Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkkien tyttöjen äidit,

Vierailija
03.03.2010 |

miksi koette poikalapset niin vastenmielisinä?

Itselläni on molempia ja aina kun olen poikani kanssa liikkeellä oikein tunnen kun pelkkien tyttöjen äidit kohtelee jotenkin alentavasti. Olen aiheesta jutellut muiden pelkkien poikien/molempien lasten äitien kanssa ja tulokset ovat heilläkin samankaltaisia. Onko se sitten kateutta kun ei itselle ole poikia/molempia suotu vai mitä ihmettä? Varmasti on ihmisiä jotka haluavat vain jompaa kumpaa, mutta miksi kohdella toisen lasta alentavasti sukupuolesta riippuen.

Nytkin yksi uusi tuttavuus sanoi että ai sulla on tyttökin, onpa hyvä, kun edellisellä kerralla olin vain poikani kanssa perhekerhossa.

Mä oon niiiinnn kypsä tähän asiaan.

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä jotain pääkaupunkiseudun vinksahteneiden mammojen omaa juttua?!??

Mulla on tyttöjä kaksi ja nyt on poika tulossa. Tyttöni ovat päivähoidossa ja nuorimman tytön paras kaveri on samanikäinen poika. Vanhimman tytön paras kaveri on samanikäinen tyttö.

En ole kyllä mitään eroa huomannut tyttöjeni kavereiden kunnioituksessa tai käytöksessä tyttöjäni kohtaan. Kun ovat meillä leikkimässä, silloin leikitään meidän sääntöjen mukaan. Voin kyllä ihan hyvällä kokemuksella sanoa, että esim. neljän tytön leikit voivat riehaantua vaikka millaisiksi, jos kontrolli puuttu..

Ei tulisi kyllä mieleenkään kohdella lapsia heidän sukupuolensa mukaan eri tavalla! Lapsethan ovat lapsia! Poikien fysiikka kehittyy aikaisemmin ja nopeammin kun taas tyttöjen kielellisyys yleensä kehittyy fysiikkaa aikaisemmmin. Kiinnostuksen kohteet menevät sitten ihan oman tempperamentin ja ympäristön mukaan. Meidän nuorin tyttö tykkää paljon autojutuista ja varmasti parhaalla kaverilla on tähän vaikutusta myös.

kateus kait se puhuu

Vierailija
2/98 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat ovat usein meluavampia ja fyysisempiä. Jos itsellä sattuu olemaan vain rauhallisia tyttölapsia, tuollaiset pojat tuntuvat kamalan rasittavilta. Usein ovat ilkeitä myös siskojaan kohtaan.

Itsellä 4 rauhallista tyttöä, enkä aina jaksa meuhkaavien poikien energiaa. Tosin en mitenkään halveksi tai muuta poikien äitejä, pikemminkin olen vain tyytyväinen, ettei minulla onneksi ole poikaa ja olen pikemminkin osaaottava :). Jos eka olisi ollut poika tai ekat kaksi, niin tuskin minulla olisi nejää lasta.

Itselläni neljä rauhallista poikaa. En ymmärrä muutenkaan tätä pojat ottaa useammin lelun, kiusaa siskoaan jne. Minä ainakin olen kiusannut ja härnännyt enemmän velirukkaani. Veljeni ollut aina paljon rauhallisempi ja tasaisempi. Yhä edelleen on, aikuisenakin. Meidän esikoisen päiväkodissa tytöt eskarissa kiusasivat poikia ja poikani koki tämän erittäin ahdistavana. Sanoin asiasta ja siihen puututtiin. Sanoin lastentarhanopettaja, että heillä on tosi paljon ongelmia nimenomaan tyttöjen kanssa siinä ryhmässä. Pojat ovat rauhallisia ja leikkivät keskenään. Tytöt tappelevat ihan fyysisesti. Toisen pojan luokalla tytöillä on myös tällä hetkelläkin keskenään jatkuvasti kähinöitä. Vedetään tukasta jne. Eilen poikani sanoikin, ettei jaksa niitä tyttöjä, kun puhuvatkin niin kovaan ääneen. Että se siitä poikien meluavuudesta!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt vaan sattuu kaksi tyttöä olemaan, ja ovat vielä niin rasavillejä että jättävät monet pojatkin varjoonsa ;)

Vierailija
4/98 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kolmen vilkkaan, menevän ja äänekkään tytön äitinä ÄRSYTTÄÄ yleinen suhtautuminen.Jos nuo olisi poikia, sanottais vaan "pojat on poikia" mutta kun tyttö remuaa,kiipeilee, huutaa se on automaattisesti huonosti kasvatettu kauhukakara.Eikä siis tarvitse tehdä mitään "pahaa" vaan olla vaan jotenkin liian vilkas siihen perinteiseen tyttö-muottiin.Tai sitten sanotaan "mut mieti jos ne olis poikia"...niin kuin se niistä sen vilkkaampia tekisi.

Vierailija
5/98 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinpuhelua sä täällä käyt? 5 vai 6 viestiä jo tätä samaa, rauhotu hyvä tyttö.

Vierailija
6/98 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kolmen vilkkaan, menevän ja äänekkään tytön äitinä ÄRSYTTÄÄ yleinen suhtautuminen.Jos nuo olisi poikia, sanottais vaan "pojat on poikia" mutta kun tyttö remuaa,kiipeilee, huutaa se on automaattisesti huonosti kasvatettu kauhukakara.Eikä siis tarvitse tehdä mitään "pahaa" vaan olla vaan jotenkin liian vilkas siihen perinteiseen tyttö-muottiin.Tai sitten sanotaan "mut mieti jos ne olis poikia"...niin kuin se niistä sen vilkkaampia tekisi.

Siis justiinsa näin. Musta tytöt saa olla vilkkaita, enkä ajattele tosiaan, että jos on vilkas tyttö on huonosti kasvatettu kauhukakara. Musta tuntuu, että pojista ajatellaan näin. Enemmän puututaan kun käyttäytyy vilkkaasti. Musta oli ihana huomata, miten esikoisemme eskarissa suhtauduttiin tosissaan siihen, että tytöt kiusasi poikia. Eikä niin, että kestäkää nyt vaan, ei ne tytöt pahaa tarkoita. Vaikka tarkoittikin, kun rikkoivat poikien majoja jne.

T. 77

Vierailija
7/98 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis justiinsa näin. Musta tytöt saa olla vilkkaita, enkä ajattele tosiaan, että jos on vilkas tyttö on huonosti kasvatettu kauhukakara. Musta tuntuu, että pojista ajatellaan näin. Enemmän puututaan kun käyttäytyy vilkkaasti. Musta oli ihana huomata, miten esikoisemme eskarissa suhtauduttiin tosissaan siihen, että tytöt kiusasi poikia. Eikä niin, että kestäkää nyt vaan, ei ne tytöt pahaa tarkoita. Vaikka tarkoittikin, kun rikkoivat poikien majoja jne. T. 77

Siis t: 27

Vierailija
8/98 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieninä vielä sulosia, mut kun ne kasvaa teiniksi, niin ne haiseen ja on vastenmielisiä. Järkky testosteronin lemu tarttuu asunnonkin seiniin.

Kävimme asuntonäytössä, asunnossa asui perhe jossa 3 teinipoikaa. Se lemu tuli rappuun saakka. Koti oli siis siisti ja puhdas, ja vanhempien makkari ei haissut, vaan döfis tuli poikien huoneista. Jäi tarjous tekemättä, vaikka asunto olis ollut muuten ihana.

t. onnellinen, 2 tytön äiti

Vierailija
9/98 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tyttölapsia hoidetaan kauemmin kotona

Vierailija - 03.03.10 06:15 (ID 10084967)

ja pojat kansoittavat päiväkodit??? Tämä on ihan tilastofakta, ei mutua.

Ihan siltä perusteelta, missä suhteessa tyttöjä ja poikia on ollut omien poikieni kerhoissa. Itse olen viihtynyt oikein hyvin kolmen poikani kanssa kotona.

Mutta noin muuten, mua lähinnä vituttaa se, että moni nainen on niin nöösi, ettei siitä ole poikaa kasvattamaan. KOhautellaan vaan olkia ja hoetaan "pojat on poikia" soopaa. Ja sitten se kaatuu tällä tavalla poikalasten niskaan.

Totuus kun on kuitenkin, että lapsi on lapsi, ja kasvatus on tärkein asia. Lapsi saa olla vilkas ja riehakaskin, kunhan rajat on selvillä.

Vierailija
10/98 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sukupuolta tulee? Hohhoijaa. Mites sitten ne perheet, joissa on monta lasta, molempia sukupuolia. Onko iskä välillä suuri rakastaja ja välillä ihan surkea??? Haloo!

Kyllä se kuulkaa ihan muista jutuista riippuu, kuten esimerkiksi rakastelun ajankohdasta ja siitä, onko miehellä paljon vai vähän "tyttö-kromosomeja".

Vierailija
11/98 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi aikuista poikaa.Meni uusiin naimisiin lähemmäs 30 vuotta nuoremman naisen kanssa sai 2 tyttöä, 1 pojan ja taas 1 tytön.Eli sattuman kauppa sanon minä.Tuosta streotyyppisestä ajattelusta aivan samaa mieltä tytötkin voivat olla raisuja leikeissään ja samalailla voi pojatkin kieroilla kun täällä näyttää kaikki haukkuvan niitä tyttöjä kieroiksi,oikutteliviksi vaikeiksi lapsiksi.Oletteko koskaan katsoneet niiden lapsien vanhempia onko ne ärsyttäviä,minusta sekin kertoo jo aika paljon siitä lapsestakin.Itse en voi sietää kun lapsia kehutaan toisille vanhemmille, jos itse kehun lapsiani sanon sen lapselle itselleen en muille ihmisille, ei ole tarvetta päteä.

Vierailija
12/98 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieninä vielä sulosia, mut kun ne kasvaa teiniksi, niin ne haiseen ja on vastenmielisiä. Järkky testosteronin lemu tarttuu asunnonkin seiniin. Kävimme asuntonäytössä, asunnossa asui perhe jossa 3 teinipoikaa. Se lemu tuli rappuun saakka. Koti oli siis siisti ja puhdas, ja vanhempien makkari ei haissut, vaan döfis tuli poikien huoneista. Jäi tarjous tekemättä, vaikka asunto olis ollut muuten ihana. t. onnellinen, 2 tytön äiti

Meidän neljästä "testosteronihirmusta" vanhin 13 vee on erittäin tarkka puhtaudestaan, vaatteistaan, hiuksistaan jne. Laittaa hiuksiaan, käyttää dödöä ja suihkusaippuaa. Vertailevat kavereiden kanssa kenellä on mitäkin dödöä, suihkusaippuaa ja hajuvettä. Toivoi joululahjaksi lacosten hajuvettä ja dödöä!! Ja sitä mitä vanhin ensin, sitä nuoremmat perässä, tokaluokkalaisellakin pitää olla oma dödö ja suihkusaippua. Eli se siitä testosteronin lemusta.

T. Onnellinen neljän pojan äiti

Vierailija
13/98 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole tykännyt pojista koskaan, joten olen aina ollut onnellinen että on tullut tyttö. nytkään en poikaa haluais mut mies on sanonut et haluis pojan. itse en haluais (siis jos sais päättää, tottakai tulla sais). jotenkin pojat on niin rasavillejä. ihme pyssy ja päristelyleikkejä ja muksitaan yms. siis sellaista järjetöntä älämölöä. kai se ajatus siitä muuttuis jos se poika tulis mut yhtään en ole harmitellut et on vaan tyttöjä. ja eikös joka äidin unelma ainakin ekaksi lapseksi ole tyttö?! miehillä varmaan poika??

