LA marraskuu 2011?
Kommentit (620)
Heips kaikille! En ole pitkään aikaan malttanut istahtaa koneelle pitkäksi aikaa, mut nyt tuntui olevan hyvä hetki kun TV huutaa jalkapalloa :) Nyt on energiatasokin ihan huipussaan alkuraskauden väsymyksen ja huonovointisuuden jälkeen. Eli meillä esikoinen tuli viikkoa ennen laskettua aikaa, oli alusta alkaen sellainen olo, että tulee aikaisemmin.
Rv:17+5
Olin "keskustelupimennossa" kun en muistanut salasanaa enkä saanut aikaiseksi hommata uutta... Mutta olen kyllä lukenut teidän kuulumisianne tasaisin väliajoin. Mukavaa, että suht kivasti kaikilla menee.
Ukot on oma lukunsa raskauden aikana... Meillä mies kans kyselee vointia ja toivottaa aina hyvät yöt meille molemmille. Mutta kun ei liikkeitä vielä voi tuntea "ulospäin" niin ei mies osaa hössöttää. Eikä kyllä tarviikaan. Kiva kun muistaa noita kahta isompaa muksua hoivata - se tärkeintä. Toki olis joskus kiva saada vaikka jalkahierontaa, mutta se tiataa olla turha toive...Meillä raskausaikana "läheisyys" vähenee huomattavasti muutenkin - mies kokee vauvan jotenkin jo niin konkreettisena "minussa". Onneks raskaus kestää vain 9 kuukautta!!! ;D
Mutsi82 valitteli suonikohjuista. Minulle ilmaantui myös tämän raskauden tiimoilta toiseen jalkaan suonikohju. Ei nyt älyttömän paha vielä, mutta varmaan loppuraskaudesta jo melkoinen. Tosi tylsää. Kyllä nuo raskausarvet olis ollu ihan riittävästi näitä "kosmeettisia vaivoja".
Omaa napaa vielä sen verran, että minä jäin eilen saikulle. Liitoskivut alkoivat viikko sitten. Välillä on ollut tosi vaikeita päiviä. Toisessa raskaudessa oli samat ongelmat. Aion kyllä vielä päästä töihin. 5 viikkoa olisi ennen ku kesäloma alkaa. Myös mun verenpaineet on himeman alhaalla (noin 110/60) ja aiheuttaa huippausta ja uupumusta. Muutoin olo on ihan hyvä. Se harmittaa kyllä, ja huolestuttaakin, kun liikkeitä ei juurikaan ole tuntenut. Nyt kuitenkin jo rv 16+3 ja kolmas raskaus. Neuvola mulla on ollu vasta yhden kerran, perjantaina onneks seuraava, että kuulee edes se sydänäänet. Toivottavasti kuulee!
Joko olette hommailleet vauvan tavaroita? Meiltä ei puutu muuta kun turvakaukalo ja sitterinkin pitää jossain vaiheessa hommata. Muut tavarat on säilössä entuudestaan. Äitiyspakkausta ei varmaan ota, kun mielumin ostan itse vaatteita ja kun kaikki muut tarvikkeet on tallessa esikoisen ajoilta. Huonejärjestelyt meillä pitää miettiä uusiksi, jos nyt tässä talossa vielä vauvan tullessa asutaan, muuttoa nimittäin toivotaan... Mutta en aio näihin seikkoihin uhrata ajatuksia ennen syksyä. Sitä jotenkin suhtautuu tämän kolmannen tuloon paljon rauhallisemmin kun khateen ensimmäiseen. :)
Nyt aion nauttia tästä ihanasta kesästä! On niin mahtavaa iloita muksujen (2,5v ja 6,5v) kanssa tästä lämmöstä ja auringonpaisteesta! Jäätelöäkin tulee syötyä ahkerasti nyt, kun maha kasvaa kuitenkin. ;D Laihutellaan sitten vuoden päästä.
Iloisia päiviä kaikille!
Minäkin olen hieman pimennossa ollut, ahkerasti tosin lukemassa käynyt säännöllisesti.
Tänään olikin sitten ultravisiitti, mikä olikin IHANA. Lääkäri näytti hieman jopa 4d:nä vauvaa, lähinnä vain naamaa. Häkellyin aivan kun yhtäkkiä ruutuun pläjähti "oikean" näköinen pikku ihminen.
Siellä hän nukkui toinen käsi pään alla, jalka koukussa. NIIN söpöä, kyyneleet aivan tuli silmiin.
NYT tämäkin jääräpää alkaa jo VIHDOIN uskoa, että ihka oikea vauva siellä majailee, hehheh :D
Kaikki oli asukilla hyvin, sydän sykki normaalisti, hienosti on aivot kehittyneet ja muutenkin kaikki ok. Hyvillä mielin odottelemaan nyt rakenneultraa. (se olisi 3 vkon päästä).
Liikkeitäkin olen tuntenut jo jonkin aikaa. Tässä aivan hiljattain tunsin ne jo omaan käteenikin. Edeelleen se tuntuu yhtä maagiselta, vaikka jo 3 raskautta takana :)
Tarvikkeita ja vaatteita ei vielä ole hankittu, mutta pikkuhiljaa ne ehtii. Kavereilta saan vaatteita, ja jotain muutakin. Rakenneultran jälkeen sitten voi alkaa hommailemaan KUNNOLLA, kun sukupuoli on selvitetty, luulisin.
Aivan mielettömän ihana helle menossa, vaikka hieman tukalaa onkin. Masu on jo kasvanut melkoisesti. Ei luulis että vasta vko 17 menossa, tämä on jo aika kookas pallero :D
Eipä tässä sen ihmeempiä, voikaa hyvin ja nauttikaa kesästä!
Shande ja mini 17+3
Hellou! Viikkoja olis tänään sit 18+0!! Onko kellään teistä tukala olla tuolla pihalla,vai olenko minä ainoa joka siitä koko ajan tuntuu valittavan??:) Nilkoista piti kans sanomani,turpoileeko kellään?? pitäs kait vähentää suolan käyttöä ja muistaa juoda paljon nestettä! Ja joku muistaakseni puhui nuista tavarahankinnoista..Me ollaan miehen kanssa hankittu jo vaunut,turvakaukalo ja sitteri,jotka kaikki kyllä saatiin käytettynä mutta todella hyvässä kunnossa olivat tavarat!
Hyvää kesäpäivän jatkoa kaikille! :)
Tiitu ja Hattivatti 18+0
Neuvolassa käyty 15+3 ja siellä se syke kuului;) Mahtavaa, nyt mä annan jo itsenikin nauttia ja iloita tästä raskaudesta;)
Mulla ei vielä ole turvotusta, mut viime raskaudessa sitä tuli loppuvaiheessa tosi paljon, joten toivon et nyt ei tulis! Eikä siihen auttanu mikään vesi eikä suolattomuus!
Noi suonikohjut kuullostaa tosi hirveiltä, toivottavasti ei tarttis niistä kärsiä!!
Nyt täytyy alkaa valmistella 3v-synttäreitä esikoiselle!
Taide+ myyrä 15+4
Olin neuvolssa torstaina ja huomasin että oli laskenut viikkoja yksi liikaa :) No kuudetta kertaa odottava saa varmasti anteeksi sekoilunsa.
Sydänäänet kuuluivat ja kovasti vauva alkoi liikkua että doppleri vaan rätisi! Liikkeet tuntuu jo kunnolla ja välillä pieni tönäisy käteenkin. Jos mahalla yritän nukkua, alkaa mieletön jumppa, ihan kuin vauva sanois että älä litistä mua äiti :)Kysyin terkkarilta missä viikoissa uudelleensynnyttäjän "kuuluisi" tuntea liikkeet ja kuulemma vasta viikossa 18 oppikirjan mukaan. Eli tunsin ne kuitenkin viikkoja ennen sitä. Turhaan mietin asiaa.
