Paljon lapsenne saa viikkorahaa?
Ja lapsen iät?
Onko 5e 7v ja 9v liian suuri summa?
Kommentit (50)
Meillä viikkorahaa saa sen mukaan millä luokalla on ja sihen 1€ päälle. Eli nuorin 8v eli tokaluokkalainen saa 3€ ja vanhin lukiolainen saa 11€ vko. Välillä avustamme suurempien ostosten kanssa. Lapsetin ymmärtävät eteivät saa mitään 50 euroa viikossa, onhan heitä viisi ja rahaa ei muutenkaan ole paljoa. Heille on heti opetettu että rahoja säästetään eikä tuhlata aina heti kaikkea.
Viikkorahan saamisehtoina on se, että on autellut kotitöissä ja omahuone on siisti ja käytös on ollut perushyvä.
12 vuotias saa kuukausirahaa 12 euroa
10 vuotias saa kuukausirahaa 8 euroa
6 vuotias ei saa vielä mitään
4 vuotias ei saa mitään
Meillä lapset saavat kaiken vaatteet, herkkuja ja karkkia, ruuan yms kotoa. kuukausiraha käytännön syistä, helpompi kerralla kun jatkuvasti olla kaivelemassa niitä roposia. Rahalla voi käydä leffassa, ostaa karkkia, voi säästää mitä nyt haluavat. Minusta se on ihan tarpeeksi. Jos saisivat enemmän ostaisivat jotain ajattelematta sen kummemin, koska eivät oikeasti tarvitse yhtään mitään tärkeää. Keskusteluissa olemme huomanneet, että se mihin enempi raha menisi olisi lehtiä, leffoja, karkkia, sipsiä, hampurilaisia ja jätskibaaria, joten siitäkään syystä ei enempää.
eikä tule saamaankaan, jos se on musta kiinni. Vanhin nyt 7v.
Mä en halua, että mun muksut on tuolla muun porukan mukana ostamassa hillittömiä karkkimättösäkkejä ja energiajuomia välipalaksi. Ihan tarpeeksi näitä nähty. Mun lapset saa rahaa tarpeen mukaan nimeämäänsä kohteeseen.
on saanut 7v eteenpäin. Suurimman osan säästää, joskus ostaa pleikkapelin tai legoja, lomilta joskus jotain pientä. Karkkia yms ei niillä rahoillaan osta. Jokainen lapsi on erilainen, meidän lapsesta on tullut hyvin hintatietoinen, miettii tarkkaan jokaisen ostonsa ( eikä kinua enää meiltäkään :-)
tyttö saa 50 euroa viikossa, poika 2 euroa. Tosin mieheni eli lasten isän mielestä on erittäin epäreilua poikaa kohtaan, että sisko saa noin paljon enemmän rahaa kuin poika, mutta pojan ei tarvitse olla koko ajan ostamassa uusia vaatteita eikä hänen tarvitse ostaa meikkejä tai kuukautissiteitä kuten siskonsa, niin hän ei tarvitse rahaa.
tyttö saa 50 euroa viikossa, poika 2 euroa. Tosin mieheni eli lasten isän mielestä on erittäin epäreilua poikaa kohtaan, että sisko saa noin paljon enemmän rahaa kuin poika, mutta pojan ei tarvitse olla koko ajan ostamassa uusia vaatteita eikä hänen tarvitse ostaa meikkejä tai kuukautissiteitä kuten siskonsa, niin hän ei tarvitse rahaa.
Tämähän ei ole totta, eihän?
8- ja 7-v. eivät ole tähän asti saaneet viikkorahaa. Vanhemmat ostavat karkkipäivän karkit, leluja taas ei osteta kuin jouluna ja synttäreille. Poikkeuksena puuhakirjat, kynät, tarrat ym. joita hankitaan tarpeen mukaan.
Olemme vielä empineet tuon viikkorahan kanssa, koska emme todellakaan halua lasten ostelevan viikottain tai edes kuukausittain jotain pikkurihkamaa. Pelkään vain, että pieniin leluihin tuo raha kuitenkin kuluisi.
Rahat laittaa säästöön ja hänellä on oma tili minne käy välillä siirtämässä rahoja talteen.
Lisäksi pystyy tienata hieman lisää tekemällä pieniä kotitöitä.
Lapset 9 ja 13. Saavat aika paljon rahaa joulu- ja synttärilahjoina. Mummut palkitsevat koulumenestyksestä. Nämä rahat riittävät hyvinkin koko vuoden ajaksi.
Eipä ole sen perään kysellytkään. Omaa rahaa hänellä on muutenkin. Isovanhemmat antaa. Yleensä säästää, minä ostan karkit yms.
Joskus saattaa pyytää, niin toki silloin annan. Esim. leffaan
13v tyttö saa 120e, omat lapsilisänsä. On melko säästäväinen.
ei ole tullut mieleenkään antaa viikkorahaa. Ei käy yksin kaupassa, joten ei tartte rahaakaan.
Tämähän ei ole totta, eihän?
Minun tapoihini ei kuulu valehdella edes näin netissä. Tyttäreni vain tarvitsee enemmän rahaa kuin poikani ja sitäpaitsi tyttäreni on minulle paljon rakkaampi kuin veljensä, koska tyttö on samaa sukupuolta kanssani. T: ap.
Lapset 7 ja 9. En anna viikkorahaa. Keräävät panttipulloja ja saavat pitää niistä kertyneet rahat. Joskus viikossa tulee 2e joskus 7e. Tämä opettaa lapset jo pienestä pitäen tekemään töitä rahansa eteen, ja oppivat että mitään ei saa ilmaiseksi. Oppivat myös säästäväisiksi, sillä jos tällä viikolla löytyy pulloja 10eurolla ja ensi viikolla voi tulla vain 2eurolla, niin eivät heti tuhlaa sitä kymppiä.
Ei tainnut olla enää alkuperäinen kirjoittaja. Ja tais tarkoittaa 2 euron sijaan kahtaKYMMENTÄ euroa... Mutta silti melkoinen ero o.O Toki meikit ja siteet kyllä maksaa...
10v saa kummiltaan rahaa jouluna ja synttärinä, sekä mieheni äiti ja täti antavat molemmille rahaa nimipäivinä tai muuten nähdessään(harvoin).
Nannaa ostetaan kerran kuussa minun laskuuuni. Leluja tai pelejä ostan harvakseen, omistaan saavat maksaa useinmiten. Näillä mennään.
Mitä v*n nannaa te ostatte???
Juotteko myös mammaa?
Meillä nuo huoneen siivous, läksyt ja käytös kuuluu "yleissivistykseen". Ei siitä makseta !
Lapset 9v ja 11v