Hulluimmat hygieniahömpötykset lähipiirissäsi?
Tuli tuosta ylivuotisten pöpöpyyhkeiden ketjusta mieleen, että millaisia hulluja hygieniahömpötyksiä / ylilyöntejä lähipiirissäsi / tuttavillasi on?
Mulle tulee mieleen:
-kalaa ei voi syödä koskaan, koska se pilaantuu niin helposti
Kommentit (222)
kaupasta täytyy ostaa muovikassi aina ja kaikille ostoksille (esim vessapaperisäkille, limsapulloille), koska ostokset eivät saa koskea lattiaa. eli jos ostoksia kaappiin laittaessa liian täydestä kassista vierii esim paketti leipää lattialle, se on pilalla. ja ei, lattiat eivät ole siellä likaiset, vaan ne luututaan useamman kerran viikossa.
kädesäni ollut leipä putosi voipuoli alaspäin lattialle, josta sitten poimin sen nätisti ja jatkoin syömistä :D Enkä edes luuttua joka viikko.
Kiitos vaan sille "kylässä aina kyykyssä pissaavalle", joka pelkää vessanpytyn reunoja! Sinun takiasi ne pytynreunukset sitten ovatkin roiskuneessa virtsassa. Toivottavasti pyyhit pytynlaidat pesuaineella siellä kylässäkin toimituksesi jälkeen. Siis tosissaan: Suomessa on sellainen luksus, että vessanpytylle noin niin kuin normaalioloissa uskaltaa istua tarpeilleen. On äärimmäisen ärsyttävää mennä sitten esim. julkiseen vessaan, jossa joku on kyykkinyt ja sotkenut koko ympäristön - olen yleensä olettanut kyseessä olevan ulkomaalaisten, jotka eivät tajua, miten tasokkaita hygienialtaan suurin osa yleisistäkin naistenhuoneista Suomessa on. Ok, jos haluat käyttää paperia tai paperirengasta itsesi ja pytyn välissä - silloin on vielä mahdollisuudet osua pönttöön. Muussa tapauksessa roiskeita valitettavasti huomaamatatkin tulee, eli tapa on epähygienisempi kuin normaalimenetelmä. *huokaus*
Tiedoksi sulle, että mä pidän sen muovireunuksen ylhäällä (kuten miehetkin), jolloin pisuroiskeita ei tule reunukselle. JOS tulisi, pyyhkisin tietty pois. T. Kyykkypissijä kylässä (nro mikäsenytolikaan) P.S. Mä taas inhoan julkisissa vessoissa, kun jengi ei viitsi harjata pytystä jälkeensäjättämiään p-raitoja. Tosi ihkua nähdä ne ruskeat jarrujäljet siellä pöntössä. Toinen ärsytys on se käsipyyhkeiden ja papereiden lattiallejättäminen. Tuskinpa kotonaan sinne jättäisivät lojumaan niitä. Tai mistä sitä tietää...?
päivittäin. Heittää siis vanhan roskikseen.
Mulla on autossa käsidesipullo. Kun tulen vaikka kaupasta, putsaan kädet sillä.
Mä oon joskus kaaauan sitten jostain lukenut, että 40-asteinen pesu ei tapa kaikkia bakteereita. Siimä jutussa vaan mainittiin että pesu olisi hyvä tehdä 60 asteessa, mutta jos kuitenkin pesee 40 asteessa, niin jos sinne koneeseen laittaa esim. pikkarit ja vauvan lakin niin ei kerjää itselleen kuin ongelmia.
Tämän takia mä on ruvennu pesemään omat ja PIENEN vauvavaatteet erillään. Jotenkin se tapa on jäänyt. Kuivaan lähes kaikki omat vaatteet kuivausrummussa, ja vauvan vaatteita en. Lajittelu on helpompaa kun
[quote author="Vierailija" time="03.03.2010 klo 19:15"]
En siltikään ala pestä alusvaatteita 60 asteessa, jos erityista tarvetta ei ilmaannu. Hengissä ja terveenä olen säilynyt tähänkin asti. Musta on ehkä hieman häiritsevää, jopa neuroottista miettiä noin tarkkaan tuotakin asiaa. Ja kuitenkin suurin osa pesee ne alusvaatteensa neljässäkympissä. Olemme siis kakkapartikkeleiden ympäröimänä jatkuvasti...
[/quote]
suurin osa pesee kuudessakympissä! tämä on ihan perustietoa!!
[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 09:30"]
Mä oon joskus kaaauan sitten jostain lukenut, että 40-asteinen pesu ei tapa kaikkia bakteereita. Siimä jutussa vaan mainittiin että pesu olisi hyvä tehdä 60 asteessa, mutta jos kuitenkin pesee 40 asteessa, niin jos sinne koneeseen laittaa esim. pikkarit ja vauvan lakin niin ei kerjää itselleen kuin ongelmia.
Tämän takia mä on ruvennu pesemään omat ja PIENEN vauvavaatteet erillään. Jotenkin se tapa on jäänyt. Kuivaan lähes kaikki omat vaatteet kuivausrummussa, ja vauvan vaatteita en. Lajittelu on helpompaa kun
[/quote]
Eli siis mitä vaarallisia bakteereja niissä pikkareissa sitten on, eikö normaaliflooraan kuuluvat bakteerit tartu jo synnytyksessä?
Minä muuten kuulun niihin, jotka pesevät pyyhkeet joka kerta. Ihan koska on mukavampi pyyhkiä puhtaaseen pyyhkeeseen. Ei tarvitse miettiä mihin kulmaan pyyhkii naamansa ja mihin takapuolensa.
Vanha ketju, mutta päätinpä nostaa, koska aihe on aina ajankohtainen. :)
- Exä kävi kaksi kertaa päivässä suihkussa ja käytti joka päivä 2 kokonaista vaatekertaa. Kaikki käytetyt vaatteet menivät siis pesuun saman tien käytön jälkeen, vaikka kyseessä olisi ollut farkut. Jos astiakaapissa tippui vesipisara toisen astian päälle ja jätti sellaisen vienon jäljen, piti astia pestä uudestaan. Ei voinut kuvitellakaan antavansa naiselle suuseksiä, koska naisen sukuelimet ovat kuulemma karmeita bakteeripesäkkeitä. Ei auttanut, vaikka sanoin, että emättimessä elää murto-osa siitä bakteerimäärästä, joka elää suussa. Sen jälkeen pussailu aiheutti hänessä epäröintiä. :D
- Tuttava pyyhkii ruokapöydän jokaisen ruokailun jälkeen kloriitilla.
- Tutun 3-vuotias lapsi ei saanut silittää marsua, koska ne ovat kuulemma saastaisia eläimiä, jotka syövät omaa kakkaansa. (Eivät itse asiassa edes syö, jos pitää huolta siitä, että saavat tarpeeksi vitamiineja.)
- Miehen sukulaisperheessä tehdään aina suursiivous sen jälkeen, kun vieraita on käynyt. Pyyhitään siis ovenkahvat, joita vieraat ovat käyttäneet yms. Lisäksi tämän perheen vanhemmat kuuntelevat sitä, peseekö vieras kätensä vessakäynnin yhteydessä. Jos eivät kuule hanan ääntä, alkaa armoton juoruilu.
Kaverin 3 henkisessä perheessä 3 pyykkikonetta, yhdessä pestään miehen työvaatteet, toisessa lapsen harrastusvaatteet ja kolmannessa prheen muu pyykki.
Kälyllä myös 2 konetta, toisessa pestään miehen työvaatteet ja lasten ulkovaatteet, toisessa muu pyykki
siivoan n.kerran kuussa (imurointi,lattian luuttuaminen,jos olen jaksanut puistella matot).vessankin pesen samalla, paitsi nyt on hieman vierähtänyt.
tiskit tiskaan kun pöydillä ei pysty tekemään astioitten takia mitään tekemään.
havaitsin juuri,että kahvin keittimen edessä lattialla on parin kupillisen edestä kahvinporoja- pitää vissiin imuroida ;)
t:poikamies 32
ps.suuseksi on sitä parasta, aurinkoista päivää :)
pesen 80 asteessa. Ne likaantuu usein, kun on aloteltu kiinteät.
Pesukone koiran pyykeille..vieläkin naurattaa!
Mä olen liian hygieeninen. Käsiä pesen liian usein-ja sen ovat kyllä näköisetkin. Koti ei ole kuitenkaan maailman siistein. Vauvan tutteja keittelen edelleen, mutta en kovin useasti. Lähinnä neuroosini liittyvät siihen, ettei vauva saa mitään pöpöä..yritän päästä tästä liiallisesta käsien pesusta. Oisko ammatini syy tähän, töissä pitää pestä ja desinfioida jatkuvasti.
Heittää kaikki vaatteet yhden käyttökerran jälkeen pesuun. Siis myös farkut, villatakit jne. Pistää myös kylpypyyhkeet joka käyttökerran jälkeen pesuun.
Toinen kaveri harrastaa antibakteerisia mitä-tahansa. Ihan normaali perhe, ei mitään pitkäaikaissairauksia, mutta kaikki mahdolliset pesuaineet antibakteerisia.
noin niinku ihmisinä? Mulla on kyllä muutama liian hygieeninen sukulainen, mutta kaveripiiriin ei oo osunut (ja hyvä niin).
Pesen pyyhkeet ja lakanat, sekä lasten ja aikuisten vaatteet erikseen. Meillä tulee kolmen pienen lapsen kanssa niin älyttömästi muutenkin sitä pyykkiä, että ne vievät joka tapauksessa sen koneellisen. Muutenkin on helpompaa lajitella pyykkejä kaappeihin, kun satsi ei sisällä mitä tahansa pyykkiä. Meillä on myös omat pyykkikorit lastenpyykille ja muulle pyykille, säästää aikaa huomattavasti.
MIKSI ne lasten ja aikuisten pyykit pitää pestä erikseen? En käsitä.
noin niinku ihmisinä? Mulla on kyllä muutama liian hygieeninen sukulainen, mutta kaveripiiriin ei oo osunut (ja hyvä niin).
Ei mitään pilkunviilaajia eikä tyranneja. Kullekin vaan taitaa tulla omat tapansa. Tiedän, että esim. anopin mielestä meillä on ylihygienistä kun jokaiselle on oma kasvopyyhe vessassa.
Aiemmin olin siivoamisessa ihan ylihygieninen. Lotrasin Andyä perussiivoukseen, pesin kylppärin katosta lattiaan joka viikko, silitin äidin opetuksesta pikkuhousujen haarukset. Onneksi olen vähän viisastunut...
En tiedä mitä pöpöjä pelkäät, mutta kai tiedät, että vauvan PITÄÄ sairastaa infektioita (nuha yms.) että sille kehittyy normaali vastustuskyky.
Mä olen liian hygieeninen. Käsiä pesen liian usein-ja sen ovat kyllä näköisetkin. Koti ei ole kuitenkaan maailman siistein. Vauvan tutteja keittelen edelleen, mutta en kovin useasti. Lähinnä neuroosini liittyvät siihen, ettei vauva saa mitään pöpöä..yritän päästä tästä liiallisesta käsien pesusta. Oisko ammatini syy tähän, töissä pitää pestä ja desinfioida jatkuvasti.
MIKSI ne lasten ja aikuisten pyykit pitää pestä erikseen? En käsitä.
eikä tulisi mieleenikään pyyhkiä leikkuulautaa tiskirätillä. Olettekos koskaan miettinyt mitä se rätti sisältää....