Kannattaako tällaista koiraa enää pitää?
Meillä on vähän yli vuoden ikäinen poika chihuahua. Koira on alusta asti ollut pelokas ja aggressiivinen ulkopuolisia ihmisiä kohtaan, lisäksi muita koiria kohtaan. On kova räksyttämään. Räksyttää pihalla kaikille vastaantulijoille, yrittää käydä jopa kiinni.
Nyt koira on kotona alkanut hyökäämään myös omistajaansa ja perheen kaikkia jäseniä vastaan. On aikaisemminkin hyökkäillyt, mutta nyt se on lähes päivittäisitä. Puree yllättäen ja käy kunnolla kiinni. Nämä hyökkäykset liittyvät yleensä tilanteisiin, joissa koiralla on lelu lähettyvillä tai ihmisellä jotain herkkua lähellä. Kerran kävi kiinni, kun yritin siirtää koiraa omalta sängyltäni, johon yritin päästä nukkumaan, koira olisi halunnut nukkua paikallani.
Kaikki pelkäävät koiraa, vaikka on pieni, jopa minä omistajana olen menettänyt täysin luottamukseni tähän koiraan. Voiko tällaista enää kouluttaa? Tuntuu, että on pahasti luonnevikainen!
Kommentit (23)
koiran elää. Ei ole oikein tappaa eläintä jos itse ei osaa kasvattaa sitä. Vastuutonta eläinten pitoa, eläinrääkkäystä. Heti yhteyttä eläinlääkäriin. Koira voi olla sairas. Ongelmakouluttaja on hyvä neuvo
Ensinnäkin, kaikki koirat on koulutettava kokoon katsomatta.
Se, että pieniä koiria lällytetään ja puetaan "söpöihin" vaatteisiin ja pidetään asusteina on koiran pitoa pahimmillaan.
Koira ei ole asuste!
Koiraa ei tarvitse viedä piikille.
Menette ongelmakoirakouluttajalle ja maksatte itsenne kipeiksi, että saatte koiranne ruotuun ja SITOUDUTTE elämään siten, että se pieni ja söpö koira on KOIRA, ei mikään mini-ihminen.
Esim. Pertti Vilander auttalee länsirannikolla ja Helsingistä löytyy Kiti, joka on oppinsa saanu Vilanderilta.
Nämä ihmiset ovat kalliita, mutta varmasti osaavat auttaa teitä.
ai että ottaa nuppiin, kun ihmiset 1. tukevat pentutehtailua 2. kohtelevat eläviä luontokappaleita, kuin jotain sisustuselementtejä.
Koira se on pienikin koira.