Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hulluimmat hygieniahömpötykset lähipiirissäsi?

Vierailija
03.03.2010 |

Tuli tuosta ylivuotisten pöpöpyyhkeiden ketjusta mieleen, että millaisia hulluja hygieniahömpötyksiä / ylilyöntejä lähipiirissäsi / tuttavillasi on?

Mulle tulee mieleen:

-kalaa ei voi syödä koskaan, koska se pilaantuu niin helposti

Kommentit (222)

Vierailija
61/222 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 asteessa. Enkä aina lakanoitakaan. Satunnaisesti teen tehopesun 60 asteessa lakanoille ja pyyhkeille, en joka kerta.

Vierailija
62/222 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylässä. Mukana sisätossut. Vuoraa myös vessanpytyn reunat paperilla ennen kuin "päästää" lapsen pissalle :-O

kun käydään appivanhemmilla tai kylässä jossakin. En itsekään ikinä istu pöntölle, vaan pissin puoliseisovassa asennossa. Aika monessa paikassa siivotaan vaan silmänlumeeksi, pöntöissä lisäksi muhii aina infektiovaara. Esim. papilloomavirus tarttuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/222 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki perheen alusvaatteet tulee pestä 60 asteessa.

tämä nyt on ihan normaalia. niin kuuluisikin tehdä etkö sinä sitten pese? oks.

Missä sanotaan, että alusvaatteet pestään 60 asteessa? o_O Onko teillä kaikki jotain puuvillaisia raappahousuja? Etkö harrasta pitsipöksylöitä? Mun useimmissa pöksyissä on pesuohje 40 astetta. Ja ihan olen hengissä selvinnyt tähän asti ilman mitään alapäävaivoja :D

tarkennettuna, sataprosenttista puuvillaa. alapäätulehdukset paranivat kun lopetin keinokuituhousujen käytön ja aloin pestä kaikki 60 asteessa.

Vierailija
64/222 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupasta täytyy ostaa muovikassi aina ja kaikille ostoksille (esim vessapaperisäkille, limsapulloille), koska ostokset eivät saa koskea lattiaa. eli jos ostoksia kaappiin laittaessa liian täydestä kassista vierii esim paketti leipää lattialle, se on pilalla. ja ei, lattiat eivät ole siellä likaiset, vaan ne luututaan useamman kerran viikossa.

Minun äidillä taas on ruokapöytä niin 'likainen', ettei siihen koskenutta ruokaa voi syödä =o

Äitini on muutenkin hyvin hyvin hygieeninen henkilö.

Tiskitkin pesee käsin ennen koneeseen laittamista ja lopuks vielä huuhtelee ne varmuuden vuoksi juoksevan veden alla.

Ja se ruokapöytä pestään varsin perusteellisesti useita kertoja päivässä.

Vierailija
65/222 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

*aluvaatteet pestään erikseen

*petivaatteet pestään erikseen

*aikuisten vaatteet pestään erikseen

*lasten vaatteet pestään erikseen

Minun ymmärtääkseni vaatteet puhdistuvat joka tapauksessa siellä koneessa vaikka sekaisin pesisikin.

Oikeasti likaisten remppavaatteiden erikseen pesemisen minäkin tajua, mutta en noita muita.

Johan siinä froteepyyhkeet nyppyynnyttävät kaikki vaatteet rumiksi.

[/quote]

Vierailija
66/222 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lasten vaatteita ei laiteta samaan koneelliseen aikuisten vaatteiden kanssa. Ja aikuiset ovat ihan siisteissä sisähommissa, eivät mitään autonasentajia :-)

*aluvaatteet pestään erikseen *petivaatteet pestään erikseen *aikuisten vaatteet pestään erikseen *lasten vaatteet pestään erikseen Minun ymmärtääkseni vaatteet puhdistuvat joka tapauksessa siellä koneessa vaikka sekaisin pesisikin. Oikeasti likaisten remppavaatteiden erikseen pesemisen minäkin tajua, mutta en noita muita.

Kyllä niistä aikuisten alusvaatteista jotain "jäämiä" jää. Sitten sinne laitetaan vuodevaatteet, pyyheliinat tai lasten vaatteet? Kerro, että kone pitäisi desinfioida jokaisen lastauksen välillä ;))

Vierailija
67/222 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylässä. Mukana sisätossut. Vuoraa myös vessanpytyn reunat paperilla ennen kuin "päästää" lapsen pissalle :-O

kun käydään appivanhemmilla tai kylässä jossakin. En itsekään ikinä istu pöntölle, vaan pissin puoliseisovassa asennossa. Aika monessa paikassa siivotaan vaan silmänlumeeksi, pöntöissä lisäksi muhii aina infektiovaara. Esim. papilloomavirus tarttuu.

Vai että visvasyylän voi saada anopin pytystä? :D Siis hierotko sä sun värkkiä siihen pytyn reunaan? Eikö teillä ole istuinrengasta käytössä? :D Entä minkälaista riehakasta irtosuhteista seksielämää sun anoppilassa harrastetaan, kun pelkäät saavasi sieltä sukupuolitaudin? :D Mä sain hikan kun nauran niin lujaa täällä!

Vierailija
68/222 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kaikki alusvaatteet todellakin ovat puuvillaisia

Missä sanotaan, että alusvaatteet pestään 60 asteessa? o_O Onko teillä kaikki jotain puuvillaisia raappahousuja? Etkö harrasta pitsipöksylöitä? Mun useimmissa pöksyissä on pesuohje 40 astetta. Ja ihan olen hengissä selvinnyt tähän asti ilman mitään alapäävaivoja :D

tarkennettuna, sataprosenttista puuvillaa. alapäätulehdukset paranivat kun lopetin keinokuituhousujen käytön ja aloin pestä kaikki 60 asteessa.

Vierailija
69/222 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei lapsuudenkodissani syöty koskaan broileria koska äitini niin pelkäsi siitä tulevia "kauheita pöpöjä" - tai oli meillä kai joskus valmiina ostettua grillibroileria, siitäkin varmaan panikoitiin..

Mitään lintu- tai kalaruokia ei voitu syödä bakteerien ja matojen ja ties minkä pelossa. Salaatistakin voi saada vaikka mitä pöpöjä =o

Kananmunia sentään joskus saatiin, mutta ne keitettiin niin hyvin, että keltuainen sai komean ruskeat reunat. Kaikki lihat myös kypsennettiin varuilta vähän (tai aika paljon) yli.

Olin ihan ihmeissäni kun nykyinen mieheni esitteli minulle medium-kypsän pihvin. Olin siihen asti luullut että liha on aiva kovaa ja kuivaa.

Vierailija
70/222 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

*aluvaatteet pestään erikseen

*petivaatteet pestään erikseen

*aikuisten vaatteet pestään erikseen

*lasten vaatteet pestään erikseen

Minun ymmärtääkseni vaatteet puhdistuvat joka tapauksessa siellä koneessa vaikka sekaisin pesisikin.

Oikeasti likaisten remppavaatteiden erikseen pesemisen minäkin tajua, mutta en noita muita.

Johan siinä froteepyyhkeet nyppyynnyttävät kaikki vaatteet rumiksi.

lukuunottamatta muutamia huonolaatuisia yksittäiskappaleita

Vierailija
71/222 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille hankittiin toinen pesukone koiran pyykkejä varten.

Vierailija
72/222 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisareni kohdalla siitä kyse.

Vierailija
73/222 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesukoneen vaikken mikään ylineuroottinen olekaan.

Vierailija
74/222 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä pesen tosi usein pesukoneen vaikken mikään ylineuroottinen olekaan.

Vierailija
75/222 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä aina lakanoitakaan. Satunnaisesti teen tehopesun 60 asteessa lakanoille ja pyyhkeille, en joka kerta.

lakanat ja pyyhkeet olis hyvä pestä kuudessakympissa aina. Tietty jos vaihdaatte niitä tosi usein, niin eihän ne sitten ehdi rasvaantumaan niin paljoa.

Mun mies ei tiennyt, että lakanat ja pyyhkeet pitää pessä 60 asteessa, joten hän pesi ne useimmiten 40 asteessa. Kun muutimme yhteen, huomasin, että hänen lakanoissaan ja pyyhkeissään oli oikein kunnon vahakerros. Aluksi pesin lakanoita moneen kertaan kuudessakympissä, ja rumpuun jäi OIKEASTI mustia rasvapalloja.

Kyllä mäkin pesen vierailla käytetyt liinavaatteet 40 asteessa, jos niillä on nukuttu vain 1-2 yötä.

Ap:n kysymykseen mulla ei nyt ole mitään tarjottavaa, mun mielestä on niin monia turhia hygieniavouhotuksia, kuten nyt vaikka se, että pitäis muka pestä kädet, kun on koskettanut koiraa (mulla ei olis varmaan nahkaa jäljellä ollenkaan, jos tekisin niin) tai että tiskirätillä ei voi pyyhkiä leikkuulautaa (mä pesen sitä rättiä välillä, itse asiassa aika usein, koska mua ällöttää haiseva rätti).

Vierailija
76/222 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet 40 astetta

Pyyhkeet 60 astetta

Lakanat 90 astetta

Vierailija
77/222 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muistan kyllä, kun sairaanhoitaja-ystäväni sanoi, että hänen on pakko vieraassa paikassa vuorata wc-pöntön rengas vessapaperilla, vaikka hän tietää, ettei se paperi todellisuudessa anna mitään oikeaa suojaa.. ite en jaksa vaivautua. Töissä oon joskus käsidesillä ja paperilla pyyhkiny wc-pöntön renkaan (wc joku kemiallinen siirrettävä koppi päätepysäkillä, bussikuski oon), ku huomaavaiset miehet kusee pitkin rengasta. Muuten en kyllä oo mitenkään ylihysteerinen hygienian kanssa, enkä kyllä oo just koskaan sairaana. Esim. meillä on lapset olleet mahataudissa kolmesti viime keväänä, joka kerta hoidin lapset enkä ollu edes huonovointinen.

Tiskirätin liotukseen voi käyttää etikkaa, ei oo läheskään samanlaista myrkkyä kuin konetiskiaine, mutta tappaa bakteereja, pyykin hajut saa myös pois etikalla, kun laittaa sen "huuhteluaineeksi". Ja on turvallista, mieto etikan tuoksu häviää kuivatuksen aikana.. Vessan voi myös pestä etikalla, pesen käsienpesualtaankin useita kertoja viikossa etikkavedellä, on aina vessassa sumutinpullossa. :)

Siskon mies on yks hysteerikko, joku niiden lapsista oli pudottanu veitsen wc-pönttöön, se piti laittaa roskiin, kun ei uskonu, että pesu ja keittäminen vois puhdistaa veitsen..

Vierailija
78/222 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alapäätulehdusta eikä edes virtsatieinfektiota. Joten jatkan pitsien käyttöä ja 40 asteen pesua. Että oks vaan...

Vierailija
79/222 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se tuntuu susta jotenkin moraalittomalta. Mä veikkaan, että ne puklurätit pestään yleensä kuudessakympissä.

Millä ajalla te ajattelette noita kontaminoitumisasioita? "Jos pesen mieheni kakkatahraiset alkkarit ja vauvan bodyn samassa koneesse, ja vauva työntää bodyn hihan suuhunsa, niin sehän tarkoittaa sitä, että vauva nuolee mieheni kakkaa!" "Jos suukottelen lastani päiväkotipäivän jälkeen ennen kuin lapsi on käynyt pesulle, niin se tarkoittaa sitä, että tarhakaverin räkää saattaa päätyä suuhuni!"

Neuroottista. Kun mä pesen pyykkiä koneessa, niin kyllä se yleensä puhdistuu. Ja en todellakaan jaksa pohtia mitään second hand -räkiä. Ihmisen suuhun kulkeutuu kuitenkin niin paljon kaikkea sellaista, jota ei oikeasti haluaisi sinne kulkeutuvan, että parempi olla oikeasti ajattelematta sitä. Ei se tapa vaan vahvistaa.

Vierailija
80/222 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pikkupoika (vajaa 1v) livahtaa aina kylppäriin jos ovi jää raolleen. Konttaa suoraan lattiaviemärille, nostaa kannen auki ja läiskyttelee sitä kamalaa likavesimoskaa... Ja arvatkaa onko ollut mahatauteja? Ei. :)