Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Jos joku korkeampi voima on olemassa, niin tässä se oli mukana."

Vierailija
08.03.2010 |

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2029204

3 tuntia hangessa ja lapsi löytyi ja selvisi hengissä. Huonomminkin olisi voinut käydä.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkohan vauvan kasvotkin olleet lumeen peitettynä??

Vierailija
2/70 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedotusvälineille, mitä varmaan moni paikalla ollut mietti. Suomessa ollaan välillä liian varovaisia sanomaan tällaisia asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedotusvälineille, mitä varmaan moni paikalla ollut mietti. Suomessa ollaan välillä liian varovaisia sanomaan tällaisia asioita.

Kun justiin mietin että uskovaiset voisivat säästää nämä omiin piireihinsä. Oikeasti aika ärsyttävää tunkea tollasia spekulaatioita joka paikkaan.

Vierailija
4/70 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku lahko rupeaisi hehkuttamaan aina tilaisuuden tullen että asia korjaantui, kiitos spagettihirviön tai yksisarvisen.

Vierailija
5/70 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa ensin lapsen ja vanhempien "vähän" kärsiä ja pelätä, ja sitten pelastaa??

Ja entäs ne kaikki lapset, kuten Baby P, joilla ei ollut yhtä hyvä onni?

En ymmärrä uskovaisten logiikkaa.

Vierailija
6/70 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihmiset olivat niin sokeita, että antoivat pahan tapahtua.

Liian usein pahaa tapahtuu, koska hyvät ihmiset kääntävät selkänsä.

Sitäpaitsi tämä maailma on paha ja syntiinlangennut, Jumala loi maailman hyväksi ja antoi ihmiselle vapauden valita hyvän ja pahan väliltä, mutta ihminen itse lankesi syntiin ja valitsi pahan. Ilman syntiinlankeemusta ei olisi kärsimystä eikä pahaa maailmassa.

Vierailija
7/70 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään ymmärrä uskovaisten logiikkaa. Enkä sitä miten vastasyntynyt vauva on syntinen kunnes kastetaan. Ei mee jakeluun.

Vierailija
8/70 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen meistä tekee pahaa ja on Jumalan kirkkautta vailla.

Vierailija
9/70 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihmiset olivat niin sokeita, että antoivat pahan tapahtua. Liian usein pahaa tapahtuu, koska hyvät ihmiset kääntävät selkänsä. Sitäpaitsi tämä maailma on paha ja syntiinlangennut, Jumala loi maailman hyväksi ja antoi ihmiselle vapauden valita hyvän ja pahan väliltä, mutta ihminen itse lankesi syntiin ja valitsi pahan. Ilman syntiinlankeemusta ei olisi kärsimystä eikä pahaa maailmassa.

Ihmisen pahuus tappoi Baby P:n. Ihmisen pahuus tai lapsen kehittymätön mieli hautasi vauvan lumeen.

Miksi korkeampi voima pelasti vauvan hangesta, mutta ei Baby P:tä??

Kerro minulle siten, että tajuan, ilman uskonnollista diipadaapaa, kiitos?

Vierailija
10/70 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

a minä kuulin suuren äänen temppelistä sanovan niille seitsemälle enkelille: "Menkää ja vuodattakaa ne seitsemän Jumalan vihan maljaa maan päälle".

Ja ensimmäinen lähti ja vuodatti maljansa maan päälle; ja tuli pahoja ja ilkeitä paiseita niihin ihmisiin, joissa oli pedon merkki ja jotka kumarsivat sen kuvaa.

Ja toinen enkeli vuodatti maljansa mereen, ja se tuli vereksi, ikäänkuin kuolleen vereksi, ja jokainen elävä olento kuoli, mitä meressä oli.

Ja kolmas enkeli vuodatti maljansa jokiin ja vesilähteisiin, ja ne tulivat vereksi.

Ja minä kuulin vetten enkelin sanovan: "Vanhurskas olet sinä, joka olet ja joka olit, sinä Pyhä, kun näin olet tuominnut.