On ollut tukala viikko töissä, mun työpisteessä asteita on iltapäivisin ollut 30, eli tässä ainakin yksi joka on kiitollinen siitä että helteet loppuvat. Ulkotiloissa nautin lämmöstä ja eilen olin kuin seitsemännessä taivaassa koko päivän kun sai perheen kanssa maata rannassa ja pulahtaa uimaan heti kun tuli liian kuuma. Ajattelin ettei elämä tästä paremmaksi muutu. Mutta töitä ajatellen en tiedä kuinka kestäisin viikkotolkulla tätä lämpöä. Tosin viileänäkin päivänä asteita on 26-27 kun minkäänlaista ilmastointia ole, istun lisäksi kopissa missä ei ole ikkunoita eli en voi edes tuulettaa.
Miehen osallistumisesta, mies on lasten saamisessa ja hoitamisessa 100% mukana, mutta ei juokse kanssani neuvlassa tai höpötä mahalle tai semmoista. Minä taas kuulun niihin joka ei semmoista edes kestäisi. Meillä lapset saadaan yhdessä ja hoidetaan sitten myös yhdessä, meille molemmille perhe on tärkein ja lasten kanssa oleminen on aina etusijalla. Ei meillä varmasti muuten olisi näin monta lasta. Omaa aikaa pitää ja saakin ottaa, se pitää mielen virkeänä ja taas jaksaa, mutta se oman ajan ottaminen tapahtuu kuitenkin lasten ehdoilla, ylimääräistä aikaa kun ei paljoa ole. Minä olen kuitenkin semmoinen joka voin nauttia elämästä vaikka kaikki lapset ovt vieressä jos saan istua hetken netissä tai lukea kirjaa. Työelämään palaamisen jälkeen se lasten kanssa vietetty aika on kuitenkin ollut niin paljon vähemmällä että sekin on sitä tärkeintä aikaa josta minä voin hyvin ja saan voimaa. Mutta tokihan minäkin nautin kun joskus saan olla ihan itsekseni esimerkiksi mennä juokuslenkille tai kun mies lähtee lasten kanssa kauppaan. Lapset ovat kuitenkin niin isoja että pärjäävät ja leikkivät keskenään jo hyvin ja siksi äiti voi levätä siinä samalla. Hyvin itsenäisiä ja aktiivisia lapsia tästä talosta löytyy =) Kolme nuorinta ovat 4, 6 ja 8 vuotiaita, muut ovat 14, 17 ja 19 vuotiaita, joista miehen poika ei edes asu meillä vaan omassa kämpässään jo.
Tavaroista, melkein kaikkea löytyy, tänään menen katsomaan käytettyä turvaistuinta (0-10 kg), tähän asti olen vuokrannut semmoisen joka kerta, mutta nyt tuttava myy pois omansa halvalla. Lisäksi pitää mennä taas lääkäriin, helteet ovat ihania mutta kun yksi lapsista kärsii aurinkoihottumasta, kesähelteet ovat aina sama lääkäri ja hydokortisoni-kuuri ja rasvaus rumba. Nyt nuorinkin näyttää saaneensa ekaa kertaa samoja näppyjä eli saa nähdä alkaako se hänelläkin.
Hyviä vointeja muille äideille
lovelia 17+3 (taas)
Aika kuluu niin nopeaan..rakenne ultraa odotellaan. Vatsassa tuntuu ja näkyy "pönkäämistä".:)
Kiirusta pitää, kun on muutto meneillään ja olen nyt toistaiseksi esikoisen kanssa joka toinen viikko yksin.
Palailen asiaan rakenneultran jälkeen oikein ajan kanssa, kunhan ehdin istahtaa alas.
Terkkuja ja jaksamista kaikille!!!
Tuppaa tää kirjottelu tänne jäämään, kun on niin kauheesti kaikkea tohinaa koko ajan.
Puoliväli jo kohta saavutettu ja täällä voidaan erittäin paksusti, vatsa on jo melko valtava. Kauhulla odottelen, miltä näytän viimeisillä viikoilla?!
Potkuja satelee vähän väliä ja tyyppi punkeaa itseään välillä niin, että mm. selän ja pepun tuntee selvästi. Ihanaa, kun vauvan tuntee jo niin konkreettisesti?. Ekat liikkeet tosiaan tunsin jo rv 14+ ja kyllä ne niitä oli, vaikka en aluksi uskonut.
Neuvolakäyntejä minulla ei ole ollut sitten vkon 8+, täällä säästetään ilmeisesti erityisesti uudelleensynnyttäjien käynneissä. Ei se mua ihan hirveesti haittaa, vaikka sydämen jytkettä olisi ollut kyllä kiva käydä välillä kuulemassa. Mutta vauva liikkuu niin paljon ja vatsa kasvaa, niin kaikki on varmasti oikein hyvin. Seuraavaa aikaa voi kuulemma varailla rakenneultran jälkeen, johon on 1,5 vkoa. Sitä jännityksellä odotankin, jos vaikka sukupuolikin paljastuisi :)
Paksuja vointeja kaikille marrasvauvojen odottajille!
Lipstikka ja ei enää niin ryynimäinen Ryyni rv 19+4
Et ole Lipstikka ainut, kenellä on valtava maha jo. Itsekin ihmettelen, miten tämä maha voi olla jo näin pyöreä ja iso(rv 17+)??!! Ilmeisesti ei ole niitä vatsalihaksia jäljellä, jotka pitäisivät vauvamahan hieman tiukemmassa paketissa... Mutta toisaalta, mitäpä tuo haittaa! Antaa kasvaa vaan, kerta vauvakin kasvaa. :D
Minäkin tunnen liikkeet jo melko hyvin. Se on kyllä niin ihanaa!
Taitaakin olla melko pitkä aika kun viimeksi oon tällä käynyt. Poika sairasti tuossa ensimmäisen kerran ja oli kovassa kuumeessa jonka jälkeen tietty äitinki piti olla kipeenä :/ Mutta onneksi sekin jo onnellisesti takana.
Tänään neuvolassa 17+5 syke 140 ja sf jo hurjat 22cm :O Esikoiselta samaan aikaan sf oli 15cm eli ei toivoakaan että tällä kertaa tulis pienempi massu. (oli aikas hankala lopussa ku sf oli viimeisen kerran 37cm) Tuon kirjan mukaan jonka sain neuvolasta näillä viikoilla pitäs kohdunkorkeus olla jossain 2 sormen leveyttä navan alapuolella ja mulla nyt noin 3 sormen leveyttä yläpuolella. Voipi olla ettei loppuraskaudessa paljoa enää taivutella ;) Muuten kaikki mennyt oiken mallikkaasti ja vointi ollut kohtalainen. Viikonloppuna lähetään tuon isukin kanssa lomaileen ja ensimmäisen kerran poika menee hoitoon 2 yöksi :/ Saa nähä miten siitä selviää..
Ihmeellisesti nämä ilmat heittää; pari päivää sitten oli kamala helle ja nyt vähän yli 10 astetta lämmintä. Tykkäisin kyllä siitä lämmöstä näin kesäaikaan enemmän kuin tälläisestä syyskuun ilmasta.
Mutsi82lle oli ilmestynyt suonikohjuja. Itse olen onneksi niiltä välttynyt, mutta eräs ystäväni kärsii pahoista suonikohjuista ja jonottaa jo korjausleikkaukseen, vaikka ikää on vasta himpun päälle 30. Raskaudet ovat hänellä aina pahentaneet vaivaa huomattavasti.
Emmuli kyseli tavaroista. Emme ole hankkineet vielä mitään. Lähes kaikki tavarat ehdittiin antaa kiertoon, joten hankintalistalla on lähestulkoon kaikki. Vähän olen vaunuja katsellut, mutta en ole mitään päättänyt. Mies tutkailee turvakaukalovaihtoehtoja ja sänkyjä. Ihan vielä emme ole mitään hommaamassa. Haluan odotella vielä ainakin rakenneultran ensin.
Lipstikka; jännä miten nuo neuvolakäynnit vaihtelevat kunnittain, vaikka käsittääkseni neuvolakäynneistä pitäisi olla olemassa jokin valtakunnallinen asetus. Itselläni on loppuviikosta jo kolmas käynti, vaikka konkari näissä touhuissa olenkin.
Minusta on ihanaa kun tunnen jo liikkeitä. Olen tuntenut nyt jo parin viikon ajan liikkeitä. Tulee aina vaan konkreettisemmaksi koko vauvan odotus. Rakenneultra on juhannuksen jälkeiselläviikolla. Sitä taas pienellä jännityksellä odotan.
Voikaahan paksusti!
adalat rv19
Onpas tullut pitkä tauko, minulla samoin kuin jollain muullakin, salasana hukassa muistilokerosta. :)
Isän osallistumisesta olette keskustelleet. Meillä mies hössöttää välillä ihan liikaakin, mitään ei melkein saisi tehdä. Silloin vähän muistuttelen, että olen vaan raskaana, en sairas :D Jostain mieliteosta kun vain vähän ääneen mainitsee, mies on kärppänä hakemassa.. Mitään oppaita ja vauvakirjoja hän ei kyllä lue, mutta kuuntelee mielellään kun kerron mitä tapahtuu missäkin vaiheessa.
Vauvamaha on jo niin iso pallo että luulisi sieltä jonkun putkahtavan jo paljon aiemmin. Ihmiset on kummissaan kun kerron La:n olevan vasta marraskuussa...
Ja onhan tässä sitten näitä vaivojakin tullut, viimeviikon helteillä jalat turposivat ihan muodottomiksi ja oli kyllä kipeät. Yritin juoda paljon ja nostaa jokaisena mahdollisena hetkenä jalkoja ylös mutta eipä siitä mitään apua ollut. Nyt vähän helpottaa kun on viileämpää, tosin ei turvotus ole kokonaan hävinnyt. Suonikohjutkin vaivaa, jokunen tosi kipeä ilmaantunut kuin tyhjästä, ärsyttävää!
Vähän tämä oma koko harmittaa vaikka toisaalta rakastan tuota vauvamasua. Välillä näen vain silmissäni pelkästään hoikkia kauniita ihmisiä pienissä kesävaatteissaan ja tunnen itseni muodottomaksi möhköfantiksi. Tiedän, pitää olla ylpeä vatsasta ja niin olenkin, mutta toisinaan mieli heittää näitä alakulon hetkiä...
Onko muuten muilla lähtenyt jo paino nousuun? Viime neuvolassa minulla ei vielä ollut tullut yhtään ( VKO 15) tällä viikolla olis neuvola ja saas nyt sitten nähdä...
Rakenneultra olisi juhannuksen jälkeen. Onkos kenelläkään tietoa kun kuulin ettei nykyään mielellään kerrota sukupuolta, ainakaan täällä Tampereella... Itse olen miettinyt että toisaalta helpottaisi hankintoja jos tietäisi, tosin toisaalta haluaisi säilyttää yllätyksenä loppuun asti... Mies haluaisi ehdottomasti tietää..
Turkanen 18+5
Voi että kun on ihanaa olla raskaana. Vieläkin välillä tulee epäusko ja "meillekö tulee vauva, ihanko oikeasti". Menisipä aika nopeasti.
Munkin raskausmaha näyttää tällä hetkellä enemmän jäätelö- ja karkkimahalta kuin vauvamahalta ja mua harmittaa. Enää ei ole havaintoja pienestä mahasta, jonka sain laihdutettua ennen raskautta. Toisaalta odotan ihan innolla sitä isoa vauvamasua, että kaikki näkis :). Nyt kaikki vain sanoo, että "ai ootko raskaana? Ei susta yhtään huomaa". Inhottavaa... Kuitenkin kohta ollaan jo puolivälissä ja mun mielestä mahan huomaa kyllä helposti. Painoa tullut lisää noin kilo, ettei paljoa onneksi.
Helteet oli ihania, tosin jossain vaiheessa meinasi työmatkoilla (n. 30min) ilmastoimattomassa, auringossa seisoneessa autossa olla tuskaa. Kävin uimassa päivittäin parikin kertaa. Joku sanoi että siitä vois olla raskauden aikana haittaa, mutta ei kai?
Olen tuntenut nyt vauvan liikkeet pari kertaa ja ihan tuli kyyneleet silmiin. Ihanaa :) Rakas jumppasi siellä...
Meillä on ollut kaksi neuvolaa, yksi lääkäri ja se seulontaultra. Kesäkuussa vielä neuvola ja sitten 12.7 rakenneultra. Haluaisin tietää Tiitiäisen sukupuolen, mutta mies ei oikein tahtoisi. Pitää vielä neuvotella. Meille tuli myös ajat jo perhe- ja synnytysvalmennukseen elokuuhun, kun tällä alueella on synnyttäjiä niin vähän,että pitää yhdistellä ryhmiä.
Ollaan nyt etsitty ja katseltu uutta kotia kovasti ja sen löydettyämme vasta ostetaan vauvantarvikkeet (nyt ne ei mahtuis minnekään). Vaatteita ja jotain muuta pientä tosin on jo hankittu.
Hyviä vointeja kaikille!
Tintti ja Tiitiäinen rv 17+2
Eli hengissä vielä ollaan, mutta jotenkin on jäänyt ihan kokonaan täällä käyminen... Ollut vissiin niiin paljon kaikkea muuta. Mutta täällä voidaan paksusti ja masukin kasvanut aikalailla. Ihan outoa kun ensimmäisen aikana mulle tuli mahaa vasta ihan lopuks. Mut kai se sitten tulee helpommin toisessa raskaudessa vaikka aikaa onkin kulunut 13 vuotta. :) Liikkeetkin jo tuntuvat ja mies odottaa kovasti, että vois myös liikkeet tuntea. :)
Kaikki siis fyysisesti hyvin, mutta henkisesti ei niinkään... mua ei ole kohdeltu täällä töissä kovinkaan hyvin tulevan äitiysloman takia, en jaksa tarkemmin selittää, mutta nyt on työterveyshoitajan kanssa mietinnässä, että miten puuttua siististi asiaan vai kärsinkö vain... Toisaalta en ole yllättynyt, mutta en ihan näin pahaa tilannetta odottanut etukäteen... Onko muilla töissä ollut hankalaa? Ottaa päähän, että kun kotiasiat vihdoin kunnossa (mies sai yksinhuoltajuuden tyttärestään!), niin sitten töissä ns. kusee... :P
Mutta mukavempiin asioihin...
Pikkuhiljaa on alkanut stressata, että mitä kaikkea pitäis hankkia/ostaa ennen vauvan syntymää, kohta ollaan jo puolessa välissä ja mulla on tasan yks body. :D Ootteko hankkineet jo paljon kaikenlaista? Saan tosin jotain lainaksi ja jotain meillä onkin miehen 2 v. lapsen jäljiltä, mutta kaikenlaista pitäis ostaakin, varsinkin pikkuvauvan tarviketta... Hoitopöytä, vaunut, vaatteita, sitteriä jne. Ei kai vielä tarvis panikoida, mutta esikoisen aikaan mulla oli aika paljon jo tässä vaiheessa valmiina. :D
Mukavaa kesää kaikille...saa nähdä koska taas tänne eksyn, yritän pistäytyä useammin. :)
Kokis + EnniLenni rv 18
40 minuutin päästä olis rakenne-ultraan meno,jännittää hieman vaikka tämä onkin jo kolmas ultra meille mutta on se silti aina yhtä jännää :) Meillä tunnetaan jo liikkeet mahan päältäkin! Ja eilen nukkumaan mennessä mieheni halus välttämättä painaa korvansa mun mahaa vasten ja kokeilla kuuluuko sydänäänet jo :D No ei hirveästi niitä kuulunut mutta kuulemma "molskahduksia" kuuluu kun vauva liikkuu!! :) Mutta kirjoittelempa myöhemmin lisää miten ultrassa meni :)
Nuuhkis + avomies vm -89 molemmat, esikoinen LA 21.11 plussa 12.3.
Mammeli85 + aviomies vm82 toinen pallero tuloillaan ;) LA 15.11
Tintti85 ja avomies88 molemmat töissä esikoinen "Tiitiäinen" masussa
Aveena ja aviomies -84 ja -83 Esikoinen tulossa LA 5.11.
tapir ja aviomies -78 kakkonen tulossa LA 18.11
Hemuli ja aviomies -83 ja -66 uusperheessä eletään, 1 yhteinen lapsi ja miehelläni ennestään 2 LA 15.11
Kokis -79 ja avomies -77 Ensimmäinen yhteinen LA 16.11. Kaksi ennestään, oma -98 ja miehen -09.
Lumi -84 ja aviomies -80 Esikoisen LA 25.11.2011
Pinssi vm.81 + avomies vm.80 Ensimmäinen yhteinen LA 1.11.-11 Ennestään minun poika 3,5v.
Henrika + aviomies molemmat -89, vakkarityöt kummallaki, esikoista odotellaan LA ~5.11.
Riian80+avomies Ensimmäinen yhteinen, minulla ennestään jo leikki-ikäisiä poikia LA 18.11
adalat + aviomies Neljäs lapsi LA 12.11.
Neitoperhonen -79, isukki -89 Toinen lapsi, esikoinen -99 LA 18.11???
Elviira75+aviomies Kolmas lapsi LA 23.11 (?)
Taide + mies -80 molemmat toinen lapsi, yksi km takana LA 30.11
Hornet -81 + aviomies toinen lapsi la 23.11
lovelia -75 aviomies -71 kuudes lapsi LA 17.11
tiitu-90+ avomies ensimmäinen lapsi LA 10.11
turkanen -77 +aviomies -77 kolmas lapsi LA 10.11
Heissan kaikki! Täällä itärajan mökillä pidellään sadetta ja nautitaan jo selvästä vauvamahasta) Äitinikin sanoi että "kivasti se on jo pyöristynyt" Jee!
Joku puhu jo masu-ahdistuksesta...nyt en muista kuk, mut mullakin välillä ollu samaa vaikka tykkäänkin tästä! Mulla kun ei toi maha vaan kasva vaan koko keho "pyöristyy" eli ei mee omat vaatteet millään "lisäkappaleella" vetskarin kohdalla, vaan kiristää. Totesin et mä en vaan oo sellanen, joka sais suloisen vauvamahan ja näyttää muuten kuvastomallilta;)
Inhottavaa että lämpöset meni jo! Mä nautin mekossa olosta ja noiden mamma farkkujen kanssa eläminen ei oo yhtään niin kivaa! En viittis ostaa kauheesti uusia äitiysvaatteita kun tää jää suurella tod. näk. mun viimeiseksi raskaudeksi. Syksyä varten pitää muutama paita ostaa kun on vaan 2 mamma paitaa pitkillä hihoilla:)
Mä en vielä tunne selkeitä liikkeitä...välillä tuntuu et jotain "muljahduksia" olis tuntunu mut ei niin toistuvia et osaisin sanoa...
Jänniä noi neuvoloiden eri systeemit... Vantaalla on luovuttu alkuraskauden lääkärineuvolasta ja se on vasta vikalla kolmanneksella. Mulla oli toinen neuvola viimeviikolla, eikä mitään sf-mittaa otettu vielä (viikolla 15+3) en tiedä onko tavallista, mut seuraava neuvola vasta elokuun alussa ja rakenneultra 11.7. Jännää miten monella on kohta ultra edessä! Mäkin haluisin tietää sukupuolen, koska ekasta en tienny. olis kiva kokea muuttuuko odotus erilaiseksi kun tietää sukupuolen:)
Mutta nyt uhmakasta 3v:tä laitettava unille!
