Onko Sani mummoäiti?ev.
Kommentit (36)
jos on 40-vuotias esikoisen saadessaan, niin mun mittapuulla menee mummoäitipuolelle. Toisaalta en enää yli nelikymppisenä tekis niitä iltatähtiäkään. Mut onneks jokainen tavallaan.
41 v, neljäs tulossa, esikoinen 16 v.
Itse täytän syksyllä 37v ja odotan nyt viimeisilläni neljättäni.Ei ole tippaakaan "mummo-olo" :) Ensimmäiset lapseni sain 24- vuotiaana, että siihen nähden toki "mummo", mut isommat lapset jo auttelevat kovasti:)
Näin se toimii, eli kun on lapsia jo ennestään. Mutta eka lapsi mummona = huono yhtälö.
jos on 40-vuotias esikoisen saadessaan, niin mun mittapuulla menee mummoäitipuolelle. Toisaalta en enää yli nelikymppisenä tekis niitä iltatähtiäkään. Mut onneks jokainen tavallaan.
Never say never : )
Minäkin ajattelin kaksikymppisenä, että 32-vuotias on liian vanha synnyttämään enkä itse tee koskaan lapsia ja miten mieli muuttui : )
No, kyllä se sullakin mustavalkoisuus iän myötä häviää. Minä en olisi ollut ollenkaan onnellinen lapsistani, jos olisin tehnyt ne alle 40-v. Se oli mulle oikea aika.
Toki valoisia poikkeuksiakin saattaa olla joukossa, mutta kyllä nelikymppinen on yleensä auttamattomasti liian vanha ENSIMMÄISEN vauvansa äidiksi. Eri juttu sitten jos on harjoiteltu jo vähän nuorempana, sitten se iltatähti menee siinä sivussa.
Toki valoisia poikkeuksiakin saattaa olla joukossa, mutta kyllä nelikymppinen on yleensä auttamattomasti liian vanha ENSIMMÄISEN vauvansa äidiksi. Eri juttu sitten jos on harjoiteltu jo vähän nuorempana, sitten se iltatähti menee siinä sivussa.
Mihinkäs suurella elämänkokemuksellasi tuon väität todeksi?
Minua on kiitelty monelta taholta, myös asioista oikeasti tietävät, kun lapseni ovat niin sosiallisia ja tasapainoisia eli älä puhu asioista, joista et tiedä.
Mun täti on 47-vuotias ja odottaa neljättä lastaan. Ei ole uskovainen.
Mun täti on 47-vuotias ja odottaa neljättä lastaan. Ei ole uskovainen.
Tarkoitin sillä sitä vain, että Lars Leevi Laestadiuksen seuraajat tekevät lapsia niin kauan kuin "siemen itää ja maa on otollinen", eivät siis käytä ehkäisyä, en muuta. Eli ei ole tuolla tädilläni uskonto taustasyynä vaan halu tehdä lapsia.
Ei tarvi olla mummoäiti. Ei aina ole paras vaihto-ehto tehdä lapset parikymppisenä. Niin monta huonoa äitiä olen nähnyt. Ei kiinnostakkaan se lastenhoito ym. Lapset on lahja. Älytöntä aina puhua mummoäideistä. Kasva aloittaja aikuiseksi. Jos luoja suo lapsen niin ikä on hyvä vaikka vähän vanhempanakin.
Tie vaikka olis vauvakin silloin.
Ei tarvi olla mummoäiti. Ei aina ole paras vaihto-ehto tehdä lapset parikymppisenä. Niin monta huonoa äitiä olen nähnyt. Ei kiinnostakkaan se lastenhoito ym. Lapset on lahja. Älytöntä aina puhua mummoäideistä. Kasva aloittaja aikuiseksi. Jos luoja suo lapsen niin ikä on hyvä vaikka vähän vanhempanakin.
Sania mummoäidiksi?
Jos Sanilla olisi lapsia joilla olisi jo omia lapsia ja hän saisi lapsen mummona hän olisi mummoäiti.
Hyvä tuo aika kulunut. No niin ja olen pitänyt Sania itseni ikäisenä. Taidan olla nuorempi, mutta kuluneempi olen.
t.kahden äiti
ja jättävät teidän tuomitsijat omaan arvoonsa :D
Mihin perustatte mielipiteen "liki nelikymppinen on auttamattomasti liian vanha saamaan ensimmäistä lastaan " ?
Toivotan todella paljon onnea Sanille ja muille ensimmäistä odottavilleen liki nelikymppisille !
Juu, paljon onnea mummot vaan! SItöä tulette tarvitsemaan :)
En ole mistään lukenu et joko on synnyttäny.
Sani oli mun kanssa samaan aikaan naistenklinikalla synnyttämässä, itselleni syntyi 10.8 tyttövauva.