Sillä pyhien ja profeettain verta he ovat vuodattaneet, ja verta sinä olet antanut heille juoda; sen he ovat ansainneet."

Ja minä kuulin alttarin sanovan: "Totisesti, Herra Jumala, Kaikkivaltias, totiset ja vanhurskaat ovat sinun tuomiosi".

Ja neljäs enkeli vuodatti maljansa aurinkoon, ja sille annettiin valta paahtaa ihmisiä tulella.

Ja ihmiset paahtuivat kovassa helteessä ja pilkkasivat Jumalan nimeä, hänen, jolla on vallassaan nämä vitsaukset; mutta he eivät tehneet parannusta, niin että olisivat antaneet hänelle kunnian.

Ja viides enkeli vuodatti maljansa pedon valtaistuimelle, ja sen valtakunta pimeni; ja he pureskelivat kielensä rikki tuskissansa

ja pilkkasivat taivaan Jumalaa tuskiensa ja paiseittensa tähden, mutta eivät tehneet parannusta teoistansa.

Ja kuudes enkeli vuodatti maljansa suureen Eufrat-virtaan, ja sen vesi kuivui, että tie valmistuisi auringon noususta tuleville kuninkaille.

Ja minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista.

Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä; ne lähtevät koko maanpiirin kuningasten luo kokoamaan heidät sotaan Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä.

Katso, minä tulen niinkuin varas; autuas se, joka valvoo ja pitää vaatteistansa vaarin, ettei hän kulkisi alastomana eikä hänen häpeätänsä nähtäisi! -

Ja ne kokosivat heidät siihen paikkaan, jonka nimi hebreaksi on Harmagedon.

Ja seitsemäs enkeli vuodatti maljansa ilmaan, ja temppelistä, valtaistuimelta, lähti suuri ääni, joka sanoi: "Se on tapahtunut".

Ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää; ja tuli suuri maanjäristys, niin ankara ja suuri maanjäristys, ettei sen vertaista ole ollut siitä asti, kuin ihmisiä on ollut maan päällä.

Ja se suuri kaupunki meni kolmeen osaan, ja kansojen kaupungit kukistuivat. Ja se suuri Babylon tuli muistetuksi Jumalan edessä, niin että hän antoi sille vihansa kiivauden viinimaljan.

Ja kaikki saaret pakenivat, eikä vuoria enää ollut.

Ja suuria rakeita, leiviskän painoisia, satoi taivaasta ihmisten päälle; ja ihmiset pilkkasivat Jumalaa raesateen vitsauksen tähden, sillä se vitsaus oli ylen suuri.