Taide+ möyri 16+3
Nuuhkis + avomies vm -89 molemmat, esikoinen LA 21.11 plussa 12.3. Mammeli85 + aviomies vm82 toinen pallero tuloillaan ;) LA 15.11 Tintti85 ja avomies88 molemmat töissä esikoinen "Tiitiäinen" masussa Aveena ja aviomies -84 ja -83 Esikoinen tulossa LA 5.11. tapir ja aviomies -78 kakkonen tulossa LA 18.11 Hemuli ja aviomies -83 ja -66 uusperheessä eletään, 1 yhteinen lapsi ja miehelläni ennestään 2 LA 15.11 Kokis -79 ja avomies -77 Ensimmäinen yhteinen LA 16.11. Kaksi ennestään, oma -98 ja miehen -09. Lumi -84 ja aviomies -80 Esikoisen LA 25.11.2011 Pinssi vm.81 + avomies vm.80 Ensimmäinen yhteinen LA 1.11.-11 Ennestään minun poika 3,5v. Henrika + aviomies molemmat -89, vakkarityöt kummallaki, esikoista odotellaan LA ~5.11. Riian80+avomies Ensimmäinen yhteinen, minulla ennestään jo leikki-ikäisiä poikia LA 18.11 adalat + aviomies Neljäs lapsi LA 12.11. Neitoperhonen -79, isukki -89 Toinen lapsi, esikoinen -99 LA 18.11??? Elviira75+aviomies Kolmas lapsi LA 23.11 (?) Taide + mies -80 molemmat toinen lapsi, yksi km takana LA 30.11 Hornet -81 + aviomies toinen lapsi la 23.11 lovelia -75 aviomies -71 kuudes lapsi LA 17.11 tiitu-90+ avomies ensimmäinen lapsi LA 10.11 turkanen -77 +aviomies -77 kolmas lapsi LA 10.11
Emmuli ja aviomies, kolmas lapsi LA 21.11
Nuuhkis + avomies vm -89 molemmat, esikoinen LA 21.11 plussa 12.3.
Mammeli85 + aviomies vm82 toinen pallero tuloillaan ;) LA 15.11
Tintti85 ja avomies88 molemmat töissä esikoinen "Tiitiäinen" masussa
Aveena ja aviomies -84 ja -83 Esikoinen tulossa LA 5.11.
tapir ja aviomies -78 kakkonen tulossa LA 18.11
Hemuli ja aviomies -83 ja -66 uusperheessä eletään, 1 yhteinen lapsi ja miehelläni ennestään 2 LA 15.11
Kokis -79 ja avomies -77 Ensimmäinen yhteinen LA 16.11. Kaksi ennestään, oma -98 ja miehen -09.
Lumi -84 ja aviomies -80 Esikoisen LA 25.11.2011
Pinssi vm.81 + avomies vm.80 Ensimmäinen yhteinen LA 1.11.-11 Ennestään minun poika 3,5v.
Henrika + aviomies molemmat -89, vakkarityöt kummallaki, esikoista odotellaan LA ~5.11.
Riian80+avomies Ensimmäinen yhteinen, minulla ennestään jo leikki-ikäisiä poikia LA 18.11
adalat + aviomies Neljäs lapsi LA 12.11.
Neitoperhonen -79 + avokki, Toinen lapsi ( esikoinen -99) LA 19.11
Elviira75+aviomies Kolmas lapsi LA 23.11 (?)
Taide + mies -80 molemmat toinen lapsi, yksi km takana LA 30.11
Hornet -81 + aviomies toinen lapsi la 23.11
lovelia -75 aviomies -71 kuudes lapsi LA 17.11
tiitu-90+ avomies ensimmäinen lapsi LA 10.11
turkanen -77 +aviomies -77 kolmas lapsi LA 10.11
Emmuli ja aviomies, kolmas lapsi LA 21.11
Menin muka laittamaan itteni tuonne listaan niin tuli koko lista uusiksi,mutta jospa se ei olisi niin vakavaa :) Tänään ollut melko tukala olo ku lämpö ollu koko ajan +29 adtetta ja ylikin...tahtoo tämä mahakin olla jo pyöristynyt,tähän oloon ku ei ole vielä tottunut niin hiki valuu koko ajan!! Ensi viikolla olis sitte rakenneultraan meno,toivottavasti kaikki on hyvin! Mutta hyvää hellepäivän jatkoa kaikille! :)
Tiitu ja hattivatti 17+5