Jos sinun pitäisi nyt keksiä uusi ammatti itsellesi jota hakisit opiskelemaan?
Niin mikä se ala ja ammatti olisi?
Olenko outo, kun ei tule yhtikäs mitään mieleen mitä itse haluaisin opiskella alaa vaihtaakseni? On muuten todella pazka juttu, koska en nykyistä työtäni jaksaisi enää yhtään päivää.
Kommentit (13)
Pidän lukion opettajan työstäni, mutta jos pitäisi johonkin vaihtaa, voisin vaihtaa kirjastoalalle. Sopisin mielestäni myös lastenhoitajaksi.
Opiskelisin vaka-opeksi. Näin saisin koulujen syys-, joulu- ja hiihto- sekä pääsiäislomat ja 15 vuoden jälkeen kesälomanikin olisi mukavan pitkä. Nyt saikkarina ja joka toinen jouluaattokin menee töissä. Keskimäärin lapset ovat huomattavsti mukavampia kuin vanhukset ja pärjään nyt loistavasti vaativienkin omaisten kanssa, joten tuskin vanhempienkaan kanssa tulisi isompia vaikeuksia.
Vuosipalkkakin pysyisi lähes samana ilman vuorotyötä.
Nyt olen kuitenkin liian vanha vaihtaakseni alaa.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelisin vaka-opeksi. Näin saisin koulujen syys-, joulu- ja hiihto- sekä pääsiäislomat ja 15 vuoden jälkeen kesälomanikin olisi mukavan pitkä. Nyt saikkarina ja joka toinen jouluaattokin menee töissä. Keskimäärin lapset ovat huomattavsti mukavampia kuin vanhukset ja pärjään nyt loistavasti vaativienkin omaisten kanssa, joten tuskin vanhempienkaan kanssa tulisi isompia vaikeuksia.
Sinulle vastattiin jo tuohon lomahorinaasi aiemmassa ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
https://www.vauva.fi/keskustelu/6323510/eras-tuttuni-vakahoitaja-ja-han…
Eläinten hoitajaksi.
Jos olisin nyt nuori, tekisin kaikkeni, että pääsisin mukaan ravihommiin. Olisi ihanaa omistaa hyvä ravuri ja hoitaa ja valmentaa sitä.
Myös työ eläintarhassa kiinnostaisi.
Matkan varrella oivaltanut, että se amiksen autolinja olisi ollut kuitenkin mun juttu.
En lähtisi enää opiskelemaan uutta alaa. Olen liian vanha sellaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan lapsissa on paljon nepsyjä yms. ja täysin päätöntä menoa joillakin. Tein sairaanhoitajan opintojen lasten hoitotyön harkan päiväkodissa koska en halunnut hoitamaan sairaalaan sairaita lapsia. Kyllä se kuusi viikkoa päiväkodissa riitti mulle ja teen mielummin töitä ikäihmisten parissa.
Varhaiskasvatusopettajilla tuskin on noin paljon lomia.
Siis itselleni, jota hakisin opiskelemaan - mitä tuolla tarkoitat? Psykologi tai psykiatri lienevät ainoita ammatteja, joissa voi opiskella itseään.
Jos olisin vielä pitkään, joku 15 vuotta, työelämässä, lähtisin opiskelemaan farmaseutiksi.
Oisin joko puutarha-alan ammattilainen tai matkaopas luksusristeilijällä. Hortonomin vikaa on ja Viking L.on työn puolesta nähty.
Prostituoidun ala kiinnostaisi
N21