Pelkkien tyttöjen äidit,
miksi koette poikalapset niin vastenmielisinä?
Itselläni on molempia ja aina kun olen poikani kanssa liikkeellä oikein tunnen kun pelkkien tyttöjen äidit kohtelee jotenkin alentavasti. Olen aiheesta jutellut muiden pelkkien poikien/molempien lasten äitien kanssa ja tulokset ovat heilläkin samankaltaisia. Onko se sitten kateutta kun ei itselle ole poikia/molempia suotu vai mitä ihmettä? Varmasti on ihmisiä jotka haluavat vain jompaa kumpaa, mutta miksi kohdella toisen lasta alentavasti sukupuolesta riippuen.
Nytkin yksi uusi tuttavuus sanoi että ai sulla on tyttökin, onpa hyvä, kun edellisellä kerralla olin vain poikani kanssa perhekerhossa.
Mä oon niiiinnn kypsä tähän asiaan.
Kommentit (98)
pienen tytön ja pienen pojan äiti. Ap:n kaltaiseen kohteluun en ole törmännyt, mutta kieltämättä ennen kuin kuopus (poika) syntyi, en ymmärtänyt poikien käyttäytymistä. Tukan repimistä, tönimistä ja toisten leikkien pilaamista. Nyt ymmärrystä löytyy huomattavasti enemmän, vaikka omani ei juuri koskaan tuota harrasta vaikka jo uhmaikäinen on. Katson, että monet vanhemmat eivät välttämättä ymmärrä rajojen tärkeyttä varsinkin vilkkaampien poikalapsien kanssa. Olen myös huomannut tyttöjen jatkuvan kitinän, valituksen ja manipuloinnin. Kummassakin on siis puolensa. Onneksi minulla on omani. Mutta minulle on ollut aivan sama kumpaa sieltä tulee kunhan tulee ja on terve.
ihan koko ajan. Olen hyvin johdonmukainen kasvattaja, mutta ne jaksaa vähintään viikon välein aina yrittää uudelleen ja uudelleen missä se raja menee. Yritetään ja yritetään. Vuodesta toiseen..Ja moni rauhallisen lapsen äiti luulee että eipä ole rajoja, vaikka ne on ja pysyy.
kyllä todellakin on tuosta kokemusta. Lapseni on hoitajien mukaan ryhmänsä vilkkain lapsi. Meilläkin rajoja koetellaan koko ajan. Saman päivän aikana joutuu samasta asiasta sanoa kymmenen kertaa, eikä mene perille, silti esim. se maito kaadetaan tahallaan keittiön lattialle. Mutta jostain kumman syystä, poika on vain joitakin kertoja lyönyt isosiskoansa. Jäähylle olen laittanut jo vajaa kaksi vuotiaasta lähtien aina jos toisia satutaan. Sitä meidän vilkas poika ei onneksi tee muuta kuin todella harvoin.
t. olinko 98
ihan koko ajan. Olen hyvin johdonmukainen kasvattaja, mutta ne jaksaa vähintään viikon välein aina yrittää uudelleen ja uudelleen missä se raja menee. Yritetään ja yritetään. Vuodesta toiseen..Ja moni rauhallisen lapsen äiti luulee että eipä ole rajoja, vaikka ne on ja pysyy.
huomaate sitten varmaan itsekin kuinka naurettavilta te kuulostatte.Säälittävää,onko tällasia ihmisiä oikeasti olemassa?Toivottavasti en törmää teihin koskaan!
eipäs
juupas
eipäs
juupas
eipäs
juupas
eipäs
juupas
eipäs
juupas
eipäs
juupas
eipäs
uupas
eipäs
juupas
eipäs
juupas
eipäs
juupas
eipäs
juupas
eipäs
juupas
eipäs
uupas
eipäs
juupas
eipäs
juupas
eipäs
juupas
eipäs
juupas
eipäs
juupas
eipäs
uupas
eipäs
juupas
eipäs
juupas
eipäs
juupas
eipäs
juupas
eipäs
juupas
eipäs
uupas
eipäs
juupas
eipäs
juupas
eipäs
juupas
eipäs
juupas
eipäs
juupas
eipäs
Pojat ovat usein meluavampia ja fyysisempiä. Jos itsellä sattuu olemaan vain rauhallisia tyttölapsia, tuollaiset pojat tuntuvat kamalan rasittavilta. Usein ovat ilkeitä myös siskojaan kohtaan.
enpä ole KOSKAAN törmännyt vastaavaan. Olisiko niin että KUVITTELET vaan.
joku poika tulee syyttä tönimään ja tyrkkimään. vie (tai hajottaa) lelut ym.
Ei kaikki pojat tietenkään ole tuollaisia, mutta useammin nuo öykkärilapset on poikia kuin tyttöjä.
Sinulla taitaa olla melko matalarasituskynnys jos jonkun toisen poikalapsi rasittaa.
ja pojat kansoittavat päiväkodit???
Tämä on ihan tilastofakta, ei mutua.
Kerron tässä nyt yhden esimerkin omasta elämästäni...
Perhekerhossa olen ainut äiti, jolla on 2 poikaa. Muilla on sitten ainakin yksi, ellei useampia tyttöjä. Nyt on käynyt muutaman kerran niin, että äidit siinä hehkuttavat tyttöjään ja tyttöjen ihanuutta. Ois ehkä ihan tahdikasta miettiä, että seurassa on myös yksi äiti, jolla ei sitä niin ihanaa tyttöä ole. Ei mulla mitään ongelmaa asan kanssa ole, mutta mun mielestä heidän käytös on aika lapsellista. Hei, kehutaan taas meidän prinsessoja kaikki yhdessä. Samat äidit kovaan ääneen toruvat poikiaan kun tekevät liikkeenkin "väärään suuntaan".
ja miksei tytöltä saisi ottaa tavaroita takaisin, mitkä tyttö on ensin varastanut, mutta jos poika yrittää pitää puoliaan, niin heti tyttö rupeaa vinkumaan, itkemään ja tietenkin "täydellisen" tytön äiti syyttää poikaa!! eihän tytöt tee ikinä mitään pahaa
Pojat ovat usein meluavampia ja fyysisempiä. Jos itsellä sattuu olemaan vain rauhallisia tyttölapsia, tuollaiset pojat tuntuvat kamalan rasittavilta. Usein ovat ilkeitä myös siskojaan kohtaan.
Itsellä 4 rauhallista tyttöä, enkä aina jaksa meuhkaavien poikien energiaa. Tosin en mitenkään halveksi tai muuta poikien äitejä, pikemminkin olen vain tyytyväinen, ettei minulla onneksi ole poikaa ja olen pikemminkin osaaottava :). Jos eka olisi ollut poika tai ekat kaksi, niin tuskin minulla olisi nejää lasta.
otan osaa, kun sinulla on "vain tyttöjä"
säälin sinua ja miestäsi jos teillä raasuilla on 4 lasta ja kaikki ovat tyttöjä, voi teitä parkoja. ei ole suvullenne jatkajaa, mies parkasikin saa varmasti hävetä silmät päästään, kun kertoo ettei teillä ole kuin vain neljä tyttöä
Jos eka olisi ollut poika tai ekat kaksi, niin tuskin minulla olisi nejää lasta.
[/quote]
Mulle ainakin oli esikoisen kohdalla ihan yks hailee, kumpi tulee, ja niin on tulevienkin lasten kohdalla, jos niitä vielä meille siunaantuu.