Miten nopeasti kierto tasoittuu synnytyksen ja imetyksen jälkeen?
Mulla keskenmenon ja samoin ekan synntyksen jälkeen alkoi normaalina kierto heti, eli oli yhtä säännöllinen kuin aina. Menkat siis alkoi jo imetyksen aikana vauvan ollessa about 3kk. Nyt toinen lapsi on jo 9kk ja vasta yhdet menkat tullut. Nyt odottelen toisia, kp jotain 35, ja mietiin, että mikähön mättää. Täytyy tunnustaa että ihan tuon kierron alussa jäi kortsu pois kaksi kertaa, mutta ei siis vielä lähelläkään ovista. Siis jos kierto normaali... Onko teillä käynyt näin?
Kommentit (11)
joo tiedän, mutta kun ei niitä hiton kortsuja voi kaulassakaan koko ajan mukana roikottaa ;-) Mies jonossa vasektomiaan, mutta sillä välin ällökumeilla mennään. Ja kun halut on kohdallaan, niin ne kumit ei aina ehdi mukaan...
se olisi jopa iloinen asia, mutta mies on kahden kannalla . Ja kyllä muakin hirvittäisi ikäero, kun kuopus on vasta 8kk... Esikoinen kohta koulussa.
alkanut menkat noin 5-7 viikon jälkeen ja sen jälkeen olleet hyvin säännölliset. Kaikkien kohdalla vauva ollut täysimetyksellä ja silti menkat alkaneet.
alkoi menkat vasta 1v2vko synnytyksestä. Kahdet tuli säännöllisesti ja sitten 7kk tauko, 4 menkat ja nyt on taas ollut 2kk taukoa.
Imetän kyllä edelleen, lapsi 2v 3kk.
että kuopus ei enää huoli tissä, eli imetys ei ainakaan ole "syynä" pitkään kiertoon.
esikoinen syönyt maitoa aika vähän viim. 2 viikona ajan ja korvike otettu käyttöön. Hän on 9kk. Nyt on vaan mahasta välillä tuntunu, että jotain on. Menkkoja ei oo näkyny missään vaiheessa..
Niinpä suuntaan tänään apteekkiin ostamaan raskaustestin.
Jos plussaa näyttää, niin sit onkin paljon suunniltemien muutoksia luvassa ;)
olis niin isoja muutoksia, että en uskalla ihan vielä itse ostaa testiä. Odottelen vielä ja kerään rohkeutta :-) Kerrohan miten kävi!
ap
jo testannut? Mä arvon vielä, olen alkanut uskoa hormonihäiriöön, kun pää kipeä jne. Ja sit joka toinen hetki epäilen taas raskautta...
No ihan hyvä näin. Lapsilla olis ollu liian vähän ikäeroa ja kyllä siinä olis ollu sopeitumista.. Kun on muutenkin asennoitunu niin ,että 2-4 vuoden päästä seuravaava, jos on tullakseen.
9 & 11
Kierron alussa muuten juuri on vaarallista olla ilman ehkäisyä, ne siittiöt kun voi elää parhaimmillan 7 vrk, johan siinä ehtii ovulaatio lähestyä.