Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

2-,5v. on hankala saada nukkumaan iltaisin-vinkkejä?

Vierailija
15.01.2009 |

Rakas pieni hassu tyttömme on aina ollut huono nukahtamaan. Iltaisin rauhoittuminen aloitetaan hyvissä ajoin, syö hyvin, mutta sänkyyn pääsyn jälkeen alkaa show: pissattaa, janottaa jne. Luonnollisesti en ole näihin mukaan lähtenyt, vaan kehoittanut nukkumana.



Laulan, silitän ennen nukahtamista. Höpöttää yhteen menoon noin 30min. ennen nukahtamista, pyörii ja myllää eikä osaa rauhoittua. Päiväunia nukkuu pk:ssa noin 1-1,5 tuntia puolenpäivän jälkeen. Iltaisin nukahtaa 21.30. Aika myöhään mielestäni, vaikka siis yrittäisin laittaa aiemmin nukkumaan. Kuten tiedätte, lasta ei väkisin nukuteta. Aamuisin herää noin 7-8 aikaan. Kotona ei aina nuku päiväunia, jolloin nukahtaminen iltaisin helpompaa. Rytmi muuten on säännöllinen, lapsi on kuiva. Korvatulehduskierre on meneillään, mutta nyt rauhallisempi vaihe ja putkitus edessä helmikuussa.



Olisiko vinkkejä vai onkohan tämä jokin tytön ominaisuus, että ei osaa rauhoittua ilman iltapölinöitä? Samanlainen pölinä ja pyöriminen ennen nukahtamista on myös päiväkodissa. Tätien mukaan jotkut lapsista vain ovat sellaisia. ;) Onko muita samanlaisia lapsia?



Esikoinen on nukahtanut aina nätisti ja ongelmitta, nytkin nukahtaa noin 20.30 viimeistään.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä 4 lasta, muut nukkuneet aina hyvin mutta tämä keskimmäinen nyt 4v poika, on ollut suht. hankala tapaus ja kaikkea on kokeiltu trast me. Ja ainoa "inhimillinen" keino on ollut nukuttaa vierelle! (tiedän monet karttavat tätä niin kuin ruttoa) mutta tällöin poika nukahtaa 10 minuutissa. Menee nukkumaan siinä n.21 ja herää 6.30 ja nukkuu hoidossa 1.5-2h. Illalla on kyllä tosi väsynyt, ennemin meni nukkumaan jo klo 20, mutta nyt loma vähän sekoitti ja rytmi on vähän vielä hakusessa.



Mutta kyllä ne lapset on niin erilaisia,myös nukkumistavoiltaa, että ei voi kuin ihmetellä :)

Vierailija
22/22 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat kyllä niin erilaisia. Meidän tuo levotommasti nukahtava tyttö ei taas millään meinaa rauhoittua viereen tai syliin. Pienenä jo kesti vaan kauemmin, jos sängyn vierelle jäi aikuinen ja pahimpina kausina kun kokeiltiin, rauhoittuisiko helpommin syliin, niin ei. Eli vaikka nukahtaminen kestää ja kestää, se kestää vielä enemmän, jos aikuinen on vieressä. Jos tietäisin, että tyttö nukahtais 10 minuutissa, nukuttaisin hänet ilomielin viereen =) Hyvä, että se jollain tepsii.



T:22

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla