Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saatte laitettua 1-2 -vuotiaille, pinnejä, pantoja ja pompuloita hiuksiin?

Vierailija
06.03.2010 |

Mun 1 v 9 kk vanha peikkotyttö saa raivarin jo hiusten kampaamisestakin...

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis vaan kiva kahden pojan jälkeen näperrellä hiusten kanssa, mutta tyttö on enemmän peppi pitkätossu kuin prinsessa.. :)

Mulla on kolmen pojan jälkeen tyttö, joka on jo kohta 4 v. Ei ole yhtään kiinnostunut mistään hiusjutuista, vaikka aina sanookin, että haluaisi samanlaisen poninhännän kuin äidillä. Ollaan leikkautettu siisti polkka ja tyttö on tyytyväinen. Eiköhän

tässäkin asiassa voi mennä niinkuin lapsi itse haluaa.

Vierailija
22/32 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän

tässäkin asiassa voi mennä niinkuin lapsi itse haluaa.

Äidille vain ei käy, että lapsen kallisarvoisia hiuksia leikattaisiin. Varsinkin, kun hänelläkin ja hänen siskoillaan oli AINA lapsena pitkät hiukset, eikä tyttöjen hiuksia vain SOVI leikata!

Ai miten niin vanhoillista ja kummallisiin arvoihin perustuvaa?

Minustakin on ok kasvattaa pienelle tytölle pitkät hiukset, mutta vain, jos se ei tuota tyttöparalle tuskia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonkihariin hiuksiin kannattaa käyttää selvityssuihketta ja kosteuttavaa hoitoainetta. Hiuksia ei tosiaan tarvitse pestä kovin usein, mä pesen meidän 2-vuotiaalta kiharapäältä ehkä 1-2 kertaa kuussa. Hoitoaineen levitän hiuksiin, en päänahkaan. Hiukset ovat huomattavan paljon helpommat käsitellä.

Itselläni on myös luonnonkiharat hiukset ja hiusten laitto oli lapsena ihan yhtä tuskaa, kun hiukset oli takuilla. Silloin ei ollut mitään aineita, jotka olisivat auttaneet.

hoitoaineet on käytössä, mutta tytön tukka on niin kikkura, että jo pelkästään ne kiharat tarttuvat harjaan kiinni, vaikka ei takussa olisikaan. Tosin meidän tytöltä on pakko pestä hiuksia useammin kun pari krt kuussa, koska saattaa lähmiä hiuksiaan myös likaisilla käsillä. Ja antaa siis kyllä lähes aina harjatakin, että tukka ei varsinaisesti ole edes takussa, mutta on takkuisen näköinen kiharoiden takia ja ei siis suostu pitämään mitään ponnaria.

Vierailija
24/32 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi leikata lyhyeksi? :D itsellänikin oli pienenä luonnonkihara jumalattoman paksu punainen peikkotukka joka oli aina sotkussa ja en tykännyt yhtään niistä selvittely tuokioista saati sitten pompuloista.Mutta jotenkin aina kun joku kehui sitä kuinka ihanat ja paksut hiukset minulla olikaan nii on olin niin iloinen pitkistä hiuksistani enkä halunnut niitä pois leikata mistään hinnasta.Nyt myöhemmin olen katsellut lapsuuskuviani ja todennut että minulle ei todellakaan sopinut pitkät hiukset mutta olinpahan itse ainakin tyytyväinen hiuksiini enkä välittänyt muiden sanoista :)

Vierailija
25/32 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on tehty reilun vuoden iästä asti. Kysyn aina, että haluaako, että pinni laitetaan ja nykyään haluaa aina. Enemmän on ongelmana pitää tarpeeksi pinnejä hollilla, kun ne katoavat ties minne.

Jos ei anna laittaa pinniä, niin sitten vain hiukset kammataan tai vedetään sivuun. Tytön tukka on keskipitkä tai melko taipuisa.

Pakottamaan en missään tapauksessa lähtisi.

Vierailija
26/32 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin saat vääntää ihan kyllästymiseen asti pompulaa ja pinniä neidin tukkaan.

Vierailija
27/32 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tuntua lapsesta todella epamiellyttavalta.

Vierailija
28/32 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen tytöistämme tykkää kun hiuksia laitetaan. On lettejä yms. Toinen taas ei anna edes harjata. Jos sinne päähän jotain onnistuu ripustamaan, niin ihan taatusti 10sekunnissa on pois. Ikää heillä 1v9kk.

Vierailija
29/32 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen tytöistämme tykkää kun hiuksia laitetaan. On lettejä yms. Toinen taas ei anna edes harjata. Jos sinne päähän jotain onnistuu ripustamaan, niin ihan taatusti 10sekunnissa on pois. Ikää heillä 1v9kk.

että toiselle neidille sitten leikattiin otsahiukset, ettei ole jatkuvasti karvat suussa.

Vierailija
30/32 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo prinsessavaihetta tällä pikku peppi pitkätossulla. Pitkä tukka omasta tahdostaan, onneksi helppohoitoinen ja otsatukan leikkautin. Ja eipä yleensä pinnin pinniä eikä lenksun lenksua kelpuuta. Korkeintaan leipomisten ja maalaamisten ajaksi antaa laittaa, kun siihen oon saanut ehdolllistettua.

silloin saat vääntää ihan kyllästymiseen asti pompulaa ja pinniä neidin tukkaan.

Vierailija
31/32 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiuksiin laitetaan mitään ylimääräistä. Eikä tykännyt pienenäkään. Ehkä en sitten ehdollistanut tarpeeksi. Tytöt antaa pompuloiden olla just leivonnan tai uinnin ajan ja sitten taas hulmahtavat hiukset vapaina menemään.

En viitsi olla natsi tuollaisen asian vuoksi, olkoot luonnonlapsina :). Paitsi tietty hiukset harjataan kuitenkin päivittäin.

Vierailija
32/32 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse pitkätukkainen ja rakastaisin myös lapsellani pompuloita ja kaikkea, mutta a) hänellä ei ole vielä yhtään tukkaa, ehkä se kasvaa 2-vuotiaana kuten itselläni b) en aio häntä pakottaa, kunhan tukka vain on pesty ja siisti.

On ihan normaalia että 2-vuotias ei hiusten laitosta välitä, kyllä sitä ehtii myöhemminkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan