Hulluimmat hygieniahömpötykset lähipiirissäsi?
Tuli tuosta ylivuotisten pöpöpyyhkeiden ketjusta mieleen, että millaisia hulluja hygieniahömpötyksiä / ylilyöntejä lähipiirissäsi / tuttavillasi on?
Mulle tulee mieleen:
-kalaa ei voi syödä koskaan, koska se pilaantuu niin helposti
Kommentit (222)
eikä tulisi mieleenikään pyyhkiä leikkuulautaa tiskirätillä. Olettekos koskaan miettinyt mitä se rätti sisältää....
Mä en ala vauhkoamaan pöpöistä, näin elämä on helpompaa. En sairastele juuri koskaan, en ole koskaan sairastellut, se riittää mulle. Täällä vähän aikaa sitten joku asiasta tietävä (en tarkkaan muista minkä alan ihminen) kirjoitti, miten tiskirätissä on juuri niitä hyviä pöpöjä, ja miten se on loistava tapa altistaa lapset talouden pöpökannalle.
Mä kyllä sivistyneenä ihmisenä tiedän, mitkä asiat ovat hygienian kannalta oleellisia asioita, mutta kuten sanottua, mä pesen tiskirätin usein, koska en tykkää haisevasta rätistä. Huuhtelen ja kuivaan rätin myös huolellisesti.
Tämä erottaa pöpökammoiset muista: pöpökammoiset miettii, mitä bakteereita siellä ja siellä on, minä taas en mieti. Ja pysyn terveenä ja vastustuskykyisenä.
ne lasten pyykit eri koneessa, koska niitä on niin paljon. Silloin kun oli vaan yksi lapsi, niin samassa koneessa ne pyykit pyöri.
En tiedä mitä pöpöjä pelkäät, mutta kai tiedät, että vauvan PITÄÄ sairastaa infektioita (nuha yms.) että sille kehittyy normaali vastustuskyky.
Mä olen liian hygieeninen. Käsiä pesen liian usein-ja sen ovat kyllä näköisetkin. Koti ei ole kuitenkaan maailman siistein. Vauvan tutteja keittelen edelleen, mutta en kovin useasti. Lähinnä neuroosini liittyvät siihen, ettei vauva saa mitään pöpöä..yritän päästä tästä liiallisesta käsien pesusta. Oisko ammatini syy tähän, töissä pitää pestä ja desinfioida jatkuvasti.
ja minulla on aivan normaali vastustuskyky
tiskirätin aina yön yli konetiskiainevedessä, ettei se haise tai ole "pöpöisä". Muita hömpötyksiä ei ole, eikä tuokaan minusta paha, kun sillä rätillä kuitenkin pyyhitään pöytiä monta kertaa päivässä.
tiskirätin aina yön yli konetiskiainevedessä, ettei se haise tai ole "pöpöisä". Muita hömpötyksiä ei ole, eikä tuokaan minusta paha, kun sillä rätillä kuitenkin pyyhitään pöytiä monta kertaa päivässä.
ole aika kovaa myrkkyä? Varmasti rätti säilyy hygieenisenä, kun sen vaihtaa tarpeeksi usein (2-3 krt viikossa tai jopa useammin) ja huuhtelee huolellisesti sekä kuivaa ilmavasti. Mä luulen, että tuo konetiskiaineessa liottaminen voi olla jopa haitallista. Eikä pitkä liottaminen nyt ylipäätään ole omiaan tappamaan pöpöjä.
meillä kaikki alusvaatteet todellakin ovat puuvillaisia
Kaikki perheen alusvaatteet tulee pestä 60 asteessa.
tämä nyt on ihan normaalia. niin kuuluisikin tehdä etkö sinä sitten pese? oks.
Missä sanotaan, että alusvaatteet pestään 60 asteessa? o_O Onko teillä kaikki jotain puuvillaisia raappahousuja? Etkö harrasta pitsipöksylöitä? Mun useimmissa pöksyissä on pesuohje 40 astetta. Ja ihan olen hengissä selvinnyt tähän asti ilman mitään alapäävaivoja :D
tarkennettuna, sataprosenttista puuvillaa. alapäätulehdukset paranivat kun lopetin keinokuituhousujen käytön ja aloin pestä kaikki 60 asteessa.
pitäisi ainakin aika ajoittain pestä 60 asteessa.
Eikä nyt ole kyse pelkästään esim. alapäätulehduksista (meillä kaikilla on esim. hiivasientä koko ajan elimistössä, se vain villiintyy liikakasvuun eri syistä=tulehdus).
Vaan ulosteen mukana peräaukon tuntumaan ja sieltä housuihin (vaikka kuinka hyvin pyyhit tai peset) tulee bakteereja, jotka eivät kunnolla kuole 40 asteen pesulla. Pahimmillaan esim. vatsatauti pitkittyy tai leviää siitä, että huonosti pestyjä pikkareita käsitellään.
Eli neuvo koskee kaikkia ja kaikenlaisia alusvaatteita.
Kukin toimikoot, kuten haluaa, mutta ainakin itse olen aina välillä pessyt MYÖS ARAT PITSIALUSVAATTEET 60 asteessa. Säädän pesuajan lyhyemmäksi ja käytän värillisten vaatteiden pesuainetta (jossa ei siis ole valkaisuainetta), siten vaatteet eivät haalistu.
Ei ole ainakaan vielä kutistunut. Eikä laadukas alusvaate kutistukaan, 40-asteen varoitus on yleensä ns. varmuuden vuoksi.
Eri juttu, jos käytette joitain tarjoustalo-pitsialkkareita, niistä en osaa sanoa.
todella halua vaihtaa rättiä montaa kertaa viikossa, sehän vasta alkaa ylipäätään osoittaa silloin mitään imukykyä. Ja jotkut "ihanan ilmavat" Sifonetit on vasta karmeita lian ja veden levittäjiä. Parempoi pitää rättiä pitempään ja pitää se puhtaana!
miten käyttäydytään siinä tilanteessa kun vauva otetaan omaan syliin.. vauvahan on sitten kosketuksissa muiden (saastaisiin) vaatteisiin.. ja hyi, jopa saattaa suulla koskea niihin :)
suojakaapu ehkä?
todella halua vaihtaa rättiä montaa kertaa viikossa, sehän vasta alkaa ylipäätään osoittaa silloin mitään imukykyä. Ja jotkut "ihanan ilmavat" Sifonetit on vasta karmeita lian ja veden levittäjiä. Parempoi pitää rättiä pitempään ja pitää se puhtaana!
aamuin illoin pitää käydä suihkussa ja vaihtaa alusvaatteet 2 kertaa vuorokaudessa. Ihmettelen, mihin ukko tai alusvaatteet ehtii sen yön aikana likaantumaan.
Kyllä toi on tosiaan aika yleinen ohje, että alusvaatteet ja esim. pyyhkeet pitäisi ainakin aika ajoittain pestä 60 asteessa.
on eri asia. Pyyhkeet pesen aina kuudessakympissä (ellei ole vieraspyyhe, jota on käytetty kerran), alusvaatteita tuskin koskaan, siis omiani. Miehen kalsareita ja t-paitoja pesen toisinaan kuudessakympissä, koska hän hikoilee huomattavasti enemmän, ja siksipä ne alkavat joskus haista. Koska omat alusvaatteeni eivät koskaan haise pesun jälkeen, koen tarpeettomaksi pestä niitä kuudessakympissä. Mulla on paljon printtipikkareita (myös Halpa-Hallista ostettuja, eikä muuten hävetä yhtään!), eikä printit kestä hyvänä kuumissa lämpötiloissa.
että ne rätit heitetään roskiin, vaan sitä, että ne pestään koneessa 60 asteessa... Sifonetti ainakin mulla toimii hyvin. Kuivaan kyllä paksummatkin rätit ilmavasti.
Kyllä toi on tosiaan aika yleinen ohje, että alusvaatteet ja esim. pyyhkeet pitäisi ainakin aika ajoittain pestä 60 asteessa.
Eikä nyt ole kyse pelkästään esim. alapäätulehduksista (meillä kaikilla on esim. hiivasientä koko ajan elimistössä, se vain villiintyy liikakasvuun eri syistä=tulehdus).
Vaan ulosteen mukana peräaukon tuntumaan ja sieltä housuihin (vaikka kuinka hyvin pyyhit tai peset) tulee bakteereja, jotka eivät kunnolla kuole 40 asteen pesulla. Pahimmillaan esim. vatsatauti pitkittyy tai leviää siitä, että huonosti pestyjä pikkareita käsitellään.
Eli neuvo koskee kaikkia ja kaikenlaisia alusvaatteita.
Kukin toimikoot, kuten haluaa, mutta ainakin itse olen aina välillä pessyt MYÖS ARAT PITSIALUSVAATTEET 60 asteessa. Säädän pesuajan lyhyemmäksi ja käytän värillisten vaatteiden pesuainetta (jossa ei siis ole valkaisuainetta), siten vaatteet eivät haalistu.
Ei ole ainakaan vielä kutistunut. Eikä laadukas alusvaate kutistukaan, 40-asteen varoitus on yleensä ns. varmuuden vuoksi.
Eri juttu, jos käytette joitain tarjoustalo-pitsialkkareita, niistä en osaa sanoa.
Selitä tätä logiikkaa, kun mä en ole ikinä kuullutkaan tuosta alusvaatteet & 60 astetta säännöstä. Missä se opetetaan?
Eikö tuolla logiikalla pitäisi myös oma persvako pestä säännöllisesti 60 asteessa, jos tavallinen ihonlämpöinen suihku ei riitä ja pöpöt jää hengailemaan? :D
Varsinkin tuo kohta "Pahimmillaan esim. vatsatauti pitkittyy tai leviää siitä, että huonosti pestyjä pikkareita käsitellään." on mulle ihan ennenkuulumatonta tietoa. Missä tällaista hysteriaa lietsotaan ja neuvotaan? :)
Veljeni pelkää bakteereita. Ruokakattila ei saa olla puhtaiden pyykkien lähellä, koska niistä voi tarttua jotain likaa toisiinsa. Veljeni pyykit oli sohvalla odottamassa kaappiinlaittoa, äitini toi ruokaa kattilassa veljeni nenän eteen ja kysyi, maistuisiko. Veljeni raivostui ja potki pyykkejä ympäri olohuonetta. Bakteereja kuulemma saattaa hyppiä kattilasta pyykkiin ja päinvastoin.
Hän myös hinkkaa käsiään kraanan alla jatkuvasti. Tiskit hän tiskaa kumihanskat kädessä, koska vedessä on kuulemma "hyhmää".
Jos tulee sähkökatko ja pyykkikone on päällä, pitää pyykkääminen aloittaa alusta asti, sillä pyykki on muuten pilalla.
Veljeni pelkäsi jo lapsena bakteereja, hänen mielestään ilmassa lensi "jotain näkymätöntä". Hän raahasi itseään käsien varassa ympäri kotia ja huusi. Äiti ei myöskään saanut katsoa ruokaan liian kauan, ruoka saastui.
Veljeni on mielestäni ollut jo lapsena psykoottinen, mutta äitini ja isäni eivät halunneet hakea hänelle apua. Veli täyttää pian neljäkymmentä ja on syrjäytynyt ja mielenterveysongelmainen. Eli naurun asia tämä ei sinänsä ole :(
voinko pestä keittiöpyyhkeet ja vessanpesurievut samassa 60 asteen koneellisessa... Ja pesin lopulta.
vaihtaa lapsilleen päiväkotipäivän jälkeen kotona toiset vaatteet päälle. Vuorokaudessa tuleekin sitten pyykättävksi kahdelta lapselta kaksi vaatekertaa. Tämä kuulemma siksi, että päiväkodista tulee vaatteiden mukana pöpöjä kotiin.
tarhassa töissä ja juuri tuosta syystä vaihdan vaatteet ennen kotiinlähtöä.
vaihtaa lapsilleen päiväkotipäivän jälkeen kotona toiset vaatteet päälle. Vuorokaudessa tuleekin sitten pyykättävksi kahdelta lapselta kaksi vaatekertaa. Tämä kuulemma siksi, että päiväkodista tulee vaatteiden mukana pöpöjä kotiin.
Kyllä toi on tosiaan aika yleinen ohje, että alusvaatteet ja esim. pyyhkeet pitäisi ainakin aika ajoittain pestä 60 asteessa. Eikä nyt ole kyse pelkästään esim. alapäätulehduksista (meillä kaikilla on esim. hiivasientä koko ajan elimistössä, se vain villiintyy liikakasvuun eri syistä=tulehdus). Vaan ulosteen mukana peräaukon tuntumaan ja sieltä housuihin (vaikka kuinka hyvin pyyhit tai peset) tulee bakteereja, jotka eivät kunnolla kuole 40 asteen pesulla. Pahimmillaan esim. vatsatauti pitkittyy tai leviää siitä, että huonosti pestyjä pikkareita käsitellään. Eli neuvo koskee kaikkia ja kaikenlaisia alusvaatteita. Kukin toimikoot, kuten haluaa, mutta ainakin itse olen aina välillä pessyt MYÖS ARAT PITSIALUSVAATTEET 60 asteessa. Säädän pesuajan lyhyemmäksi ja käytän värillisten vaatteiden pesuainetta (jossa ei siis ole valkaisuainetta), siten vaatteet eivät haalistu. Ei ole ainakaan vielä kutistunut. Eikä laadukas alusvaate kutistukaan, 40-asteen varoitus on yleensä ns. varmuuden vuoksi. Eri juttu, jos käytette joitain tarjoustalo-pitsialkkareita, niistä en osaa sanoa.
Selitä tätä logiikkaa, kun mä en ole ikinä kuullutkaan tuosta alusvaatteet & 60 astetta säännöstä. Missä se opetetaan? Eikö tuolla logiikalla pitäisi myös oma persvako pestä säännöllisesti 60 asteessa, jos tavallinen ihonlämpöinen suihku ei riitä ja pöpöt jää hengailemaan? :D Varsinkin tuo kohta "Pahimmillaan esim. vatsatauti pitkittyy tai leviää siitä, että huonosti pestyjä pikkareita käsitellään." on mulle ihan ennenkuulumatonta tietoa. Missä tällaista hysteriaa lietsotaan ja neuvotaan? :)
Pointti on kaiketi siinä se, että persvakoasi et käsittele, alusvaatteita käsittelet ainakin pyykkiä käsitellessäsi.
Samalla kuolevat pölypunkit ja muut... niitä toki on vaatteissa vähemmän kuin esim. lakanoissa, mutta ainakaan itse en nuku alasti eli kyllä niiden alusvaatteiden kanssa kiehnätään sängyssä ja niissä siten voi olla punkkeja.
En siltikään ala pestä alusvaatteita 60 asteessa, jos erityista tarvetta ei ilmaannu. Hengissä ja terveenä olen säilynyt tähänkin asti. Musta on ehkä hieman häiritsevää, jopa neuroottista miettiä noin tarkkaan tuotakin asiaa. Ja kuitenkin suurin osa pesee ne alusvaatteensa neljässäkympissä. Olemme siis kakkapartikkeleiden ympäröimänä jatkuvasti...
mutta huuhtelen rätin joka kerta ja pesen niitä säännöllisesti muun pyykin mukana pesukoneessa. En siksi pidä niitä minään tunkiona.