Vierailija
14/98 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyväksyy päälleen kuin mitä tyttö ikinä!:)

Vierailija
15/98 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pininä, ei teineinä, ei murossaikäisinä, ei isoina?!:O

Meillä on sekä tyttöjä että poikia ja täytyy kyllä todeta, että aina ovat poikien kaverit olleet "reilumpia" ja rohkeampia ja uskaltavat puhua meille vanhemmillekin kuin vertaisilleen...tyttöjen kavereista taas osa puikkii äkkiä tyttöjen huoneeseen...ei uskalleta sanoa edes hei tai terve!?:O Ihme kyräilyä...

No siltikään en vihaa tyttöjä enkä poikia...en minkään kokoisia enkä minkään näköisiä...ja johtuskos ihan omasta asenteesta että meillä lasten kaverit yleensä viihtyy ja kokevat olevansa tervetulleita!:)

Vierailija
16/98 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole tykännyt pojista koskaan, joten olen aina ollut onnellinen että on tullut tyttö. nytkään en poikaa haluais mut mies on sanonut et haluis pojan. itse en haluais (siis jos sais päättää, tottakai tulla sais). jotenkin pojat on niin rasavillejä. ihme pyssy ja päristelyleikkejä ja muksitaan yms. siis sellaista järjetöntä älämölöä. kai se ajatus siitä muuttuis jos se poika tulis mut yhtään en ole harmitellut et on vaan tyttöjä. ja eikös joka äidin unelma ainakin ekaksi lapseksi ole tyttö?! miehillä varmaan poika??

Että aina luullan poikien olevan ylläolevan kaltaisia?? Meidän neljästä pojasta kukaan ei ole leikkinyt järettömän kovaäänisiä pyssyleikkejä ja juuri äskettäin kolmonen pyysi, että piirrän paperille kukan, niin oppii sen piirtämään!! Siis ei autoa, pyssyä, junaa, lentsikkaa vaan kukan! Kertoili myös, kuinka haluaa istuttaa kukkia pihaan, kun lumi sulaa. Poika on viisivuotias. Varmaan sitten tuleva homo! : )

En ymmärrä miksi aina ajatellaan, että äiti ei saisi keskustelua teini-ikäisen pojan kanssa. Meillä teini kertoo avoimesti asioistaan ja nimenomaan minulle, äidilleen!! Meillä on varmaan sitten tosi omituisia poikia!

Vierailija
17/98 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta tytöt on niin rasittavia, ei todellakaan voi haluta sellaista, sillilt haisevaa kotiinsa tai vielä kamalempaa olisi jos olisi monta sillipurkillista... jätin 3 teini tytön asunnon ostamatta, koska teinien huoneet haisivat järkyttävälle sillille

Vierailija
18/98 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinköhän muottiin meidänkin perhe oikein sopii, kun kaikki kolme poikaa ovat rauhallisia ja perheen rämäpää onkin tyttö.

Vierailija
19/98 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Suomesta löytyy näin paljon IDIOOTTEJA! mä sydämestäni toivon etten tunne teistä tytöt vastaan pojat ääliöistä yhtään livenä.ei ole todellista enää tää kirjoittelun taso....

Vierailija
20/98 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pojat on vaan niin ihania. Juuri se rohkeus ja vilkkaus sekä reiluus. Mikä on ihanempaa kuin älykäs ja syvällinen sekä herkkä poika, jolta löytyy myös se rohkea ja vilkas sekä urheilullinen puoli? Tai rohkea ja poikamainen tyttö, joka hanskaa asian kuin asian? Eli käytännössä ihmettelen miten kukaan voi kaivata hienohelmaa tyttöä, joka miettii vaatteita ja meikkejä..tylsää.

Siinä olen samaa mieltä että tyttölasten äidit pääsevät murkkuikään asti helpommalla, sen jälkeen menee puntit tasan tai poikien eduksi. Mummuna on ihanaa kun on miespuolisia lapsia auttamassa. Naispuolinen apu on helpompi ostaa ulkoa.