Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun vaunut ei mahdu hissiin

Vierailija
08.03.2010 |

miten olette ratkaissut asian? Vaunut eivät todellakaan tule mahtumaan mitenkään päin meidän talon pikkuhissiin. Ulkona pitäisi kuitenkin joka päivä useampaan otteeseen käydä sillä meillä on koira. Miten olette asian ratkaisseet vastaavassa olleet ja mitä ehdotatte?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotka mahtui hissiin, niistäkin piti aisa nostaa ylös. Tarjolla olevat vaunut oli kaikki hitusen leveitä, mutta onneksi löysin tuttavan kautta käytetyt perusvaunut, jotka mahtui hissiin.

Vierailija
22/33 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks rattaiden pitää olla sellaisia järkkyjä vankkureita nykyään? Sellaisia mihin mahtuu viikon kauppaostokset ja joilla voi runnoa pitkin kauppakeskuksen käytäviä. Ja ihan isojakin lapsia työnnetään kärryissä, vaikka osaisivat itsekin kävellä, miksi? Miksei lapset istua ihan pienissä rattaissa, sellaisissa kokoontaitettavissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vaikka tiesit että hissi on pieni et ottanut siitä mittoja ja valinnut sen mukana vaunuja? No sitten ei muu auta kun kantaa vauva ja vaunut rappusia alas.

Vierailija
24/33 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari ekaa kuukautta kantoliinassa (nukahti heti kun lahdettiin liikkeelle), ja kun alkoi kannatella paataan, hankittiin kantoreppu joka on omalle selalleni paljon armollisempi, ja mahtuu myos miehelle :) Vauva on nyt 6kk ja aiomme hankkia kevyet kokoontaitettavat rattaat kun hiukan kasvaa ja osaa istua suorassa.

Kantoliina ja -reppu ovat toimineet todella hyvin tahan mennessa kauppa- ja kylareissuilla. Koiranulkoilutuksesta ei ikava kylla ole kokemusta.

Vierailija
25/33 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne sai suht helposti kasaan ja pieneen hissiin, vauva koppaosassa.

Vierailija
26/33 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, meillä on ollut ihan sama tilanne, ja hyvänä ratkaisuna lapsen kantaminen joko Manducalla tai kantoliinalla. Ja talvea varten kantotakki, jonka sisälle mahtuu hyvin sekä äiti että lapsi.

Vaunuiksi hankittiin Inglesinan Zapp-matkarattaat, joissa selkänojan saa makuuasentoon. Sillä aikaa kun vaunuja retuutetaan hissistä rappusten kautta ulos, vauva makaa maassa ja ihmettelee.:)

Vierailija
27/33 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten se koiran pois antaminen helpottaisi, joskushan sitä ihmisen on kumminki ulkona käytävä, ei minusta ainakaan ole pysymään sisällä. Kai ilman koiraa olevatkin ihmiset liikkuvat? Ja toiseksi koirakin on perheenjäsen, enkä halua siitä luopua, kun kerran olen sen hoidettavakseni ottanut. hissi on 70cm kapea ja oven rako vielä kapeampi, sinne ei ihminen vaunun lisäksi ainaakaan enää mahdu. Asutaan ihan keskustassa, niin en ehkä uskaltaisi jättää vaunuja pihalle.

Järkevimmältä tuntuisi nyt se kantoreppu tai -rinkka. Pärjääkö ilman vaunuja vaikka kokonaan? Pikkuruisten vaunujen kanssa liikkuminen muualla kuin vasta-auratulla kävelytiellä lienee hankalaa? Muuttamistakin havitellaan, mutta mukavan ja sopivan asunnon löytämiseen menee kumminkin vähän aikaa.

Vierailija
28/33 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun minulla vähän sama tilanne.

Asuimme 3 kerroksessa, alhaalla oli vaunuvaja, jossa pyöriäkin.

Vauva syntyi, minulla oli parvekevaunut, mutta ei ajokorttia joten neuvolakäynnit ja kauppa-asiat kuljin vaunujen kanssa.

Kun vauvani oli 5kk:n ikäinen, otin 3kk:n ikäiset kaksosvauvat hoitooni. Siihen aikaan 1970-luvulla ei ollut pidempään äitiyslomaa.

Minulla nukkui kolme vauvaa parvekkeella, eikä ulkoreissuja tehty muuten kuin silloin jos oli vauvani neuvola esimerkiksi.

Laitoin kaksoset normaalisti nukkumaan vaunuun ja omani poikittain jalkopäähän kun lähdin ulos työntelemään.

Aloitinkin odottamaan toista lasta ensimmäisen ollessa 4kk, mutta hetihän en sitä tiennyt ja olin ottanut vauvat hoitoon...

Muistan huvittunena kuinka kerrankin lähdin äitiysneuvolaan johon Patolasta Maunulaan aikamoinen matka työntää vaunuja.