Vierailija
11/70 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

a minä kuulin suuren äänen temppelistä sanovan niille seitsemälle enkelille: "Menkää ja vuodattakaa ne seitsemän Jumalan vihan maljaa maan päälle". Ja ensimmäinen lähti ja vuodatti maljansa maan päälle; ja tuli pahoja ja ilkeitä paiseita niihin ihmisiin, joissa oli pedon merkki ja jotka kumarsivat sen kuvaa. Ja toinen enkeli vuodatti maljansa mereen, ja se tuli vereksi, ikäänkuin kuolleen vereksi, ja jokainen elävä olento kuoli, mitä meressä oli. Ja kolmas enkeli vuodatti maljansa jokiin ja vesilähteisiin, ja ne tulivat vereksi. Ja minä kuulin vetten enkelin sanovan: "Vanhurskas olet sinä, joka olet ja joka olit, sinä Pyhä, kun näin olet tuominnut. Sillä pyhien ja profeettain verta he ovat vuodattaneet, ja verta sinä olet antanut heille juoda; sen he ovat ansainneet." Ja minä kuulin alttarin sanovan: "Totisesti, Herra Jumala, Kaikkivaltias, totiset ja vanhurskaat ovat sinun tuomiosi". Ja neljäs enkeli vuodatti maljansa aurinkoon, ja sille annettiin valta paahtaa ihmisiä tulella. Ja ihmiset paahtuivat kovassa helteessä ja pilkkasivat Jumalan nimeä, hänen, jolla on vallassaan nämä vitsaukset; mutta he eivät tehneet parannusta, niin että olisivat antaneet hänelle kunnian. Ja viides enkeli vuodatti maljansa pedon valtaistuimelle, ja sen valtakunta pimeni; ja he pureskelivat kielensä rikki tuskissansa ja pilkkasivat taivaan Jumalaa tuskiensa ja paiseittensa tähden, mutta eivät tehneet parannusta teoistansa. Ja kuudes enkeli vuodatti maljansa suureen Eufrat-virtaan, ja sen vesi kuivui, että tie valmistuisi auringon noususta tuleville kuninkaille. Ja minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista. Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä; ne lähtevät koko maanpiirin kuningasten luo kokoamaan heidät sotaan Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä. Katso, minä tulen niinkuin varas; autuas se, joka valvoo ja pitää vaatteistansa vaarin, ettei hän kulkisi alastomana eikä hänen häpeätänsä nähtäisi! - Ja ne kokosivat heidät siihen paikkaan, jonka nimi hebreaksi on Harmagedon. Ja seitsemäs enkeli vuodatti maljansa ilmaan, ja temppelistä, valtaistuimelta, lähti suuri ääni, joka sanoi: "Se on tapahtunut". Ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää; ja tuli suuri maanjäristys, niin ankara ja suuri maanjäristys, ettei sen vertaista ole ollut siitä asti, kuin ihmisiä on ollut maan päällä. Ja se suuri kaupunki meni kolmeen osaan, ja kansojen kaupungit kukistuivat. Ja se suuri Babylon tuli muistetuksi Jumalan edessä, niin että hän antoi sille vihansa kiivauden viinimaljan. Ja kaikki saaret pakenivat, eikä vuoria enää ollut. Ja suuria rakeita, leiviskän painoisia, satoi taivaasta ihmisten päälle; ja ihmiset pilkkasivat Jumalaa raesateen vitsauksen tähden, sillä se vitsaus oli ylen suuri.

Raamattu on IHMISEN kirjoittama kirja. Ihmisen kirjoittama, yli 2000 vuotta sitten.

Etkö sinä osaa suhteuttaa asioita?

PS. Miten tuo vihainen, julma, koston jumala joka lähettää ihmisiin paiseita, on paholaista parempi?

Vierailija
12/70 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen pahuus tappoi Baby P:n. Ihmisen pahuus tai lapsen kehittymätön mieli hautasi vauvan lumeen.

Miksi korkeampi voima pelasti vauvan hangesta, mutta ei Baby P:tä??

Kerro minulle siten, että tajuan, ilman uskonnollista diipadaapaa, kiitos?

Baby P kuoli ihmisten viranomaisten välinpitämättömyyden ja pahuuden tähden. Kukaan ei edes yrittänyt pelastaa häntä.

Oletko kuullut tarinaa hukkuvasta miehestä, joka odotti Jumalan pelastavan hänet. Paikalle tuli ensin laiva ja sitten helikopteri, mutta mies vain aina huusi, että menkää pois kyllä Jumala hänet pelastaa. Mies sitten mies hukkui. Taivaassa mies katkerana kysyy, että miksi Jumala et pelastanutkaan minua. Jumala siihen totesi, että miten niin. Minähän lähetin laivan ja pelastushelikopterin.

Ihmiset ovat Jumalan käsinä tässä maailmassa, jos ihmisillä ei ole halua auttaa ja hyvää tahtoa ei mitään hyvää tässä maailmassa tapahdu.

Vierailija
13/70 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi suosikikseen ja päätti hänet pelastaa.

Vierailija
14/70 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti. He vain haluavat vängätä eikä siitä ole mitään hyötyä, turhaa ajanhukkaa vain. Koirat haukkuu ja karavaani kulkee. Älkää turhaan reagoiko.

Ne jotka uskovat, uskovat. Ne jotka uskovat vähän ja etsivät, voivat saada vahvistusta. Mutta näihin vänkääjiin on ihan turha tuhlata aikaa. Se on helmiä sioille, kuten evankeliumeissakin sanotaan.

