Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiselle tytölle korvakorut?

Vierailija
28.02.2010 |

Meidän tyttö on nyt 1v7kk ja haluaisin laittaa hänelle korvakorut. Aion kuitenkin vielä odottaa. En halua julkista lynkkausta. Parhaan ystäväni tyttö täyttää keväällä 4v ja on jo itse vinkunut korvakoruja, äitinsä ei kuitenkaan ole vielä suostunut.

Mites te muut? Missä iässä on "hyväksyttyä" laittaa korvakorut?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 veelle kun kovin halusi. Ei sattunu :)

Vierailija
2/45 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä näyttänyt sattuvan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

reiät tuli tosi kipeiksi ja menivät umpeen, kun ei kärsinyt korviksia laittaa, kun sattui niin kovasti...

Vierailija
4/45 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluikäiselle, kun osaa oikeasti itse haluta niitä ja ymmärtää hoidostakin jotain. Eipä ole esikoinen vielä halunnut, ikää 10v.

Vierailija
5/45 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aattelin kanssa, että kun osaa jo huolehtia itse puhtaudesta ja itse haluaa 'riittävästi' niin sit laitetaan.

Vierailija
6/45 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten 3v osaa edes pyytää itselleen korviksia?Ei mun lapsi edes tajua niiden päälle ja on sen ikäinen.Ite ajattelin että vasta silloin kun alakoulu loppuu jos lapsi haluaa, ei ennen.

Vierailija
7/45 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotias osaisi jo itse hoitaa. itse sain 11-vuotiaana ja ensimmäisen vuoden reiät märkivät koko ajan visvaa, vaikka puhdistin niitä päivittäin. uimahallireissujen jälkeen oli pahinta. sama vaiva on ollut äidilläni nuorena, sekä sisarillani. joten siksi tuo ikä.

Vierailija
8/45 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isompi tyttö sai ekaluokalla, pienempi on nyt ekalla eikä ole vielä haikaillut korvisten perään. Tuollainen kouluikäinen osaa jo itse puhdistaa niitä reikiä ja vaihtaa itse korvikset.

Vierailija
9/45 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on kysyty vähän väliä. Meillä 3,5v sai korvikset.

Vierailija
10/45 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hän sai ne. Äitiä taisi enemmän jännittää kuin tyttöä niiden laittaminen, mutta kaikki meni hyvin ja tyttö itse sanoi ettei sattunut yhtään, ei tulehtunut tai kipeytynyt ollenkaan.

Kuopus kanssa kovasti tahtoi korvakoruja kun kerran siskollakin on, mutta nyt tammikuussa kun täytti neljä ja kysyimme että tahtooko hän ne korut korviinsa niin ilmoitti itse ettei tahdokkaan, joten laitetaan sitten kun _itse_ tahtoo.

Vierailija
11/45 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin, että kun osaa pyytää, niin saa. 4-vuotiaana rupesi korviksista puhumaan ja muutaman kyselykerran jälkeen uskoin, että tosiaankin ne haluaa. Toinen reikä on tulehtunut kerran, monta kuukautta korviksien laiton jälkeen. Sen jälkeen ei ole ollut ongelmia.

Vierailija
12/45 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä 3 vuotias osaa sanoa mitä haluaa. Meillä itse pyytää laitetaanko hiukset kiinni, letille vai saparot. Tai laitetaanko pinnit tms.

Mutta vaatteista ja ruuasta tms. ei neuvotella siis haluaako vai ei.

Vierailija
13/45 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin, kun täytti 5 vuotta. Silloin sanoivat, etteivät laita mielellään ennen kuin lapsi on 6-vuotias, koska korvalehdet kasvaa noin pienellä vielä aika vauhdikkaasti ja reikä voi sen takia "siirtyä" huonompaan paikkaan.

Vierailija
14/45 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa napakorun "kun on jo pitkään toivonut"? Minusta kaikenlaiset lävistykset alaikäisille ovan lapsen silpomista ja näinollen pahoinpitelyä.

Vierailija
15/45 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nuorempi kun oli 4v (tämä koska kävi vauvauinnissa eikä voitu aikaisemmin laittaa). Hienosti meni, ei ikinä ollut ongelmia enkä näe tässä asiassa mitään outoa, maailma on täynnä pikkutyttöjä joilla korviksia. Nyt ovat jo 16v ja 6v.

Vierailija
16/45 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että laitto sattuu vähän, mutta halusivat ne silti. Meillä olivat 6-8 vuotiaita.

Vierailija
17/45 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ajattelin nyt tämän vuoden aikana laittaa hänelle korvikset.

Vierailija
18/45 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis sitä taustaa vasten, että täällä on vasta kiljuttu pää punaisena, miten kamalaa on, että muuan julkkispariskunnan perilliselle laitettiin korvikset vauvaiässä. Kuitenkin täällä useimmat tuntuu laitattanee korvikset alle 5-vuotiaalle. Ootteko te niitä samoja, jotka kuitenkin olette "lynkanneet" sen tunnetun vauvapariskunnan tässä asiassa?

Mulle on ihan sama, miten muut lastensa korvien kanssa tekee, mutta itse annan lapsen laitattaa korvakorut sitten kun

1) ymmärtää, että korvien rei'ittäminen voi altistaa nikkeliallergialle

2) on riittävän vanha tehdäkseen itse päätöksen korvien rei'ittämisestä ilman minun lupaani

3) kantaa itse vastuunsa näin mahdollisesti saamastaan nikkeliallergiasta.

Vierailija
19/45 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieluummin ei ollenkaan. Itselle olen laitatuttanut reiät kahteen kertaa mutta nykyään en käytä enää korvakoruja.

Vierailija
20/45 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempi on nyt 4v ja saa ainakin vähintään sen vuoden vielä odotella, pienet siirtotatuoinnit on toimittaneet vielä pienemmällä korvakorujen virkaa.

Itse olin 3-vuotias kun sain korvakorut, se oli 80-luvulla.

Ja lävistyksestä kysyvälle vastaan, 14-vuotias saa ottaa lävistyksen jos siltä tuntuu, mihinkään genitaalialueille läväreitä ei alaikäisille edes tehdä joten niistä ei ole pelkoa, mutta napa-, kieli-, huuli-, nenä- tai kulmaläväri ihan ok. Itsellänikin on kielessä, huulessa ja kulmassa, jos alkaa tympimään, otan ne pois ja reiät umpeutuvat.

Tatuoinnin saa vasta 18-vuotiaana vaikka itse olen ekan kuvani ottanut jo 14-vuotiaana. Ja ihan tiedoksi, ei ole koko 12 vuoden aikana kaduttanut kertaakaan ja lisää on tullut ja tuleekin vielä.

Kukin tyylillään, en tuomitse muita heidän ratkaisuistaan, kunhan ketään ei pakoteta vasten tahtoaan tekemään mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi