Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaahan, miksi Suomessa ei hyväksytä kotiin apua?

Vierailija
01.03.2010 |

Esim. kodinhoitajaa tms? Sehän oli ennen aika säännöllinen kulttuurikin meillä, että kotia hoito kodinhoitajat.

Mistä on tullut tämä "kaikki pitää tehdä itse, etkä ole äiti etkä mikään jos et hoida itse kersojasi, kotiasi, miestäsi, työtäsi.."

Tämä asia vain heräsi, kun kävimme tyttäremme luona Meksikossa, hän on siellä vaihdossa.

Siellä on ihan tavallista, että äiti on kotona, mies töissä ja kotiin on palkattu kodinhoitaja.

Täällä Suomessa äidit nääntyvät väsymykseen, siellä äidit hoitavat itseään. Olin aidosti hämmästynyt elämänmenosta. Elämä oli elämän makuista.

Tiedän toki, että moni asia Suomessa on paljon paremmin kuin Meksikossa -naisilla siis. Mutta miksi naisten pitää aina maksaa kaikesta niin kova hinta: Suomessa vapauden, äänestysoikeuden ja tasa-arvon hinta tuntuu olevan tuo nääntyminen kaiken taakan alle.

Miksi?

Kommentit (124)

Vierailija
121/124 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei siitä normaaliälyinen ja -kuntoinen nainen selviäisi.

alas kaikenlainen kasvatustieteellinen koulutus. Mitä hömppää kerrassaan!

Vierailija
122/124 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että toisin kuin Espanjassa, Suomessa ei voi oikein teettää työtä orjapalkalla. Tai voi, mutta kotona tukien varassa makaamalla tienaa paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/124 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että toisin kuin Espanjassa, Suomessa ei voi oikein teettää työtä orjapalkalla. Tai voi, mutta kotona tukien varassa makaamalla tienaa paremmin.

autotallin. Puhdasta tuli. Pomo pyysi hommasta $75 ja mielellamme maksoimme sen. Ei siis kukaan teettanyt tyota orjapalkalla vaan saivat ihan mita halusivat.

Asutaan USAssa.

Vierailija
124/124 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palstahan pullistelee mammoja joiden mielestä kaikesta pitää selvitä itse. Luuseri olet jos viet lapsesi virikehoitoon tai pyydät isovanhemmilta hoitoapua. Luuseri olet jos palkkaat edes kerran kuussa siivoojan. Luuseri olet jos et selviä lasten- ja kodinhoidosta väsymättä. Tai siitä ei ainakaan ikinä saisi valittaa.

Tämä palsatahan pullistelee kommentteja "miksi niitä lapsia tekee jos niitä ei itse jaksa hoitaa", "vain laiskat eivät jaksa siivota itse", "kyllä naisen kuuluu koti ja lapset hoitaa jos hän on kerta kotona" jne...

Nämä kaikki kertoo niin paljon suomalaisesta mentaliteetista. Luterilaisella asenteella otsa hiessä ja veren maku suussa pitää mennä päivästä toiseen. Ja perisuomalainen kateuskin aina nostaa päätään; jos minä en ole päässyt helpolla, niin sitten ei saa päästä kukaan muukaan.

Sitten ihmetellään miksi Suomessa on niin paljon masennusta, miksi äidit sairastuvat synnytyksen jälkeiseen masennukseen jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi