Naapuri: sun koiravauvasi itkee
Kommentit (14)
rakin ulina häiritsee häntä ja perhettään.
Kyllä ottaisi päähän jos naapurin koira ulisisi, tekisi mieli tappaa se koira.
kun käyt kertomassa naapurille ja autat hoitamaan koiran eroahdistuksen.
Se on ihan pentukin vielä. Pitäisiköhän käydä sanomassa naapurille, kun tulee kotiin?
ap
koira teki eka yksinjäämispäivänään kovasti töitä. se oli rakentanut itselleen lapsen sängyn alle luolan pehmoleluista ja jättänyt vain sen kokoisen aukon, että pääsi kömpimään itse sinne sisään. sieltä se kurkki, kun tulin ruokatunnilla kotiin tarkistamaan onko kaikki kunnossa.
Jos mun koirat pitäisi meteliä päivisin, niin totta kai haluaisin siitä tietää mahdollisimman pian, jotta asialle voisi edes yrittää tehdä jotain ajoissa (eli ennen kuin postilaatikosta tippuu häätölappu...)
Siis voihan siitä sanoa nätisti, esim. pennusta just kysellä, että minkäs rotuisen ja ikäisen pikkuisen on naapuri kotiin kantanut, kun kuulostaa siltä, että päivisin vähän ikävöi yksinään...
itsekkin mietittiin aikoinaan,että ulvoiko meidän pentu,mutta kysyttiin sitten naapureilta.
Nyt meilläkin on naapurissa ulvova pentu ja kovasti haukkuva vaikka omistajat on kotona,hiukan rasittavaa kyllä..
yläkerrassa on kans päivisin ulvova koira. Olen kyllä kertonut omistajalle, että hauveli ikävöi yksinään, mutta tämä täti ei osaa tehdä asialle mitään. Kysyi minulta, että: "voi voi, mitähän sen kanssa voisi tehdä?"
Minä en todella tiedä, enkä ole koiraihminen, ja näköjään se on sitten minun ongelma, kun olen päivällä kotona kuuntelemassa sitä ulinaa.. :( huoh...
on kuitenkin ok sanoa omistajalle.
Ei todellakaan lopu itsestään! Hoitamattomana eroahdistus voi johtaa niin suuriin ongelmiin, että lopulta koira on pakko nukuttaa kun ammattikasvattajakaan ei saa siitä enää tolkkua! Eli ap, ilmoitahan heti tänään omistajalle koiran käytöksestä ja kysele onko koiraa lainkaan opetettu olemaan yksin. Jos tilanne ei parane lainkaan vaikka kuukaudessa, eläintensuojeluyksikköön kannattaisi soitella...
Sen siitä saa kun hankkii koiran ilman valmiuksia kasvattaa ja hoitaa sitä niin, että siitä kasvaa kunnollinen yhteiskuntakelpaava koirayksilö.
päivän ajaksi, aktiivipalloon papuja tai muuta virikettä, luita, ja jos koira käy haukkumaan/ulvomaan peräänne niin ota kouraan papuja ja heitä ne johonkin huoneeseen just ennen lähtöä.
Kyllä se siitä ajan kanssa sitten ohi menee, toivottavasti :)
päivisin, vierasti kai uutta kotia. Olin iloinen kun alakerran mummo siitä kertoi, kertoi samalla että kolmosen ukko vaan kävi huutamassa käytävässä ja siitähän talon kaikki koirat innostui haukkumaan.
Meillä auttoi, kun otin koiralle seuraksi kissan, nauhoitin kasetille lukemista ja jätin sen päälle, lisäksi jätin koiralle lähtiessäni maksamakkaralla täytetyn tyhjän ydinluun. Siinä riitti koiralle sen verran lipomista, että ei huomannutkaan poistumistani. Koiraa ei saa taputella eikä mitään kun lähtee, siitä se aavistaa että jotain on nyt tulossa, pitää vaan antaa se luu ja lähteä suuremmitta numeroitta. Joskus voi olla tarpeen mennä eläinlääkäriin ja pyytää rauhoittavaa lääkitystä koiralle, varsinkin jos se tuhoaa paikkoja. Lisäksi on dap-haihduttimia, jotka haihduttaa rauhoittavaa hormonia ja tietysti haukkupantoja. Mutta onhan se toisaalta epänormaalia, että ihminen ottaa seurakseen laumaeläimen ja jättää sen sitten ihan yksin. Miten eläin voisi sitä ymmärtää?
Myöskin tässä talossa ulvoi koira päivisin muuton jälkeen noin kolme kuukautta, sitten ulinat väheni ja koira kai tottui asiaan.
Mikä oli jutun pointti?