Minulla oli jo maha "pystyssä" kun kävelin ylväänä työntäen kaksosten vaunuja. Vauvat siinä paikassaan ja omani poikittain jalkopäässä ja vielä maha pystyssä. Ohikulkija katsoi kuin ihmetellen jolloin sain sanotuksi -Ei kaikki ole omiani ja jatkoin matkaani.

Olen vuosia asunut hissittömäsä talossa, lapsia syntynyt useita. Oli kannettava alkuuun kaksi lasta, joista toinen vauva ja toinen alle 2-vuotias. Sitten kauppakassit, vaippapaketit jne.

Se oli vaan sitä elämää ja olen lukenut täältä joskus kuinka joku nuori äiti on kysynyut miten hän pärjää vauvan kanssa asuessaan esim. 3 kerroksessa ilman hissiä. Minä olen kantanut vauvan sylissäni kolmannesta alas, avannut kellarin oven avaimella ja laittanut vauvan vaunuun, tai hakenut ensin vaunut kellarista ja sitten "kipaissut" hakemaan vauvan sisältä....

Takaisin tulklessa kauppakassit olen joko vienyt ensin sisälle, jos parikin, tai päinvastoin, vauvan ensi ja kassit ovat odottaneet vunuissa/vieressä.

Kun vauva alkoi liikkumaan, laitoin hänet leikkikehään ulkovaatteilla makaamaan tai istumaan hakeakseni kassit ja laittaakseni vaunut varastoon. Jos vauva nukkui laitoin parvekevaunuihin jotka oli oven edessä odottamassa ja työnsin vain parvekkeelle.

Kun toinen syntyi sisaruksen ollesssa 1v1kk toimin taas viemällä eri kertoja milloin vauvaa, milloin sisarusta, kasseja ylös jne. Neljä vauvaa ehti syntyä hissittömään asuintaloomme. Tosiaan kyllä oli vyötärö hoikassa kunnossa verattuna nykyiseen....

Tämä ap kun kyseli kuinka toimia pienen hissin kanssa, tekisin niin että veisin ensin ala-aulaan tai rappuun mikä nyt onkin kyseessä vaunut, ne voi olla pari minuuttia tyhjillään odottamassa ja sitten hakisin vauvan+koiran hissillä. Vaunut saavat aivan varmasti olla sen pari minuuttia mennen/tullen alhaalla, koska ei jää montaa minuuttia tyhjillään, hissi kulkeee joutuisasti.

Vauvan voi jättää sisälle tultua omaan häkkisänkyynsä ulkovaatteetkin päällä tässä tapauksessa ja riisua kun vaunujen kanssa tulee sisään.

Vierailija
29/33 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienimmät vaunut mitä sai ja ne mahtuivat hissiin. Meillä onneksi myös vaunuvarasto, jonne saattoi vaunut jättää.

Vaunujakin on aika erikokoisia esim. Bugaboot mahtuvat aika lailla hissiin kuin hissiin.

Vierailija
30/33 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hissi on 70cm kapea ja oven rako vielä kapeampi, sinne ei ihminen vaunun lisäksi ainaakaan enää mahdu. Asutaan ihan keskustassa, niin en ehkä uskaltaisi jättää vaunuja pihalle.

Crescent Diva on 49 cm leveä eli luulisi mahtuvan. Mitään mahtivankkureita ei mahdu pieneen hissiin, mutta ei niitä kaupungissa tarvitakaan.

Vierailija
31/33 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan on olemassa myös niitä pitkiä lapsia, jotka kuitenkin ovat ihan ikäsellään tasolla eivätkä jaksa kaksi vuotiaana kävellä monen kilometrin matkoja vaikka sinä niitä luuletkin viisi-kuusi vuotiaiksi.

miks rattaiden pitää olla sellaisia järkkyjä vankkureita nykyään? Sellaisia mihin mahtuu viikon kauppaostokset ja joilla voi runnoa pitkin kauppakeskuksen käytäviä. Ja ihan isojakin lapsia työnnetään kärryissä, vaikka osaisivat itsekin kävellä, miksi? Miksei lapset istua ihan pienissä rattaissa, sellaisissa kokoontaitettavissa.

Vierailija
32/33 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvoa, mutta suosittelen liinaa tai reppua. Liina etenkin, jos tekee pidempiä reissuja. Mutta täytyy taas ihmetella porukan kommentteja... Paras oli "muuta jonnekin muualle". Ihmeen epärealistista. Toinen, että miksi ei käytetä vain niitä pieniä kasaantaitettavia rattaita? No siksi, että niillä ei todellakaan pääse esim. talvella liikkumaan mihinkään, lasta ei saa makuuasentoon, niitä on tosi vaikea nostaa bussiin.

Vierailija
33/33 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tosiaan Baby Björniä, vaan esim Manduca tai Ergo. Matkarattaista ei ole koiran kanssa ulkoiluun. Eikä monista muistakaan rattaista. Niin, ja kenkian pohjiin "nastat", jottet mene nurin kun koira vetäisee ja on liukasta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän