cm vaatteita juurikaan tarvinnu. :) Edelliset on ollu 4290g/51cm ja 4550g/53cm. Kyllähän se synnytys hieman pelottaa, koska nuo kaksi edellistäkin on ollu aika rajuja. Mutta niistä on kuitenkin selvitty. Ja nyt olen tosi tyytyväinen siihen, että tämä käynnistetään aikaisemmin. Veikkaan silti, että rinsessa on lähemmäs 5-kiloinen. Olen itse normaalikokoinen (ennen raskautta 174cm/67kg). Painoa on raskauden aikana tullut 8kg. Viimeisten neljän viikon aikana ei yhtään. Taitaa kaikki kilot jäädä laitokselle - ainakin lääkäri laskeskeli niin. On nimittäin reilun kokoinen istukka ja vettäkin runsaasti. Minulla on kyllä huvittavan näköinen vauvamasu! Pelkkä iso pallo tuossa edessä. Mahan ympärysmitta nimittäin on 115cm, mutta takaapäin ei näy, että olisin raskaana. :D

Oma olo on ok, kun ei ole turvotuksia eikä pahempia kolotuksia. Ärtyneisyyttä kylläkin! Mikä lie hermostuttaa... Supistuksia tulee ja menee. Alaselkään vihloo myös. "Paikat" on pehmentyneet, mutta kanavaa vielä pikkuisen jäljellä. Toivotaan, että luonto tekee tehtäväänsä pikkuhiljaa. Nukkuminen on välillä huonoa, mutta onneksi aika usein saan nukuttua päiväunet meidän 3-vuotiaan kanssa.

Nyt on jotenkin eri tavalla keskittynyt tähän vauvaan. 8 kuukautta menikin jotenkin huomaamatta tai siis tulevaa perheenlisäystä sen suuremmin ajattelematta. Nyt huomaan vähän väliä miettiväni mm. synnytystä, imetystä, vauvan tuoksua, vaipan vaihtoa ja kaikkea sellaista. Mieskin on "herännyt" huomaamaan, että vauva tosiaan syntyy pian! :D On ihanaa, kun koko perhe odottaa tätä pienokaista.

Tänään lauantaina yritän lasten kanssa reippailla ulkona ja muutoinkin nauttia vain kotipäivästä. Vaikka sitähän nämä päivät nyt enimmäkseen ovat muutenkin.

:) Emmuli ja rinsessa rv34+5

Vierailija
494/620 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Tänään oli sitten viimeinen lääkäri neuvola. Päivittäisistä supistuksista huolimatta kohdunsuulla ei ole tapahtunut mitään. Mikä oli pienoinen pettymys.. Niin jo haluaisin pienen käärön syliin tuhisemaan..

Ultralla katsottiin paino arviokin ja oli ihanaa nähdä pienestä edes muutamia ruumiinosia. Tämän hetkinen paino oli 2600g eli noin kolme ja puoli kiloinen vauva olisi tulossa. Pää oli onnekseni pieni ja lääkärin mukaan on tulossa siro ja pitkä vauva. Harmikseni en tälläkään kertaa saanut sukupuolta selville..

Vointi on itselläni aika valasmainen. Alaselkää särkee jos seisoo kauan tai istuu kauan. Missään ei siis enää ole oikein hyvä olla. Nukuttua saan hyvin kolmeen tai neljään asti jonka jälkeen juoksen vessassa tai pyörin sängyssä yrittäen löytää sopivaa asentoa lonkalle mikä särkee ihan älyttömästi.

Itseäni on hieman alkanut pelottamaan tuleva vauva-arki, vaikka jo kovin hänen syntymää odotankin. Meillä esikoinen 4, 5v on heittäytynyt aika hankalaksi ja ei meinaa millään uskoa mitään. Eilen viimeksi mietin, että mitä tästäkin sitten tulee kun tässä tilanteessa on vielä pieni käärö mukana.. Toivottavasti asiat lutviutuvat ja "oireilu" helpottuu kun pikku mies saa siskon tai veljen kotiin ja alkaa ymmärtämään mitä se vauva on ja tarkoittaa...

Äippänen ja Pikkis 36+3

Vierailija
495/620 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten ne entiset hyvät yöunet historiaa. Viime yönäkin heräsin vessaan vaatimattomat 5 kertaa ja hyvää nukkuma-asentoa alkaa olla hankala löytää. Lisätyynyjä on käytössä polvien välissä yms, mutta herätyksen jälkeen menee aikaa ennen kuin saa taas unenpäästä kiinni. Aamusta kyllä sitten nukuttaisi, mutta pakko nousta kun on koulut ja eskarit isommilla.

Supistuksia on alkanut ilmaantumaan entistä enemmän. Kovasti kivuliaita ei ole ollut vielä yhtään, mutta sellaista samanlaista kipua kuin kuukautisten aikaan muutaman supistuksen sarjoissa on päivittäin. Kohdunsuulla on sellaista jännää viiltelyä, ihan kuin joku tökkisi sukkapuikolla. Näemmä tälläiset hyvin vähän kivuliaat supistuksetkin pystyvät avaamaan kohdun suuta. Silti yritän asennoitua niin, että en ala odottelemaan että tässä kohta puoleen alkaa todella tapahtua. Sen virheen tein toisen lapseni kanssa ja loppuodotus, saati ne päivät lasketun ajan jälkeen, olivat piiiiiiitkiä ja piinaavia.

Ei minullakaan ole paino noussut kuin 9 kg tähän mennessä, mutta silti tunnen itseni kömpelöksi, norsumaiseksi. Niinkään ei tuo painonnousu vaivaa, mutta tuo maha on koko ajan tiellä ja liikkuminen on kömpelöä kun vihloo alakertaa yms. Vatsa on sellainen pallo tuossa edessä, takaa ei raskautta edes huomaa. Mitenkään kamalasti en ole painon kertymistä tarkkaillut. Ennen raskautta olin ihan normaalipainoinen (173cm/62kg). Se tulee mikä tulee ja lähtee aikanaan.

adalat 36+3

Vierailija
496/620 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli viimeinen lääkärintarkastus ja siellä kaikki oikeastaan niin kuin olin ajatellutkin.

Kohdunsuu pehmeä, ulkosuu auki ja sisäsuukin sormelle. Kohdunkaulaa kuitenkin jäljellä 3cm.

Lääkäri oli sitä mieltä, että vaikea ennustaa milloin syntyy, voi syntyä piankin tai sitten vasta la:n tienoilla.

Melko pieneltä vauva tuntuu lääkärin mielestä, arvioi n. 2800g painoiseksi. Itsekin olen ajatellut, että ei varmaan kovin suuri ole syntyessään. Hyvä niin, kun itsekin olen pienikokoinen.

Eilen illalla alkoi supistelemaan kipeästi n. 5 min välein, mutta ne loppuivat sitten itsekseen kun kävin suihkussa. Kaipa se tästä, pikkuhiljaa :)

Lipstikka ja Ryyni rv 37+5

Vierailija
497/620 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa sitä täälläkin lähtöä tehdään.. ehkä... Vaikea sanoa ku on esikoinen.

Eli 36+0 oli suunnittelu ja vauvan painoarvio oli tuolloin 3 kg eli lähemmäs 4 kg menee jos loppuun asti mennään.. Sormelle oli kanava auki ja enää 1,5 cm jäljellä ja pehmeä. Lääkäri sano että tuskin yliaikaiseksi menee mutta muuten vaikea sanoa.

Suppareita on ollut joka päivä ja yö usein kivuttomia vaikkakin monen tunnin ajan säännöllisiä.. kuitenkin loppunut aina siihen että tulee max 7-10 min välein kohtuu kivuttomina, eli lähtee ei ole vielä tarvinnut.

Nyt herkät ei saa lukea Ällöä tiedossa:

Miten se limatulppa tulee. Tuleeko se aina ennen aukeemista vai voiko tulla pikkuhiljaa...? Mulla nimittäin tullut sellaista todella liimamaista (yöks anteex) valkovuotoa jo 3 viikon ajan. Ihan ku erikeepperiä XD jättää kamalan valkoisen tahman. (sori taas) No tänään on supparit ollut napakampia ei siis mitään kamalan kipeitä mut sellaisia et ne kiristää ihan tosissaan ja hankaloittaa esim. hengittämistä.. Ne kiristää tosta niin ylhäältäkin.. onkohan ihan ok?? Kohdun suuta viiltelee pahasti päivittäin et eiköhän sielläkin jotain tapahdu. Menkkasärkyjä on varsinkin yöllä aika paljon ja herään niihin.. Aamulla maha on supistuksista aika pehmeä ei nyt ripulia mut pelaa aika eri tahtiin nyt ku pari viikkoa sitten..

Mitäs kokeneemmat luulette tekiskö jo tuloa vai härnääkö vain... Kaikki on kyl valmista et vaikka lähtö tulisikin.

Minni ja poju 37+6

Vierailija
498/620 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis että pino on virkistynyt;)

Jänniaä aikoja jo monella ja kohdunsuullakin tapahtunut asioita, hienoa! Minni 86: kuulostaa jo aika lupaavalta, tosin en osaa sanoa noihin muuta, kun eka omani käynnistettiin ja en tiedä siis miten homma "luonnossa" menee!

Itsellä tänään ollut tosi heikko päivä, siis olojen suhteen. Koko ajan supistaa kivuttomasti ja ainoastaan selällään olisi hyvä olla, mutta ole nyt sitten 3-vuotiaan kanssa selällään!!! Kireyttäkin on ilmassa tästä olosta johtuen!

Neuvolassa kävin ma. ja mulla on paino noussu nyt sellasen 12kg, eli taidan olla "suurin" täällä;) En tosin ole sylkenyt pulliin päin vaan syönyt aina kun tekee mieli, kuten omenoita ja leipääkin;) Mutta katsotaan miten käy!

Turvotustakin on tainnu alkaa tulla ku sormukset ahdistaa ja polvilleen on vaikea mennä ku tuntuu ettei taivu? Pohkeet tuntuu liian isoilta...

Mulla synnytystapa-arvio vasta 31.10 rv.36 ja sit ku on 37 viikkoa täynnä pitää alkaa petipuuhiin, kun tuo sperma saa ainakin mun kohdun supistelemaan kipeesti, ni saadaan poika syntymään ennen ku kasvaa liian isoksi;) Nyt on seksilakkoa siihen asti, ettei vielä tule;)

Taide ja poikuli 34+1

499/620 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaisena täällä vielä ollaan=) Vointi on odelleen mainio,mitä nyt väsymystä pukkaa päivisin olemaan,mutta kuulunee kovasti asiaan varsinkin näin kahta odotettaessa.

Viimeisimpiä neuvola ja ultrakuulumisia olivat: Vauvelien painot 1800g ja 2000g rv 32+1,molemmat köllöttelivät pää alaspäin ja muutenkin kaikki näytti olevan kunnossa.Kohdunsuu oli pehmeä,mutta kiinni.

Vkon 35 jälkeen synnytystä ei enää pidätellä millään jos lähtevät syntymään.Ovat nyt jo tosi hyvän kokoisia.Alatiesynnytystä tässä nyt kovasti toivotaan ja odotellaan.Ja ainakin nyt vauvojen tarjonnat ovat paremmin kuin hyvin=)

Parin päivän päästä alkaa äippäloma=)Jes!

Hyviä vointeja teille kaikille!

Empsu ja vauvelit rv 34+2

Vierailija
500/620 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minni: Esikoista odottaessani minulta lähti limatulppa n. 2 viikkoa ennen synnytytstä. Itselläni se tuli isona klönttinä ulos, mitä sitten ihmettelin ja tutkailin. Muistaakseni se oli kirkasta venyvää ja paukkuvaa limaa. Mutta kaipa tuokin voi olla yksillöllistä. Täällä kovin odottelen, että lima jo irtoaisi olisi taas yksi selkeä merkki synnytyksen lähestymisestä :)

Itse odottelen täällä virtsanäytteen tuloksia. Viimeksi kun oli leukosyytit koholla niin jouduin viemään labraan uudet näytteet. Toivottavasti ovat puhtaat, ei tähän loppumetreille enää mitään tulehdusta toivoisi...

Äippänen ja Pikkis 36+6

Ketju on lukittu.