Virtsarakon uä -tutkimus
Paljonko tuonne pitää juoda, että "rakko on täysi"?
Mulle on aiemmin tehty tuo tutkimus, ja radiologin mukaan join liikaa, sillä rakkoni oli aivan pinkeänä ja siellä oli yli litra pissaa...eli rakko oli jo venynyt. MIkä on sitten tarpeeksi, jotta tutkimus onnistuu?
3 x 2 dln lasia vettä? Riittääkö? En haluaisi taas venyttää rakkoa tuonne, viimeksi oli niin tuskainen olokin...
Kommentit (5)
Mä olin pari vuotta sitten ja join kanssa liikaa, mutta kävin pari kertaa ultrauksen välissä pissalla, että rakko tyhjentyi. Ei se ollut silloin mikään ongelma.
Mutta hankalaahan toi on, koska sullakin tosiaan saattaa olla tavallista suurempi rakko, jolloin on kyllä kauhean vaikea sanoa, kuinka paljon pitäisi juoda. Juo nyt ainakin vähemmän kuin viimeksi! :)
Mä jouduin sitten muuten siitä tutkimuksesta vielä virtsarakon tähystykseen, jossa se rakko täytettiin ulkoapäin steriilillä nesteellä.
sieltä aikuisten uä-tutkimukset. Mieluiten kannattaa silti kysyä ultran tekevästä yksiköstä. Ohjeet pitäisi olla aina kyllä kirjallisina.
semmonen puolilitraa riittäis vallan mainiosti. Sillä lailla, että huomaat, että nyt alkaa pissattaa mutta pystyt vielä sietokyvyn rajoissa pidättään. Sehän riippuu tosiaan siitä koska alat juomaan ja kauanko kestää, että se neste sinne rakkoon kerääntyy.
-hoitaja-
Tietääkö muuten joku, lähetetäänkö aina kystoskopiaan, jos saa ensin uä -lähetteen monien (?, = 3 x vuodessa) virtsatietulehdusten takia?
Tai muu, esim. saman kokenut, joka tietäisi?