Rauhaa ja rakkautta kaikille.

Vierailija
15/70 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että paholaisen riivaamat ihmiset tulevat pilkkaamaan paiseissaankin Jumalaa loppuun asti. Kenties olet yksi heistä?

Tämä maailma on paholaisen temmellyskenttä ja se on oleva sitä siihen asti, kunnes Jeesus tulee takaisin. Tästä maailmasta tuli paholaisen temmellyskenttä sen jälkeen kun ihminen lankesi syntiin ja antoi hallintavallan paholaiselle. Mutta Jumala itse syntyi ihmiseksi, Jeesukseksi Kristukseksi ja sovitti maailman synnit ristillä, jotta jokaisella syntiinlangenneella ihmisellä olisi Jeesuksen sovitustyön kautta tie takaisin Jumalan yhteyteen, jonka synti turmeli ja katkaisi. Niin paljon Jumala rakastaa ihmiskuntaa. Vain Jeesus Kristus on tie takaisin Jumalan yhteyteen eikä muuta tietä ole.

Jeesus, Jumala itse kärsi syyttömänä mitä tuskaisimman kuoleman, kärsimys tulee aina olemaan osa tätä pahaa maailmaa, jos siltä ei säästynyt Jumalakaan, niin miten luulet ihmisen voivan siltä välttyä.

Kaikki paha ja kärsimys tässä maailmassa on seurausta syntiinlankeemuksesta.

Vierailija
16/70 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen pahuus tappoi Baby P:n. Ihmisen pahuus tai lapsen kehittymätön mieli hautasi vauvan lumeen. Miksi korkeampi voima pelasti vauvan hangesta, mutta ei Baby P:tä?? Kerro minulle siten, että tajuan, ilman uskonnollista diipadaapaa, kiitos?

Baby P kuoli ihmisten viranomaisten välinpitämättömyyden ja pahuuden tähden. Kukaan ei edes yrittänyt pelastaa häntä. Oletko kuullut tarinaa hukkuvasta miehestä, joka odotti Jumalan pelastavan hänet. Paikalle tuli ensin laiva ja sitten helikopteri, mutta mies vain aina huusi, että menkää pois kyllä Jumala hänet pelastaa. Mies sitten mies hukkui. Taivaassa mies katkerana kysyy, että miksi Jumala et pelastanutkaan minua. Jumala siihen totesi, että miten niin. Minähän lähetin laivan ja pelastushelikopterin. Ihmiset ovat Jumalan käsinä tässä maailmassa, jos ihmisillä ei ole halua auttaa ja hyvää tahtoa ei mitään hyvää tässä maailmassa tapahdu.

Tottakai ihmisen pahuus tappoi Baby P:n. Mutta miten se tapaus EROAA vauvasta lumihangessa, ja miksi Jumala pelasti vauvan hangesta ihmisten käsien kautta, mutta ei Baby P:tä? Ettekö ymmärrä mitä ajan takaa?

Ja miksi koira ei vainunnut vauvaa?

Ja sinusta varmaan me ei-uskovaiset emme voi tehdä hyvää, vai olemmeko mekin silti Jumalan käsiä, vaikka joudummekin helvettiin ja meihin tulee paiseita?

Ja jos minä ateisti teen paljon hyvää elämässäni, joudun helvettiin koska en usko, kun taas pahaa tekevä uskovainen saa kaiken anteeksi vain uskonsa vuoksi.

Ja miksi Jumalalle on niin tärkeää että häneen uskotaan ilman mitään todisteita? Usko menee hyvien tekojen ohi Jumalan silmissä, miksi?

No, minä olen tällainen epäilevä Tuomas ; )

Vierailija
17/70 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silmät ja korvat kiinni tosiasioita tunnustamatta, jottei oma pikku maailma sorru. Helpompihan se on harhassa elää.

Vierailija
18/70 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että paholaisen riivaamat ihmiset tulevat pilkkaamaan paiseissaankin Jumalaa loppuun asti. Kenties olet yksi heistä? Tämä maailma on paholaisen temmellyskenttä ja se on oleva sitä siihen asti, kunnes Jeesus tulee takaisin. Tästä maailmasta tuli paholaisen temmellyskenttä sen jälkeen kun ihminen lankesi syntiin ja antoi hallintavallan paholaiselle. Mutta Jumala itse syntyi ihmiseksi, Jeesukseksi Kristukseksi ja sovitti maailman synnit ristillä, jotta jokaisella syntiinlangenneella ihmisellä olisi Jeesuksen sovitustyön kautta tie takaisin Jumalan yhteyteen, jonka synti turmeli ja katkaisi. Niin paljon Jumala rakastaa ihmiskuntaa. Vain Jeesus Kristus on tie takaisin Jumalan yhteyteen eikä muuta tietä ole. Jeesus, Jumala itse kärsi syyttömänä mitä tuskaisimman kuoleman, kärsimys tulee aina olemaan osa tätä pahaa maailmaa, jos siltä ei säästynyt Jumalakaan, niin miten luulet ihmisen voivan siltä välttyä. Kaikki paha ja kärsimys tässä maailmassa on seurausta syntiinlankeemuksesta.

Onko se jumalan sanaa, koska siellä lukee, että se on jumalan sanaa?

Jos minä kirjoitan tähän:

"TÄMÄ KIRJOITUS ON JUMALAN SANAA", niin onko se, koska tässä lukee nyt näin?

Aivan sama logiikka sinulla, huomaatko?

Minulla ei ole tarvetta pilkata Jumalaa, koska en siihen usko. Keskityn elämään tämän ainoan elämäni mahdollisimman hyvin, ja yritän toimia niin kuin oikeaksi katson.

Minusta ei vain ole osoitus rakkaudesta tuo kosto ja helvetin tuli...

Entäs ne ihmiset, jotka eivät koskaan ole kuulleetkaan koko kristinuskosta? Heitäkin rangaistaan, koska he syntyivät väärään paikkaan eivätkä siis osaa uskoa "oikein"?

Mitä järkeä siinä on?

Ja raamatussa sanotaan, että Jumala näkee jokaisen luomansa ihmisen koko elämän jo etukäteen. Eli hän jo luodessaan tietää, että joku sortuu pahaan, ja luo silti näitä "viallisia" yksilöitä, tuomitakseen heidät sitten helvettiin.

Selitä minulle, mikä järki siinä on. Omin sanoin, ei raamattua siteeraamalla, kiitos!

Vierailija
19/70 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti. He vain haluavat vängätä eikä siitä ole mitään hyötyä, turhaa ajanhukkaa vain. Koirat haukkuu ja karavaani kulkee. Älkää turhaan reagoiko. Ne jotka uskovat, uskovat. Ne jotka uskovat vähän ja etsivät, voivat saada vahvistusta. Mutta näihin vänkääjiin on ihan turha tuhlata aikaa. Se on helmiä sioille, kuten evankeliumeissakin sanotaan. Rauhaa ja rakkautta kaikille.

Ei ole minun vikani, ettei teillä ole järkeviä vastauksia.

Vierailija
20/70 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silmät ja korvat kiinni tosiasioita tunnustamatta, jottei oma pikku maailma sorru. Helpompihan se on harhassa elää.

voisin keskustella. Mutta jos olet se, joka tässä on jo aiemmin vängännyt ja kirjoittanut joistain hirviöistä, niin sinun kanssasi emme varmasti saa asiallista keskustelua aikaiseksi. Niin kuin kirjoitin jo aiemmin, on etsijöitä ja agnostikkoja, joiden kanssa on järkevää keskustella, mutta jos tavoitteena on vain vängätä, se on ajanhaaskausta.

Minulla on ollut tosi mielenkiintoisia keskusteluja joidenkin ei-uskovien ihmisten kanssa ja olen avoin keskusteluille, mutta tunnistan kyllä sellaiset tyypit, joiden kanssa siihen ei ole edellytyksiä.