Oikeestiko on ihmisiä, ketkä ei osta joka vuosi uusia kylpypyyhkeitä??
Olin yökylässä kaverilla ja ihmettelin, kun sain lainaksi pyyhkeen, joka tuntui aika kovalta.
No sain sit selville, että pyyhe on vuodelta... joku... Ei kuulemma ostele uusia pyyhkeitä, kun vanhat on vielä "ihan hyviä".
Siis täh??
Johan ne pitää hygianiasyistäkin vaihtaa vuosittain. Ihan niin kuin peitot ja tyynytkin!
Kommentit (204)
Piristää valtavasti mikrobiologin lomapäivää.
Olen pitkään kaivannut parempia provoja ja nythän se lopulta saatiin! Kiitos ap!!
Tämä ketju taas mainio todiste, että friikit vaeltavat joukossamme :D
Jotkut löytöeläintalot kyselevät webbisivuillaan aina silloin tällöin lahjoituspyyhkeiden ym. perään. Soita ja kysy, onko tällä hetkellä tarvetta!
Jotkut löytöeläintalot kyselevät webbisivuillaan aina silloin tällöin lahjoituspyyhkeiden ym. perään. Soita ja kysy, onko tällä hetkellä tarvetta!
Niin, tämä viesti siis liittyi siihen kyselyyn, että mitä voi tehdä vanhoille, käyttökelpoisille pyyhkeille.
peitot ja tyynyt erikseen. Eikä niitä yövieraita niin usein ole, että vuodessa kuluisivat käyttökelvottomiksi. Niin ja pesukonekin meiltä löytyy.
Me ostamme kalliita ja laadukkaita pyyhkeitä, ei niitä tarvitse vaihtaa vuoden välein.
Kovia, vanhoja ja koppuraisia pyyhkeitä ei meiltä löydy siltikään.
Ostan mä pyyhkeitä lisää vuosittain ]mutta ihan sen takia, kun edelliset kuluvat loppuun ja tietysti käytän niitä kaikkia vanhoja aina siihen asti kun alkavat rispaantua niin pahasti, että siirrän ne lattiaräteiksi.
eli siis olet samaa mieltä ap:n kanssa??
hygieenisyys mietityttää niin suosittelen pesukonetta, jotkut pesee niitä jopa muutaman käyttökerran jälkeen, ei ole tarkoitus et niitä käytetään vuosi ja sitten ostetaan uudet. eikä meidän pyyhkeet mene miksikään vuodessa, kannattaa ostaa laatua.
Mulla on yksi pyyhe vuodelta 1978 (siinä on vuosiluku) ja yks käsipyyhe on 15v sitten kuolleen mummoni pyyhe ja en tiedä koska mummoni on sen ostanut.Muut pyyhkeet on sitten n.2-5-vuotta vanhoja!
ja vaihtaa MUUTAMAN vuoden välein, ei vuosittain. Ja vaihtokin lähinnä siitä syystä että tyynyt ja peitot lititstyvät eivätkä ole enää alkuperäisen muotoisia, paksuisia yms. eikä niinkään hygieniasyistä.
Vanhat pyyhkeethän on kaikkein parhaita, kuivaa ja kuivuu paremmin kuin uudet. Pesukonehan ne puhtaaksi pesee... Vai onko multa taas menny jotain todella lujaa ohi?
Mä ostan myös laadukkaita pyyhkeitä. Silti ne meni kovaksi kun meillä ei vielä ollut kuivausrumpua. Nyt sellainen on ja pyyhkeett pistän sinne aina kuivumaan ja nyt ne pysyy pehmeänä.
En tiedä kavereiden kylpypyyhkeistä mutta parilla on ollut vuosikaudet samat käsipyyhkeet käytössä. Niitäkin vois välillä uusia, edes puhtaisiin :(
semmonen pesukone jossa voi pestä pyyhkeetkin ja jopa ne petivaatteet... ihan samalla koneella pestään ku vaatteetkin. Ei tarvii ostaa aina uutta kun likaantuu.
jotka on niin hysteerisiä hygienian suhteen, että heittää käyttökelpoisia pyyhkeitä joka vuosi hukkaan??
Mulla on lapsena saatu Finlaysonin pyyhe, joka on vielä käytössä. Ollut siis käytössä 30 vuotta eikä ole edes mennyt rikki.
Meillä parhaimpia pyyhkeitä on vanhat pyyhkeet. Ja tietysti sekin ratkaisee, kuivaako pyyhkeet kuivausrummussa.Silloin ainakin saa pyyhkeistä pehmeitä.
sun ap kannattaa panostaa ennemmin ostamalla kunnollinen pesukone, niin ei tarvitse joka vuosi uusia pyyhkeitä ostella.
vaatteetkin, kun ne likaantuvat, enkä heitä niitä pois. En vaihda miestänikään, jos hän hikoilee, vaan kehotan menemään pesulle, jos hän ei jostain syystä itse tajua mennä. Näin meillä huolehditaan hygieniasta...
Juuri järjestelin liinavaatekaappiamme ja mietin olisiko "pröystäilyä" heittää osa vanhoista pyyhkeistä ja lakanoista pois ja ostaa uusia tilalle. Uusiakin (siis alle 3 v vanhoja)
tavaroitakin on, mutta myös vanhat ovat käytössä.
Nuo vanhat liinavaatteet kun ovat ihan ehjiä ja hyväkuntoisia. Maku vaan on muuttunut niiden ostamisen / saamisen jälkeen. Ko. lakanat yms. ovat 35-10 v vanhoja. Niitä mummon vanhoja kapioita en sentään ole heittämässäkään pois.
Ajattelin vielä varmuuden vuoksi kysellä tarvitsisiko joku tuttu vaikkapa mökillä varapyyhkeitä ja lakanoita. Minne muualle noita voisi antaa? UFF:n laatikkoon?